'Flinke domper voor Ajax: De Ligt haakt af met blessure en speelt niet tegen AEK'

'Flinke domper voor Ajax: De Ligt haakt af met blessure en speelt niet tegen AEK'

Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 12:14wo 19-09-2018 om 12:14

Ajax moet het woensdagavond doen zonder Matthijs de Ligt. De verdediger kampt met een lichte knieblessure en zal tegen AEK Athene niet spelen. Dat meldt De Telegraaf.

De Ligt liep de blessure op tijdens de afsluitende training van dinsdag. Hij zou woensdagochtend op de club zijn getest, maar ondervindt te veel hinder van een lichte knieblessure. Het is nog onzeker of De Ligt zondag ook ontbreekt in de topper tussen PSV en Ajax. Ajax heeft het bericht nog niet bevestigd.

Naar verwachting schuift Frenkie de Jong een plek naar achteren. Volgens De Telegraaf is Carel Eiting de meest logische optie om de plek van De Jong op het middenveld in te vullen. Dat zou voor Donny van de Beek een flinke domper betekenen.

Tijdens de persconferentie dinsdagavond stelde De Ligt nog uit te kijken naar het Champions League-duel. "Als jonge jongen zat ik al op de tribune bij Champions League-wedstrijden", aldus de verdediger. "Al die witte vlaggetjes, de spanning op de tribune… Ik weet hoe het voelt om als supporter wedstrijden van Ajax in de Champions League bij te wonen."

Plaats een reactie

Donnygo +4099
woensdag 19 september 2018 om 12:15
Maandag? gaat hij met Jong meedoen?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Die kunnen ze wel beter missen tegen AEK dan tegen Benfica.. achja laat hem nog maar fijn geblesseerd zijn tot na het weekend.
Vind ik leuk
dhrwobo +40993
woensdag 19 september 2018 om 12:19
Exact. Maar neem aan dat hij er zondag weer staat. En tegen AEK zou je hem moeten kunnen missen, al is hij één van de steunpilaren van dit Ajax. Eén nadeel.. nu zal Frenkie zeker weer achterin moeten spelen. Sonde, want daar doe je die jongen geen recht mee.
Vind ik leuk
14forever +8995
woensdag 19 september 2018 om 14:30
Denk.juist dat deze extra ervaring voor Frenkie, juist een completere speler van hem maakt.
Vind ik leuk
dhrwobo +40993
woensdag 19 september 2018 om 15:23
Dat kan, maar die jongen moet toch JUIST ervaring opdoen TUSSEN de linies? En niet erachter?
Vind ik leuk
14forever +8995
woensdag 19 september 2018 om 15:39
Schuift toch in? Speelt dus toch ook tussen de linies.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9979
woensdag 19 september 2018 om 12:19
Dat denk ik niet....bij standaardsituaties, en daar zullen die Grieken vrij goed in zijn, heb je de Ligt absoluut nodig.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1712
woensdag 19 september 2018 om 12:58
Persoonlijk vind ik de Ligt de beste speler van Ajax op dit moment, dus dat is wel een flinke klap. Maar AEK mist volgens mij ook 1 of 2 steunpilaren, dus moet wel goedkomen
Vind ik leuk
Donnygo +4099
woensdag 19 september 2018 om 12:50
Dat weet ik niet hij is wel belangrijk zeker bij voorzetten, denk dat juist 1 van de redenen zal zijn waarom ze juist geen risico gaan nemen.
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 12:57
Vind ik wel een beetje zwak, als PSV-er blij zijn met blessures van Ajax. Of vergis ik me in je?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:01
Niet blij mee, maar zou het uiteraard niet erg vinden als hij tegen PSV niet mee speelt...
Vind ik leuk
Jeroen Water +3881
woensdag 19 september 2018 om 13:31
Zo voel ik me ook bij Lozano maar dan hoeft die van mij ook echt alleen maar het weekend te missen ;) want in Europa hebben jullie hem heel hard nodig, net als wij De Ligt..
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:38
Klopt zeker denk alleen dat dit tegen AEK wel op te vangen valt.. laten we hopen in elk geval
Vind ik leuk
Jeroen Water +3881
woensdag 19 september 2018 om 13:42
Helaas is dit geen jaren 90 meer en zijn we als Nederlanders een beetje het recht verloren zo te denken.. ( stiekem ben ik het wel met je eens maar durf het niet meer uit te spreken ;) )
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:55
Vind dat je wel zo mag denken nadat je in de voorrondes Sturm, Luik en Kiev over het algemeen helemaal weggespeelt hebt.
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 13:39
Ik denk dat er opzet in het spel is, hij wil niet op Luuk de Jong spelen... normaal staat hij een beetje lucht te dekken maar tegen PSV moet hij aan de bak. Ook bij Oranje pakt hij nooit een man.
Maar ik bedoel maar dat PSV in deze vorm, niet bang mag zijn voor wie dan ook. Ajax heeft 3 beslissende spelers, PSV wel 7.
Dus daarom had ik graag Matthijs wel gezien.
Vind ik leuk
Jeroen Water +3881
woensdag 19 september 2018 om 13:57
Damn dat je zoveel onzin kan proppen in een paar regels.. onovertroffen Chapeau...
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 15:13
Jeroen Boere, die kon de Ligt ook niet aan.
Luuk de Jong is ook groot en sterk.
Meestal hoeft de Ligt alleen lucht te dekken want Blind doet al het vuile werk.
Vind ik leuk
Mari +11953
woensdag 19 september 2018 om 14:04
Ik vind dat raar.Al ben ik voor Ajax en dus in de competitie tegen PSV dan nog wens ik altijd dat ze zo sterk mogelijk voor de dag komen.
Ik ben misschien meer voetbalfan en jij meer PSVfan.
Pas dan is de overwinning een echte overwinning
Vind ik leuk
14forever +8995
woensdag 19 september 2018 om 14:28
Jeerje.echt waar? Wat een angst voor een verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:40
Waarom angst? dus jij zou het echt kut vinden als ajacied als Lozano zondag nie mee doet
Vind ik leuk
14forever +8995
woensdag 19 september 2018 om 14:54
Yep ik hou.namelijk van goede voetballers, daarvoor kijk ik naar wedstrijden. Tuurlijk doe ik dat met een.Ajax hart.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Denk het, maar viel geblesseerd af ;-)
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 13:00
Misschien was de schrijver bezig met afvallen?
daarom zou het hem niet OP-vallen.
Of wil hij met Matthijs MEE-vallen
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 14:16
Het kan altijd nog TEGEN-vallen ;-)
Vind ik leuk
Cookee +12188
woensdag 19 september 2018 om 15:49
Als de toren van eigendunk maar niet OM-valt.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16856
woensdag 19 september 2018 om 12:17
Dat is autocorrect op de VP redactie ;)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:59
Ik heb een PSV-shirt met de Jong achterop, iedereen denkt dat dat Luuk is, maar het voor Frenkie, niet doorvertellen.... 🤫
Vind ik leuk
Springbok +1381
woensdag 19 september 2018 om 14:00
Ik had gehoopt op Jerry ipv Frenkie.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 14:05
Op die shirt ligt al stof... (:
Vind ik leuk
Springbok +1381
woensdag 19 september 2018 om 14:12
Lol. +1
Vind ik leuk
Paulus1962 +1295
woensdag 19 september 2018 om 13:10
Dit betekent 0-2
Vind ik leuk
"Mimi" +23964
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Mag geen probleem zijn. Speel net zo als ons gister of als Ajax tegen Kyiv en je pakt ook zo der de Ligt een 4-0 winst op AEK!
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
woensdag 19 september 2018 om 13:12
Net zoals jullie? Dan heeft ajax weinig de bal en gaan ze met 0-4 eraf pfff wat ben jij een mafketel.
Vind ik leuk
"Mimi" +23964
woensdag 19 september 2018 om 14:56
Aek zal het lastiger hebben met kory erop veel druk zetten dan Barcelona dus kom je uiteindelink meer aan de bal en krijg je juist veel kansen
Vind ik leuk
Zultkop +6369
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Dat is best een aderlating.....Wie is zijn beoogde vervanger>?
Vind ik leuk
kwartje50 +1153
woensdag 19 september 2018 om 12:30
Perr schuurs! , Doe je oog kleppen eens af Ten Hag
Vind ik leuk
El Pibe +1342
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Köt!
Vind ik leuk
JWK +663
woensdag 19 september 2018 om 12:18
Meer kudt!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:21
Wöber döt zijn plöts innömen.
Kömt wel gööd.
:oO
Vind ik leuk
appeltje +3012
woensdag 19 september 2018 om 12:40
Je bedoel :öÖ ;)
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 14:14
:O)
Vind ik leuk
GPSV +768
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Goed nieuws voor PSV
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:22
Slecht nieuws voor Ajax
Vind ik leuk
j-roen11 +1994
woensdag 19 september 2018 om 12:39
Die speelt zondag wel! Sterkste teams tegen elkaar dat moeten we hebben!
Vind ik leuk
Hyena +30293
woensdag 19 september 2018 om 12:16
Verdomme..
Vind ik leuk
Bizzy +23317
woensdag 19 september 2018 om 12:17
Helaas hebben wij het niet gered maar vanavond zal ik juichen voor Ajax. Wens de club en de supporters veel succes. Geef de Grieken op hun sodemieter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:17]
Vind ik leuk
JWK +663
woensdag 19 september 2018 om 12:24
Zal moeilijk worden zonder De Ligt😕
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:32
Zijn we afhankelijk van Mathijs. Hij is ook maar een mens. Dan redden we het niet dit seizoen.
Vind ik leuk
Senn +8115
woensdag 19 september 2018 om 12:36
Nee , gemakkelijk avondje denk ik
Vind ik leuk
JWK +663
woensdag 19 september 2018 om 12:17
Godverredomme!😡
Vind ik leuk
Godin1 +1261
woensdag 19 september 2018 om 12:18
Dat is een flinke aderlating! Gelukkig spelen ze thuis met druk naar voren.
Vind ik leuk
Bdog +7102
woensdag 19 september 2018 om 12:19
Ligt geblesseerd!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:20
Ach Athene was 5 jaar geleden nog een amateurclub. Komt dus goed
Vind ik leuk
Rodajc +18173
woensdag 19 september 2018 om 14:01
Interessante beredenering.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:20
maandag??
Vind ik leuk
Korm +39585
woensdag 19 september 2018 om 12:20
Jeetje dat is een domper! hopelijk valt het mee en kan hij na de wedstrijd tegen PSV weer voetballen ;)
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 12:58
Die speelt zondag wel hoor, ben ik bijna zeker van :)
Vind ik leuk
Korm +39585
woensdag 19 september 2018 om 13:19
zou ik ook leuk vinden. Beide met het sterkste team dan kunnen we die smoesjes alvast achter wege laten :)
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 13:20
Volgens mij niet geblesseerd, Ajax maakt net de 20 man bekend voor vanavond en De ligt is erbij :)

De volledige selectie:
Andre Onana
Kostas Lamprou
Matthijs de Ligt
Rasmus Kristensen
Nico Tagliafico
Max Wöber
Perr Schuurs
Daley Blind
Noussair Mazraoui
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Carel Eiting
Hakim Ziyech
Dusan Tadic
David Neres
Zakaria Labyad
Klaas Jan Huntelaar
Kasper Dolberg
Dani de Wit

Vind ik leuk
Korm +39585
woensdag 19 september 2018 om 13:21
oooow, speelt hij gewoon mee of je weet?
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 13:24
Ze gaan hem toch niet bij de selectie nemen wanneer ie niet kan spelen? Zou erg vreemd zijn..
Vind ik leuk
Korm +39585
woensdag 19 september 2018 om 13:48
ik begreep dat hij er als aanvoerder gewoon bij wilt zijn maar niet kan spelen...
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:20
Jammer!
Vind ik leuk
Hupfean +5150
woensdag 19 september 2018 om 12:21
Das klote, maar wat is er maandag avond dan?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:23
Jong Ajax
Vind ik leuk
129 +966
woensdag 19 september 2018 om 12:21
Als hij zondag maar fit is.
Vind ik leuk
DEWEE +2632
woensdag 19 september 2018 om 12:21
Dat is wel echt een aderlating. Je gaat er altijd op achteruit.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3469
woensdag 19 september 2018 om 12:22
Tering, hoop dat dit een slechte grap ofiets is...
Alsnog moeten we dit "gewoon" winnen in eigen huis, maar dit is wel een domper..
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:22
Maandag? Heel sterk redactie
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1074
woensdag 19 september 2018 om 12:22
Alleen gemeld door de telegraaf? uiterst dubieus.
Vind ik leuk
JWK +663
woensdag 19 september 2018 om 13:11
Kutkrant!!
Vind ik leuk
HierDieTitel +4566
woensdag 19 september 2018 om 12:23
Kan zo maar een goaltje of 1-2 tegen schelen...
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
woensdag 19 september 2018 om 12:23
Telegraaf zit er wel vaker naast, heb nog niks via de Ajax kanalen zien verschijnen...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:25
Over het Twente kanaal heb ik ook nog niemand gezien
Vind ik leuk
2cents +60155
woensdag 19 september 2018 om 12:34
Dit soort dingen zit Verweij op de wedstrijddag altijd wel goed hoor, helaas.
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 13:19
Net op het officiële Twitter account (13.12 ) van Ajax komen te staan!

De volledige selectie:
Andre Onana
Kostas Lamprou
Matthijs de Ligt
Rasmus Kristensen
Nico Tagliafico
Max Wöber
Perr Schuurs
Daley Blind
Noussair Mazraoui
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Carel Eiting
Hakim Ziyech
Dusan Tadic
David Neres
Zakaria Labyad
Klaas Jan Huntelaar
Kasper Dolberg
Dani de Wit

Ajax - AEK Athene begint woensdagavond om

Vind ik leuk
2cents +60155
woensdag 19 september 2018 om 13:43
Schuurs erbij gekomen. Volgens VI blijft De Ligt erbij, maar kan hij niet spelen.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1074
woensdag 19 september 2018 om 12:46
Inmiddels ruim een half uur sinds het gemeld is en nog niks van Ajax. Ik vind het maar raar.
Vind ik leuk
Niels92 +33907
woensdag 19 september 2018 om 13:19
Volgens mij is ie niet geblesseerd, Ajax maakt net de complete selectie bekend en de Ligt staat erbij :)
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1074
woensdag 19 september 2018 om 13:39
Mooooooi, ga ik toch wat rustiger naar het stadion :)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:24
Shit
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
woensdag 19 september 2018 om 12:25
happens
Vind ik leuk
JanTa48 +7294
woensdag 19 september 2018 om 12:25
Dat is een behoorlijke aderlating voor Ajax maar met het voetballend vermogen en spelinzicht van Frenkie moet dat (tijdelijk) op te lossen zijn. Ben benieuwd wie van de 2 (v/d Beek/Eiting) op het middenveld komt te staan.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:31
Gewoon Wöber erin
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 12:26
Pff flinke domper dit..
Vind ik leuk
Veteraan +29
woensdag 19 september 2018 om 12:26
Een woord klote
Vind ik leuk
fr0do +1512
woensdag 19 september 2018 om 12:27
Hopelijk doet ie wel mee tegen PSV
Vind ik leuk
repeP +2098
woensdag 19 september 2018 om 12:28
Spijtig voor de Ligt en Ajax natuurlijk. Maar kan wel opgevangen worden door andere spelers, dus so what?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:29
Gaat hij eiting erin en frenkie naar achteren. Zou ik dus niet doen. Gaat de hele opbouw constructie verloren. Gewoon Wöber erin. ze hebben en tank van een spits bij aek
Vind ik leuk
PoepWagen +2094
woensdag 19 september 2018 om 12:30
Ik zou het lekker laten staan en Wober naast Blind erin zetten voor De Ligt.
Vind ik leuk
Retweet +669
woensdag 19 september 2018 om 12:31
De Amsterdammers begrijpen het....geen risico's lopen voor het kampioenschap... Hopelijk maakt t sparen van de ligt niks uit voor zondag en wint PSV....
Vind ik leuk
JanTa48 +7294
woensdag 19 september 2018 om 12:34
Je moet eens wat minder door die glazen bol van je kijken, dat geeft oogschade.
Vind ik leuk
heur es +861
woensdag 19 september 2018 om 12:37
Lekker Ronald!

Waarom laat je de NL spelers niet gewoon 1 wedstrijd spelen?

Dus of Peru of Frankrijk?

Ik snap het wel, eigenbelang !
Vind ik leuk
wattenstaafje +23652
woensdag 19 september 2018 om 12:50
?????
Vind ik leuk
Zultkop +6369
woensdag 19 september 2018 om 13:01
Heur es loopt een paar week achter, waarschijnlijk een topic over het nl elftal :D
Vind ik leuk
FSCeara +8913
woensdag 19 september 2018 om 12:38
Ik zou met Schuurs spelen. Je haalt een hoop creativiteit en druk naar voren weg als je Frenkie een linie terug plaatst.daarnaast heb je iemand nodig die sterk in de lucht is en centraal uit de voeten kan,Wober maakt net zoveel foutjes als Schuurs maar dan heeft Schuurs meer voetballende kwaliteiten.
Vind ik leuk
Basik013 +637
woensdag 19 september 2018 om 12:39
Vind alle reacties hier wel een beetje genuanceerd hoor... nou ik houd me niet in! GVD K*TZOOIIIIIIIIIII!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +41536
woensdag 19 september 2018 om 12:39
Blind achterin dus. Of wober.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:42
Ik ga er van uit dat Wöber op de plek van de Ligt gaat spelen. Een centrum met Blind en de Jong lijkt mij in de CL niet optimaal.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:46
Waarschijnlijk de jong en dan eiting middenveld
Vind ik leuk
Echt? +5277
woensdag 19 september 2018 om 12:43
Gewoon Blind centraal achterin zetten niks aan het handje😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Hansdeg +1384
woensdag 19 september 2018 om 12:56
Ja bij het ned.elftal was dat ook een succes.
Vind ik leuk
Echt? +5277
woensdag 19 september 2018 om 12:59
Ik hoop op een herhaling daarvan...
Vind ik leuk
Wijndalum +603
woensdag 19 september 2018 om 12:46
Waarom Carel boven Donny dan?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 12:49
Maakt geen reet uit, de fenomenale Frenkie de jong rolt AEK in z'n ééntje op met Ziyech en Tadic als assistent, hup Frenkie!!
Vind ik leuk
Zultkop +6369
woensdag 19 september 2018 om 13:02
Misschien kunnen ze dan met z'n 3en gaan spelen, heeft de rest een dagje vrij...
Wie van de 3 gaat keepen?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:03
Frenkie natuurlijk, hij kan alles, dan is-ie keeper en libero...
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:05]
Vind ik leuk
Toets +418
woensdag 19 september 2018 om 12:50
hmm,..dat is een aderlating. Zo zie je maar, er gebeurt altijd wel iets waardoor eerdere bespiegelingen overboord kunnen.
Vind ik leuk
ajaxdev +595
woensdag 19 september 2018 om 12:53
Dat is niet fijn want de spits van AEK is een stevige grote kopsterke spits. Dan is Frenkie geen optie achterin. Wöbber is een betere optie en die kan ook goed koppen. Je ziet direct hoe kwetsbaat de achterhoede is bij ajax. Hopelijk zondag er wel bij. Misschien dat AEK niet van eigen helft komt maar er zal vanavond wel een vervanger staan. Van de Beek lijkt me een prima vervanger als frenkie naar achteren wordt geschoven. Balvast en maakt toch vaak belangrijke goals.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 12:54]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
woensdag 19 september 2018 om 12:53
Gaan we zien hoe breed de selectie nu uiteindelijk is. Deze plek en die van Onana zijn in mijn optiek onderbezet.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
woensdag 19 september 2018 om 13:06
Dat denk ik ook....die Griekse dwerg als 2e keeper en een onbekende kotarski.....je mag hopen dat je 1e keeper niet geblesseerd raakt....(of een aantal verdedigers)
Dat drama hebben we in Rotterdam ook 2x gehad....kost punten.. en een eventueel kampioenschap.
Vind ik leuk
Hansdeg +1384
woensdag 19 september 2018 om 12:56
Nu komt het verval. Letop
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:04
Het gaat over Ajax he. Niet Feyenoord.
Vind ik leuk
JWK +663
woensdag 19 september 2018 om 13:14
😂
Vind ik leuk
DrDeef +2375
woensdag 19 september 2018 om 12:56
En dit is dus de reden dat ze een goede verdediger hadden moeten kopen in plaats van verdedigende middenvelder blind. Nu heb je 2 middenvelders centraal staan vanavond. In een competitie waarin goed verdedigen veel belangrijker is dan in de Nederlandse. Of ze kunnen nog een Oostenrijkse twijfelaar brengen. Enige slechte handelen van Overmars deze zomer. Ze hebben geen sloper achter de hand. Als Matthijs zondag nog niet fit is heb je weer een probleem.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:00
Lucky Ajax, toch!?!
Vind ik leuk
Koenbres +1900
woensdag 19 september 2018 om 13:03
Oef dat is een domper voor Ajax . Niet alleen mis je nu de Ligt maar de kans is groot dat Frenkie nu terugzakt, die mis je dan ook op het middenveld
Vind ik leuk
Iefmeister +7912
woensdag 19 september 2018 om 13:06
Dat is het nadeel van het hebben van een topper. Als ze er niet zijn kun je de problemen bijna ruiken.
Vind ik leuk
markie +2383
woensdag 19 september 2018 om 13:08
Ik hoorde net dat ten Hag hem rust geeft zodat hij extra fit is voor zondag
Vind ik leuk
#TenHagOut +488
woensdag 19 september 2018 om 13:10
Dat is zuur. Je beste verdediger eruit.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29125
woensdag 19 september 2018 om 13:13
Aderlatinf voor Ajax. De Ligt is geweldig dit seizoen. Gelukkig is AEK Athene geen Benfica!
Vind ik leuk
G.Kopf +4390
woensdag 19 september 2018 om 13:13
Ja en nu had je Viergever wel kunnen gebruiken.
Snap nog steeds niet dat ze hem zo makkelijk hebben laten gaan.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:24
Viergever vind ik persoonlijk een prima speler voor de ED, zijn contract liep af en wilde zelf graag weg. genoeg verdedigers in de selectie, dus Ajax kon er weinig aan doen. En hoewel ik Viergever een prima verdediger vind is hij niet onvervangbaar.
Vind ik leuk
G.Kopf +4390
woensdag 19 september 2018 om 13:38
Wober en Kristensen vind ik altijd wat griezelig achterin en de Jong vind ik weer zonde, op het middenveld is het zo geweldig om hem te zien spelen.
En Veltman is er nog, genoeg ervaring maar ook niet overtuigend.
Maargoed, ik vond Robben bij Groningen ook niet een toptalent, dus wat ik vind zegt geen niks.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:45
Mwa Wober vind ik opzich prima, maar dan heb je twee linkspoten langs elkaar achterin centraal dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Het klopt zeker dat het zonde is van Frenkie's creativiteit als die centraal staat.... wel een puntje van t overwegen waard.

Veltman zien we voorlopig niet op het veld i.v.m. zijn blessure, was een goede optie geweest. zie ik nog steeds meer een centrale verdediger in als een back in ieder geval;)
Vind ik leuk
Jr55 +70
woensdag 19 september 2018 om 13:14
Stemmingmakerij van de telegraaf mbt het stukje eiting vd beek. (past ook in het bericht van ze gisteren)

Ten Hag gebruikt vd beek meer als loper als klaassen destijds, i.p.v. als passer eiting / de jong / schone. Hij heeft de pech dat ziyech tadic neres daar staan en ze met minder diepgang vanuit het middenveld spelen zoals destijds met klaassen.
Vind ik leuk
De fries +1900
woensdag 19 september 2018 om 13:15
Kan goochelaar ten hag weer z’n trucje doen ( frenkie misbruiken in de achterhoede ...)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:17
Geblesseerd? Lichte knieklachten? Nu al bang voor zondag zal je bedoelen.
Vind ik leuk
Jan3611 +197
woensdag 19 september 2018 om 13:19
Nou met een beetje geluk ligt hij er een paar duels uit.
Vind ik leuk
grunnfan +372
woensdag 19 september 2018 om 13:22
Nou komt toch mooi uit kan hij ook met een vlaggetje gaan zwaaien.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:24
Met frenkie en daley heb je 2 spelers achterin die niet kunnen verdedigen. Dus dan zou ik in dit geval voor wöber kiezen achterin en frenkie lekker op het middenveld laten.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 13:43
Een grote aderlating
Vind ik leuk
Ajax 410 +95
woensdag 19 september 2018 om 14:06
Iedereen zegt moet wel goed komen ? Eerst voetballen!! En de ligt doet gewoon mee.
Vind ik leuk
Qalsi +425
woensdag 19 september 2018 om 14:43
Bang voor zondag zeker.
Daarbij zeggen ze bij Ajax altijd dat er spelers niet meedoen maar alsnog komen opdraven. Zoals ze ook altijd interesse hebben voor spelers van de tegenstander.
Vind ik leuk
Krav +202
woensdag 19 september 2018 om 16:34
Het is echt zo dom om te gaan schuiven. Je gaat niet alleen 1 plaats veranderen maar zelfs 2. De jong op het midden is zoveel beter voor je elftal. Ik snap het verhaal van de inschuivende 4. Maar daarmee maak je vaak een nr 6 weer overbodig en zal je met een nr 10 moeten gaan spelen
Vind ik leuk