'KNVB staat vol achter plannen voor Feyenoord-stadion aan De Maas'

    'KNVB staat vol achter plannen voor Feyenoord-stadion aan De Maas'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 22:30ma 17-09-2018 om 22:30

    De KNVB staat vol achter de plannen van Feyenoord om een nieuw voetbalstadion te bouwen aan De Maas. Dat meldt De Telegraaf maandagavond.

    Nederland zou graag het WK voetbal voor vrouwen willen organiseren in 2027. Voor die tijd moet Feyenoord wel De Kuip hebben verlaten en een nieuw stadion hebben dat kan voldoen aan alle eisen van de FIFA.

    Daarnaast hoopt de KNVB met het nieuwe stadion een Europese finale naar Rotterdam te halen. Michael van Praag zou zich daarvoor sterk willen maken bij de UEFA. In principe gaat het om de finale van de Europa League, maar het nieuwe stadion zou met een capaciteit van 63.000 ook het toneel kunnen zijn voor een Champions League-finale, aldus De Telegraaf.

    Feyenoord staat positief tegenover het project, maar wil wel dat er een spelersbudget van 25 miljoen euro wordt gegarandeerd. Ook de gemeente Rotterdam ziet het project zitten.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moet Feyenoord naar een nieuw stadion?

    (5097 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 17 september 2018 om 22:33
    Vol zit het altijd met dat publiek daar. Lekker uitbreiden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 22:33]
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1221
    maandag 17 september 2018 om 22:56
    ach ja waarheid is hard VP ?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:00
    ??? Wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30435
    maandag 17 september 2018 om 22:33
    Misschien kan de KNVB financieel wat bijspringen dan? :)
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    maandag 17 september 2018 om 22:37
    Als je als club nog niet een gebraden broedkip kan kopen, hoe kan je dan een nieuw stadion bouwen en voor een gedeelte kopen?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30435
    maandag 17 september 2018 om 22:38
    Geen idee hoe ze dat geld bij elkaar gaan krijgen, maar ik geloof wel dat het stadion er gaat komen, en dat is hard nodig ook.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    maandag 17 september 2018 om 22:41
    Dat klopt wat je zegt, maar hoe is voor velen denk ik wel een raadsel.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30435
    maandag 17 september 2018 om 22:43
    Eerlijk gezegd maak ik me daar ook niet druk over, ik houd me alleen bezig met mijn eigen financiën :)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3407
    dinsdag 18 september 2018 om 06:52
    Totaal geen raadsel. Alle plannen rondom de financiering zijn bekend
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:36
    joh het is rotterdam daar kenne ze wel wat met bouwen
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8753
    dinsdag 18 september 2018 om 05:58
    Er zit een verschil tussen Stadion Feyenoord NV (eigenaar) en de voetbalclub Feyenoord (huurder).
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 06:10
    Niks kopen: huren. Net zoals ze nu doen met De Kuip.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    dinsdag 18 september 2018 om 06:17
    Precies. Grappig dat de mensen hierboven dat niet eens weten
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 06:34
    Ze worden nergens geremd door enige kennis van zaken. Echt een stelletje kleuters hier op VP.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    dinsdag 18 september 2018 om 06:16
    Gedeelte voor Feyenoord is gering, stadion zal ook niet van Feyenoord zijn
    Vind ik leuk
    buddha +9067
    maandag 17 september 2018 om 23:39
    kunnen ze niet ff wat lenen bij ajax? die schijnen nog wel wat over te hebben.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30435
    maandag 17 september 2018 om 23:43
    Je moet nooit geld uitlenen :)
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:50
    Ja als het wat op brengt, maar zoals ik het nu allemaal hoor wordt het een debacle...
    Vind ik leuk
    stephank +123
    dinsdag 18 september 2018 om 08:41
    Knvb heeft zelf ook niet echt veel geld....
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    maandag 17 september 2018 om 22:35
    Het WK voetbal voor vrouwen in 2027, het eerste WK met verplichte buscombi's.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 17 september 2018 om 22:37
    Hoop dat het goed afloopt.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2687
    maandag 17 september 2018 om 22:50
    Ben je niet bang dat dit een molensteen om de nek van Feyenoord? En dat hun weer in de financiële malaise komen? Want eerlijk gezegd zie ik bij de selectie van Feyenoord weinig goudmijntjes zitten.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1066
    maandag 17 september 2018 om 23:00
    De selectie is toch niet het enige goudmijntje. TV rechten, sponsor deals, merchandise, recette, zijn er ook een paar die belangrijk zijn. Natuurlijk helpt het om een gewichtige selectie te hebben. Waar Feyenoord wel de boot heeft gemist is, is om niet mee te doen aan de voetbal piramide. De beloften voetballen dan onder druk waardoor ze kunnen rijpen. Hopelijk wordt dit spoedig hersteld.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2687
    maandag 17 september 2018 om 23:15
    Tv rechten wordt de komende jaar niet meer en ze moeten uitkijken dat een AZ ze niet voorbijstreeft (ranglijst eindstanden etc). En merchandise sponsoren etc kan idd meer worden maar wat heb je eraan als het stadion gebouwd moet worden en schuld betaald moet worden en dat kan wel degelijk een molensteen worden.
    Vind ik leuk
    Copr +261
    dinsdag 18 september 2018 om 02:51
    De laatste 7 jaar is az maar 2x boven Feyenoord geeindigd dus die tv rechten stand zal niet heel snel veranderen tenzij Az kampioen wordt en Feyenoord dan 9e ofzo.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9271
    maandag 17 september 2018 om 22:39
    En dat voor een vrouwen wk?
    Vind ik leuk
    Lampenpit +945
    maandag 17 september 2018 om 22:42
    Als de boel naar de klote gaat zijn het altijd vrouwen en kinderen eerst. Behalve bij feyenoord.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9271
    maandag 17 september 2018 om 22:44
    Mag toch hopen dat we tegen die tijd weer fatsoenlijk mee kunnen ballen met de mannen.... Vrouwen wk....
    Vind ik leuk
    Lampenpit +945
    dinsdag 18 september 2018 om 01:50
    Tsja, dan is frenkie ook alweer 30 he...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:49
    Ik snap je verbazing. Op een normale wedstrijd van het vrouwen elftal komt vrij weinig op af. (Natuurlijk nu ff een bende Successupporters na het gewonnen EK). Maar je hoeft daarvoor geen stadion te hebben waar 63.000 man in kan. Die krijg je hoogstens vol wanneer Nederland-België de finale word. Omdat het dan nog te bereizen is (nog steeds een hard hoofd in). Maar het argument van het vrouwen WK is echt waardeloos.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 23:49]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 17 september 2018 om 22:41
    Gewoon doen, wat kan er fout gaan?
    Vind ik leuk
    Mr. O +1088
    maandag 17 september 2018 om 23:15
    De maas zou kunnen overstromen... drijft het stadion zo de noordzee in?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:29
    Wie gaat die jaarlijkse 25 miljoen euro op hoesten die Feyenoord zegt te willen als dit stadion er staat?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:38
    😂😂
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 17 september 2018 om 22:42
    dan kan oranje ook mooi alles daar spelen komen wij van die onzin af in de arena
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1482
    maandag 17 september 2018 om 22:44
    Knvb heeft blijkbaar ook genoeg van Feyenoord!
    Vind ik leuk
    Deck010 +8154
    maandag 17 september 2018 om 23:13
    Ook? Wie bedoel je dan nog meer behalve jezelf, professor voetbal?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1482
    maandag 17 september 2018 om 23:24
    Ik hoop van harte dat feyenoord er voor altijd zal zijn. Mooie club, trouwe supporters, rivaliteit en levert ons ieder seizoen 6 punten op, ook niet onbelangrijk 😉!
    Vind ik leuk
    Deck010 +8154
    maandag 17 september 2018 om 23:37
    Mijn enige hoop is gevestigd op het halen van plaats 3 en misschien eens puntjes afsnoepen van Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:50
    Vind het nog steeds raar.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2780
    maandag 17 september 2018 om 22:52
    Hoop niet dat het ook zo saai stadion wordt, als de arena!
    Maar Ajax zal wel jaloers worden, want Feyenoord heeft dan het grootste stadion en de grootste aanhang💪💪
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    dinsdag 18 september 2018 om 00:26
    Kijk eens naar het verschil in ontwikkeling van de clubs nadat Feyenoord in de verbouwde Kuip ging spelen en Ajax in de Arena. Dan besef je subiet dat Ajax het indertijd bij het rechte eind had.

    Natuurlijk kun je kritiek hebben op de Arena. Hebben tig Ajacieden evenzo. Maar laten we wel zijn, voor het bedrag waarvoor het is gebouwd was het indertijd echt wel een innovatief stadion.

    Enige wat echt jammer is is natuurlijk het veld. Die 40cm grond blijkt echt te weinig te zijn. En de beluchting houdt ook niet over.

    Persoonlijk zou ik het dak graag verder open zien gaan. Maar ja, dat kon indertijd niet.
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1221
    maandag 17 september 2018 om 22:54
    Publiek blijft maar komen,
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 22:55]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:03
    Maar of MICHAEL VAN PRAAG zich nu hard moetaken voor ONZE kuip vraag ik me af ik denk dat de nieuwe kuip hem helemaal niet nodig heeft
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    maandag 17 september 2018 om 23:36
    Hij zal het ook niet op persoonlijke titel doen. Hij heeft interessante functies binnen de voetballerij.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +260
    maandag 17 september 2018 om 23:15
    Feyenoord wordt dan eindelijk ‘het Bayern van Nederland’ 😎

    Reacties tegen de plannen vanuit 020 en 040 zijn reacties uit angst. Ze zien de bui al hangen voor hun teams.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:55
    Bla, bla, bla, bla, bla.
    Vind ik leuk
    poklane +5220
    dinsdag 18 september 2018 om 00:23
    Of Twente 2.0
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 00:23
    Ehhm, uit meerdere berekeningen is al gebleken dat Feyenoord achter blijft op Ajax en PSV, dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:20
    Ja joh, of het rendabel is. maakt de KNVB niet uit. Als ze maar een finale kunnen organiseren...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:40
    Inderdaad. De KNVB staat er achter, dus zal het wel goed komen. Daar zitten me tenslotte een stel genieën bij elkaar... 🤔😂😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:46
    Hoe heets ie directeur ook alweer die bij Feyenoord vandaan kwam? Was het niet Gudde?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:48
    Dat zou zomaar eens kunnen
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1904
    maandag 17 september 2018 om 23:26
    Nieuw stadion wordt een financieel debacle voor Feyenoord, maar gewoon doen joh.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:41
    Ik ben er ook bang voor.
    Vind ik leuk
    dani010 +4
    maandag 17 september 2018 om 23:48
    dat feyenoord dit jaar geen geld had voor tranfers komen door een aantal feiten,
    feyenoord heb 18 miljoen geinvesteerd in het trainingscomplex en het nieuwe jeugdcomplex
    en 3,5 miljoen aan aandelen terug gekocht en dat is toch 21,5 miljoen, en laten we eerlijk zijn dat was
    wel nodig ook
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    dinsdag 18 september 2018 om 00:28
    Wanneer je goed calculeert vooraf denk ik dat dat wel mee zal vallen. Geen enkele investeerder stapt in een project waarvan je van te voren weet dat het verliesgevend zou zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 23:52
    Welk stadion geen geld en ook dus geen nieuw en dan nog meer in de schulden steken lijkt mij zeer zeker geen goed plan !
    Vind ik leuk
    repeP +1391
    dinsdag 18 september 2018 om 00:29
    Wie zegt dat Feyenoord geen geld heeft dan?
    Vind ik leuk
    Pds010 +1265
    dinsdag 18 september 2018 om 00:33
    Tuurlijk wil de KNVB een modern stadion ze hoeven zelf niks te dokken!

    Feyenoord moet gewoon in de kuip blijven em renoveren voor minder geld.
    Een nieuw stadion gaat je ondergang worden kijk even naar FC Twente wat die het heeft gebracht..
    Vind ik leuk
    Het Brein +4344
    dinsdag 18 september 2018 om 00:58
    Die 24% hierboven is echt de weg kwijt!
    Vind ik leuk
    yuuup +9903
    dinsdag 18 september 2018 om 01:53
    Nu zou ik nog een keer gaan nadenken.
    Vind ik leuk
    Herendivisie +2002
    dinsdag 18 september 2018 om 02:16
    Waarom de 3e club van mederland het grootste stadion wil hebben is mij een raadsel. Natuurlijk is het feyenoord legioen geweldig maar 66.000 man elke week in het stadion krijgen is te hoog gegrepen. Hoop dat ajax en psv ook gaan uitbreiden in de toekomst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 06:23
    waar zet je die 3000 extra neer dan. In de cantine?
    Vind ik leuk
    Romo +993
    dinsdag 18 september 2018 om 10:41
    Nee die krijgen het wel vol ...haha
    De Arena gezien vd week
    Vind ik leuk
    Ale +5040
    dinsdag 18 september 2018 om 07:07
    25 miljoen? Dan word je nooit kampioen!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 07:08]
    Vind ik leuk
    Gerro +7372
    dinsdag 18 september 2018 om 07:13
    Ze lullen al een tijd over dat nieuwe stadion snap dan ook niet waar het geen woorden maar daden vandaan komt.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2511
    dinsdag 18 september 2018 om 07:35
    Ik begrijp niet waar dat spelersbudget van 25 miljoen vandaan komt, iemand uitleg?
    Vind ik leuk
    Ben +141
    dinsdag 18 september 2018 om 07:48
    Laat de club Feyenoord eyenoord buiten de financiële risico's van het stadion. Wellicht wil KNVB er in investeren?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 08:04
    Wij ( de KNVB) staan achter de plannen, omdat wij er zelf beter van willen worden. Laat Rotterdam en Feyenoord het financiële risico nemen, wij lukken er de vruchten wel van!!!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    dinsdag 18 september 2018 om 08:11
    1 van de noodzakelijke stappen. Daarnaast een management die zowel op korte als langere termijn kan denken en echt wil dat Feyenoord stappen omhoog gaat maken. Niet die slappe hap die er nu zit, die nederlagen heel gelaten ondergaat...incl trainer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:30
    Ja wat moet Gudde anders zeggen met zijn Feyenoord verleden echt zielig.
    Maar Sparta wil ook verbouwen dus het wordt moeilijk voor de Knvb en de gemeente Rotterdam je kan de niet een helpen er zijn 3 ploegen in Rotterdam .
    Vind ik leuk
    Romo +993
    dinsdag 18 september 2018 om 10:40
    Tuurlijk de KNVB richt Feyenootd financieel graag ten gronden.
    Op Varkenoord plek zat voor een mooi stadion en minder duur
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:11
    Wel grappig, iedereen denkt er verstand van te hebben en het beter te weten... hersenloos gedrag... ze weten niks!!!
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 18 september 2018 om 13:50
    Old Trafford, Anfield Road... daar hoor ik nooit over dat het oude meuk is, daar respecteert men traditie.
    Omdat sponsors in een aquarium willen zitten moet Feijenoord nieuwbouw doen... zijn sponsors geen supporters dan, kunnen ze daar niet tussen zitten?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws