Opvallend: Real Madrid-trio van 97 miljoen euro wacht nog op eerste minuten

    Opvallend: Real Madrid-trio van 97 miljoen euro wacht nog op eerste minuten

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 09:43di 18-09-2018 om 09:43

    Real Madrid telde afgelopen zomer ruim 145 miljoen euro neer nieuwe spelers, waaronder Thibaut Courtois, Alvaro Odriozola, Vinicius Junior en Mariano Diaz (foto). Opvallend genoeg heeft alleen Courtois minuten gemaakt dit seizoen.

    De overige drie (die samen 96 miljoen kostten, red.) zijn in vier competitiewedstrijden en de strijd om de Europese Supercup nog niet verder gekomen dan de reservebank. De Koninklijke telde dertig miljoen euro neer voor rechtsback Odriozola, die echter met een blessure aan het seizoen begon en daarna voorrang moest verlenen aan Dani Carvajal. De pas achttienjarige Vinicius Junior kwam voor 45 miljoen over van het Braziliaanse Flamengo, maar mag eerst bij Real Madrid Castilla ruiken aan het grote werk. De club lijkt in het tweetal echter dragende spelers voor de toekomst te zien, al overweegt men om Vinicius te verhuren.

    Of dat ook het geval is met Diaz, is nog maar de vraag. De spits werd voor 21 miljoen euro teruggekocht van Olympique Lyon, aangezien trainer Julen Lopetegeui koste wat kost een centrumspits wilde hebben. De in Barcelona geboren Dominicaan nam zelfs het rugnummer zeven over van Cristiano Ronaldo. De spits kwam zaterdag echter niet aan bod tegen Athletic Bilbao, terwijl Real Madrid op een gelijkspel in Baskenland afkoerste en een stormram nodig had. "Mariano had een optie kunnen zijn. Maar we vonden dat Gareth Bale vervangen moest worden en Lucas Vazquez heeft het prima gedaan", wordt Lopetegui geciteerd door AS.

    Plaats een reactie

    Prof(.) +268
    dinsdag 18 september 2018 om 09:48
    Heeft alleen met het feit te maken dat Real vooruitkijkt, dit is nou beleid met een goede “bedrijfs”strategie!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Busk +1416
    dinsdag 18 september 2018 om 09:55
    Geld zat in Madrid...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 09:57
    Ze zijn alle drie ook niet voor de korte termijn gehaald maar voor de langere termijn. Odriozola als opvolger van Carvajal, Mariano voor Benzema en Vinicius in pas 18, hij zal er niet meteen hoeven te staan.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10294
    dinsdag 18 september 2018 om 11:35
    Ik volg vinicuis op Instagram hij is echt goed echt een talent die het gaat maken hoor bij Madrid Kwestie van tijd 💪
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    dinsdag 18 september 2018 om 12:47
    Dat was Robinho ook.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10294
    dinsdag 18 september 2018 om 16:50
    Jaa precies deze jongen ook haast 2 druppels water 👍
    Alleen hopen dat deze niet naast zijn schoenen gaat lopen als het zover is.
    Want zo is het wel fout gegaan met Robinho wat juist zo een groot talent was echt zonde.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    dinsdag 18 september 2018 om 18:54
    Er kan nog zo veel mis gaan met die jongen. Groot talent hoor dat zonder meer, maar social media en transferbedragen maken dat zo’n jongen het bijna niet zo goed kan doen als verwacht. Kijk bijvoorbeeld odegaard. Als hij het niveau van pakweg eriksen haalt is het nog niet naar verwachting.
    Vind ik leuk
    imho +1282
    dinsdag 18 september 2018 om 09:57
    Kostte ze nu 97 miljoen (titel) of 96 miljoen (1e zin 2e alinea)?

    * Odriozola 30mln
    * Vinicius 45mln
    * Diaz 21 mln
    dus 96mln
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6758
    dinsdag 18 september 2018 om 10:37
    Wie kijkt er nou nog op een miljoentje
    Vind ik leuk
    imho +1282
    dinsdag 18 september 2018 om 12:22
    Ik, privé.
    Helaas mijn vrouw niet
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    dinsdag 18 september 2018 om 12:48
    Heracles inzake Kuwas.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    dinsdag 18 september 2018 om 10:01
    Geld teveel daar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:06
    Dat is het resultaat van een uitmuntende beleidswijziging.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    dinsdag 18 september 2018 om 10:06
    die Vinicius Junior die kan wel ballen

    voor zo'n speler zou ik toch echt wel een plekje vrijmaken(groot talent)

    Vind ik leuk
    Laliga +2226
    dinsdag 18 september 2018 om 10:16
    Barca idem dit jaar , vidal mag wel minute maken met zijn ervaring maar arthur lenglet en malcolm zullen geduldig moeten zijn. Zowel barca als madrid zijn langzaam aan het bouwen naar een nieuw elftal
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:55
    Zidane liet een ingespeeld elftal achter voor Lopetegui. Er is daarom geen reden voor de trainer om daaraan te sleutelen. Echter had Diaz tegen Bilbao best wel zijn eerste minuten kunnen maken.
    De Madrilenen hadden meer aanvallende input nodig om een tweede doelpunt te forceren. En Diaz was met zijn snelheid en behendigheid een geschikte kandidaat. Mochten de resultaten vaker tegenvallen dit seizoen dan zie ik Diaz vanuit die druk wel minuten maken.
    Of dit echter ook geldt voor Vinicius jr. is nog maar de vraag. Hij kan behoorlijk goed voetballen maar blijkbaar aard hij nog niet goed in de hoofdmacht van de Koninklijke. Ik denk dat een verhuurperiode voor wat ervaring een must is voor hem. Casemiro en Carvajal werden ook via deze weg sterkhouders in Madrid.
    De situatie van Courtois is wat apart. Maar ook daar verwacht ik binnenkort verandering in wanneer Navas een paar keer grabbelt. En anders wanneer zijn contract afloopt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:07
    Wij wachten ook nog op de eerste minuten..............maar dan wel van een beetje aantrekkelijk voetbal, nietwaar Gio?
    Vind ik leuk
    Leeds United +1133
    dinsdag 18 september 2018 om 11:38
    Die komen echt wel aan Hun minuten hoor. Competitie duurt lang, daarnaast nog beker en Champions League. Ongetwijfeld zullen er zich blessures voordoen. Die gasten zijn gehaald voor de langere termijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    dinsdag 18 september 2018 om 11:49
    Real is ook een wereldclub. Daar loop je niet even de basis 11 in en hoor je naar mijn mening ook nooit recht te hebben op een basisplek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws