Ajax begint ijzersterk aan Champions League-campagne: Tagliafico de grote man

Ajax begint ijzersterk aan Champions League-campagne: Tagliafico de grote man

Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 20:44wo 19-09-2018 om 20:44

Ajax heeft zijn eerste wedstrijd in de Champions League in vier jaar tijd overtuigend in winst omgezet. De Amsterdammers rekenden na rust af met AEK Athene: 3-0. Nicolas Tagliafico was de grote man met twee schitterende goals, ook Donny van de Beek scoorde fraai.

Ajax maakte direct na het eerste fluitsignaal zijn intenties duidelijk. De Amsterdammers zochten de aanval, dreven de Grieken terug, maar echt grote kansen bleven uit. AEK Athene herpakte zich na de bliksemstart van de thuisploeg en kwam er zelfs een paar keer gevaarlijk uit. Ajax controleerde, maar slaagde er niet in om de bezoekers echt bij de strot te grijpen.

Dat veranderde meteen na rust. Ajax schoot uit de startblokken en brak meteen de ban. David Neres kreeg de bal voor zijn voeten na een hoekschop, waarna de Braziliaan Nicolas Tagliafico perfect bediende. De Argentijn volleerde binnen. Ajax hield de voet daarna op het gaspedaal. Tagliafico was heel dicht bij zijn tweede, maar zijn kopbal van dichtbij werd ternauwernood gekeerd. 

AEK Athene probeerde wel wat aan de achterstand te doen, maar Ajax had de zaken goed op orde. De beslissing viel in de 77e minuut. Dusan Tadic vond invaller Donny van de Beek met een puntgave voorzet en de middenvelder maakte het overtuigend af: 2-0. Het hoogtepunt moest toen nog komen: Tagliafico maakte op wonderschone wijze zijn tweede van de avond.

De Ajax-fans konden tussendoor ook nog een keer juichen: Kasper Dolberg maakte zijn langverwachte rentree. Enig smetje op de zege was het uitvallen van een andere spits, Klaas-Jan Huntelaar, met hamstringklachten. Of hij inzetbaar is in de topper tegen PSV zondag, is nog niet duidelijk.

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24779
woensdag 19 september 2018 om 20:45
ik wil niet opscheppen, maar.... WZAWZDB
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Mooi dat je de punten hebt hoor, het spel was echter niet geweldig
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Heb je niet die wedstrijd van gisteren zitten terugkijken toevallig?
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Wij (1e helft) speelden sterker dan Ajax vandaag, dus ik maak me niet bang voor zondag ;)
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
woensdag 19 september 2018 om 20:48
Oké top dan toch? Fijn dat je het nog even benadrukt
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Zeker prima. Dir is voor ons hrt beste uitzicht voor de topper en jullie pakken ook nog de punten voor nederland dus perfecto :)
Vind ik leuk
Larrush +276
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Jullie speelde goed gisteren tegen een barca wat op 40% speelde! Zelfs toen de laatste 10 minuten barca met 9 man ff gas gaf werd het alsnog 4-0. Dus zet aub je nachtlamp uit en ga slapen
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:51]
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Nee want dat lag natuurlink aan barca

Niet aan dat bij ons de koplies gingen hangen of de isimat wissel
Vind ik leuk
Jc 74 +292
woensdag 19 september 2018 om 22:13
Psv speelde gisteren goed en vergat Barca meer pijn te doen want zeker de eerste helft was de kans op een goal aanwezig.
Wat ik niet begrijp is dat zoals jezelf aangeeft de koppies gingen hangen je staat nu op 0 punten en -4 .
In een poule met nog Inter en Spurs kan dat doelgemiddelde doorslaggevend worden .
Europees spelen houd ook in de schade beperkt houden dat moet de les voor Psv zijn in het vervolg bij wedstrijden als een gelijk spel er niet meer inzit.
Voor de rest prima gespeeld naar de mogenlijkheden
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 22:19
Onderling resultaat gaat boven doelsaldo dus deze goals maken weinig pijn :) zolang hrt maar niet gebeuet tegen inter of tottenham
Vind ik leuk
Jc 74 +292
woensdag 19 september 2018 om 22:27
Dan kan je nog de sigaar zijn als je twee keer gelijk speelt tegen je directe concurrent ,details kunnen beslissend zijn dat bedoelde ik met -4
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 22:29
Dat klopt. Hopen dat Barca 6-0 wint van inter dan maar :)
Vind ik leuk
Adjab +1165
woensdag 19 september 2018 om 23:41
Dat gevoel dat jullie bij ADO hadden dat had Barça bij jullie
Vind ik leuk
Garinsha +5047
woensdag 19 september 2018 om 21:25
AMEN!!!
Vind ik leuk
Argentario +600
woensdag 19 september 2018 om 21:01
PSV gaat zondag stuk
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:03
Dat droom je :)
Vind ik leuk
Argentario +600
woensdag 19 september 2018 om 21:05
Nee PSV moet eens wakker worden geschud
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1959
woensdag 19 september 2018 om 21:35
Die zijn al stuk zijn geen led lampen maar overjarige spaarlampen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Die Ezequiel Ponce van AEK Athene is ook een leuke speler!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:53
Bijna niet gezien, uitgeschakeld door onze toppers. Frenkie heeft de ligt goed opgevangen. Wonderkind die frenkie
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Ja klopt maat. Maar die drive van die gozer! 21 jaar speler van AS Roma.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 13:35
Wonderkind Frenkie zat er in de eerste helft flink naast. Gelukkig ging de kopbal van AEK net naast...
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 18:58
Frenkie is geen verdediger, hij is een spelmaker. Hij heeft de ligt op een waardige en te prijzen manier vervangen. Het is wel gewoon champions league waar je over praat
Vind ik leuk
chicken +14010
woensdag 19 september 2018 om 20:58
Zie er ook potentie in. Stevige spits. Zou een mooi aanspeelpunt kunnen wezen.

Prima wedstrijd tegen dat verdedigende ploegje. Voetballend konden ze ons never bijhouden:)
Vind ik leuk
Nilsinno +551
woensdag 19 september 2018 om 21:53
Eens halen
Vind ik leuk
langeGek +1187
woensdag 19 september 2018 om 20:48
Deze gast.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Gelukkig heb je gekeken, genoten, en doelpunten gezien !

Slaap lekker
Vind ik leuk
Argentario +600
woensdag 19 september 2018 om 21:00
Hahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Bengelino +12745
woensdag 19 september 2018 om 21:03
Oké veel plezier met jullie 0 punten
Vind ik leuk
JWK +646
woensdag 19 september 2018 om 21:10
😂👍🏻
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Zondag is de echte graadmeter voor hun.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Voor wie? 🤪 Ajax gaat gewoon winnen in eindhoven.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. PSV is meestal sterker thuis tegen Ajax. Zondag gaan we zien waar deze twee teams toe in staat zijn.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:58
Maar het is ook lang geleden dat er 2 zulke goede teams uit Nederland kwamen. Zonder de ligt, die er zondag gewoon bij is. Wij hadden meer kans tegen barca gehad denk 🤪
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 21:01
Of je meer kans had gehad kan je niet zeggen... elke wedstrijd is weer anders. Maar leuke ontmoeting zondag!
Vind ik leuk
Argentario +600
woensdag 19 september 2018 om 21:04
Tegen wie moet ADO eigenlijk?
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:16
Dat denk ik niet. Jullie make meer kans tegen clubs als Kyiv en Benfica omdat juie dat soort teams aanvallens onder druk kunnen zetten en flink onder de indruk zette

Tegen de grootste clubs en de kleinste clubs geef ik ons meer kans aangezien we toch iets minder naief zijn en speelstijlgewijs prima kunnen spelen in de tactiwk die nodig is tegen de grotere clubs
Wat niet wilt zeggen dat het altijd resuktaat oplevert natuurlijk
Vind ik leuk
Cruijfffan +1231
woensdag 19 september 2018 om 21:23
Beetje dimmen, PSV heeft alleen nog maar gewonnen van degradatie kandidaten en weg gespeeld door een Barça op 60% en van Feyenoord verloren, dus sssssstt. Ajax heeft zich op niveau al meerdere malen laten zien, PSV nog niet.
Vind ik leuk
3Bier +12580
woensdag 19 september 2018 om 21:52
PSV is beter tegen de echte topclubs die willen voetballen. Dan kunnen ze optimaal profiteren van de omschakeling momenten. Ajax is beter tegen verdedigende ploegen aangezien Ajax beter is om de kleine ruimtes te bespelen.
Vind ik leuk
davidben +6118
woensdag 19 september 2018 om 22:58
Heb je deze reactie teruggelezen.
Is dit gewoon een beetje proberen te trollen,
of meen je dit echt?
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 23:13
Wat ik zeg meen ik allemaal echt.
Vind ik leuk
davidben +6118
donderdag 20 september 2018 om 00:31
Dan moet ik toch concluderen dat je een kinderlijk naïeve kijk op voetbal hebt.
In principe kun je met elke tactiek tegen een topclub aantreden zolang je er de spelers voor hebt en een plan hebt. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten hoe dat uitpakt. Een aanvallende of behoudende tactiek doet er in principe niet toe.
Voorbeeld: Ajax-Barcelona in 2013. Die wedstrijd kende twee gezichten. De eerste helft zag je een wervelend Ajax dat bij rust 2-0 voorstond. Ongeziene luxe en je dacht dat de avond niet meer stuk kon. Echter na een overtreding van Veltman, rood voor hem en een pingel voor Barcelona 5 minuten na rust kregen we een totaal andere wedstrijd te zien. Het noodlot besliste dat Ajax zou standhouden en met 2-1 zou winnen. Een ongelooflijke eerste helft werd zo bijna teniet gedaan door een voorval waar je nooit op voorhand op kunt anticiperen.
Je moet uitgaan van je eigen cultuur. Ajax zal altijd aanvallen en PSV is altijd voorzichtig. Het is altijd zo geweest. Ook in het jaar dat PSV de Europa Cup won.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
donderdag 20 september 2018 om 00:33
Klopy wat je zegt , alleen je maakt nergens een punt
Vind ik leuk
davidben +6118
donderdag 20 september 2018 om 00:41
Ik reageer op jouw bericht en mijn punt lijkt me helder als reactie op jouw bericht. Wat snap je niet?

Jouw bericht:
Dat denk ik niet. Jullie make meer kans tegen clubs als Kyiv en Benfica omdat juie dat soort teams aanvallens onder druk kunnen zetten en flink onder de indruk zette

Tegen de grootste clubs en de kleinste clubs geef ik ons meer kans aangezien we toch iets minder naief zijn en speelstijlgewijs prima kunnen spelen in de tactiwk die nodig is tegen de grotere clubs
Wat niet wilt zeggen dat het altijd resuktaat oplevert natuurlijk
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
donderdag 20 september 2018 om 00:50
En toch zie ik geen goed punt in je reactie. iedereen snapt dat je met elke tactiek je kans maakt zolang je t goed uitvoert. Toch werken bepaalde speelstijlen wel eens beter waar andere stijlen zelfs pure zelfmoord kunnen zijn.


Verder is voor zon mega stunt ook nodig dat de tegenstander niet een topdag heeeft, jij zelf wel
Vind ik leuk
davidben +6118
donderdag 20 september 2018 om 01:00
Ja, maar hoe verklaar je dan de wedstrijd van PSV.
PSV speelde sterk vanuit de organisatie en was een paar keer gevaarlijk uit een counter.
En toch won een zwak Barcelona uiteindelijk geflatteerd.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
donderdag 20 september 2018 om 11:29
PSV zat tot aan de twede helft kort op Barcelona qua druk zetten, waar Barcelona het moeilijk mee had. Grote kansen kreeg Barca niet, slechts een paar.
Door een fout van rosario krijgen ze een vrije trap. Perfect binnengeschoten, 1-0. 2e helft iefs minder druk, maar.toch een goede organisatie. Uiteineelijk van afstand raak bij Barcelona 2-0

Daarna hangen de koppies en wordt viergever gewisseld voot isimat. De hele organisatie valt uit elkaar en barca scoort gemakkelijk nog 2 goals
Vind ik leuk
davidben +6118
donderdag 20 september 2018 om 12:46
Ok, maar ik heb de wedstrijd ook gezien. Was niet echt op zoek naar een samenvatting, maar meer naar uitleg over het gene dat jij beweerde in je eerdere berichten.

Waarom heeft de door Van Bommel uitgedokterde slimme speelstijl wel tot goed spel geleid, maar niet tot een positief eindresultaat.
Jij betichtte het handhaven van de aanvallende speelstijl van Ajax tegen topploegen als naïef.
Hoe kan het dan dat PSV goed speelde, in de organisatie slimmer dan Barcelona, kansen kreeg uit counters, en toch verloor van een niet al te best en gemotiveerd Barcelona.
Jouw theorie wordt door jouzelf onderuitgehaald. Daarom ben ik benieuwd hoe je dit kunt verklaren en zonodig je theorie verdedigen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
donderdag 20 september 2018 om 13:20
Dat wij ook soms te naief waren brn ik het mee eens hoor, maar wij kunnen het uiteraard ook doej zo der zelf het spel te maken, iets dat ajax niet zo ligt.

We verloren door individuele klasse. Perfecte vrije trap. Perfect afstandsschot. Doelpunten 3 en 4 waren er voor de statistieken. hadden nooit gevallen als de stand nog 0 of 1 betrof.

Het "barca had er geen zin in" verhaaltje vins ik verder ook maar flauw. Alsof die bij een champions league duel denken van mwah easy geen zin om ons in te zetten nu
Je kan ipv dat zeggen ook gewoon concluderen dat PSV Barcelona toch een redelijke tijd goed in bedwang hielden.


Ajax zal veel liever zelf het spel maken. Waar wij ruimtes van de tegenstander zoeken voor counters wilt ajax zelf de kansen maken en laat ajax Eof die ruimte vrij voor hun tegenstanders. Verdedigend spelen doen ze niet graag, dat systeem zit ook nirt in het ajax dna.
Vind ik leuk
Pvdsluis +4044
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Eerste helft geef ik je gelijk, tweede was echt prima.
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:55]
Vind ik leuk
Arie Haan +1420
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Nou... ik vond t prima!
Vind ik leuk
ArieBombarie +42201
woensdag 19 september 2018 om 20:47
We deden rustig aan. Net als Barca. We speelden ook tegen matige tegenstander immers.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Nou vooruit dan wezen wij ook aardig en houdenw e ons het eerste helftje in volgend weekend zocat jullje nog kans lijken te hebben 😘
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:47
In Eindhoven loopt het dun in de broek
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:47
heb je een andere wedstrijd gekeken clown
Vind ik leuk
MojoRisin +14546
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Hahaha, meer krijg ik er niet uit..
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:51
Haha 2e helft was een gala show pannenkoek. Niet zo dom lullen dus! Wzawzdb❌❌❌ gefeliciteerd ajacieden
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:52
2e helft ok, maar die eerste helft was echt CL onwaardig en je hebt nooit aek echt weggevaagd hoor
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:56
2e helft geen aek gezien, hun hadden geen enkele kans tot overleven. Prima wedstrijd. Dit ajax gaat Jan en alleman verrassen
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:58


Ik geloof zeker dat Ajax Benfica kan verslaan! Alleen dan moet het wel beter spelen dan vandaag. Speelt ajax zoals tegen Kyivdan gaat Benfica ook met 3-0 tenonder
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:00
Jij heb alleen de 1e helft gezien dat kan niet anders 🤪 verder ga ik hier niet op in. Wij ajacieden zijn tevreden en voldaan. En hebben een weergaloze 2e helft gezien met een wervelend ajax 😜
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:02
Haha ik ben wel blijven kinken maar met minder aandacht en een tweede scherm erbij, vooral doordat de eerste helft het zo sawi kreeg voor mij haha

Verder ben ik blij dat ajax de punten heeft gepakt natuurlijk. Congrats!
Vind ik leuk
chicken +14010
woensdag 19 september 2018 om 21:01
Die Grieken dachten ons wel tegen te houden met een bus. Niet gelukt dit keer. Prima pot gespeeld. De volgende tegenstander kan een nieuwe tactiek gaan verzinnen om ons te stoppen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:03
Wij worden 1e in de groep
Vind ik leuk
chicken +14010
woensdag 19 september 2018 om 21:04
Het kan. Als het meezit. Maar dan moeten we thuis wel winnen van bayern..
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:06
Niet te snel.
Als je zl speelt als vandaag eerste helft sta je bin de rust al 7-0 achter tegen Bayern. 2e moet genoeg zijn en dat zie ik Ajax wel redden :)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Nee. Ze winnen slechts met 3-0.......
Vind ik leuk
DON7 +142
woensdag 19 september 2018 om 21:00
Als Psv er zou ik mn mondje maar ff houden na gister.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:02
Gelukkig heb ik de pot gekeken gister en baseer ik niks op teletekst. Daarnaastmaar goed ook dat je in nederland altijd mag spreken, toch?:)
Vind ik leuk
DON7 +142
woensdag 19 september 2018 om 22:37
Dat klopt idd ;)
Vind ik leuk
Counterattack +11371
woensdag 19 september 2018 om 20:51
Tagliafigo MoM
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Zeker. Goeie linksback :)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Wat ben jij kinderachtig. Ajax speelde in de 2e helft gewoon erg goed tegen een taaie ploeg. Had PSV zijn handen vol aan gehad.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Een wedstrijd is meer dan de 2e helft
Vind ik leuk
Hyena +30290
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Nicoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!
Vind ik leuk
MojoRisin +14546
woensdag 19 september 2018 om 20:53
Die wordt steeds belangrijker voor het team, echt een MF'er..
Vind ik leuk
chicken +14010
woensdag 19 september 2018 om 21:03
Lijkt alles te beheersen wat hem gevraagd wordt als back. Met dit soort potten snap je waarom hij als beste gekozen is in de Argentijnse competitie.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Nicolás Tagliafico wat een beest!
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Gefeliciteerd Ajacieden, een top begin!
Vind ik leuk
Always PSV +15947
woensdag 19 september 2018 om 20:48
Felicitaties aan alle Ajacieden, keurige overwinning en de laatste goal was prachtig!
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Een prachtige lucky.
Vind ik leuk
MojoRisin +14546
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Ook nog mensen die wel normaal kunnen nadenken.. Dit is gewoon goed voor het Nederlands voetbal..
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:59
Snap niet zo goed hoe je deze bedoelt. ;)
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Mooie overwinning, maar wat is dat AEK slecht zeg.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Nou en?
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:59
Dat je hier niet zoveel waarde aan moet hechten-;)
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 22:30
3 Punten is de waarde. Had slechter gekund. 0 bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Zij deden in het begin wel leuk mee. Maar na de 2de helft werden ze uit hun droom geholpen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:51
Ook in het begin was het kommer en kwel. Als dit nou de kampioen van Griekenland moet zijn...nou dan is het niveau daar bijzonder laag.
Vind ik leuk
MojoRisin +14546
woensdag 19 september 2018 om 20:56
In de 2e helft konden ze het niet meer belopen..
Vind ik leuk
Babelagtig +1773
woensdag 19 september 2018 om 20:51
En wat was dat ajax goed hé
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Dat lag eerder aan Het bijzonder matige AEK. Wat een dramatisch elftal is dat zeg.
Vind ik leuk
MojoRisin +14546
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Geen goed elftal idd, maar het glas hoeft niet altijd half leeg te zijn, Ajax speelde ook gewoon goed..
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
woensdag 19 september 2018 om 21:24
Weet je Ajax is dit gewend in de competitie. 10 man achter de bal… en dan naar counteren.
Ik verwacht dat zondag niet anders gaat zijn. Die gaan ook weer op de lucky counter loeren. Ow nee die reactievoetballen of zoies 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
ArieBombarie +42201
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Zagreb, Kiev, Luik, AEK; t was allemaal matig uiteraard.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Allemaal matig ja hoe gek het ook klinkt-:)
Vind ik leuk
Emnu +6559
woensdag 19 september 2018 om 21:22
Ben je er nou zo een die dat achteraf lekker roept of had je dat ele keer vooraf ook al bedacht?
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 21:26
Na het vertoonde spel kwam ik tot de conclusie dat het niet veel soeps was-;)
Vind ik leuk
Emnu +6559
woensdag 19 september 2018 om 21:30
Haha, fair enough.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 21:37
Dat dacht ik dus ook-:)
Vind ik leuk
Always PSV +15947
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Ook uit moet je gemakkelijk kunnen winnen, die halen weinig of geen punten.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 20:53
Dramatisch slecht elftal en zeker op Cl-niveau.
Vind ik leuk
BassieN +11296
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Van deze wedstrijd wel ja
Vind ik leuk
Vamos7 +9910
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Zullen we Zondag wel zien PSV killt Ajax let maar op.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:48
Killt denk ik niet
Maar er kunnen veel goals vallen. 6-4 :0
Vind ik leuk
Mr bien +5861
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Kssst wegwezen trol
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 22:36
Met of zonder Schotse rokjes?
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Dat doe je ook niet WZAWZDB
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Psv - ajax 3-0
Vind ik leuk
Counterattack +11371
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Proficiat Ajacieden. De latino’s hebben dat extraatje, Tagliafigo.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1419
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Inderdaad ik neem mijn woorden terug, wij krijgen een pak slaag van het nietige Barcelona en jullie verpulveren het grote AEK met grote sterren zoals ackmeniticolonus enz enz
En wij laten ons een loer leggen door een heel klein ventje uit Peru ofzo ene mekki of melli iets in die trend in ieder geval
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
woensdag 19 september 2018 om 21:21
Wat een team is dit mensen. En dan hebben ze hun top nog niet bereikt hè.
Het geduld en de volwassenheid waarmee ze dit uitgespeeld hebben. Echt heel goed. WZAWZDB
Laat zo dag maar komen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 22:58
Mogguh Frits, sunday matchday ... ben benieuwd... xxx
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 22:58]
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
donderdag 20 september 2018 om 15:58
We zullen het gaan zien... dat de beste moge winnen
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 23:04
Inderdaad en de beste is....
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
zondag 23 september 2018 om 01:05
Dat zien we morgen
Vind ik leuk
ArieBombarie +42201
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Al is Ten Hag nog zo fucking eigenwijs;
Donny schiet altijd prijs!
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Donny echt ik snap het niet

Die jongen is intens goed maar telkens bewijzen krijgt m nooit aan meer speeltijd
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Volgende keer Donny in de basis ipv eiting. :)
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Ben blij met het resultaat, maar het spel leek nergens op. Daar waar wij gister beter speelden, maar zonder resultaat. Wat uiteindelijk telt zijn de punten. Fijn dat die gepakt zijn! Op naar zondag. Wordt een mooi duel :)
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:47
“maar het spel leek nergens op”

Alleen de eerste helft gezien? Of maak je een grap?
Vind ik leuk
ArieBombarie +42201
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Dat heet moed inpraten voor dat wat komen gaat.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:53
De opmerking ging idd vooral over de eerste helft

Maar de tweede was verder ook meer ok dan geweksig
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Jij vind dat PSV beter speelde dan Ajax de tweede helft deed?
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:00
De eerste helft van PSV wel. De tweede niet
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 21:02
Dus PSV speelde de eerste helft beter dan Ajax vandaag de tweede helft?

Prima.

Ik zal je 1 belangrijk verschil geven: kansen afmaken.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:04
Dat laatste ben ik het volkomen mee eens hoor. Dat is ook iets dat ons gister ontbrak.

Ik heb zin in zondag ouwe :)
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 21:05
Ik ook man. Hopelijk een echte topwedstrijd.
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:07
Zondag moet ik weer fit zijn anders ga ik al kotsend naar Einehoven. PSV ajax mag ik nooit missen en zeker niet met het sterkste PSV sinds minimaal 2015 en het sterkste Ajax sinda voor ik voetbal volg :)

2 topteams die op een goede dag intens goed kunnen voetballen. Prachtig man :)
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 21:11
Beter worden!
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 21:12
Maakt me weinig uuy

Zolang ik zondag maar haal ')
Vind ik leuk
AllAdIn +22402
woensdag 19 september 2018 om 20:52
Serieus?
Vind ik leuk
"Mimi" +23689
woensdag 19 september 2018 om 20:59
Zeker weten. 2e helft prima maar die eerste helft kon echt niet man. PSV heeft tegen Barca toch een geruime tijd ook goed gespeeld, langer dan Ajax vandaag
Vind ik leuk
AllAdIn +22402
woensdag 19 september 2018 om 21:09
Oké.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Naast een heerlijke, verdiende overwinning zijn ook de bijkomende miljoenen (2,5) erg lekker. En iemand moet punten halen voor die coefficient.

Goed dat Ten Hag zijn fout inzag en Donny bracht. Ik neem aan dat die zondag basis staat.

Verdedigend stond het toch wel goed. Was er niet gerust op maar de Grieken zijn gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
#Keizerout +41611
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Die viel gewoon in omdat Huntelaar eruit moest.
Vind ik leuk
Prof(.) +268
woensdag 19 september 2018 om 20:53
Van de Beek zou sowieso er al inkomen! Huntelaar viel echter geblesseerd uit op het moment dat Dolberg zijn w-up nog niet had afgerond!😉 Slim opgelost van Ten Hag😁
Vind ik leuk
#Keizerout +41611
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Ja, dat is inderdaad wel zo.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Hij had ook Labyad kunnen brengen. Die noemde hij pasgeleden nog als mogelijkheid voor in de spits.
Je had gewoon meer diepgang nodig, daar schreeuwde de wedstrijd om. Ik neem aan dat hij dat goed zag.
Vind ik leuk
#Keizerout +41611
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Ja, iemand wees me er hierboven al op dat hij sowieso al aan het warmlopen was.
Vind ik leuk
2cents +59180
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Achterin stond het goed met Eiting en Schöne ervoor. Pech voor Donny maar hij is beter achter/rond de spits.
Vind ik leuk
Hyena +30290
woensdag 19 september 2018 om 20:45
NICOOOOOO!!
Vind ik leuk
AllAdIn +22402
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Ik zeg niks meer,,, :-D
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Nico 'valiente guerrero' Tagliafico! De beste linksback ter wereld.
Vind ik leuk
utreg1971 +1859
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Voor de rest gaat alles goed met je Foebele hahahahaha
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Gaat uitstekend, met jou ook hoop ik, hoe meer mensen het goed hebben hoe beter deze wereld zal zijn, dus dat al je dromen mogen uitkomen kerel.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Na een zeer matig voorgerecht gisteren in Barcelona vandaag toch volop kunnen genieten van een geweldig hoofdgerecht in Amsterdam.
Vind ik leuk
R94 +2012
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Kon je het toch weer niet laten om even aan ons te denken. Balen overigens dat je na 5 minuten F5'en niet bovenaan staat met je reactie
[Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:46]
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Mooie overwinning. Fijn om Dolberg weer terug te zien.

En nu op naar Zondag.
Vind ik leuk
Mr bien +5861
woensdag 19 september 2018 om 20:45
Mooie winst.
Goed voor nl voetbal
Vind ik leuk
Foden +4562
woensdag 19 september 2018 om 20:45
NICOLÀS TAGLIAFICO.
Vind ik leuk
Arie Haan +1420
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Nico held! Heerlijk begin! :-)
Vind ik leuk
Hupfean +5101
woensdag 19 september 2018 om 20:46
GENIETEN! 2e helft, top Ajax en natuurlijk Tagliafico. Heerlijk man!
Vind ik leuk
GPSV +768
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Heeeel goed gespeeld in de 2e helft, verdient gewonnen! Ben benieuwd naar zondag, word een mooie krachtmeting!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Ajax gefeliciteerd, mooie overwinning en prachtige goals.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Lekker hooorrrrrr 😁😁😁😁
Vind ik leuk
Smithsonian +41221
woensdag 19 september 2018 om 20:46
3-0 wereldgoal.

Namens een blije feyenoorder.

Congrats ajax en het nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Top reactie 👊
Vind ik leuk
Xienix +142
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Hier kan ik wat mee!! Ben het 100% met je eens!!
Vind ik leuk
utreg1971 +1859
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Gefeliciteerd. Griek
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Mooie wedstrijd, gefeliciteerd Ajax
Vind ik leuk
Vak115 +52
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Lekker hoor.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Eerste helft was lastig, maar uiteindelijk die Grieken kapot gespeeld. Deze wedstrijd moest gewonnen worden en zo geschiedde. 3-0 is een mooie uitslag, sommige spelers waren erg goed. Vond Schöne bijvoorbeeld heerlijk voetballen en Nico was geweldig, jammer van die ene kopbal, anders gewoon drie goals. Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Lekkere overwinnig Boys.AEK heeft niks te vertellen gehad.En wat een heerlijke Argentijnse back hebben we ook! Prima start van ons Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Stel Donny nu alstublieft op Ten Hag. Hoe vaak moet hij zich bewijzen.
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Donny moet strijden met Ziyech, Neres en Tadic om een plek, niet met Eiting, Schone of de Jong. Donny moet diepgang brengen, zoals ook bij zijn goal, is niet een controleur, al kan hij die rol wel invullen, maar het is niet zijn kwaliteit.

Donny speelt volgens mij wel iedere wedstrijd, dus hij maakt zijn minuten (en goals) wel, maar voor hem is het gewoon even balen dat hij op de bank moet beginnen.
Vind ik leuk
Der Monarch +2108
woensdag 19 september 2018 om 22:12
Ik zou Donny achter Huntelaar zetten en dan Ziyech en Tadic op de flanken. Dan is het team denk ik nog beter in balans.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:46
Geen dank Nederland. De door u gewenste punten hebben we weer graag voor u behaald ...

PS
DAMNNN TAGLIAFICO!!!!
Vind ik leuk
Pietje2015 +16488
woensdag 19 september 2018 om 20:46
3 punten katching.
2.5 miljoen rijker, katching.

Helden uit Amsterdam !
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Maximale UEFA puntjes binnen, katching!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Eerste helf was het minder 2de helft was genieten
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:56
1ste helft was gewoon slecht, heb me echt zitten ergeren.
Gelukkig de 2de helft gewoon goed

Tegen Psv moet het echt beter
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21113
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Nico, held!
Vind ik leuk
NvC +7287
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Gefeliciteerd Ajax! Niet de beste pot maar dik verdiend!
Lekker weer met grote cijfers winnen van geel-zwart 😉
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Na al een goede voorronde gaat Ajax door met het maken van een prima indruk in Europa. De eerste helft was nog niet geweldig, maar na rust wordt het goed en snel afgemaakt.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Gefeliciteerd mede supporters!!!!Nico wereldgoal. Goal van het seizoen nu al!!
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 20:47
Geweldig!!!!

Mensen nog steeds niet overtuigd van Tagliafico;) wat een top back is het ook!
Van Blind tot Tadic, van De Jong tot Ziyech van Eiting tot Neres geweldig!!!

Wat een geweldige wedstrijd van Ajax!

Ajacieden we zijn top begonnen !!!!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5026
woensdag 19 september 2018 om 20:51
Eiting doet zijn best maar voegt werkelijk niks toe. Ongelooflijk dat hij de voorkeur boven vd beek krijgt.
Vind ik leuk
Vamos7 +9910
woensdag 19 september 2018 om 20:48
This wat je wint van de hele matige Grieken konden er helemaal niets van..
Vind ik leuk
ArieBombarie +42201
woensdag 19 september 2018 om 20:51
T leek idd heel erg op Barca - PSV. Een topclub tegen .... tjah.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 21:06
Hahaha arme bien..
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Hahahaha Calimero !!!!!!

Bedankt voor de felicitaties Calimero!!
Vind ik leuk
Fesy +13
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Iedereen is matig volgens jullie
Vind ik leuk
52N6E +1117
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Gefeliciteerd! Het is jullie gegund!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Lekker boys!! 3-0 in de CL is gewoon top!!
Mooi dat we nog ff puntjes binnenslepen voor het Nederlands voetbal!
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Hahaha en Stratumseind steeds maar Tagliafico belachelijk maken. Die heeft er echt de ballen verstand van 😂
Vind ik leuk
Vamos7 +9910
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Verdedigend prut en aanvallend niet zo bijzonder moet toegeven hij deed het redelijk en had geen buitenspeler tegenover zich.
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Hij zei ook dat Neres Sulejmani 2.0 zou zijn, en dat De Ligt het nooit zou gaan redden, zelfs onderkant van de subtop niet.. dus ja, hij heeft er de ballen verstand van. Hij is hier alleen maar net als vamos om over Ajax te zaniken
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 21:10
Zoals hij zelf al steeds aangeeft, neem hem niet serieus.
Vind ik leuk
langeGek +1187
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Zo doen we dat in Mokum!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Gefeliciteerd Met jullie overwinning Ajacieden!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:16
Thanks. Top dat er ook reacties zoals die van jou zijn!!!
Vind ik leuk
Dee79 +2577
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Trots op onze jongens
Vind ik leuk
Henk3 +1169
woensdag 19 september 2018 om 20:49
Er waren mensen die Ten Hag weg wilden hebben. Zou er niets van bakken die trainer. Waar zijn de criticasters gebleven?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5026
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Gefeliciteerd en dik verdiend!!

Alleen vraag ik me af wat eiting toevoegt... Zeker vergeleken met vd beek
Vind ik leuk
pos +9324
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Gefeliciteerd Ajax.

Maar bij 0-1 krijg je een hele andere pot natuurlijk.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:14
Thanks a lot. Eens, Ajax speelde gigantisch met vuur 1e helft. Kan echt niet. Gelukkig herpakt Ajax zich, maar zo’n 1e helft moet tegen Benfica echt niet gebeuren.
Vind ik leuk
markie +2365
woensdag 19 september 2018 om 21:30
Tja, helemaal als ze daarma ook nog 0-2 hadden gemaakt.

Sorry hoor, maar aek 1 schot(je) op doel
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Deze 3 punten zijn in de pocket dat niemand meer kan afpakken.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8776
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Overmars zal straks wel een telefoontje krijgen van Barcelona of hij dat kleine argentijntje niet wil ruilen tegen dat kleine argentijntje van hun. Vergeet het maar !! ❌❌❌
Vind ik leuk
HupHolland +3494
woensdag 19 september 2018 om 20:50
Jeetje, als Ziyech zo goed was als Messi dan was het makkelijk 8-0 geworden. Helaas is ziyech toch niet het echte materiaal.

Huntlaar overigens ook niet meer scherp genoeg. alsjeblieft probeer Ekkelenberg daar eens, die is ook nog eens veel allrounder.

Ik ben wel een fel tegenstander van mazraoui, maar die begint wel beter en beter te worden.

Belachelijk dat ajax met drie middenvelders in de vedediging speelt. Ze moeten snel een echte CV aankopen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:12
Waarom ben je fel tegenstander van Mazraoui?
Vind ik leuk
HupHolland +3494
woensdag 19 september 2018 om 21:25
Niks tegen de persoon

Ik vind hem niet goed als verdediger. Een vedediger moet harder ingrijpen dan Mazraoui over het algemeen doet. Hij is duidelijk een middenvelder. Maar hij begint harder te worden. Vandaag speelde hij wel erg goed voor zijn doen. Kristensen heeft hetzelfde. Thagliafigo verdedigt heel anders, veel beter. Mijn simpele mening. ajax kiest altijd middenelders als verdedigers. Ik vind het maar raar. Als verdediger wals je over je man heen en ga je niet de lieve jongen uithangen.

Jammer dat Mazraoui ook klungelt met crosses en afstandsschoten, want dat deed hij in de jeugd wel aardig goed. Het nivo is hoger. Maar ik zei al, Mazraoui begint beter te worden.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:33
Oh, maar ik ben het volledig met je eens. Ik erger me dan ook aan hem, hoewel Ten Hag hem opstelt en hij de schuldige is. Mazraoui of op de bank of middenveld. Wat je al zegt, duidelijk een middenvelder. Orejuela, doodzonde dat hij op rechtsback geen kans heeft gekregen.
Vind ik leuk
mo26 +405
woensdag 19 september 2018 om 20:50
gefeliciteerd ajacieden. Nu zondag even spelen zoals de eerste helft dan is er voor ons aller PSV niks aan de hand.
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
woensdag 19 september 2018 om 21:13
Zondag gaat tactiek een hoofdrol spelen en beide ploegen willen niet verliezen. Ik durf geen enkel uitslag te voorspellen en dat zou jij ook moeten doen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:33
Idd. Ik voorvoel een dodelijk saai schaakpotje.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
woensdag 19 september 2018 om 21:14
Prima, net als gisteren hebben jullie dan alleen het idee dat jullie meedoen.
Vind ik leuk
Ajax.nl +399
woensdag 19 september 2018 om 21:58
Arrogantie weer, sjonge jonge.
Vind ik leuk
Downvalley +278
woensdag 19 september 2018 om 20:51
Geen groots voetbal............ maar wel een super uitslag.
Op naar Eindhoven...........!!!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:54
Gefeliciteerd gewoon gedaan wat je moest winnen. Gefeliciteerd voor alle Ajax fans. Onthoud het zijn de mannen op 't veld die scoren eh 😜😘
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:11
Thanks a lot! We zien elkaar zondag. De clash der clashen. Zoveel voetbal tegenover elkaar. Wordt topwedstrijd
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:13
Wordt hopelijk een pracht pot. Van dit Ajax was ik wel onder de indruk. Mooi. Wordt lastig zondag voor PSV.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:16
Idd. Nou, andersom ook hoor. Psv heeft ook veel voetbal. Ik vrees zondag voor een schaakpot tussen de twee beste ploegen van Nederland. Psv speelde tegen Barcelona ook niet slecht.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:39
Nee dat is waar maar ben benieuwd wat zo een nederlaag gaat doen voor PSV naar zondag toe. Ja klopt alleen moeten ze wel anders spelen tegen Ajax want die maakten vanavond soort gelijke doelpunten. Ajax moet je niet te dicht op goal hebben. Zeker niet met Schwaab en Viergever
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:51
Ja ok, goed punt. Hoewel ik een ‘ingecalculeerde’ nederlaag (had Ajax echt niet beter gedaan dan jullie) uit tegen Barcelona altijd vindt ‘meevallen’ in het erop reageren de volgende wedstrijd ivm als je thuis van een Valencia zou verliezen bv.
Psv kan het beste counteren, Ajax moet vol druk zetten en zeker niet veel ruimte weggeven. Jullie hebben dodelijke spitsen. Ben benieuwd welke ploeg het middenveld zondag in handen kan krijgen. Want diegene heeft veel kans om de wedstrijd te winnen. Schwaab en Viergever zijn jullie zwakke plekken idd. Zeker als Ajax dicht bij jullie goal komt. Blind is bij Ajax zwakke plek. Vanavond was Blind ook weer niet overtuigend, schandalig dat er 16 miljoen voor is betaald. Verder is er nog Schone en Elting (als hij al speelt zondag, ligt aan De Ligt denk ik) die beiden voor onrust zorgen voor Ajax.
Wordt echt een buitengewoon interessante pot. Ik durf geen voorspelling te doen over de uitslag.
Vind ik leuk
Jc 74 +292
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Dik verdiende overwinning met goed veldspel en een kopsterke De Jong ( die gozert kent alles ) ;) .
Vind ik leuk
Prof(.) +268
woensdag 19 september 2018 om 20:55
Met niet eens je beste spel 3-0 winnen in de CL, dit gaat een zeer leuk Europees seizoen worden!😁
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Mooie overwinning tegen een stug Athene. Vol zelfvertrouwen naar zondag waar de tegenstander herstellende is van een dreun die het in Barcelona opliep.
Vind ik leuk
Ajax1988 +51
woensdag 19 september 2018 om 20:56
Ik word zo moe van alle berichten dat Ajax een zwakke tegenstander heeft en daardoor winnen. Als ze winnen van Dortmund is Dortmund dan ook ineens slecht? Gewoon prima spel van Ajax en een dik verdiende overwinning.
Vind ik leuk
Nielsk +2203
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Dat is andersom ook altijd, niet te zwaar aan tillen
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
woensdag 19 september 2018 om 21:09
Laten kletsen.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:57
ik kwam maar niet voorbij 1e filmpje.
10x gezien.

Mooie 2e helft. Goed gedaan Ajax!
Bedankt
Vind ik leuk
Nielsk +2203
woensdag 19 september 2018 om 20:57
Gefeliciteerd Ajacieden, dik verdiende overwinning
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:10
Thanks a lot!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:58
Complimenten Ajax. 3-0 CL uitstekend resultaat.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 20:59
Mooie overwinning van Ajax, jammer dat de boertjes weer een beetje ruk reageren.
Vind ik leuk
Spiegel +10836
woensdag 19 september 2018 om 21:00
Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
Renelas +223
woensdag 19 september 2018 om 21:01
Nogmaals, niet de sterkste tegenstander maar toch mooi gewonnen. Moet het nog zien tegen de echte toppers maar AEK moet gewoon 6 punten van worden gepakt.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 21:05
Ten Hag vindt dat ie tegen een goede ploeg speelde😂

Wat een wartaal spreekt die weer uit zeg.
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
woensdag 19 september 2018 om 21:11
Ben je er achter gekomen dat je zelf ook wartaal spreekt, het is CL en dan heb je geen slechte ploegen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
woensdag 19 september 2018 om 21:13
Tuurlijk heb je die wel en dit was er één die er zo bovenuit springt.
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:09
1e helft dramatisch. Alsof we het wel even zouden doen, 2e helft zeer goed herpakt. Pluim voor velen die goed speelde, maar Strijder Tagliafico was weergaloos. Dat ingrijpen en vooruit voetballen steeds bij hem. Ongelofelijke speler en élke wedstrijd laat hij het zien. De Jong heeft De Ligt fantastisch vervangen. De Ligt, onze aanvoerder kon niet voetballen, maar vervanger De Jong neemt zijn rol moeiteloos over.
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
woensdag 19 september 2018 om 21:11
Heerlijk begin! Vizier op zondag! De grootste test tot nu toe. Het kan alle kanten op. Psv heeft het thuisvoordeel. Als de teamsgelijkwaardig zijn maakt dat veel uit. Ajax kan beter ballen, maar even laconiek en dat psv voetbal straft dat keihard af met die dravers. In ieder geval een mooi potje!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:15
Netjes hoor van ajax
Vind ik leuk
Nummertien +4831
woensdag 19 september 2018 om 21:16
Laat iedereen maar zeuren om Blind.
Wij zijn heel blij met hem!!! Geweldige spelers voor ons!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:20
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er 7 van de tien keer een spaanse scheidsrechter o.a. Frankrijk - Nederland en nu Ajax tegen AEK aangewezen wordt? Bovendien is die scheits van vanavond anderhalve maand te laat naar Mokum gekomen (Canal Parade)!
Vind ik leuk
FSCeara +8906
woensdag 19 september 2018 om 21:27
Gefeliciteers Ajacieden ! Prima wedstrijd maar de 2 zware komen nog.hopelijk plaatsen jullie je voor de volgende ronde.
Dat hoop ik ook voor PSV alleen hebben die een iets zwaardere poule.als die EL halen is het al prestatie en als die zich ook plaatsen voor CL rondes na deze hebben ze wereldprestatie geleverd
Vind ik leuk
Jajem +501
woensdag 19 september 2018 om 21:35
WZAWZDB!
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:36
En daar zijn de gefrustreerde Ajax hatertjes weer zonder leven
Vind ik leuk
woensdag 19 september 2018 om 21:39
Maak jullie borst maar nat zondag namens een Ajacied
Vind ik leuk
Ajax.nl +399
woensdag 19 september 2018 om 21:55
Yes heerlijke wedstrijd 3 punten zijn binnen. Na bosz weer een team dat vreugde uitstraalt en lekker aanvallend voetbal speelt. De balans is er weer gelukkig, hopen dat de ligt zondag erbij is en Huntelaar. Dan heb ik vertrouwen dat we de 3 punten mee naar huis kunnen nemen.
Vind ik leuk
Toets +417
woensdag 19 september 2018 om 22:02
Zullen we de 'wij-zijn-beter-dan-jullie' discussie opschorten tot zondagavond? Ik word er zo moe van.

OT:
Eerste helft wel de controle, geen kansen maar ook geen fouten.
Tweede helft kon AEK het niet meer belopen, met de ruimte kwamen de doelpunten. Volwassen gespeeld maar het moet echt beter om BM een puntje af te kunnen snoepen. Ik verwacht dat Ajax, hoe lekker ze nu ook spelen, niet in staat is BM pijn te doen maar daar moeten ze ook niet de punten weghalen.
we gaan het zien.



Vind ik leuk
Farmer +13349
woensdag 19 september 2018 om 22:07
....