Ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad

"Ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad"

Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 19:25ma 17-09-2018 om 19:25

Frenkie de Jong wordt vergeleken met voormalig wereldsterren, maar daar kan de Ajacied helemaal niets mee. De Jong is al vergeleken met onder meer Johan Cruijff en Franz Beckenbauer. In een interview met de Volkskrant noemt hij het 'heel erg overdreven'.

"Ik ben net begonnen bij Ajax, andere voetballers hebben heel grote carrières gehad", zegt De Jong (21). "Daaraan kan ik nog lang niet tippen. Maar ik kan het ook niet tegenhouden. Van mij mogen ze schrijven."

De Jong spreekt ook over de concurrentiestrijd bij Ajax. De middenvelder vindt het niet erg dat de Amsterdammers een overvloed aan middenvelders hebben. "Ik denk: hoe meer goede voetballers, des te beter."

De Jong vindt dat het 'aardig loopt' bij Ajax. "Het is ook een soort cliché dat voetballers altijd in balans moeten lopen, met een loper, een voetballer en een breker op het middenveld. En het is ook niet zo dat je niet kunt omschakelen of niet kunt verdedigen als je goed kunt voetballen. Het valt bij een goede voetballer minder op als hij ballen afpakt."

Plaats een reactie

maandag 17 september 2018 om 19:27
Hier issie weer dacht al dat er iets gebeurd was, geweldig hoeveel niet-nieuwsberichten hier verschijnen over Frenkie
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:28]
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:27
Hij leeft nog
Vind ik leuk
JanTa48 +7295
maandag 17 september 2018 om 21:04
Begon hem al te missen.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:28
FRENKIE FRENKIE FRENKIE!
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:29
Frenkie is de reden waarom voetbal is uitgevonden
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:32
EROR 500 EROR 500 kut site pfff
Vind ik leuk
035 +7206
maandag 17 september 2018 om 20:51
Inderdaad irritant.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:33
Klopt spelers zo als hij maakt het voetbal mooi.
Vind ik leuk
Marcelcocu +136
maandag 17 september 2018 om 19:29
Welkom bij Ajax Pranky! de club waar je al een godenzoon bent op het moment dat je het hardste scheetje kan laten in de kleedkamer...
Vind ik leuk
isnake +2696
maandag 17 september 2018 om 19:30
Als ik sommige supporters hier hoor is dat ook nogal overdreven. Zo goed waren Beckenbauer en Cruijff niet toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:31]
Vind ik leuk
psvfan1913 +6215
maandag 17 september 2018 om 20:40
Ze waren in ieder geval 3x zo goed als Frenkie vooral cruijff
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
maandag 17 september 2018 om 19:32

[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:36
Frenkie de Jong opgeil bericht nummer 356.
Vind ik leuk
Foden +4562
maandag 17 september 2018 om 19:36
Allemaal even aandachtig luisteren naar Frenkie de Cruijff aub
Vind ik leuk
ronnie1100 +1103
maandag 17 september 2018 om 19:36
Jezus is niet dood, hij leeft
Vind ik leuk
sundaymanara +1199
maandag 17 september 2018 om 19:41
Heracles, ook geweldig.
Vind ik leuk
Mass +5800
maandag 17 september 2018 om 19:45
...en nog meer frenkie...
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:46
Weeeeeeeer Frenkie nws, kreeg al afkick verschijnselen🤪
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:47
Ik snap wel dat niet-Ajacieden het een beetje vervelend beginnen te vinden, Frenkie dit en Frenkie dat

Hij zal ook wel zijn onzichtbare en slechtere wedstrijden gaan hebben, natuurlijk

Maar wat hij tegen Frankrijk liet zien, de wereldkampioen, was groots

Mogen we daar even van nagenieten, twee wedstrijden als tegen Groningen en alles is weer normaal

En dan kan die jongen ook weer normaal doen, wat moet je er anders mee?

Tot zover snapt hij het zelf ook wel
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 19:59
hopelijk weer een mooie week voor frenkie, 2 overwinningen, goed spel en zijn marktwaarde is alweer 15 miljoen hoger.
frenkie de nieuwe uli stielike, mooie stijl en de blik altijd over de bal
Vind ik leuk
Kuip +9720
maandag 17 september 2018 om 19:59
Frenkie is geen Cruyff, want Cruyff was een spits die overal op het veld te vinden was en bovendien veel scoorde.
Frenkie is geen Beckenbauer, want Beckenbauer was een laatste man die heel z’n leven als verdediger speelde. Hij dribbelde wel regelmatig net als Frenkie naar het middenveld.
Frenkie is een middenvelder met een fantastische dribbel, enorme wendbaarheid, balvastheid en inzicht. Nu nog leren scoren. Dan wordt het een van grootste spelers van het ‘ vaderlandsche ‘ voetbal.
Vind ik leuk
Sanuk +3557
maandag 17 september 2018 om 20:28
Geweldig talent en pas 17 jaar.
Vind ik leuk
maandag 17 september 2018 om 20:47
Even rustig wachten. Ik ben al op leeftijd Ik heb geloof ik wel 10 Cruijffs en Beckenbauers zogenaamd voor bij zien komen??? De Jong is gelukkig nuchter en we zien wel hoever hij komt? Hopelijk heel ver
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws