'Ik draag PSV een warm hart toe, maar sta nog iets harder te juichen voor Ajax'

    'Ik draag PSV een warm hart toe, maar sta nog iets harder te juichen voor Ajax'

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 06:53di 18-09-2018 om 06:53

    Hoewel Patrick Kluivert zijn beste periode in het buitenland bij FC Barcelona kende, juicht hij dinsdagavond ook voor PSV. De oud-spits geeft de Eindhovenaren desondanks weinig kans in Camp Nou.

    "Elke club waar ik heb gevoetbald, draag ik een warm hart toe, dus ook PSV. En een punt of een overwinning – een goed resultaat – zou natuurlijk top zijn voor het Nederlandse voetbal", zegt Kluivert in De Telegraaf. "Morgen sta ik natuurlijk nóg iets harder te juichen voor Ajax, want daar heb ik mijn opleiding genoten en grote successen beleefd."

    Het treffen met Barça wordt voor PSV vooral een leerschool, vreest Kluivert. "Elke ploeg die in Nou Camp komt, krijgt het loodzwaar. Maar het is wel een voordeel dat Mark (van Bommel, red.) voor FC Barcelona heeft gespeeld en de club goed kent. Dat maakt het makkelijker om een goede strijdwijze te bedenken. Alleen moeten zijn spelers die wel 'even' naar het veld vertalen. Met een gelijkspel zou PSV een wereldprestatie leveren."

    Kluivert is niet verrast dat Van Bommel hoofdtrainer is geworden. "Ik heb Mark natuurlijk niet heel lang meegemaakt, maar ik herinner me wel dat hij in het veld altijd al een leider was. Dat heeft hij bij zijn latere clubs FC Barcelona, Bayern München en AC Milan ook verder ontwikkeld. Natuurlijk leiderschap komt je als trainer wel van pas. Dus of ik het had gezien? Ja."

    Plaats een reactie

    MaLoNoWa +6596
    dinsdag 18 september 2018 om 06:58
    Helemaal goed Patrick!
    Met ons heb je een fantastisch kampioenschap meegemaakt (hoewel je zelf niet veel speelde), maar bij Ajax en Barca heb je geschitterd!

    We gaan het zien vanavond!
    En succes morgen!


    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 06:59]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46397
    dinsdag 18 september 2018 om 08:26
    Zijn doelpunten waren essentieel dat seizoen om kampioen te worden. Kluivert heeft er mede voor gezorgd dat Ajax geen kampioen werd.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    dinsdag 18 september 2018 om 08:31
    Klopt!
    Maar hij sukkelde ook erg met zijn chronische blessure(s)… Hij was aardig 'op'!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    dinsdag 18 september 2018 om 09:03
    Dat geeft aan wat voor sportman Kluivert is, ik heb ex-PSV’ers blessures zien faken om niet tegen PSV te hoeven spelen en de eigen ploeg te verzwakken...
    Vind ik leuk
    Entombed +1208
    dinsdag 18 september 2018 om 09:13
    Ik vind dit een hele logische en terechte reactie van Kluivert. Natuurlijk heeft hij meet met Ajax, een jaartje PSV verandert dat niet en dat is ook totaal niet noodzakelijk.

    Mooie kerel die Kluivert.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    dinsdag 18 september 2018 om 07:05
    Zie je een leider in het veld is ook bij voorbaat een goede coach. Dus Gio zou ik handhaven bij Feyenoord.

    Clubs met andere coaches dan echte topvoetballers, niet subtop, uit de praktijk staan bij aanvang seizoen eigenlijk al direct achter. Zie de laatste 4 jaar in de ED.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 07:06]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13483
    dinsdag 18 september 2018 om 07:18
    Volgens,mij was Gio alles,behálve de leider in het veld. Eerder de Stille Willy.
    Reden waarom ik nog steeds twijfel aan zijn kwaliteiten als coach.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1511
    dinsdag 18 september 2018 om 07:06
    Maar het is wel een voordeel dat Mark (van Bommel, red.) voor FC Barcelona heeft gespeeld en de club goed kent. Dat maakt het makkelijker om een goede strijdwijze te bedenken.

    LOL volgens mij weet iedereen wel hoe Barcelona speelt en is het ook wel lang geleden dat van Bommel er heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3738
    dinsdag 18 september 2018 om 07:47
    Was inn2006/2007
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1511
    dinsdag 18 september 2018 om 09:43
    2005/2006;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13483
    dinsdag 18 september 2018 om 07:16
    Omgekeerd zou ik het pas ráár vinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:20
    Als ze maar genoeg betalen hou jij van iedereen. Zit vermoedelijk in de genen gezien kleine kluivert.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    dinsdag 18 september 2018 om 09:56
    Shane is inderdaad ook al bezig met geld verdienen met zijn kookboeken handeltje. :)
    Vind ik leuk
    Marco S +5565
    dinsdag 18 september 2018 om 07:20
    Ik denk dat Suarez het gaat doen vanavond.. viergever zal zich moeten vastbijten in hem..
    Vind ik leuk
    RW1913 +2596
    dinsdag 18 september 2018 om 07:31
    Of andersom, als het over “vastbijten” gaat is Suarez levensgevaarlijk. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:35
    5-0 Messi 5x
    Vind ik leuk
    Mr bien +3738
    dinsdag 18 september 2018 om 07:48
    In de 1e 10 minuten
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 18 september 2018 om 07:58
    Ik geef PSV ook weinig kans. Hoop dat de schade beperkt blijft.
    Vind ik leuk
    Sappie36 +56
    dinsdag 18 september 2018 om 08:04
    Waarom interviewen jullie alleen ajaxieden zo krijg je een richtings verkeer zelfde gezeik met wijnig inhoud
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    dinsdag 18 september 2018 om 12:28
    Als het maar goede wijn is dan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:33
    wijnig inhoud hahaha. Ajaxieden. een richtings verkeer. Wat een gezijk ;-)
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1485
    dinsdag 18 september 2018 om 08:40
    PSV heeft de laatste 3 keer niet verloren in Camp Nou
    Vind ik leuk
    goreju +105
    dinsdag 18 september 2018 om 08:52
    Laten we hopen dat Ajax en PSV een mooi resultaat neerzetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:11
    we gaan het zien vanavond. Ik weet niet hoe het barca van vandaag is maar het is minder goed dan toen Neymar, Messi en Suarez samen speelden. En Messi is nog steeds goed maar minder dan eerst maar nog steeds beter dan de beste bij PSV. De verdediging bij Barca hapert nog wel eens maar die is wel stabieler dan die van PSV. Voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat er een puntje in zit maar vrees dat de punten tegen de andere gepakt moeten worden. Is ook geen schande. Maar niets is onmogelijk. Wij hebben ook van barca gewonnen. Alles moet kloppen vanaaf om te stunten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:22
    wat zegt hij nou opleiding genoten ,? ik dacht aan de bar !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 14:34
    Hij drinkt niet. Suffie.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +289
    dinsdag 18 september 2018 om 12:03
    Hopen op een leuk resultaat maar ben er bang voor.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 18 september 2018 om 13:43
    Zit hij nou een broodje-Krr-ket te eten?
    Dat is bij sommige clubs reden voor ontslag.
    Maar Patrick speelde toch ook voor Barca?
    Die heeft vast wel iets te juichen vanavond als het 4-4 wordt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws