Zeven conclusies: Geflatteerde nederlaag, Van Bommel krijgt gelijk

    Zeven conclusies: Geflatteerde nederlaag, Van Bommel krijgt gelijk

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 21:25di 18-09-2018 om 21:25

    PSV begon het Champions League-seizoen met een 4-0 nederlaag bij FC Barcelona. VoetbalPrimeur trekt zeven conclusies na de ruime nederlaag in Camp Nou.

    Geen Champions League-gevoel
    De wedstrijd tussen FC Barcelona en PSV begon al om 18.55 uur. In Spanje zijn dan nog veel mensen aan het werk. Het voelde daardoor allemaal net even anders. Camp Nou was zeker niet uitverkocht, hoewel er volgens de officiële telling toch nog 73.462 toeschouwer aanwezig waren. Van een geweldige Champions League-ambiance was in Barcelona dan ook geen sprake. De PSV-fans mogen volgende maand voor een betere sfeer zorgen als Inter op bezoek komt.

    Van Bommel krijgt gelijk
    "Ik denk dat in de omschakeling onze mogelijkheden liggen", zei Van Bommel voorafgaand aan het duel tegen FC Barcelona. Hij kreeg gelijk: via Steven Bergwijn en Hirving Lozano kwam PSV er regelmatig gevaarlijk uit. Via Gastón Pereiro kreeg PSV zelfs de eerste kans van de wedstrijd en zowel voor als na rust waren er mogelijkheden voor de Eindhovenaren. Het vizier stond echter niet op scherp en vooral de pogingen van Lozano misten richting. Na rust was de sterk spelende Angelino de eerste die een bal tussen de palen kreeg. Dat Barcelona kwetsbaar is in de omschakeling, werd echter wel bewezen.

    Overtalsituatie komt te laat
    Wat deed Samuel Umtiti? De verdediger pakte een volkomen onnodige tweede gele kaart. Na de 3-0 van Messi zette de verdediger een keihard blok waarmee hij Lozano aanpakte. Het leverde hem zijn tweede, oliedomme, gele kaart op. Aan het overtal had PSV echter niets. Sterker nog: via Messi scoorde Barcelona nog een keer.

    Geen maat op Messi
    Via een weergaloze vrije trap brak Messi de wedstrijd open, na rust tekende de Argentijnse superster voor nog twee treffers. Messi maakte nummer 101, 102 en 103 in de Champions League. Met een hattrick was de Argentijn duidelijk de grote man bij de thuisploeg, zoals zovaak. Het was al zijn achtste hattrick in het miljardenbal. Eerder scoorde hij ook al een hattrick tegen Ajax, vijf jaar geleden om precies te zijn.

    Ongelukkige Isimat
    Nicolas Isimat-Mirin viel na ruim een uur in voor Nick Viergever, die dicht tegen een tweede gele kaart aan zat. Erg gelukkig pakte die wissel niet uit en Van Bommel zal in het vervolg wel drie keer nadenken voor hij de wissel doorvoert. Bij de 3-0 en de 4-0 stapte Isimat-Mirin kinderlijk eenvoudig uit, waardoor Messi zijn tweede en derde treffer van de avond kon maken.

    Geflatteerde nederlaag
    De uitslag doet vermoeden dat PSV volledig van de mat werd geveegd door Barcelona, maar lange tijd deed de ploeg van Van Bommel heel aardig mee. In de omschakeling was PSV regelmatig dreigend, maar een klein beetje geluk ontbrak. Nadat Ousmane Dembélé er een kwartier voor tijd 2-0 van maakte was het verzet van PSV gebroken.

    Volgende tegenstander: Inter
    Ondanks de ruime nederlaag moet het optreden van PSV in Barcelona de ploeg vertrouwen geven voor het restant van de wedstrijden in de groepsfase. De Eindhovenaren spelen op 3 oktober de thuiswedstrijd tegen Inter, dat in eigen huis een 0-1 achterstand tegen Tottenham Hotspur omboog in een overwinning: 2-1. Met een overwinning tegen de Italianen doet PSV gewoon weer mee in groep B.

    (VoetbalPrimeur / Jurgen van der Hoeven)

    Plaats een reactie

    Niels92 +30493
    dinsdag 18 september 2018 om 21:27
    Diep in de tweede helft 1-0 en ik dacht er zou zomaar een stuntje in kunnen zitten, voor je er erg in hebt, scoren ze 2 goals achter elkaar, jammer :(

    Ik heb verder niks met PSV, wat ik wel heb is dat ik hoop dat iedere Nederlandse club punten pakt in Europees verband. Erg sneu dat je dan gasten hebt die er nog om kunnen lachen ook, Nederlands voetbalfan onwaardig!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5237
    dinsdag 18 september 2018 om 21:29
    Psv heeft gewoon een prima wedstrijd op de mat gelegd, Jammer maar je weet dat als Messi op dreef is dat dit kan gebeuren, Echt geen schande. Groeten een Ajax Supporter !
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 21:40
    Dat leek maar zo. Dat lijkt vrijwel altijd zo tegen barca. Je denkt dat je goed mee speelt totdat ze een versnelling hoger spelen en boem.. goal.


    Met een overwinning tegen de Italianen doet PSV gewoon weer mee in groep B staat in dit artikel,... Ik zeg met een verlies tegen inter doe je niet meer mee.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6505
    dinsdag 18 september 2018 om 21:43
    Thuis moet je de punten pakken en hopelijk kan je uit een keer stunten. Maar deze pool van PSV is wel erg zwaar.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 21:46
    Als deze pool te zwaar is heb je dus niets te zoeken in de cl. De teams worden alleen maar sterker na de groepsfase.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    dinsdag 18 september 2018 om 21:54
    Nouja te zwaar...

    Er zijn gemakkelijkere poules.

    Je zou bijv maar naar Griekenland moeten..

    Of bijvoorbeeld groep D. Gala. Porto, Lokomotiv en Schalke.
    Dan heb je als PSV zijnde wel gewoon botte pech als je 3 teams loot die kwartfinale waardig zijn.

    Ik bedoel Barca en Tottenham kunnen zomaar de halve of misschien wel finale halen.

    Dus ja, als de poule te zwaar is heb je niks te zoeken in de cl, deels eens, maar er zijn genoeg poules waar je heel veel meer kans hebt om door te gaan. (Bijv die van Ajax). Dus als Ajax supporter makkelijk lullen als je net iets meer geluk met de loting hebt gehad..

    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 22:00
    Spurs worden zwaar overschat en verliezen nu al twee potjes op rij.
    Inter stelt toch ook niets meer voor?

    Van barca kun je verliezen maar ik ben echt geschrokken van de manier waarop. Misschien kijk ik als barca fan iets anders naar een wedstrijd. Je weet nml dat barca op 60% langzaam de bal rond tikt.. en dan opeens uit het niets de versnelling... En boem goal... Zo spelen ze al jaren. Ik had verwacht dat psv het beter zou doen na afgelopen weken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:28
    jij bent geestelijk niet helemaal 100% , of jij hebt een andere wedstrijd gezien
    bah bah
    tot de 2-0 deed PSV prima mee
    en als jij gelukkig word van je zuigende provocerende opmerkingen hier , kun je beter een pilletje pakken , want jij moet echt een fucking triest leventje hebben

    on topic ; ik ben trots op PSV , de overwinning was wel verdient natuurlijk , maar we zijn zeker niet weggespeeld
    Ajacieden veel succes morgen
    en kneusjes zoals hierboven ; ga een leven zoeken , en rot lekker op hier
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 22:31
    Zo.. doet je veel he? Beetje boos? Of is het verdriet? Neem een lekker 🍺 of een valium tabletje en chilllllll... Het is maar voetbal.

    Psv is simpelweg overklast.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:36
    hahahahaha overklast
    dat jij plezier hebt in een nederlaag van psv zegt al genoeg wat voor ziek , zielig en misselijk gedrochtje jij bent
    en ik zeg duidelijk dat ik trots ben op PSV
    maar waarschijnlijk weet zo'n zwerver als jij niet eens wat het woord trots betekend ...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 22:38
    Neem nou dat lekkere pilletje voordat je adertjes in je te dikke bolle koppie springen. Het is maar voetbal.. relax...

    Psv zal vaker ingemaakt worden. 4-0.. poeh... Heftig is het wel... Maar ik blijf erbij het is maar een spelletje.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:05
    hij heeft toch wel een beetje gelijk?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:10
    tot de 2-0 deed PSV gewoon prima mee , dat vond ik , en dat vonden de analisten op tv
    de enigen die dat niet vonden , zijn sommige Ajacieden op deze site
    maar dat is natuurlijk toeval
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:13
    PSV deed ook aardig mee maar ik had wel het idee dat Barca op 60% speelde. PSV heeft geen schijn van kans gemaakt en dat is ook niet erg
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:19
    nee maar dat was vantevoren bekend , dat PSV weinig kans maakte
    ik heb Barca zaterdag gezien , maar toen waren ze echt niet beter dan gisteren
    dus hoe Barca speelt als ze vol gas geven weet ik niet
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:23
    dat is ook wat voebtal zegt toch?
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1775
    dinsdag 18 september 2018 om 23:05
    Ik heb de wedstrijd op de Spaanse zender gekeken en de Spaanse commentator had niets dan lof voor PSV. Vooral Chucky en Bergwijn waren dodelijk in de omschakeling. Als ze een technischere spits dan Luuk hadden was er misschien nog een goal gevallen. Een vermakelijke wedstrijd in een stadion waar het nagenoeg onmogelijk is om te winnen. Chapeau PSV en nu hopelijk Goedenacht resultaten tegen Inter en Spurs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:32
    Kijk, objectief en toch positief!
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1775
    woensdag 19 september 2018 om 12:57
    Ja, zo kan het ook. Kijken jullie mee azijnzeilers?
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:06
    we hebben ook een betere dan de jong, een man van glas van 10miljoen...
    Vind ik leuk
    danny117869 +2323
    dinsdag 18 september 2018 om 22:46
    Barca speelt je helemaal leeg, ze lieten PSV vandaag gewoon zolang achter de bal aanlopen dat er in de tweede helft uit vermoeidheid gewoon gaten gaan vallen. Niks mis mee barca is gewoon een of twee maten te groot
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    woensdag 19 september 2018 om 00:54
    Danku voor deze reactie dit is precies hoe het is. Begrijp me niet verkeerd indd als je zo zit te kijken denk je nou niet hele grote kansen voor barca en aan de overkant ligt indd altijd veel ruimte . Ze zijn niet gek hoor , ze spelen hem rond doen dit af en toe sneller laten je renne van links naar rechts en waar iemand een gaatje laat vallen bam versnellen ze en ligt ie erin , je kan het prima zoals psv een uur volhouden maar daarna ben je leeg en wordt het dus 4-0. Psv moet er gewoon alles aan doen tegen de andere 2 in de poule punten te halen , waar zeker kansen zijn! Ik hooo dat ze het halen
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:55
    Spurs is vorig jaar eerste in de groep geworden boven Real...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 23:07
    Dit seizoen loopt het nog niet. Tegen Liverpool was het slecht en vandaag heb ik niet kunnen kijken.
    Vind ik leuk
    Echt? +3908
    woensdag 19 september 2018 om 07:34
    PSV speelde een prima pot tegen Barça, helaas voor PSV speelt daar ene Messi.

    Als ze komend weekend net zo spelen rollen ze Ajax op.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:05
    hahaha ik niet hoor, dit was precies zoals ik verwachtte.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +251
    dinsdag 18 september 2018 om 23:18
    Dat slaat nergens op. Veel zwaarder dan dit kun je niet liten. Kijk even baar de andere poules.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 23:25
    Meningen.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14748
    woensdag 19 september 2018 om 00:38
    Och arme Psv loot ook eens een keer topploeg en dan kermen dat het een zware poule is. Nee voorgaande jaren kwam je in een erg zwakke poule terecht en had je geluk. Dit is CL niveau en een poule waar Ajax altijd mee te maken heeft gehad.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    woensdag 19 september 2018 om 00:44
    @Voebtal wat praat jij nou weer.. niet te zoeken in de CL we zijn notabene de kampioen van NL. En niemand zegt dat de pool té zwaar is enkel dat ie wel erg zwaar is. Loting had namelijk niet ongunstiger uit kunnen pakken en dat weet je zelf ook. Je hebt met Barcelona en Spurs 2 van de best voetballende teams van de wereld in je pool. En laat inter nou net de laatste jaren veel gekocht hebben en de weg terug naar boven in hebben geslagen. We hebben niet allemaal zoveel geluk met loten (AEK!). Maar ik heb veel liever wedstrijden tegen barca, Spurs en inter. Dat zijn wedstrijden waar spelers zich kunnen meten en waar ze dingen kunnen leren. Heel de wereld kijkt naar Barcelona-PSV, niet naar ajax-AEK!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    woensdag 19 september 2018 om 00:59
    Heel de wereld zag Barcelona psv inmaken met 4-0 en denkt weer eens dat Nederlanders niet kunnen voetballen. En bedankt!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    woensdag 19 september 2018 om 03:37
    Zielige reactie.
    Vind ik leuk
    Bertus +6153
    woensdag 19 september 2018 om 07:07
    Nederlandse clubs hebben inderdaad niet veel te zoeken in de CL, maar zo spelen er nog meer dan 20 teams mee. Je weet dat het op het einde toch tussen de clubs met de hoogste begrotingen gaat. Kortom, het geld bepaald de winnaar. Voor onze clubs een leuke financiële klapper maar een fooi in vergelijking met de topclubs. De UEFA heeft de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter gemaakt.
    Vind ik leuk
    markpark +1015
    donderdag 20 september 2018 om 16:22
    Dat hoeft niet per definitie hoor.. Als je als PSV zijnde door zou gaan (in theorie, gaat uiteraard niet gebeuren), kan je zomaar een makkelijkere wedstrijd loten dan je in de poulefase hebt gehad.

    Je kan gewoon pech hebben met de loting, zoals PSV dat heeft. Vind uberhaupt 'niet te zoeken in de cl' een beetje een raar iets; ik zie ook Plzen er in zitten.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    donderdag 20 september 2018 om 17:19
    Plzen heeft er ook niets te zoeken. Wordt tijd voor 3 tournooien.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1456
    dinsdag 18 september 2018 om 21:48
    Welke pool bedoel je dan met overgewicht? Bij mijn weten hebben ze geen eens Polen in de selectie...
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    dinsdag 18 september 2018 om 21:52
    En daar ben je een arrogante Ajacied voor Voebtal. Altijd weer zuigende opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 21:55
    Je hoeft natuurlijk mijn posts niet te lezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:10
    Wat is hier zuigend aan en hoezo arrogant? Voor mijn gevoel speelde Barca inderdaad niet voluit en dat zag je als ze even aan gingen zetten.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 16:34
    Mag ik nog even herinneren aan een paar jaar geleden toen Ajax met 2-1 won van Barcelona, nadat deze zich al had geplaatst en een halve B-ploeg langs stuurde. Toen was Ajax de beste, ongelooflijk, wat een wereldploeg. Echt op halve kracht was het heus niet. Voor het zelfde geld had PSV al gescoord. Maar toen mocht men er niets van zeggen. Nu staan alle neuzen meteen klaar om de prestatie van PSV neer te maaien. Menig kenner zegt; knappe prestatie. De uitslag is vertekend. Als Barcelona echt op halve kracht had willen spelen, hadden er wel een aantal man rust gekregen, maar het tegendeel bleek waar. De sterkst mogelijke opstelling werd gebruikt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:53
    Kijk nou zelf man. 4-0 op je broek en jij spreekt van een knappe prestatie. Wat een gelul!
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 21:17
    Tuurlijk jongen! Jij hebt meer verstand van voetbal dan Ronald de Boer, etc. Dag jongen!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:20
    Dat zeg ik niet. Maar 4-0 verliezen is nooit een knappe prestatie. Waarom dan? Omdat ze er 3 x uit kwamen. Blijkbaar heb jij Advocaat en Gijp niet gehoord.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 21:22
    Je begrijpt best wat ik bedoel. Natuurlijk is Barcelona veel beter, maar ze hielden best lang stand. Dat Barcelona halve kracht speelde is bull-shit. Vanaf de 75e minuut werd het minder, doordat Isimat slecht inviel en ze er doorheen liepen. PSV had de nodige kansen, maar was te onrustig.

    Reactie van Gullit; "Van Bommel doet het denk ik heel goed. Ze verloren dinsdag, maar ze lieten een goede indruk achter in die wedstrijd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:25
    Dat is juist het verschil in kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 21:27
    Dat begrijp ik ook wel. Lees hierboven even de reactie van Gullit. Daar doel ik ook op.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:39
    Ik zie het echt anders. En dat hoef je niet met me eens te zijn. Ik vond het vergelijkbaar met de wedstrijd van Ajax vanavond.
    Bij 4-0 verlies en voornamelijk dichthouden met een paar spaarzame uitvallen is niet goed. Bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 21:42
    Dan verschillen we van mening en dat kan. Een paar spaarzame uitvallen waren het ook niet. Het waren er best wel aardig wat.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5340
    dinsdag 18 september 2018 om 22:19
    Ajoh niet zo zuur, je hebt 4-0 op.je kut gehad dan krijg je dat.

    Ajax kreeg zelfs zuigende opmerkingen na een europese finale.

    Je mag als psv er blij zijn dat je zulke potjes mag spelen, is alleen maar goed.

    Ben benieuwd naar de andere potjes maar PSV was bij voorbaat al kansloos in deze groep.

    Niks aan te doen gewoon blijven proberen en trots zijn op je ploeg dat ze er staan.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    woensdag 19 september 2018 om 16:37
    Niets met zuur te maken. Deze nederlaag was ingecalculeerd. Deel echter niet jouw mening dat PSV kansloos is. Inter en Tottenham imponeren niet, dus er liggen mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5340
    woensdag 19 september 2018 om 19:54
    Ja dat kan best maar dan moet je niet doen alsof je een prestatie hebt geleverd door met 4-0 te verliezen.

    Ajax won van Barcelona toen het nog om de.eerste plek streed en kwam met xavi iniesta messi en al hun beste spelers, dat was een prestatie.

    Zeg er meteen bij dat dat vast geen 2e keer had gelukt, het viel.toen allemaal net goed met prachtig spel ook nog.

    Psv is helaas kansloos zoals wij dat ook waren in de poule met Manchester city Barcelona en Dortmund.

    Ik hoop voor een.derde plek.voor psv en Nederland en ik snap dat jij optimistisch bent maja daar kopen we niks.voor.
    Vind ik leuk
    De fries +1016
    dinsdag 18 september 2018 om 22:30
    ... ik zeg Ajax moet morgen eerst maar eens winnen... ik zeg want anders doe je niet meer mee ... ik zeg .... blablablabla ....
    Vind ik leuk
    Cptje +208
    dinsdag 18 september 2018 om 22:46
    De kans is groter dat psv na inter niet meer meedoet ja !!!!

    Geen schande maar wel duidelijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:54
    En voor hetzelfde geld had PSV gescoord en had Barca het in ene heel moeilijk gehad. Ik vond deze wedstrijd in vele opzichten lijken op wedstrijden van Ajax tegen middenmoters. Als er eenmaal gescoord wordt gaat het lopen, maar als ze een tegengeslagen hadden geïncasseerd had het zomaar heel anders af kunnen lopen...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 23:05
    Had had had...
    Vind ik leuk
    Cptje +208
    woensdag 19 september 2018 om 09:29
    Net nie
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:03
    die engelse blijken nog slechter te ziojn dan de italianen ;)

    maar ik zeg dat PSV geen schijn van kans heeft in deze poule
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 18 september 2018 om 21:42
    Als Messi wegvalt is Barcelona kwetsbaar.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 22:33
    Als psv goed kon voetballen was het geen 4-0 geworden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:36
    Als trump een kernbom op t veld dropte waren we wel de lul. Is niet gebeurd dus gewoon doorgaan met leven en genieten van de komende potjes!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 23:37
    Als je moeder wielen had was ze een fiets. Er bestaat geen als in het voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:40
    Dat s juist mn hele punt mnr voebtal. Jammer dat je meteen agressief word. Snap wel waarom het altijd weer gezeik word onder de posts
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    dinsdag 18 september 2018 om 23:45
    Mijn post was een reactie op een "als" post van always psv :) wel even goed lezen :)
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    dinsdag 18 september 2018 om 23:02
    Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik vond het opvallend dat Barca geenszins echt hun niveau aantikte en erg rustig waren, ze gaven een paar keer gas en PSV was helaas nergens. Daarnaast vond ik de Mexicanen erg tegenvallen en dan heb ik het niet eens over Hendrix en Viergever die volledig door de mand vielen.

    Ik had echt meer van dit PSV verwacht! Jammer dit en ik denk dat wij Ajacieden ook echt geen zorgen hoeven te hebben voor aanstaande zondag, al is Ajax natuurlijk geen Barcelona.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 18 september 2018 om 23:07
    Ach, we zullen zondag wel zien, ik reken wel op je felicitaties als we zondag winnen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    dinsdag 18 september 2018 om 23:30
    vanzelfsprekend, andersom ik ook😋
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    woensdag 19 september 2018 om 00:48
    Natuurlijk, zoals het hoort😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:19
    Haha ha ik krijg buik kramp van het lachen.
    Apart volk die Ajacieden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 13:48
    Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht... Denk dat zondag een hele zware wedstrijd wordt en het zou mij ook niet verbazen als PSV wint. PSV speelt ook gewoon thuis. Zo’n ploeg krijg vleugels als ze voor komen. Dat had ik tegen Barca ook nog wel zien gebeuren...
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    dinsdag 18 september 2018 om 21:48
    Barcelona gaf gewoon absoluut niet thuis, het leek wel een ingelaste training.
    PSV had kunnen profiteren.
    Vind ik leuk
    Castromann +7895
    dinsdag 18 september 2018 om 22:04
    Is messi in topvorm dan is het voor elke ploeg lastig om resultaat te halen.
    Psv hééft bij vlagen laten zien dat ze op de goede weg zijn.
    Ze missen wel een topverdediger als CV......
    Met een type Alex had je zeker 2goals kunnen voorkomen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 18 september 2018 om 21:41
    Netjes Niels, die 4 fopneuzen is een zieke gast met zijn commentaar.

    Succes met Ajax morgen.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2532
    dinsdag 18 september 2018 om 22:05
    PSV heeft gewoon best lang meegedaan.... Ze spelen tegen een 'laatste 4 ploeg' . PSV sprokkelt zijn punten wel bij mekaar in de poule, alhoewel het echt wel lastig wordt! Veel succes gewenst!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 18 september 2018 om 23:05
    Thx, jullie morgen ook.
    Vind ik leuk
    markie +1266
    dinsdag 18 september 2018 om 21:46
    Het wordt psv wel gegund maar een hoop bloedzuigende figuren hier op deze site niet
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 18 september 2018 om 21:55
    De fans hoeven de punten niet te pakken. Feyenoord moet zijn gemiddelde vrrhogen. Voor het Nederlandse voetbal hadden Ajax fans op een extra boost voor psv moeten hopen door Barcelona te verslaan. Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:42
    Ik snap niet waarom we allemaal nou weer een psv-onderbroek aan moeten trekken want wat hebben de andere clubs eraan? Het enige gevolg is dat ajax en psv nóg meer centen krijgen en er een nóg groter gat tussen die twee en de rest ontstaat, en dat komt de Nederlandse competitie absoluut niet ten goede!
    Vind ik leuk
    phritzzz +2928
    dinsdag 18 september 2018 om 23:55
    Een PSV onderbroek vind ik ècht overdreven. Doe ik ook niet en ik ben fan.

    Nederlandse clubs die het goed doen in Europese duels is wèl goed voor het voetbal. Het verhoogt het aanzien van de eredivisie waardoor spelers weer graag naar NL komen. Ook bij de andere clubs.

    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    woensdag 19 september 2018 om 00:50
    He Twente, over geld gesproken. Waar was je met die opmerkingen toen jou club zich illegaal bevoordeelde ten opzichte van andere teams?
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:26
    Wie ben jij om dat te bepalen?
    Heb genoten van Messi en de overwinning.

    Ajax, Barca en Maccabi, de rest boeit me niet.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2928
    dinsdag 18 september 2018 om 23:57
    Maccabi! Hoe kom je daar nou bij? En welke Maccabi dan Haifa of Tel Aviv?

    Die Vertonghen had ook een lekkere overtreding zeg! Chew niet misselijk. Stopt zijn vinger ff in iemand zijn oogkas.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 00:16
    Tel Aviv.

    Vrienden van Ajax, de supporters.

    Ze moesten een keer tegen Az, kwamen ze voor de wedstrijd naar Adam. Ik was daar ook toevallig, was mooi.

    Sinds die ben ik ze gaan volgen, en kijk ik ze nu bijna wekelijks.

    +Jordy Cruijff die daar lang werkzaam was.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2928
    woensdag 19 september 2018 om 00:20
    En Bosz ook volgens mij voordat hij naar Ajax kwam geloof ik.

    Dat schept inderdaad wel een band. Wordt er goed voetbal gespeeld in Israël? Kan me niet voorstellen dat het beter is dan Eredivisie voetbal....... al is dat ook jiet meer wat het is geweest ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 00:21
    Haha, het is zeker niet beter.
    Tel Aviv is hier een subtopper denk ik. (in israel een topper)
    Vind ik leuk
    Maan88 +4536
    woensdag 19 september 2018 om 00:40
    Niels92, Chapeau voor je reactie!!
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 19 september 2018 om 08:02
    bedankt voor deze wijze woorden Niels! veel succes vanavond, ik denk 3-0
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3808
    dinsdag 18 september 2018 om 21:27
    Rakitic is toch zo ondergewadeerd, die vent is zogoed
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5237
    dinsdag 18 september 2018 om 21:32
    Een van de redenen dat Kroatie zover is gekomen op het Wk , De andere reden was Modric.
    Vind ik leuk
    Pimman +6249
    dinsdag 18 september 2018 om 22:08
    Stille kracht!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33123
    dinsdag 18 september 2018 om 21:27
    Conclusie 8: Van Bommel reageert heel normaal na een nederlaag.
    Vind ik leuk
    R94 +1997
    dinsdag 18 september 2018 om 21:29
    Zaten er vast een aantal te hopen dat hij zou ontploffen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33123
    dinsdag 18 september 2018 om 21:31
    Ongetwijfeld. Ik was vooral nieuwsgierig, maar hij gedroeg zich prima. Hij vond het niet leuk, maar dat mag gewoon.
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 18 september 2018 om 21:49
    Als hij was ontploft na een nederlaag in Barcelona hadden ze hem direct moeten opsluiten.

    Mensen die een reactie van hem verwachten na een nederlaag hebben het natuurlijk niet over deze nederlaag.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33123
    dinsdag 18 september 2018 om 21:55
    Ontploft zou ook gek zijn, maar je kunt een hoop slechter reageren dan hij nu deed.
    Als die 2-0 niet valt heb je nog kans om een punt te pakken.
    Hij had ook Hendrix af kunnen vallen. Of Dumfries die voor de 1-0 100 meter sprint om vervolgens te vroeg te stoppen.

    Ik was eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig hoe hij überhaupt op een nederlaag zou reageren. Deze was verwacht, maar er viel alsnog genoeg op aan te merken.
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 18 september 2018 om 22:01
    Van Bommel vorig seizoen van dichtbij gezien als coach. Hij reageert bij tegenslag niet op zijn eigen ploeg, maar op de omgeving. Dat hebben we in de eredivisie ook al gezien, in de nog milde vorm, richting de arbitrage. Bij een nederlaag in de eredivisie gaan we dat nog meer zien hoor. Daar ben ik van overtuigd. Zit gewoon in de aard van het beestje.

    Naar zijn eigen spelers doet hij dat niet, dat valt te prijzen. Maar dat deed hij ook niet naar zijn ploeggenoten toen hij nog speler was.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33123
    dinsdag 18 september 2018 om 22:12
    Daar zou je best gelijk in kunnen hebben.

    En dat scheelt. Heel droevig altijd als trainers dat doen. En ook niet goed voor het team denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:37
    Ik heb al vaker gezegd: speler of trainer zijn, het vergt andere competenties. Van Bommel heeft die stap gemaakt.

    Hij is niet de oud-speler die nog het liefste op het veld zou staan en dus als speler reageert. Analyseert rustig en realistisch na de wedstrijd. Hoewel je uit een paar opmerkingen wel kan opmaken dat een paar spelers de komende dagen een indringend gesprekje op de Herdgang gaan krijgen.
    Vind ik leuk
    sven3d3 +99
    dinsdag 18 september 2018 om 21:51
    Tja, is natuurlijk zo. Maar is wel tegen Barcelona. Is misschien toch wel een beetje ingecalculeerd. Ik ben benieuwd naar zijn reactie als hij tegen een ploeg uit de Eredivisie verliest. Is hem nog niet overkomen, dat moet hem wel nagegeven worden ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:55
    Ik denk dat je Van Bommel pas ziet ontploffen als zijn elftal er met de pet naar gooit. Verliezen mag, áls je er alles aan hebt gedaan maar de ander gewoonweg beter is. En laten we eerlijk zijn: dan heeft hij ook echt reden om te ontploffen.

    Hoewel ik denk dat hij zelfs dát zal doen om een effect bij zijn spelers te bereiken. En niet omdat hij een ongeleid projectiel is.
    Vind ik leuk
    murmur27 +1614
    dinsdag 18 september 2018 om 21:53
    Van Bommel was gewoon één van de intelligentere voetballers, met zijn maniertjes kon hij veel langer door voetballen dat menig andere voetballer (die was er met rood afgegaan) + heeft de ervaring van een top prof.

    Verbaast mij eigenlijk niets dat hij zichzelf zo als coach heeft aangepast.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:32
    Deze mag die verliezen en er is nog een verhaal van te maken. Ik denk als er straks een nederlaagje tegen pec ofzo valt dat die minder aardig is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33123
    dinsdag 18 september 2018 om 21:35
    Dat zou kunnen. In ieder geval was dit netjes. Hij kan niet goed tegen zijn verlies en had ook best uit kunnen gaan leggen wat zijn spelers fout deden, maar dit was normaal en volwassen.
    Onverwacht puntverlies moeten we inderdaad afwachten.
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    dinsdag 18 september 2018 om 21:27
    Op de een of andere manier toch een open deur dat er in de omschakeling veel ruimte ligt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:38
    Op de een of andere manier toch een open deur dat je in elke opmerking van een trainer op de een of andere manier een open deur vindt.
    Vind ik leuk
    Bill +831
    dinsdag 18 september 2018 om 21:59
    Dat is al 4 jaar zo.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22122
    dinsdag 18 september 2018 om 21:28
    Klopt
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:32
    Gewoon winnen van inter.
    Come on PSV
    Vind ik leuk
    phritzzz +2928
    woensdag 19 september 2018 om 00:06
    Gewoon winnen van Ajax bedoel je.
    Come on Pisjevee
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15451
    dinsdag 18 september 2018 om 21:34
    Zeer terechte overwinning van Barca.
    Als je niet komt om te voetballen, verdien je ook geen punten.
    Van achteruit lopen wordt je niet moe.
    Dus er is nog hoop voor zondag.
    Vind ik leuk
    Jan3611 +204
    dinsdag 18 september 2018 om 21:39
    Er is helemaal geen hoop voor jullie. Ajax betekent al minstens 4 jaar niks.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    woensdag 19 september 2018 om 03:48
    Jij nog langer
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 23:15
    Ach dat zie je Zondag wel.
    Ik ben geen PSV supporter maar Ajax kan beter thuis blijven.
    0,0 kans tegen de weer aankomende Titel voor PSV.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15451
    dinsdag 18 september 2018 om 23:35
    Moe kan psv niet zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:12
    Zondag is een andere wedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:35
    Jammer vond PSV redelijk goed spelen ondanks de 0-4 maar ja Messi wat een speler is dat toch niet normaal. Wel ben ik benieuwd als Messi niet meer speelt bij Barca hoe ze dat gaan opvangen.
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +289
    dinsdag 18 september 2018 om 21:36
    Jammer van deze uitslag.. Krachtsverschil was duidelijke toen Barca aanzette. Al met al heb ik wel goeie hoop op een positievere uitslag tegen Internazionale. Oftewel, er liggen wederom Kansen in het vooruitzicht. Alleen moet je die wel pakken.. Goeie pot👍
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1866
    dinsdag 18 september 2018 om 21:40
    Tja, Barca duidelijk een maatje te groot, geen schande maar wel jammer want nl voetbal kan de punten goed gebruiken!
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    dinsdag 18 september 2018 om 21:42
    Ik heb toch echt iets heel anders gezien.
    Een heel nonchalant Barca dat toen het moest deed wat het moest doen..
    Je kunt een ploeg het gevoel geven dat ze mee doen tot dat je gas geeft.
    Wees maar blij dat het liep zoals het liep had ook 7-0 kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:45
    PSV word 1 of 2...............
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2555
    dinsdag 18 september 2018 om 22:39
    Zeg maar niets meer
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:46
    Conclusie 8:
    PSV heeft niets te zoeken in de Champions Leaque
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 18 september 2018 om 21:48
    De mogelijkheden worden ineens grote kansen. Ter Stegen is een topkeeper en de ballen allemaal gepakt als wel op het doel waren geweest. PSV is niet weggespeeld. Maar kan toch nooit het idee hebben gehad dat ze met minstens een punt naar huis zouden zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7524
    dinsdag 18 september 2018 om 21:50
    volgens mij speelde Messi ook nog maar eens op 80%. Maar PSV speelde heel behoorlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:50
    Toddenham is gezien, als je van de nr 4 verliest ben je kansloos
    Vind ik leuk
    Drobtine +2545
    dinsdag 18 september 2018 om 21:50
    de achtste conclusie ontbreekt Barca speelde in wandel tempo en rende 3 minuten resultaat 3-0
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 21:50]
    Vind ik leuk
    pos +8834
    dinsdag 18 september 2018 om 21:50
    Als Van Bommel zelf al zegt dat de kansen liggen bij het omschakelen dan moet je vooral De Jong opstellen. Daar snap ik niks van want hij bakte er zoals verwacht helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2545
    dinsdag 18 september 2018 om 21:54
    Zet je psv bril af ze hebben geen moment kans gehad. Denk niet dan Ajax het beter had gedaan tegen Barca
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 21:54
    P.S.V is verloren van Messi, niet van Barcelona, want die waren héél matig. Haal Messi er eens uit, dan blijft er niets van over. Erg jammer voor PSV. Ze verdiende een goal.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2555
    dinsdag 18 september 2018 om 21:59
    Sorry hoor.. geflatteerd?,, Ze doen er wel alles aan om het goede gevoel over te houden richting zondag... gewoon weggepoetst vandaag... als Barca ook maar even aanzet weten ze het niet meer, zelfs tegen 10 man niet.
    70 % balbezit en PSV pas na 61 minuten de eerste bal op doel bij Barca.... wel ff reeel blijven hier met elkaar... gewoon zoals vooraf al voorspeld kansloos... en daar is op zich ook helemaal niets mis mee...maar dat positivisme is nergens op gebaseerd.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    dinsdag 18 september 2018 om 22:15
    Barca speelde niet eens voluit… en dan voor te stellen dat Barca niet meer het topteam is wat ze ooit was.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1041
    dinsdag 18 september 2018 om 22:07
    Heracles legt dit Psv ook over de knie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 22:09
    Conclusie = psv de tranen en Barca en Messi de punten.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    dinsdag 18 september 2018 om 22:11
    Ik denk dat in de omschakeling onze kansen liggen…
    Zo voelballen ze toch altijd… count… ehhh reactievoetbal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2555
    dinsdag 18 september 2018 om 22:11
    Ook niet echt gunstig dat inter gewonnen heeft voor PSV... leek mij op voorhand de grootste concurrent voor PSV om te overwinteren
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6228
    dinsdag 18 september 2018 om 22:13
    Het probleem is dat Barcelona je het gevoel geeft dat lekker in de wedstrijd zit maar ineens stappen ze over in de 4e versnelling en voor dat je het weet sta je op achterstand. Dit moet je gewoon incalculeren en je bezig houden met de volgende wedstrijd. Het fenomeen Messi daar is bijna geen enkele club tegen bestand.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    2plebeian +194
    dinsdag 18 september 2018 om 22:15
    Nee dat klopt helemaal. Zag je enkele jaren geleden in de CL ook tegen bv. Leverkusen en Arsenal. Dan is het eigenlijk de Messi show, die gaat een tikje sneller dan de rest en plots legt ie er 3 of 4 in.
    Vind ik leuk
    2plebeian +194
    dinsdag 18 september 2018 om 22:14
    God ik ben ook een idioot... dacht dat het om 21:00 begon, dus was al beetje chagrijnig dat ik pas om 21:40 thuis kwam. Zie ik nergens de wedstrijd... kom ik er nu pas achter dat die om 18:55 al begon blijkbaar.

    Wel jammer. Ook als Ajax fan hoop ik op goede resultaten van de andere Nederlandse clubs in Europees verband. PSV heeft hier ook wel een flinke klap mee gekregen in de vorm van 4 tegendoelpunten. Stiekem hoop ik natuurlijk dat dit meegedragen wordt naar komend weekend, maar ik had na de vorm van de Eindhovenaren in de afgelopen 2-3 weken toch wel gedacht dat een stiekeme 2-2 oid niet volledig onmogelijk zou zijn geweest.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1041
    dinsdag 18 september 2018 om 22:15
    Je bent een goeie jongen.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    dinsdag 18 september 2018 om 23:44
    Slijmerd 😜
    Vind ik leuk
    Starkoo +616
    dinsdag 18 september 2018 om 22:45
    Tja niet best dat Inter gewonnen heeft, ik verwacht dat PSV samen met Inter gaat vechten om plekje 3 in de groep!

    Maar goed thuis winnen van Inter kan gewoon!
    Vind ik leuk
    wil +1152
    dinsdag 18 september 2018 om 22:45
    Van Bommel staat in ieder geval weer met beide benen op de grond.
    Vind ik leuk
    Bill +831
    dinsdag 18 september 2018 om 23:08
    Ja den haag verloor ook geflatteerd. Ze deden tot de 60e minuut best leuk mee.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2253
    dinsdag 18 september 2018 om 23:37
    Barcalona gewoon een maatje te groot.
    Vind ik leuk
    Harry.f +348
    woensdag 19 september 2018 om 02:18
    Zo, in eindhoven staan ze ook weer met twee voeten op de grond zoals feyenooord vorig jaar..
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 05:11
    Geflatteerd ...... laat me niet lachen. Barca speelde 70 minuten op 60/65 % en schakelde daarna eventjes een versnelling hoger.

    PSV speelde leuk mee, ja omdat Barca het wel best vond :D

    Had Barca de gehele wedstrijd op 100% gespeeld was het minimaal 8-0 geworden en waarschijnlijk dubbele cijfers.
    Dat geldt overigens net zo goed voor iedere andere NL club, dit soort wedstrijden ben je gewoon zo goed als kansloos.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +524
    woensdag 19 september 2018 om 06:58
    En dit zeg ik nu voor de zoveelste keer.... isimat dus echt de zwakste schakel!!! 2 keer verkeerd doordekken waar 1 keer een goal uitkomt eigenlijk 2 keer zelfs al liep angelino niet goed mee.. maar je ziet direct een heel ander verdediging als hij erin komt zo onzeker alles... terwijl ze 1e helft nog niet zo slecht waren.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:37
    Ik kan mij in de omschrijving hierboven goed vinden. PSV speelde zijn eigen spelletje liet Barcelona komen en gokte op de counter. Ze kregen enkele kansen maar gingen daar zeer amateuristisch mee om. ma de 2-0 was het gebeurd en liep PSV uit de concentratie. Barcelona maakte 4 heerlijke doelpunten, alleen jammer dat ze bij de 1-0 geholpen werden door de scheids, dit was absoluut geen overtreding.
    Vind ik leuk
    Joey_S +57
    woensdag 19 september 2018 om 09:06
    Kansen ‘in de omschakeling’ noemen ze het.. haha ik noem dat laf countervoetbal 😂
    Op die paar halve counterkansjes na werden ze dus wel degelijk van de mat gespeeld...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws