Ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad

    "Ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad"

    maandag 17 september 2018 om 19:25

    Frenkie de Jong wordt vergeleken met voormalig wereldsterren, maar daar kan de Ajacied helemaal niets mee. De Jong is al vergeleken met onder meer Johan Cruijff en Franz Beckenbauer. In een interview met de Volkskrant noemt hij het 'heel erg overdreven'.

    "Ik ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad", zegt De Jong (21). "Daaraan kan ik nog lang niet tippen. Maar ik kan het ook niet tegenhouden. Van mij mogen ze schrijven."

    De Jong spreekt ook over de concurrentiestrijd bij Ajax. De middenvelder vindt het niet erg dat de Amsterdammers een overvloed aan middenvelders hebben. "Ik denk: hoe meer goede voetballers, des te beter."

    De Jong vindt dat het 'aardig loopt' bij Ajax. "Het is ook een soort cliché dat voetballers altijd in balans moeten lopen, met een loper, een voetballer en een breker op het middenveld. En het is ook niet zo dat je niet kunt omschakelen of niet kunt verdedigen als je goed kunt voetballen. Het valt bij een goede voetballer minder op als hij ballen afpakt."

    Plaats een reactie

    maandag 17 september 2018 om 19:27
    Hier issie weer dacht al dat er iets gebeurd was, geweldig hoeveel niet-nieuwsberichten hier verschijnen over Frenkie
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:27
    Hij leeft nog
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:30
    maar wel juichen als die er 1 prikt voor nederland binnenkort?
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    maandag 17 september 2018 om 19:32
    Frenkieeeee el salvador!!
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    maandag 17 september 2018 om 21:23
    Geef hem nummer 14 en een lolly iedereen blij
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4773
    maandag 17 september 2018 om 21:04
    Begon hem al te missen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:30
    je hoeft het niet te lezen....ZzzZzz!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:27
    Jawel, ik geniet er echt van hoe hij gehyped wordt. Heerlijke voetballer maar dat iedereen hem nu elke seconde analyseerd en dat nog in een artikel durft te gieten heeft bij mij een enorme amusumentswaarde
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:28
    FRENKIE FRENKIE FRENKIE!
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:29
    Frenkie is de reden waarom voetbal is uitgevonden
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:32
    EROR 500 EROR 500 kut site pfff
    Vind ik leuk
    035 +5553
    maandag 17 september 2018 om 20:51
    Inderdaad irritant.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:33
    Klopt spelers zo als hij maakt het voetbal mooi.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:29
    Volgende week word die op gegeten door Hendrix.
    Vind ik leuk
    HupHup +4
    maandag 17 september 2018 om 21:24
    Hendrix ?????
    Vind ik leuk
    Marcelcocu +104
    maandag 17 september 2018 om 19:29
    Welkom bij Ajax Pranky! de club waar je al een godenzoon bent op het moment dat je het hardste scheetje kan laten in de kleedkamer...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:34
    En waar de psv-ers zichzelf belachelijk maken door hun jaloezie niet te onderdrukken.
    Vind ik leuk
    Marcelcocu +104
    maandag 17 september 2018 om 20:17
    Heeft niks met jaloezie te maken! wij hebben een sterker collectief.. zal zondag ook blijken dat met individuele spelers in topvorm je het toch aflegt tegen een machtig collectief wat PSV heet😉 maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Frenkie een enorm talent is! deze jongen zal ook alleen maar beter worden maar om hem nu al naast zulke voetballers te zetten in zijn nog prille carrière is typisch Ajax! of nou ja Nederlandse media..
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:52
    Het steekt dat het veelal ajacieden zijn die door het publiek bewonderd en bewierookt worden hé!
    Vind ik leuk
    Marcelcocu +104
    maandag 17 september 2018 om 22:28
    Absoluut niet!! laat de media jullie spelers maar zoveel mogelijk bewieroken! graag zelfs! hoge bomen vangen veel wind😉 blijven wij lekker onder de radar... heerlijk die rust op de herdgang!
    Vind ik leuk
    phritzzz +2646
    maandag 17 september 2018 om 23:58
    Het steekt dat Ajax al jaren geen prijs meer heeft gewonnen :P
    Vind ik leuk
    isnake +2386
    maandag 17 september 2018 om 19:30
    Als ik sommige supporters hier hoor is dat ook nogal overdreven. Zo goed waren Beckenbauer en Cruijff niet toch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1605
    maandag 17 september 2018 om 20:40
    Ze waren in ieder geval 3x zo goed als Frenkie vooral cruijff
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1090
    maandag 17 september 2018 om 19:32

    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:36
    Frenkie de Jong opgeil bericht nummer 356.
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    maandag 17 september 2018 om 19:36
    Allemaal even aandachtig luisteren naar Frenkie de Cruijff aub
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +988
    maandag 17 september 2018 om 19:36
    Jezus is niet dood, hij leeft
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:41
    Heracles, ook geweldig.
    Vind ik leuk
    Mass +5247
    maandag 17 september 2018 om 19:45
    ...en nog meer frenkie...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:46
    Weeeeeeeer Frenkie nws, kreeg al afkick verschijnselen🤪
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:47
    Ik snap wel dat niet-Ajacieden het een beetje vervelend beginnen te vinden, Frenkie dit en Frenkie dat

    Hij zal ook wel zijn onzichtbare en slechtere wedstrijden gaan hebben, natuurlijk

    Maar wat hij tegen Frankrijk liet zien, de wereldkampioen, was groots

    Mogen we daar even van nagenieten, twee wedstrijden als tegen Groningen en alles is weer normaal

    En dan kan die jongen ook weer normaal doen, wat moet je er anders mee?

    Tot zover snapt hij het zelf ook wel
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:59
    hopelijk weer een mooie week voor frenkie, 2 overwinningen, goed spel en zijn marktwaarde is alweer 15 miljoen hoger.
    frenkie de nieuwe uli stielike, mooie stijl en de blik altijd over de bal
    Vind ik leuk
    Kuip +7425
    maandag 17 september 2018 om 19:59
    Frenkie is geen Cruyff, want Cruyff was een spits die overal op het veld te vinden was en bovendien veel scoorde.
    Frenkie is geen Beckenbauer, want Beckenbauer was een laatste man die heel z’n leven als verdediger speelde. Hij dribbelde wel regelmatig net als Frenkie naar het middenveld.
    Frenkie is een middenvelder met een fantastische dribbel, enorme wendbaarheid, balvastheid en inzicht. Nu nog leren scoren. Dan wordt het een van grootste spelers van het ‘ vaderlandsche ‘ voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:01
    Prachtige speler hadden wij hem maar niet voor de like,s
    Ben gewoon oprecht
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 17 september 2018 om 20:28
    Geweldig talent en pas 17 jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 20:47
    Even rustig wachten. Ik ben al op leeftijd Ik heb geloof ik wel 10 Cruijffs en Beckenbauers zogenaamd voor bij zien komen??? De Jong is gelukkig nuchter en we zien wel hoever hij komt? Hopelijk heel ver
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad"