AZ-talent op goede weg: 'Zal binnenkort volgende stap in revalidatie zetten'

    AZ-talent op goede weg: 'Zal binnenkort volgende stap in revalidatie zetten'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 10:38wo 19-09-2018 om 10:38

    Calvin Stengs scheurde in augustus 2017 zijn kruisband af. Nog altijd heeft de rechtsbuiten van AZ zijn rentree niet gemaakt. Volgens directeur voetbalzaken Max Huiberts is Stengs op de weg terug.

    'Calvin Stengs traint inmiddels weer met de groep en op het veld mee. Hij kan nog niet deelnemen aan alle trainingsvormen. We verwachten dat Calvin die stap in zijn revalidatie binnenkort zal zetten', zo laat hij weten op de website van AZ in reactie op een supportersvraag. De talentvolle buitenspeler werd na zijn blessure geopreerd in de Verenigde Staten en werkt langzaam toe naar zijn rentree.

    Verder reageerde Huiberts op een vraag over de aangescherpte regels, waardoor oudere spelers geen wedstrijdritme meer op kunnen doen bij Jong AZ. 'Om dat op te vangen, moeten we meer oefenwedstrijden organiseren. Die wedstrijden moeten in het speelschema passen. Maar wij zijn natuurlijk niet de enige club die hier mee te maken heeeft, daarom verwacht ik niet dat het niet al te moeilijk zal zijn om tegenstanders te vinden', aldus Huiberts.

    Plaats een reactie

    woensdag 19 september 2018 om 10:41
    Is hij nu echt zo goed? Nederlands elftal waardig?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:43
    Nog niet.
    In de wedstrijdjes die hij vorig seizoen voor AZ speelde maakte hij echter wel een hele sterke indruk.
    Maar goed, het is altijd afwachten na zo'n rotblessure.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:06
    Liet vooral veel zien in die playoffs t seizoen ervoor. Boring seizoen speelde hij maar 15 minuten. Maar hoop ook dat hij dat niveau weer haalt
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    woensdag 19 september 2018 om 10:43
    Liet uitzonderlijke dingen zien in het magere aantal wedstrijden dat hij speelde. Absoluut een speler om in de gaten te houden.
    Vind ik leuk
    Couto76 +630
    woensdag 19 september 2018 om 11:07
    Niveau Frenkie de Jong zeg maar ;-)
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    woensdag 19 september 2018 om 11:14
    Als jahanbakhsh (wellicht wel de beste eredivisiespeler) als jong broekje al naar de linkerkant verdrijft en in korte tijd alle schijnwerpers op jou gericht hebt mag je wel stellen dat dit een uitzonderlijk talent is die je niet veel op de Nederlandse velden zult tegen komen.
    Zelfs Advocaat en Gulllit zaten speciaal voor hem in Eindhoven op de tribune om te kijken voor Oranje.
    Vind ik leuk
    companen +1408
    woensdag 19 september 2018 om 12:09
    Natuurlijk is hij goed genoeg voor het Nederlands elftal, heeft op mij meeste indruk gemaakt van alle jongen talenten. Al is natuurlijk afwachten hoe hij op niveau terugkomt.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2548
    woensdag 19 september 2018 om 10:42
    Hij is nog maar 19 jaar.. hoezo kan hij niet meedoen bij Jong AZ?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:43
    Omdat hij nog niet eens volop traint misschien?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9097
    woensdag 19 september 2018 om 10:44
    Zoals ik het lees was het een vraag hoe ze dat gaan oplossen met oudere spelers die terug komen zoals Vejinovic die deze week een oefenwedstrijd heeft gespeeld tegen jong utrecht en Max geeft daarop antwoord.
    Vind ik leuk
    Henkings +661
    woensdag 19 september 2018 om 10:43
    Eerst maar weer eens een wedstrijd spelen. Het is afwachten of hij de lijn die hij had ingezet weer op kan pakken. Voor zijn blessure écht een zeer goede speler. Hopelijk straks ook weer!!!
    Vind ik leuk
    scorpion82 +102
    woensdag 19 september 2018 om 11:23
    Zo jammer van de zware blessures voor Stengs en Boadu. Een aanval met Idrissi, Boadu, Stengs en daarachter Gudmundsson is natuurlijk om te watertanden. Ben bang dat we dt alleen pas volgend seizone te zien krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:26
    Januari.
    Vind ik leuk
    De Hout +1765
    woensdag 19 september 2018 om 11:23
    Zet ‘m op Calvin! De Eredivisie wacht met smart op je terugkeer en AZ in het bijzonder.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17963
    woensdag 19 september 2018 om 11:25
    Ik hoop echt dat deze jongen hetzelfde niveau haalt als voor zijn blessure, bond hem echt geweldig.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7968
    woensdag 19 september 2018 om 11:56
    James? ;-)
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 19 september 2018 om 11:30
    zo zonde dat deze speler vorig jaar geblesseerd is geraakt echt een groot talent.

    Vind ik leuk
    Donnygo +2950
    woensdag 19 september 2018 om 11:54
    Hoop dat we hem snel weer op de velden gaan zien maakte een goede indruk voor zijn blessure.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    woensdag 19 september 2018 om 13:10
    Groot talent. Kan niet wachten om hem weer op het veld te zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:19
    Ik hoop zo voor AZ en al helemaal voor hem, dat hij net zo goed terugkomt en fit blijft. Boadu idem, is voor ons allen goed hoor mensen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws