'Keiharde' conclusie na pak rammel PSV: 'Dat verschil poets je nóóit meer weg'

    'Keiharde' conclusie na pak rammel PSV: 'Dat verschil poets je nóóit meer weg'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 07:15wo 19-09-2018 om 07:15

    Dapper, maar bovenal kansloos. Dat is de conclusie in de Nederlandse kranten over het Europese optreden van PSV in Camp Nou op dinsdagavond. De kampioen van Nederland speelde gedurfd en - bij vlagen - brutaal, met name in de eerste helft. De uiteindelijke 4-0 nederlaag wijst volgens het Algemeen Dagblad uit dat de gigantische kloof met de voetbaltop 'absoluut niet te dichten is'. 

    'Rosario stakt op het middenveld soms brutaal zijn uitschuifbenen tussen een Barça-aanval, alsof hij niet op dit podium debuteerde. Angeliño is geen pure verdediger, maar werd zelden naïef in zijn rug gepakt met een steekpass. Ze hadden bij PSV zelfs gedacht aan een detail bij de vrije trappen van Messi. Hirving Lozano knielend achter de muur, voor het geval Messi laag onder de opspringende muur door zou schieten', schrijft het ADKortom: hier en daar deed PSV best aardig mee. 

    'Maar op het eind stond er tóch een stand op het bord die keihard alles duidelijk maakte. 751 duels aan Champions League-ervaring in de selectie tegenover 88: Dát zijn de verhoudingen in het huidige topvoetbal als de kampioenen van Spanje en Nederland elkaar treffen. En dat verschil poets je nooit meer weg.'

    'Het zit 'm in Messi, die zo'n vrije trap gewoon beheerst, haast achteloos in de kruising lepelde. En aan de overkant in Lozano, die juist te wild afrondde bij één van de vier, vijf prima counters die PSV had.'

    Ook de Volkskrant zag dat Messi en co. afstoppen simpelweg een mission impossible was voor PSV. 'Men hoopte op onderschatting, op nonchalance, op gepijnigde spieren, op soms wat verdwaald zand in de combinatiemotor bij FC Barcelona, de torenhoge favoriet gisteravond in Camp Nou. Het moest dan zelf goed starten, compact blijven en af en toe brutaal uitbreken. De Nederlandse landskampioen zag dit allemaal uitkomen tegen de voormalige heerser in Europa. Maar het was toch niet genoeg. Bij lange na niet zelfs. Met 4-0 keerden de Eindhovenaren bedremmeld huiswaarts.'

    Barça wíst dat er kansen zouden komen. 'Daarvoor is het kwaliteitsverschil domweg te groot. Met name het defensiecentrum Schwaab/Viergever oogt te traag en broos voor dit podium. Na een chip van Suárez op de lat draaide Dembélé plots weg van Lozano, liep op zijn gemak langs Schwaab en vond knap de benedenhoek. (...) Messi kreeg er inspiratie van. Tweemaal ging hij dan toch diep, tweemaal was het raak.'

    De Telegraaf rept over 'een pak rammel' in Camp Nou. 'Voor veel spelers van PSV was het de grootste wedstrijd uit hun spelersloopbaan, voor de vedettes van Barcelona een tussendoortje. Tot gisteravond stond de teller binnen de selectie van PSV wat Champions League-ervaring betreft op 88 duels. Ter vergelijking: alleen Messi stond al op 125.'

    De kampioen van Nederland hield relatief lang stand in Spanje. Uit een vrije trap viel de 1-0 en na een paar naïeve momenten in de defensie was het over en sluiten. 'Uiteindelijk stond er toch 'gewoon' 4-0 op het scorebord. Daar hoefde PSV, dat niet als een grijze muis over het veld liep, zich niet voor te schamen. Al liet het de uitslag in de slotfase toch hoog oplopen.'

    Het verschil tussen de kampioen van Spanje en Nederland was overduidelijk, is de conclusie van NRC. 'PSV was niet meer dan welwillende figurant in de Camp Nou Experience van ruim zeventigduizend toeschouwers die zich vergaapten aan het spel van FC Barcelona. De sociosen de talloze toeristen kregen waarvoor ze gekomen waren. Een 4-0 thuiszege voor Barça en drie doelpunten van superster Lionel Messi. De Nederlandse kampioen zal slechts moeten proberen lering te trekken uit het kansloze begin aan de groepsfase van de Champions League.'

    'Voor PSV is de Champions League in de praktijk niet meer dan een leerproces. Het zou al een wonder zijn als de club via een derde plaats door zou mogen bekeren in de Europa League.'

    Lees ook: Zeven conclusies: Geflatteerde nederlaag, Van Bommel krijgt gelijk

    Plaats een reactie

    Feye1908 +8738
    woensdag 19 september 2018 om 07:18
    Het gaat al een hoop schelen als Messi met pensioen is. Dan blijft Barca nog steeds een topclub maar die wereldspeler gaan ze niet zo maar vervangen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:27
    Frenkie.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    ja Frenkie heeft 3 goals gemaakt voor Ajax in 2 seizoenen geloof ik
    dat is net zoveel als Messi er gisteren maakte
    Frenkie past met alles bij Barca , spel , techniek en passing , maar als ie niet meer gaat scoren , gaat ie het toch moeilijk krijgen daar
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4723
    woensdag 19 september 2018 om 07:44
    Niet op reageren.. vergelijking Frenkie de Jong-Messie is lachwekkend. Mensen hier hebben volgens mij de stevige behoefte om anderen te hypen en verafgoden... dingetje zelfvertrouwen van de auteurs denk ik
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:48
    Volgens mij was het een grapj van nimwegenoar :p
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:03
    ja, hehe, is een heel ander type speler, en geen aanvaller.
    maar in een aankomend Messi-loos tijdperk zal Barcelona moeten handelen.

    is geen hypen, maar die jongen staat er gewoon goed op.

    Frenkie is om de aanvallers vrij te zetten, niet om te scoren.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 19 september 2018 om 11:51
    Het zegt vooral meer over degene die denken dat het serieus bedoeld is.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8738
    woensdag 19 september 2018 om 07:56
    Is ook echt een aanvaller...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:28
    Op dit tempo kan hij nog wel een jaar of 10 mee....
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10105
    woensdag 19 september 2018 om 07:43
    Het was vast een zure dag voor alle Messi fans in Eindhoven gisteren 😯
    Vind ik leuk
    Maan88 +4435
    woensdag 19 september 2018 om 07:49
    Nee hoor. Ik ben heel erg PSV fan en natuurlijk is het klote dat het tegen mijn club is, maar ook ik kan genieten van Messi. Nu komen de wedstrijden waar we punten moeten pakken. Iedereen weet dat 2-0 een terechte uitslag was geweest. 4-0 is wat overdreven maar het staat er helaas wel. Een aantal hele goeie dingen gezien en een aantal hele slechte. Van zulke tegenstanders kun je alleen maar leren en verbeteren dus op naar de volgende!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:48
    Dat is ook niet gek als je het verschil in waardes ziet niet alleen die van Barca maar ook die van de Spurs en Inter...
    Barca rond 1.1 miljard....
    Spurs rond 740 mil
    Inter nog meer dan 500 mil..
    En dan komt PSV aanzetten met een waarde van rond de 150.. Als je in deze poule door zal komen is dit alleen maar knap en laten we daarom maar hopen dat er over twee weken een resultaat wordt gehaald thuis tegen Inter. Dit zal noodzakelijk zijn als je nog iets wil bereiken.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26467
    woensdag 19 september 2018 om 08:05
    En toch wint dit Barca de CL niet
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    woensdag 19 september 2018 om 09:22
    Geen uitgesproken favoriet dit jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:19
    Nadat Isimat erin kwam kreeg je van het verkeerd uitstappen 2 doelpunten tegen. Verder heeft psv zich goed verzet
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19097
    woensdag 19 september 2018 om 07:19
    Toch denk ik nog steeds dat als PSV niet zo angstig achteruit en verdedigend had gevoetbald, er gisteren zeker iets te halen was geweest tegen het Barcelona van gisteren.

    Echt jammer, dan moet Inter er maar aan geloven..
    Vind ik leuk
    Mo +11766
    woensdag 19 september 2018 om 07:33
    Die 3e plek is nu ook al kansloos omdat Inter gister van Spurs gewonnen heeft. Als je gaat aanvallen als PSV zijnde in Camp Nou pleeg je gewoon zelfdmoord. Dit werkte prima tot die goalvan Dembele, dat was doodzonde.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:41
    nee toch
    als je 2 keer van Inter weet te winnen , maak je toch nog kans op de 3e plek
    en het was van te voren bekend dat het een moeilijke groep was , en dat je 2 keer van Inter moet winnen voor een 3e plaats , dat is nog steeds niet veranderd
    Vind ik leuk
    Mo +11766
    woensdag 19 september 2018 om 10:45
    Haha 2 keer van Inter winnen. Kom op, word realistisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:51
    waar zeg ik dan , dat ze van Inter gaan winnen , ik zeg als ze van Inter weten te winnen
    en heb jij uberhaupt wel een wedstrijd van Inter gezien dit jaar
    want als jij denkt dat Inter goed speelt , leef je nog 10 jaar terug in de tijd
    maar je zal wel weer blij zijn vandaag , net zoals de rest van de Ajax trolletjes
    PSV heeft verloren gisteren , en dat is tegenwoordig het enige waar jullie nog een hard plassertje van krijgen , volgens mij
    Vind ik leuk
    Mo +11766
    woensdag 19 september 2018 om 12:20
    Hahaha. Jochie toch. Denk om je hart jongen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19097
    woensdag 19 september 2018 om 11:03
    Inter was gisteren veel minder dan Tottenham, ik denk dus dat PSV zeker nog kansen heeft.
    Vind ik leuk
    Mo +11766
    woensdag 19 september 2018 om 12:19
    Maar nog steeds hebben ze een uitstekende ploeg.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19097
    woensdag 19 september 2018 om 12:29
    Dat ontken ik ook niet..
    Vind ik leuk
    markie +1184
    woensdag 19 september 2018 om 08:15
    Tegen ploegen als Barca moet je als Psv zijnde niet willen aanvallen, dan krijg je handbal uitslagen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19097
    woensdag 19 september 2018 om 11:05
    En achteruit spelen werkt wel?
    Dit was echt niet nodig geweest.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33620
    woensdag 19 september 2018 om 07:21
    Mickey mouse league.

    Hun niveau halen we nooit meer in.

    Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    woensdag 19 september 2018 om 07:21
    Heerlijke goals.. jammer voor psv..
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    woensdag 19 september 2018 om 07:33
    Ik vraag me ook af hoe Barca zonder messi het er zou afbrengen, aan de andere kant wat een prachtige goals....en eerlijk is eerlijk...ik vond zoet slecht staan bij de 1-0.

    Hopelijk hersteld hij zich komende zondag met een clean sheet.
    Unnerstall lijkt me beter in vorm momenteel.

    Zelf zou ik uberhaupt geen muur zetten bij dit soort vrije trappen, waarom niet met zijn 4 of 5 op de doellijn gaan staan en de keeper ervoor...ja ik weet het is geen hockey maar verrassend is het wel, en schiet de bal er dan maar eens in...ik vond de lozano oplossing ook wel aardig bij de vrije trap, maar toch met een muur staat de keeper nooit in het midden.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Hij ging net onder de lat erin met een boogje. Zonder muur schiet Messi hem snoeihard 4 cm onder de lat in welke hoek dan ook. Geen muur ? Dan zet die spelers maar alvast klaar voor de aftrap.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    woensdag 19 september 2018 om 07:42
    Wegkoppen dan, hoofdpijn voor lief nemen...het is maar een zetje naar iets anders dan een muur, je ziet zoveel goals van 30 meter afstand die er zonder muur volgens mij niet in gaan.
    Begrijp ook nooit dat ze allemaal tegen elkaar gaan staan, maak dan bv 2 muren..
    Vind ik leuk
    Maan88 +4435
    woensdag 19 september 2018 om 07:50
    Al stonden er 11 keepers in. Niemand die de vrije trap van Messi eruit houd. Fantastisch geplaatst en met de juiste snelheid.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2214
    woensdag 19 september 2018 om 08:22
    Ligt ook aan de afstand. Bij de tweede vrije trap was geen muur nodig. Vanaf 25 meter krijgt ook Messi de bal er niet in. De muur hinderde alleen het zicht van Zoet
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 19 september 2018 om 10:17
    Hij maakte 1 a 2 fouten bij die vrijetrap.

    Ten eerste moet die muur minder groot zijn waardoor je minder ver naar de hoek staat.

    Ten Tweede als je kijkt naar hoe hij uitkomt met zijn duik (hoogte en afstand) timed hij totaal verkeerd, kan zijn en denk ook dat het verband houd met het eerste punt.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    woensdag 19 september 2018 om 07:23
    Tsja mazel dat ze niet langer gas gaven, geen schande maar de realiteit
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:25
    Dapper? Gedurfd? Deden mee?
    Voor Barca business as usual, tegen Sociedad hadden ze het moeilijker. Het verschil in kwaliteit is gewoon groot, absoluut geen schande, maar helaas heel erg waar. In het begin 2 beste kansen maar nooit zicht op een resultaat.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:28
    Dat het verschil nooit meer weggepoetst wordt is ook onzin. Het gaat altijd in golfbewegingen. En heel af en toe zitten wij op zo’n golf.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:18
    nou het spelersbudget van Barca en de nederlandse clubs gaat niet echt met golfbewegingen
    dus ik ben bang dat die golf hier niet meer komt
    als het zo door gaat , spelen Nederlandse clubs dadelijk geen CL meer , en dan word het verschil steeds groter
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:34
    Ach, enerzijds zou dat logisch zijn. Toch zie je dat Ajax en PSV het best goed doen momenteel.
    Met een goede lichting en gunstig loten kun je incidenteel een keer pieken.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    woensdag 19 september 2018 om 07:29
    VERTROUWEN in TG/ MVB en PSV Team 👍🏻
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    woensdag 19 september 2018 om 07:30
    Dr zijn 2 conclusies.
    1. Angelino is een geweldig talent. Kon als enige dit niveau aan.
    2. De rest kan het niveau niet aan en gaat dat nooit kunnen ook. Inclusief lozano. Das echt geen ramp of schande. Het gaat hier om de top.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4435
    woensdag 19 september 2018 om 07:53
    Oké Arie wat jij wil. Veel aftrek plezier op frenkie en co vanavond. Enkel jullie hebben de nieuwe Romario, maldini, stam, Nedved, Messi, Ronaldo, iniesta, Xavi, beckham, ronaldinho’s van deze wereld! Vandaar ook al die prijzen de laatste jaren;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    woensdag 19 september 2018 om 08:49
    Nou nou wat zuur meteen zeg.

    Ik zie bij Ajax 2 spelers waarvan ik denk dat ze nog wel is de top zouden kunnen bereiken zoals ik dat bij PSV alleen bij Angelino zie op dit moment.
    Frenkie en de Ligt. Wellicht de keeper Onana nog, maar lijkt me een lastig verhaal.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    woensdag 19 september 2018 om 09:24
    Angelino’s tegenstander scoorde 3 keer...
    Vind ik leuk
    Jajem +480
    woensdag 19 september 2018 om 07:30
    FC Messi
    Vind ik leuk
    MaxFR010 +1336
    woensdag 19 september 2018 om 07:56
    Zeker niet.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1562
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Zo kansloos en dat tegen een matig spelend
    Barca
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Tuurlijk is dat gat niet te dichten. Daarvoor is ons kikkerlandje te klein. Maar het gat hoeft ook niet dicht. Het moet wel verkleint worden.

    Als het gat kleiner word dan kan je af en toe stunten. Tussen Roma en Barca zit ook een gat, en toch stuurde Roma ze vorig jaar naar huis.
    Ik denk dat PSV en ook Ajax wel.op de goede weg zijn om europees weer aan te haken door een goed beleidt te voeren. Dus wie weet tellen we ocer een paar jaar weer wat meer mee in europa
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:32
    Kan me de hoon nog herinneren toen wij met 4-0 verloren.
    Weten jullie ook hoe het voelt om tegen Barca te spelen.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    woensdag 19 september 2018 om 07:35
    Jammer PSV was toch al circa 21 jaar ongeslagen tegen Barca....maar goed, het zij zo, trachten tegen inter te winnen thuis.
    Vind ik leuk
    markie +1184
    woensdag 19 september 2018 om 08:18
    Hahahaha, hoe vaak hebben ze er de laatste jaren tegen gespeeld
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    woensdag 19 september 2018 om 07:35
    Pak rammel zegt de Telegraaf. Proberen ze oms een dippie aan te praten voor zondag ? Hahaha mislukt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    woensdag 19 september 2018 om 07:38
    Je kan niet tevreden zijn met een 4-0 nederlaag maar gezien de grote verschillen ben ik dat toch . Ze hebben hun eigen spel proberen te spelen met een aantal Europese groentjes . Niks geen 532 maar gewoon vasthouden aan dat waar je mee bezig bent .

    Met bommeltje aan het roer gaan er nog mooie dingen genoeg gebeuren de komende jaren
    Vind ik leuk
    Maan88 +4435
    woensdag 19 september 2018 om 07:54
    Volledig met je eens stratum. Ik heb er helemaal geen enkel klote gevoel bij maar enkel trots! En zondag zullen we ons revancheren en zal het weer een stuk rustiger en vrediger zijn op deze site;-)
    Vind ik leuk
    markie +1184
    woensdag 19 september 2018 om 08:19
    Eigen spel spelen? Dus Psv is een counter club?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    woensdag 19 september 2018 om 08:36
    Noem hoe jij het wil noemen . Ik heb gisteren gezien dat ze ook tegen de top van de wereld probeerde te spelen zoals ze altijd willen zeker in de eerste helft ging dat goed .
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    woensdag 19 september 2018 om 08:53
    Ik moest gister denken aan de voorstellen rondom een nieuwe opzet ED. Met als doel meer potjes op hoog niveau te creeeren. Meer topwedstrijden.

    Dat moet wat mij betreft zo snel mogelijk komen. Op welke manier dan ook.
    Voetballend kwam PSV op veel momenten helemaal niet gek veel te kort. Minder dan ik verwachtte in ieder geval.

    Maar als spelers als Lozano, Luuk, Bergwijn, Pereiro en Dumfries veel meer tegenstand zouden hebben in hun wekelijkse potjes, vaker tegen dit soort topclubs zouden spelen, zou het gister echt wel anders zijn gelopen. PSV zou dan enkele malen gescoord hebben bijvoorbeeld.

    De verschillen zijn er. Zeker met een Messi natuurlijk. Maar de verschillen zijn écht klein.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 08:59
    Denk dat jij het goed begrijpt
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    woensdag 19 september 2018 om 09:34
    Helemaal mee eens . Ik schreef het net al in een ander topic. Het tempo in Engeland Duitsland Frankrijk en hier in de pd ligt zoveel hoger .

    Uit bij ADO kan je op je gemak ff rondkijken hoe je wil gaan uitverdedigen . Daar wird niemand beter van . 4 x per jaar de top tegen elkaar op zijn schots lijkt mij voor de topclubs al een stap voorwaarts i.p.v. Emmen uit .
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41614
    woensdag 19 september 2018 om 10:20
    2 momenten vond ik illustratief daarvoor.

    1. De goal van Dembele. Hendrix en Lozano dachten net een milliseconde meer de tijd te hebben. Dat was geen onkunde. Dat was gewenning aan het tempo.

    2. Die geweldige sliding van Pique op dat schot van Lozano. Hij blokte die. Dat was geen onkunde van Lozano. Want die kan juist razendsnel uithalen zonder scherpte te verliezen. Dat was gewoon gewenning. Gewend zijn dat je net een milliseconde langer hebt om uit te halen.

    Spelen dit soort spelers vaker in een maar iets hoger tempo (al zou het maar Ajax zijn, of zelfs een AZ), dan zouden dit soort momenten niet een wedstrijd beslissen.

    Natuurlijk hou je dan spelers als Viergever over die dat iets hogere niveau nooit echt zullen aankunnen, maar het van inzet moeten hebben. Maar dat is het lot van onze financiele achterstand op dit soort clubs.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    woensdag 19 september 2018 om 10:35
    1000% mee eens beter kan je het niet uitleggen .
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 19 september 2018 om 09:03
    Ik moet zeggen dat ik heel lang dacht er zit wat in , in de eerste helft zag ik inderdaad psv min of meer hun eigen spel spelen dat is te prijzen , ik moet zeggen pereiro is traag man ,zo traag lijkt hij niet in de ed.. Na de tweede goal zag je dat ze taken niet meer deden en kopjes geknakt waren ,jammer . Wie is ook alweer jullie volgende tegenstander in cl
    Vind ik leuk
    stratumseind +173621
    woensdag 19 september 2018 om 09:25
    Inter . Het tempo ligt in Engeland Frankrijk Spanje Duitsland vele malen hoger dan in Nederland waar je op je gemak ff kan kijken hoe uit te verdedigen . Daar krijg je hier in de pd geen kans voor.

    Dat is het probleem van Ajax en psv : te weinig weerstand op hoog niveau
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3317
    woensdag 19 september 2018 om 09:32
    Precies , ik schrok echt van het tempo verschil met de nl clubs ,misschien moet men in Nederland nu nog meer op explosiviteit en snelheid /handelingssnelheid trainen anders blijft de kloof met Europa groot .. Inter moet te doen zijn denk ik wel ,thuis goede resultaten halen moet psv wel kunnen denk ik .
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:12
    Ik ben ook absoluut te spreken over het getoonde lef van PSV. Maar wat mij erg tegenviel is dat iedereen zowat de hele wedstrijd op 2 meter stond te verdedigen. Ik snap dat je tegen het tikki-takka voetbal van Barcelona jezelf niet het kaas van het brood wilt laten eten. Maar 2 meter, dan kan een Messi en een Dembélé dus inderdaad zo scoren. Zit ze vanaf minuut 1 op de huid, en zorg ervoor dat je daarin doordekt. Denk dat het dan misschien geen 4-0 was geworden. Dan had je die overtreding van viergever ook niet gehad.
    Vind ik leuk
    Retweet +561
    woensdag 19 september 2018 om 07:41
    Mooi oefenpotje. Nu door naar de belangrijke wedstrijden namelijk de competitie! Leuk de championsleague maar het kampioenshap dat telt!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Wat helpt de Media het vertrouwen in het Nederlandse voetbal om zeep te brengen. PSV speelde gewoon zijn eigen spelletje en dat ging eigenlijk best goed, alleen jammer dat de scheids Messi de kans gaf op de 1-0 door een vrije bal te geven waar helemaal geen overtreding aan vooraf ging. Op dat moment had PSV al minimaal 2 keer de mogelijkheid op 0-1 laten liggen. Ook na de 1-0 heeft PSV kansen gehad en laten liggen. Dat het dan uiteindelijk na de 2-0 ( bijna 75 minuten) even mis gaat met de concentratie bij PSV is niet zo vreemd, maar ook aan het einde van de wedstrijd kreeg PSV enkele kansen. Het geluk en de scherpte ontbraken gisteren. Wat zegt die 4-0 overigens, van te voren had je hier voor getekend.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    woensdag 19 september 2018 om 09:26
    Barca speelde op 60%, wanneer ze even aanzetten gingen de PSV’ers aan de kant als jeugdspelertjes. Tegen een heel matig Barcelona, moet je nagaan als ze in topvorm zijn...
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6068
    woensdag 19 september 2018 om 09:49
    Ja, ze wachten extra tot een kwartier voor tijd om het af te maken. En dat na die onterecht gegeven vrije trap. Jij kan zo solliciteren bij de Telegraaf. Lekker stukjes schrijven vanuit je bakfiets in de grachtengordel.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    woensdag 19 september 2018 om 17:15
    Juist Tjoep, speelden op 60%, my ass. Ze hadden meer tegenstand dan verwacht waardoor hun niveau lager uitviel. Maar bewust op 60% spelen geloof ik niet.
    Vind ik leuk
    JWK +472
    woensdag 19 september 2018 om 07:47
    Ja, die Messi heeft de pot vaseline thuis gelaten!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:03
    Barcelona, Real en City zijn van een andere planeet. Soit. Geen schande.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 08:57
    Gesubsidieerde clubs met torenhoge schulden door bijna failliete banken gesteund door de Europese Unie
    Vind ik leuk
    ritje +292
    woensdag 19 september 2018 om 08:04
    hallo PSV dacht na de 0-7 in Denhaag dat zij Brselona wel even punten zouden af pakken! Niet dus Zonder te veel in te spannen werd Psv gewoon opzij gezet! Ja met viergever Swaab Hendriks luc (vallerites) de jong kun je tegen een Barselona geen potten breken! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Jafio +1804
    woensdag 19 september 2018 om 08:04
    Ik vond ze met lef spelen en De andere ploegen zijn echt niet beter komt wel goed! Messi is gewoon erg goed
    Vind ik leuk
    MG MG +265
    woensdag 19 september 2018 om 08:14
    Altijd weer het ophemelen van de tegenstander en het neerhalen van de Nederlandse clubs. De grootste clubs hebben hier wel eens met grote cijfers van het veld gelopen terwijl ze geen schijn van kans hadden. PSV heeft wel degelijk wat kansjes gehad en Barca had maar wat moeite met de verdediging. En dan maakt uiteindelijk Messi het verschil zoals hij dat tegen iedereen kan.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    woensdag 19 september 2018 om 17:16
    Isimat erin bleek het breekpunt. Die mag nooit meer een CL wedstrijd spelen wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:30
    PSV speelde op 100% van zijn kunnen. FC Barcelona op 70% van haar kunnen. Dat zag je goed gisteravond. Even gas geven en je bent verkocht.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:53
    Waar halen die biggen het vandaan dat ze zomaar even winnen van Tottenham en Inter. Psv pakt de vierde plek met hooguit 2 a 3 puntjes en dan ben ik nog voorbarig. Dit is een dreun die zondag wel eens door kan zeuren. Jullie gaan Ajax even pakken. Als Ajax vanavond ruim van Athene wint dan denderen ze zondag over PSV heen.

    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 19 september 2018 om 08:55
    Dat is het verschil met het subsidiëren van Spaans banken door de Europese Unie omdat ze anders failliet gaan en die vervolgens het geld steken in clubs die torenhoge schulden hebben.... leve de Europese Unie en gerechtigheid
    Vind ik leuk
    Ryan82 +984
    woensdag 19 september 2018 om 09:05
    De Telegraaf rept over 'een pak rammel' in Camp Nou.... Tuurlijk Ajax krant nummer 1. PSV deed redelijk goed mee, had kansen op 0-1, daarna op 1-1. 2e 3e en 4e goal komt puur vanwege concentratiegebrek en het feit dat ze niet meer kunnen winnen. Een beetje geflatteerde uitslag. 2-0 is een betere weergave geweest.
    Vind ik leuk
    JWK +472
    woensdag 19 september 2018 om 09:24
    Haha, welnee joh.
    Barca speelde niet voluit, als ze echt willen komen er nog 3 doelpunten bij net als PSV zondag tegen ADO.
    Maar dat geeft niet, het verschil is gewoon te groot.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    woensdag 19 september 2018 om 09:28
    Barcelona speelde op 60%, man. Had PSV 1-1 gescoord, was Barca er over heen gegaan met 6-1/7-1.
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    woensdag 19 september 2018 om 17:17
    Wel jouw speerpunt he ? Dat 60%.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    woensdag 19 september 2018 om 09:38
    4-0 is altijd een pak rammel, ook als je 75 minuten leuk hebt meegedaan.
    Vind ik leuk
    Franske34 +81
    woensdag 19 september 2018 om 09:22
    Dat gat niet meer te dichten? Vergeet niet dat As Roma vorig jaar Barcelona van de mat veegde over 2 wedstrijden. Natuurlijk is het gat heel groot maar als PSV of Ajax 2 tot 3 jaar op rij champions league kunnen spelen is het gat ineens een stuk minder groot.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:26
    Normale uitslag. Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die dachten dat we ineens wel kans maken tegen die grootmachten. Net zo goed als Feyenoord eraan ging tegen Man City, is PSV gewoon niet opgewassen tegen clubs als Barcelona.
    Ajax tegen EAK zal wel lukken, maar Bayern wordt ook een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    psv1996psv +156
    woensdag 19 september 2018 om 09:44
    Zoals gezegd wordt de ervaring is het grootste punt.
    Als PSV dit elftal bij elkaar zou weten te houden (wat onmogelijk is) dan zou het veel beter presenteren als vooral centraal versterkingen zouden komen.
    Hendrix is bijv niet goed genoeg en Pereiro ook duidelijk niet. Die 2 vielen me zwaar tegne. En Lozano speelde te veel voor zichzelf
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:52
    Angelino, Rosario en Bergwijn waren wat mij de enige lichtpuntjes gister
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    woensdag 19 september 2018 om 10:02
    1 verschil zat er in beide ploegen en dat heet ...MESSI.....PSV heeft dat verre van slecht gedaan en neem Messi weg en het is daar 0 - 0 of hooguit 1 - 0
    Vind ik leuk
    peinke +2110
    woensdag 19 september 2018 om 10:15
    De uitslag was in mijn beleving iets geflatteerd en in bepaalde fases heeft PSV aardig meegespeeld. Nu moet iedereen niet net doen alsof een groot gedeelte van de Europese sub-top en zelfs top even dit Barcelona van het veld tikt. Het verschil is groot, maar dit is een uitstekende meting, zeker om te zien welke spelers er wel redelijk mee kunnen en welke niet. Schwaab, Viergever, Hendrix en De Jong zijn duidelijk in zulke duels veel te ligt als je ooit weer bij de Europese subtop wilt aanhaken.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:35
    PSV moet lekker hun best doen voor de 3e plaats in de poule.. en als die kans er ligt voor overwintering CL, gewoon pakken. PSV hoort meer thuis in de europa league.. daar kan het lekker meevoetballen. Zelfde geldt voor Ajax, probeer eerst maar eens Europa league winst te pakken 3x
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:53
    Psv had het eerste half uur 26 passes. Ze deden niks anders dan de bal wegrammen en van 30 meter op goal schieten. Het was een complete wanvertoning zonder ook maar iets van voetbal te willen laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 11:06
    Messi kan dat alleen bij Barca.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 19 september 2018 om 19:46
    Barca uit was de zwaarste wedstrijd op papier, dus niks aan de hand voor PSV.

    Messi maakte het verschil, maar met een beetje betere scheidsrechter had dat verschil veel minder geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:15
    Waardeloze loting slaat nergens op. Daar had Ajax net zo goed van verloren tegen barca
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws