Volop lof voor 'unsung hero' Wijnaldum: 'Al maanden beste Liverpool-middenvelder'

    Volop lof voor 'unsung hero' Wijnaldum: 'Al maanden beste Liverpool-middenvelder'

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 14:28wo 19-09-2018 om 14:28

    Georginio Wijnaldum is de 'unsung hero' van Liverpool. Dat stelt clubicoon John Barnes, die de Oranje-international de beste middenvelder van The Reds noemt in de afgelopen vier, vijf maanden.

    Wijnaldum maakte ook dinsdag in het Champions League-duel met Paris Saint-Germain (3-2) een sterke indruk. "Wijnaldum is de afgelopen vier, vijf maanden fantastisch", steekt Barnes de loftrompet over de Nederlander in gesprek met talkSPORT. "Hij was geweldig aan het einde van het vorige seizoen, zowel in de Premier League als de Champions League."

    Barnes, tussen 1987 en 1997 actief op Anfield en 79-voudig Engels international, vraagt zich af wie de voorkeur krijgen van manager Jurgen Klopp op het goedbezette middenveld. "Je hebt Henderson, Wijnaldum, Milner, Keita en Fabinho. Maar ik vind Wijnaldum al vier of vijf maanden de meeste indruk maken, naast Milner."

    Ook voormalig Arsenal-doelman David Seaman is enthousiast over Wijnaldum. "Hij is zo'n speler die niet opvalt, maar hij zorgt voor de verbinding tussen de verdedigers en de aanvallers. Hij doet mij veel aan Gilberto Silva denken met zijn korte, belangrijke passes."

    Plaats een reactie

    RtdDub +13562
    woensdag 19 september 2018 om 14:33
    ""Wijnaldum is de afgelopen vier, vijf maanden fantastisch"

    Ja... God wat hebben we van hem genoten in juni en juli.

    Barnes vergeet dat het seizoen pas een weekje of 7, 8 bezig is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    woensdag 19 september 2018 om 14:38
    Was ook eind vorig seizoen heerlijk bezig
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    woensdag 19 september 2018 om 14:46
    Hij bedoelt in ieder geval het eind van het vorige seizoen. Maar is het niet raar dat hij in Oranje echt geen ene kloot lijkt te raken? Liverpool is een team waar je snel opvalt als het een beetje minder is.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9262
    woensdag 19 september 2018 om 14:54
    Ik heb naar de wedstrijd Tottenham en Liverpool gekeken en daar speelde hij weergaloos. Ik denk dat dit komt doordat hij vlak voor de verdediging staat geposeerd, aan de rechterkant, en hij een enorm ruimte bestrijkt tussen aanval en verdediging. in het NL elftal staat hij al hoger, waardoor hij veel minder spel voor zich heeft en daardoor minder in zijn kracht komt.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    woensdag 19 september 2018 om 16:19
    Jij snapt het, Wijnaldum moet "pendelen" in een team dat hoog druk zet. 1 van zijn grootste kwaliteiten is de omschakeling door zijn loopvermogen en snelheid.

    Bij Liverpool zie je dat mooi, soms verovert hij op de eigen 16 de bal en geeft hij 15 seconden laten aan de andere kant een assist. Helaas past deze kwaliteit niet in het langzame breiende spel van Oranje. Wijnaldum heeft gewoon baat bij een high intensity game.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    woensdag 19 september 2018 om 17:04
    Ik heb altijd het idee dat hij gigantisch moe is als hij voor Oranje speelt en helemaal geen afstanden wil overbruggen.
    Hij speelt bij Liverpool inderdaad erg goed.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    donderdag 20 september 2018 om 11:01
    Nee dat lijkt zo.
    Het grote verschil tussen is het volgende:
    Bij Liverpool gaat de eerste pass na een balverovering altijd vooruit. Bij Oranje gaat de eerste pass altijd achteruit of opzij.

    Bij Liverpool weet wijnaldum dat hij direct het veld over kan steken na een balverovering om de aanvaller die de bal vast houdt te ondersteunen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    donderdag 20 september 2018 om 20:28
    Hoe dan ook hoop ik dat dit snel verbetert.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:28
    Omdat in NL verwacht word dat hij de kar wel ff gaat trekken bij het NL- elftal.
    Maar zo'n speler is Wijnaldum niet, speler die moet kunnen spelen in dienst van het team en dat heeft Klopp goed gezien en doet hij goed.
    Bij Liverpool lopen zoveel grote/goede spelers kan Wijnaldum lekker in de luwte zijn werk doen, bij NL is het qua naam misschien wel de grootste. niks voor hem.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:33
    In zijn laatste interland tegen Frankrijk ging het al een stuk beter!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:52
    Niet zo zuur, zij zien elke pot van Liverpool en zijn ook op de club. Is dat dan zo’n gekke uitspraak van hun? Bij NL minder goed maar bij Liverpool uitstekend en dat mag toch gezegd worden?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    woensdag 19 september 2018 om 14:36
    Mooi man , als ik het iemand gun is het Gini wel .
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:59
    Ik ook. Moet bij Oranje op 10 spelen met propper en frenkie erachter. Dan komt dat wel goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:29
    Juist niet, Wijnaldum is absoluut geen team maar een dragende speler.

    Nederland moet gewoon zonder 10 gaan spelen zolang we die niet hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:25
    Dan ken je wijnaldum nog niet. Speelde zijn beste dagen op 10.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 23:01
    Meningen verschillen zullen we maar zeggen ;)
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    woensdag 19 september 2018 om 16:35
    Ja dat had al lang eerder moeten zijn en terecht verdiend.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 14:37
    Hij speelt heel goed bij Liverpool omdat hij zich daar wegcijfert in het belang van het team.. Beetje zoals Aron Winter vroeger ook deed.. Als hij dat ook in Oranje doet is hij daar ook onomstreden.. Maar zie onder Koeman dat hij dat steeds meer doet..
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    woensdag 19 september 2018 om 14:49
    Gini (maar ook strootman ) zijn waterdragers . Niks mis mee overigens. Maar beiden zijn in oranje jarenlang door armoede gedwongen een andere rol te vervullen .

    Daardoor was het altijd drie keer niks in oranje .
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 14:55
    Klopt, die dachten ineens dat ze zelf het spel moesten maken..
    Maar goed, ben zelf sowieso geen fan van Strootman.. Die kan eigenlijk niks echt goed, is traag en een draaicirkel van een tractor..
    Wijnaldum is een stuk beter, mits hij zich houdt aan zijn taken..
    Vind ik leuk
    Wijndalum +574
    woensdag 19 september 2018 om 14:40
    Wijndalum moet gewoon spelen in functie van. Het is geen spelbepaler. Dus de vraag waarom Wijndalum niet functioneert gaat niet meer op nu Frenkie in the house is.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:40
    Misschien voor sommigen verrassend, maar in dit nog prille seizoen vind ik James Milner eigenlijk met afstand de beste en meest belangrijke speler bij Liverpool tot nu toe.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2398
    woensdag 19 september 2018 om 14:47
    Boring James Milner?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 19 september 2018 om 15:16
    Alles behalve!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 19 september 2018 om 15:16
    Die is inderdaad super belangrijk en is ook de jongste niet meer. Valt inderdaad erg op en lijkt er elk jaar een extra long bij te krijgen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2398
    woensdag 19 september 2018 om 14:47
    Moet zeggen dat ik dit toch wel heel leuk vind om te lezen.
    Had verwacht dat hij deze zomer of weg moest of tribuneklant zou worden.
    Beetje Hollandse glorie altijd leuk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 19 september 2018 om 15:15
    Daar ben ik het wel mee eens, hij speelt echt onwijs sterk.
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    woensdag 19 september 2018 om 15:16
    Damn, ik zou echt wel m'n naam laten veranderen als ik Seaman heette...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 15:30
    Hij heeft er toch bijna 100 interlands mee gespeeld en is er multimiljonair mee geworden.. Heeft er zelfs Dancing on Ice mee gehaald, dus er is best mee te leven.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    woensdag 19 september 2018 om 15:19
    De beste middenvelder vind ik een beetje overdreven. Op dit moment vind ik Milner toch de beste middenvelder die Liverpool heeft. Ook vorig seizoen was hij onmisbaar.

    Gini heeft mij dit seizoen erg verrast. Ik vind dat hij vorig seizoen erg matig speelde. En dat hij eigenlijk altijd een zwakke schakel was. Dit seizoen is dat gelukkig anders. Misschien speelt het ook mee dat er nu stevige concurrentie heerts op het middenveld.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4927
    woensdag 19 september 2018 om 15:36
    Het blijft toch iets Nederlands he om altijd negatief te zijn over onze spelers. Wijnaldum wordt volop geprezen in Engeland maar volgens onze kenners is het niks.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Bill +825
    woensdag 19 september 2018 om 16:21
    Psg is natuurlijk verre van een team. Los zand met drie wereldspitsen maar zonder plezier voetballend.
    Prima dat ze alsnog verloren van liverpool al vind ik die engelse ploegen op city na niet om aan te zien.
    Haal het enthousiasme en de inzet weg en je houdt niets over.
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    woensdag 19 september 2018 om 18:47
    Wijnaldum is super in de Premier League. Ik geniet elke week van hem.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:16
    Hij speelt echt fantastisch inderdaad. Begin van het seizoen toen ze Fabinho en Keïta aantrokken had ik mijn twijfels of Wijnaldum wel aan spelen toe zou komen maar hij houd ze dus mooi op de bank. Ik denk dat je wel kan stellen dat hij op dit moment een van de belangrijkste spelers is van Liverpool. En Liverpool als team speelde ook echt echt goed. Klopp heeft het allemaal echt goed voor elkaar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33841
    donderdag 20 september 2018 om 13:19
    Onze gini. Trots dat hij bij lfc speelt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws