Ajax begint ijzersterk aan Champions League-campagne: Tagliafico de grote man

    Ajax begint ijzersterk aan Champions League-campagne: Tagliafico de grote man

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 20:44wo 19-09-2018 om 20:44

    Ajax heeft zijn eerste wedstrijd in de Champions League in vier jaar tijd overtuigend in winst omgezet. De Amsterdammers rekenden na rust af met AEK Athene: 3-0. Nicolas Tagliafico was de grote man met twee schitterende goals, ook Donny van de Beek scoorde fraai.

    Ajax maakte direct na het eerste fluitsignaal zijn intenties duidelijk. De Amsterdammers zochten de aanval, dreven de Grieken terug, maar echt grote kansen bleven uit. AEK Athene herpakte zich na de bliksemstart van de thuisploeg en kwam er zelfs een paar keer gevaarlijk uit. Ajax controleerde, maar slaagde er niet in om de bezoekers echt bij de strot te grijpen.

    Dat veranderde meteen na rust. Ajax schoot uit de startblokken en brak meteen de ban. David Neres kreeg de bal voor zijn voeten na een hoekschop, waarna de Braziliaan Nicolas Tagliafico perfect bediende. De Argentijn volleerde binnen. Ajax hield de voet daarna op het gaspedaal. Tagliafico was heel dicht bij zijn tweede, maar zijn kopbal van dichtbij werd ternauwernood gekeerd. 

    AEK Athene probeerde wel wat aan de achterstand te doen, maar Ajax had de zaken goed op orde. De beslissing viel in de 77e minuut. Dusan Tadic vond invaller Donny van de Beek met een puntgave voorzet en de middenvelder maakte het overtuigend af: 2-0. Het hoogtepunt moest toen nog komen: Tagliafico maakte op wonderschone wijze zijn tweede van de avond.

    De Ajax-fans konden tussendoor ook nog een keer juichen: Kasper Dolberg maakte zijn langverwachte rentree. Enig smetje op de zege was het uitvallen van een andere spits, Klaas-Jan Huntelaar, met hamstringklachten. Of hij inzetbaar is in de topper tegen PSV zondag, is nog niet duidelijk.

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +23860
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    ik wil niet opscheppen, maar.... WZAWZDB
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Mooi dat je de punten hebt hoor, het spel was echter niet geweldig
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Heb je niet die wedstrijd van gisteren zitten terugkijken toevallig?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Wij (1e helft) speelden sterker dan Ajax vandaag, dus ik maak me niet bang voor zondag ;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    Oké top dan toch? Fijn dat je het nog even benadrukt
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Zeker prima. Dir is voor ons hrt beste uitzicht voor de topper en jullie pakken ook nog de punten voor nederland dus perfecto :)
    Vind ik leuk
    Larrush +233
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Jullie speelde goed gisteren tegen een barca wat op 40% speelde! Zelfs toen de laatste 10 minuten barca met 9 man ff gas gaf werd het alsnog 4-0. Dus zet aub je nachtlamp uit en ga slapen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Nee want dat lag natuurlink aan barca

    Niet aan dat bij ons de koplies gingen hangen of de isimat wissel
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    woensdag 19 september 2018 om 22:13
    Psv speelde gisteren goed en vergat Barca meer pijn te doen want zeker de eerste helft was de kans op een goal aanwezig.
    Wat ik niet begrijp is dat zoals jezelf aangeeft de koppies gingen hangen je staat nu op 0 punten en -4 .
    In een poule met nog Inter en Spurs kan dat doelgemiddelde doorslaggevend worden .
    Europees spelen houd ook in de schade beperkt houden dat moet de les voor Psv zijn in het vervolg bij wedstrijden als een gelijk spel er niet meer inzit.
    Voor de rest prima gespeeld naar de mogenlijkheden
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 22:19
    Onderling resultaat gaat boven doelsaldo dus deze goals maken weinig pijn :) zolang hrt maar niet gebeuet tegen inter of tottenham
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    woensdag 19 september 2018 om 22:27
    Dan kan je nog de sigaar zijn als je twee keer gelijk speelt tegen je directe concurrent ,details kunnen beslissend zijn dat bedoelde ik met -4
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 22:29
    Dat klopt. Hopen dat Barca 6-0 wint van inter dan maar :)
    Vind ik leuk
    Adjab +994
    woensdag 19 september 2018 om 23:41
    Dat gevoel dat jullie bij ADO hadden dat had Barça bij jullie
    Vind ik leuk
    Garinsha +4841
    woensdag 19 september 2018 om 21:25
    AMEN!!!
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    woensdag 19 september 2018 om 21:01
    PSV gaat zondag stuk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:03
    Dat droom je :)
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    woensdag 19 september 2018 om 21:05
    Nee PSV moet eens wakker worden geschud
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2001
    woensdag 19 september 2018 om 21:35
    Die zijn al stuk zijn geen led lampen maar overjarige spaarlampen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Die Ezequiel Ponce van AEK Athene is ook een leuke speler!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    Bijna niet gezien, uitgeschakeld door onze toppers. Frenkie heeft de ligt goed opgevangen. Wonderkind die frenkie
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Ja klopt maat. Maar die drive van die gozer! 21 jaar speler van AS Roma.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:35
    Wonderkind Frenkie zat er in de eerste helft flink naast. Gelukkig ging de kopbal van AEK net naast...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 18:58
    Frenkie is geen verdediger, hij is een spelmaker. Hij heeft de ligt op een waardige en te prijzen manier vervangen. Het is wel gewoon champions league waar je over praat
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    woensdag 19 september 2018 om 20:58
    Zie er ook potentie in. Stevige spits. Zou een mooi aanspeelpunt kunnen wezen.

    Prima wedstrijd tegen dat verdedigende ploegje. Voetballend konden ze ons never bijhouden:)
    Vind ik leuk
    Nilsinno +264
    woensdag 19 september 2018 om 21:53
    Eens halen
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    Deze gast.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Gelukkig heb je gekeken, genoten, en doelpunten gezien !

    Slaap lekker
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    woensdag 19 september 2018 om 21:00
    Hahahahahahahahahahaha
    Vind ik leuk
    Bengelino +12397
    woensdag 19 september 2018 om 21:03
    Oké veel plezier met jullie 0 punten
    Vind ik leuk
    JWK +474
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    😂👍🏻
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Zondag is de echte graadmeter voor hun.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Voor wie? 🤪 Ajax gaat gewoon winnen in eindhoven.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Ik zou daar niet zo zeker van zijn. PSV is meestal sterker thuis tegen Ajax. Zondag gaan we zien waar deze twee teams toe in staat zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:58
    Maar het is ook lang geleden dat er 2 zulke goede teams uit Nederland kwamen. Zonder de ligt, die er zondag gewoon bij is. Wij hadden meer kans tegen barca gehad denk 🤪
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 21:01
    Of je meer kans had gehad kan je niet zeggen... elke wedstrijd is weer anders. Maar leuke ontmoeting zondag!
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    woensdag 19 september 2018 om 21:04
    Tegen wie moet ADO eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Dat denk ik niet. Jullie make meer kans tegen clubs als Kyiv en Benfica omdat juie dat soort teams aanvallens onder druk kunnen zetten en flink onder de indruk zette

    Tegen de grootste clubs en de kleinste clubs geef ik ons meer kans aangezien we toch iets minder naief zijn en speelstijlgewijs prima kunnen spelen in de tactiwk die nodig is tegen de grotere clubs
    Wat niet wilt zeggen dat het altijd resuktaat oplevert natuurlijk
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    woensdag 19 september 2018 om 21:23
    Beetje dimmen, PSV heeft alleen nog maar gewonnen van degradatie kandidaten en weg gespeeld door een Barça op 60% en van Feyenoord verloren, dus sssssstt. Ajax heeft zich op niveau al meerdere malen laten zien, PSV nog niet.
    Vind ik leuk
    3Bier +10704
    woensdag 19 september 2018 om 21:52
    PSV is beter tegen de echte topclubs die willen voetballen. Dan kunnen ze optimaal profiteren van de omschakeling momenten. Ajax is beter tegen verdedigende ploegen aangezien Ajax beter is om de kleine ruimtes te bespelen.
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    woensdag 19 september 2018 om 22:58
    Heb je deze reactie teruggelezen.
    Is dit gewoon een beetje proberen te trollen,
    of meen je dit echt?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 23:13
    Wat ik zeg meen ik allemaal echt.
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    donderdag 20 september 2018 om 00:31
    Dan moet ik toch concluderen dat je een kinderlijk naïeve kijk op voetbal hebt.
    In principe kun je met elke tactiek tegen een topclub aantreden zolang je er de spelers voor hebt en een plan hebt. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten hoe dat uitpakt. Een aanvallende of behoudende tactiek doet er in principe niet toe.
    Voorbeeld: Ajax-Barcelona in 2013. Die wedstrijd kende twee gezichten. De eerste helft zag je een wervelend Ajax dat bij rust 2-0 voorstond. Ongeziene luxe en je dacht dat de avond niet meer stuk kon. Echter na een overtreding van Veltman, rood voor hem en een pingel voor Barcelona 5 minuten na rust kregen we een totaal andere wedstrijd te zien. Het noodlot besliste dat Ajax zou standhouden en met 2-1 zou winnen. Een ongelooflijke eerste helft werd zo bijna teniet gedaan door een voorval waar je nooit op voorhand op kunt anticiperen.
    Je moet uitgaan van je eigen cultuur. Ajax zal altijd aanvallen en PSV is altijd voorzichtig. Het is altijd zo geweest. Ook in het jaar dat PSV de Europa Cup won.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    donderdag 20 september 2018 om 00:33
    Klopy wat je zegt , alleen je maakt nergens een punt
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    donderdag 20 september 2018 om 00:41
    Ik reageer op jouw bericht en mijn punt lijkt me helder als reactie op jouw bericht. Wat snap je niet?

    Jouw bericht:
    Dat denk ik niet. Jullie make meer kans tegen clubs als Kyiv en Benfica omdat juie dat soort teams aanvallens onder druk kunnen zetten en flink onder de indruk zette

    Tegen de grootste clubs en de kleinste clubs geef ik ons meer kans aangezien we toch iets minder naief zijn en speelstijlgewijs prima kunnen spelen in de tactiwk die nodig is tegen de grotere clubs
    Wat niet wilt zeggen dat het altijd resuktaat oplevert natuurlijk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    donderdag 20 september 2018 om 00:50
    En toch zie ik geen goed punt in je reactie. iedereen snapt dat je met elke tactiek je kans maakt zolang je t goed uitvoert. Toch werken bepaalde speelstijlen wel eens beter waar andere stijlen zelfs pure zelfmoord kunnen zijn.


    Verder is voor zon mega stunt ook nodig dat de tegenstander niet een topdag heeeft, jij zelf wel
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    donderdag 20 september 2018 om 01:00
    Ja, maar hoe verklaar je dan de wedstrijd van PSV.
    PSV speelde sterk vanuit de organisatie en was een paar keer gevaarlijk uit een counter.
    En toch won een zwak Barcelona uiteindelijk geflatteerd.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    donderdag 20 september 2018 om 11:29
    PSV zat tot aan de twede helft kort op Barcelona qua druk zetten, waar Barcelona het moeilijk mee had. Grote kansen kreeg Barca niet, slechts een paar.
    Door een fout van rosario krijgen ze een vrije trap. Perfect binnengeschoten, 1-0. 2e helft iefs minder druk, maar.toch een goede organisatie. Uiteineelijk van afstand raak bij Barcelona 2-0

    Daarna hangen de koppies en wordt viergever gewisseld voot isimat. De hele organisatie valt uit elkaar en barca scoort gemakkelijk nog 2 goals
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    donderdag 20 september 2018 om 12:46
    Ok, maar ik heb de wedstrijd ook gezien. Was niet echt op zoek naar een samenvatting, maar meer naar uitleg over het gene dat jij beweerde in je eerdere berichten.

    Waarom heeft de door Van Bommel uitgedokterde slimme speelstijl wel tot goed spel geleid, maar niet tot een positief eindresultaat.
    Jij betichtte het handhaven van de aanvallende speelstijl van Ajax tegen topploegen als naïef.
    Hoe kan het dan dat PSV goed speelde, in de organisatie slimmer dan Barcelona, kansen kreeg uit counters, en toch verloor van een niet al te best en gemotiveerd Barcelona.
    Jouw theorie wordt door jouzelf onderuitgehaald. Daarom ben ik benieuwd hoe je dit kunt verklaren en zonodig je theorie verdedigen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    donderdag 20 september 2018 om 13:20
    Dat wij ook soms te naief waren brn ik het mee eens hoor, maar wij kunnen het uiteraard ook doej zo der zelf het spel te maken, iets dat ajax niet zo ligt.

    We verloren door individuele klasse. Perfecte vrije trap. Perfect afstandsschot. Doelpunten 3 en 4 waren er voor de statistieken. hadden nooit gevallen als de stand nog 0 of 1 betrof.

    Het "barca had er geen zin in" verhaaltje vins ik verder ook maar flauw. Alsof die bij een champions league duel denken van mwah easy geen zin om ons in te zetten nu
    Je kan ipv dat zeggen ook gewoon concluderen dat PSV Barcelona toch een redelijke tijd goed in bedwang hielden.


    Ajax zal veel liever zelf het spel maken. Waar wij ruimtes van de tegenstander zoeken voor counters wilt ajax zelf de kansen maken en laat ajax Eof die ruimte vrij voor hun tegenstanders. Verdedigend spelen doen ze niet graag, dat systeem zit ook nirt in het ajax dna.
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3600
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Eerste helft geef ik je gelijk, tweede was echt prima.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1329
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Nou... ik vond t prima!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    We deden rustig aan. Net als Barca. We speelden ook tegen matige tegenstander immers.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Nou vooruit dan wezen wij ook aardig en houdenw e ons het eerste helftje in volgend weekend zocat jullje nog kans lijken te hebben 😘
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    In Eindhoven loopt het dun in de broek
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    heb je een andere wedstrijd gekeken clown
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Hahaha, meer krijg ik er niet uit..
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    Haha 2e helft was een gala show pannenkoek. Niet zo dom lullen dus! Wzawzdb❌❌❌ gefeliciteerd ajacieden
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    2e helft ok, maar die eerste helft was echt CL onwaardig en je hebt nooit aek echt weggevaagd hoor
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    2e helft geen aek gezien, hun hadden geen enkele kans tot overleven. Prima wedstrijd. Dit ajax gaat Jan en alleman verrassen
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:58


    Ik geloof zeker dat Ajax Benfica kan verslaan! Alleen dan moet het wel beter spelen dan vandaag. Speelt ajax zoals tegen Kyivdan gaat Benfica ook met 3-0 tenonder
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:00
    Jij heb alleen de 1e helft gezien dat kan niet anders 🤪 verder ga ik hier niet op in. Wij ajacieden zijn tevreden en voldaan. En hebben een weergaloze 2e helft gezien met een wervelend ajax 😜
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:02
    Haha ik ben wel blijven kinken maar met minder aandacht en een tweede scherm erbij, vooral doordat de eerste helft het zo sawi kreeg voor mij haha

    Verder ben ik blij dat ajax de punten heeft gepakt natuurlijk. Congrats!
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    woensdag 19 september 2018 om 21:01
    Die Grieken dachten ons wel tegen te houden met een bus. Niet gelukt dit keer. Prima pot gespeeld. De volgende tegenstander kan een nieuwe tactiek gaan verzinnen om ons te stoppen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:03
    Wij worden 1e in de groep
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    woensdag 19 september 2018 om 21:04
    Het kan. Als het meezit. Maar dan moeten we thuis wel winnen van bayern..
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:06
    Niet te snel.
    Als je zl speelt als vandaag eerste helft sta je bin de rust al 7-0 achter tegen Bayern. 2e moet genoeg zijn en dat zie ik Ajax wel redden :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Nee. Ze winnen slechts met 3-0.......
    Vind ik leuk
    DON7 +132
    woensdag 19 september 2018 om 21:00
    Als Psv er zou ik mn mondje maar ff houden na gister.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:02
    Gelukkig heb ik de pot gekeken gister en baseer ik niks op teletekst. Daarnaastmaar goed ook dat je in nederland altijd mag spreken, toch?:)
    Vind ik leuk
    DON7 +132
    woensdag 19 september 2018 om 22:37
    Dat klopt idd ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    Tagliafigo MoM
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Zeker. Goeie linksback :)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Wat ben jij kinderachtig. Ajax speelde in de 2e helft gewoon erg goed tegen een taaie ploeg. Had PSV zijn handen vol aan gehad.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Een wedstrijd is meer dan de 2e helft
    Vind ik leuk
    danny9874 +2481
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Nee klopt... was echt kut...kut spelers, kut balbezit, kut creativiteit.... Sjap die je er bent!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    De eerste helft was zeer zeker kut hoor 😘
    Vind ik leuk
    danny9874 +2481
    woensdag 19 september 2018 om 21:23
    Vond je? Jij had verwacht dat Ajax na 45 min 4-0 had voor gestaan? Man, hou toch op...3-0 thuis is meer dan prima en de hele wesstrijd gedomineerd
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:25
    Mij gaat het biet om de score
    Min gaat her om het spelbeeld

    Een goede pot die 0-0 wordt noem ik goed gespeeld en een slechte pot die je 10-0 wint noem ik nog steeds slech5


    Je hoeft van mij echt niet 10-0 te winnen van AEK, maar die eerste helft zag er niet uit. Dat kullie wel weten te winnen, ook met een prima 3-0 zodst AEK met een stunt jullie niet eens meer kunnen uitschakelen is wel goed
    Vind ik leuk
    Hyena +30561
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Nicoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    Die wordt steeds belangrijker voor het team, echt een MF'er..
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    woensdag 19 september 2018 om 21:03
    Lijkt alles te beheersen wat hem gevraagd wordt als back. Met dit soort potten snap je waarom hij als beste gekozen is in de Argentijnse competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Nicolás Tagliafico wat een beest!
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Gefeliciteerd Ajacieden, een top begin!
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    Felicitaties aan alle Ajacieden, keurige overwinning en de laatste goal was prachtig!
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Een prachtige lucky.
    Vind ik leuk
    danny9874 +2481
    woensdag 19 september 2018 om 22:44
    Dank je, ik ben er erg blij mee en ook opgelucht! Nette reactie!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Ook nog mensen die wel normaal kunnen nadenken.. Dit is gewoon goed voor het Nederlands voetbal..
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:59
    Snap niet zo goed hoe je deze bedoelt. ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Mooie overwinning, maar wat is dat AEK slecht zeg.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Nou en?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:59
    Dat je hier niet zoveel waarde aan moet hechten-;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:30
    3 Punten is de waarde. Had slechter gekund. 0 bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Zij deden in het begin wel leuk mee. Maar na de 2de helft werden ze uit hun droom geholpen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    Ook in het begin was het kommer en kwel. Als dit nou de kampioen van Griekenland moet zijn...nou dan is het niveau daar bijzonder laag.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    In de 2e helft konden ze het niet meer belopen..
    Vind ik leuk
    Babelagtig +644
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    En wat was dat ajax goed hé
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Dat lag eerder aan Het bijzonder matige AEK. Wat een dramatisch elftal is dat zeg.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Geen goed elftal idd, maar het glas hoeft niet altijd half leeg te zijn, Ajax speelde ook gewoon goed..
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1587
    woensdag 19 september 2018 om 21:24
    Weet je Ajax is dit gewend in de competitie. 10 man achter de bal… en dan naar counteren.
    Ik verwacht dat zondag niet anders gaat zijn. Die gaan ook weer op de lucky counter loeren. Ow nee die reactievoetballen of zoies 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Zagreb, Kiev, Luik, AEK; t was allemaal matig uiteraard.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Allemaal matig ja hoe gek het ook klinkt-:)
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    woensdag 19 september 2018 om 21:22
    Ben je er nou zo een die dat achteraf lekker roept of had je dat ele keer vooraf ook al bedacht?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 21:26
    Na het vertoonde spel kwam ik tot de conclusie dat het niet veel soeps was-;)
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    woensdag 19 september 2018 om 21:30
    Haha, fair enough.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 21:37
    Dat dacht ik dus ook-:)
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Ook uit moet je gemakkelijk kunnen winnen, die halen weinig of geen punten.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    Dramatisch slecht elftal en zeker op Cl-niveau.
    Vind ik leuk
    alaaf +1616
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Tot aan zondag dan is het weer huilie
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Jij bent zeker nog aan het janken van gister?😄😄
    Vind ik leuk
    alaaf +1616
    woensdag 19 september 2018 om 21:01
    Nee hoor goeie wedstrijd dus geen reden om te janken. Iets ander niveau dan deze wedstrijd
    Vind ik leuk
    markie +1197
    woensdag 19 september 2018 om 21:23
    4-0 verliezen en dan over een goede wedstrijd hebben. Hoop dan dat je zondag ook een goede wedstrijd hebt
    Vind ik leuk
    alaaf +1616
    woensdag 19 september 2018 om 22:20
    Je hebt de wedstrijd niet gezien begrijp ik
    Vind ik leuk
    markie +1197
    woensdag 19 september 2018 om 22:57
    Gast, als je mijn reactie niet begrijpt ook goed
    Vind ik leuk
    alaaf +1616
    donderdag 20 september 2018 om 11:30
    Jij begrijpt mijn reactie niet maar das niet erg
    Vind ik leuk
    BassieN +11070
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Van deze wedstrijd wel ja
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5073
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Zullen we Zondag wel zien PSV killt Ajax let maar op.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    Killt denk ik niet
    Maar er kunnen veel goals vallen. 6-4 :0
    Vind ik leuk
    Mr bien +3764
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Kssst wegwezen trol
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:36
    Met of zonder Schotse rokjes?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Dat doe je ook niet WZAWZDB
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Psv - ajax 3-0
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Proficiat Ajacieden. De latino’s hebben dat extraatje, Tagliafigo.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1437
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Inderdaad ik neem mijn woorden terug, wij krijgen een pak slaag van het nietige Barcelona en jullie verpulveren het grote AEK met grote sterren zoals ackmeniticolonus enz enz
    En wij laten ons een loer leggen door een heel klein ventje uit Peru ofzo ene mekki of melli iets in die trend in ieder geval
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1587
    woensdag 19 september 2018 om 21:21
    Wat een team is dit mensen. En dan hebben ze hun top nog niet bereikt hè.
    Het geduld en de volwassenheid waarmee ze dit uitgespeeld hebben. Echt heel goed. WZAWZDB
    Laat zo dag maar komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 22:58
    Mogguh Frits, sunday matchday ... ben benieuwd... xxx
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 22:58]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    donderdag 20 september 2018 om 15:58
    We zullen het gaan zien... dat de beste moge winnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:04
    Inderdaad en de beste is....
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    zondag 23 september 2018 om 01:05
    Dat zien we morgen
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Al is Ten Hag nog zo fucking eigenwijs;
    Donny schiet altijd prijs!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Donny echt ik snap het niet

    Die jongen is intens goed maar telkens bewijzen krijgt m nooit aan meer speeltijd
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Volgende keer Donny in de basis ipv eiting. :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Ben blij met het resultaat, maar het spel leek nergens op. Daar waar wij gister beter speelden, maar zonder resultaat. Wat uiteindelijk telt zijn de punten. Fijn dat die gepakt zijn! Op naar zondag. Wordt een mooi duel :)
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    “maar het spel leek nergens op”

    Alleen de eerste helft gezien? Of maak je een grap?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Dat heet moed inpraten voor dat wat komen gaat.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    De opmerking ging idd vooral over de eerste helft

    Maar de tweede was verder ook meer ok dan geweksig
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Jij vind dat PSV beter speelde dan Ajax de tweede helft deed?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:00
    De eerste helft van PSV wel. De tweede niet
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 21:02
    Dus PSV speelde de eerste helft beter dan Ajax vandaag de tweede helft?

    Prima.

    Ik zal je 1 belangrijk verschil geven: kansen afmaken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:04
    Dat laatste ben ik het volkomen mee eens hoor. Dat is ook iets dat ons gister ontbrak.

    Ik heb zin in zondag ouwe :)
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 21:05
    Ik ook man. Hopelijk een echte topwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:07
    Zondag moet ik weer fit zijn anders ga ik al kotsend naar Einehoven. PSV ajax mag ik nooit missen en zeker niet met het sterkste PSV sinds minimaal 2015 en het sterkste Ajax sinda voor ik voetbal volg :)

    2 topteams die op een goede dag intens goed kunnen voetballen. Prachtig man :)
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Beter worden!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 21:12
    Maakt me weinig uuy

    Zolang ik zondag maar haal ')
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 19 september 2018 om 20:52
    Serieus?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    woensdag 19 september 2018 om 20:59
    Zeker weten. 2e helft prima maar die eerste helft kon echt niet man. PSV heeft tegen Barca toch een geruime tijd ook goed gespeeld, langer dan Ajax vandaag
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 19 september 2018 om 21:09
    Oké.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Naast een heerlijke, verdiende overwinning zijn ook de bijkomende miljoenen (2,5) erg lekker. En iemand moet punten halen voor die coefficient.

    Goed dat Ten Hag zijn fout inzag en Donny bracht. Ik neem aan dat die zondag basis staat.

    Verdedigend stond het toch wel goed. Was er niet gerust op maar de Grieken zijn gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Die viel gewoon in omdat Huntelaar eruit moest.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +266
    woensdag 19 september 2018 om 20:53
    Van de Beek zou sowieso er al inkomen! Huntelaar viel echter geblesseerd uit op het moment dat Dolberg zijn w-up nog niet had afgerond!😉 Slim opgelost van Ten Hag😁
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Ja, dat is inderdaad wel zo.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Hij had ook Labyad kunnen brengen. Die noemde hij pasgeleden nog als mogelijkheid voor in de spits.
    Je had gewoon meer diepgang nodig, daar schreeuwde de wedstrijd om. Ik neem aan dat hij dat goed zag.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Ja, iemand wees me er hierboven al op dat hij sowieso al aan het warmlopen was.
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Achterin stond het goed met Eiting en Schöne ervoor. Pech voor Donny maar hij is beter achter/rond de spits.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    3 miljoen bij een overwinning had ik begrepen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    woensdag 19 september 2018 om 21:19
    Er tussenin blijkbaar: In de Champions League: 2,7 miljoen euro per overwinning, 0,9 miljoen euro per remise. (via Google)
    Vind ik leuk
    Hyena +30561
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    NICOOOOOO!!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19136
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Ik zeg niks meer,,, :-D
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Nico 'valiente guerrero' Tagliafico! De beste linksback ter wereld.
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1697
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Voor de rest gaat alles goed met je Foebele hahahahaha
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Gaat uitstekend, met jou ook hoop ik, hoe meer mensen het goed hebben hoe beter deze wereld zal zijn, dus dat al je dromen mogen uitkomen kerel.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Na een zeer matig voorgerecht gisteren in Barcelona vandaag toch volop kunnen genieten van een geweldig hoofdgerecht in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Kon je het toch weer niet laten om even aan ons te denken. Balen overigens dat je na 5 minuten F5'en niet bovenaan staat met je reactie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Mooie overwinning. Fijn om Dolberg weer terug te zien.

    En nu op naar Zondag.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3764
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    Mooie winst.
    Goed voor nl voetbal
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    woensdag 19 september 2018 om 20:45
    NICOLÀS TAGLIAFICO.
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1329
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Nico held! Heerlijk begin! :-)
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    GENIETEN! 2e helft, top Ajax en natuurlijk Tagliafico. Heerlijk man!
    Vind ik leuk
    GPSV +608
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Heeeel goed gespeeld in de 2e helft, verdient gewonnen! Ben benieuwd naar zondag, word een mooie krachtmeting!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Ajax gefeliciteerd, mooie overwinning en prachtige goals.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Lekker hooorrrrrr 😁😁😁😁
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33841
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    3-0 wereldgoal.

    Namens een blije feyenoorder.

    Congrats ajax en het nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Top reactie 👊
    Vind ik leuk
    Xienix +67
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Hier kan ik wat mee!! Ben het 100% met je eens!!
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1697
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Gefeliciteerd. Griek
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Mooie wedstrijd, gefeliciteerd Ajax
    Vind ik leuk
    Vak115 +53
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Gefeliciteerd Ajacieden!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Lekker hoor.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Eerste helft was lastig, maar uiteindelijk die Grieken kapot gespeeld. Deze wedstrijd moest gewonnen worden en zo geschiedde. 3-0 is een mooie uitslag, sommige spelers waren erg goed. Vond Schöne bijvoorbeeld heerlijk voetballen en Nico was geweldig, jammer van die ene kopbal, anders gewoon drie goals. Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Lekkere overwinnig Boys.AEK heeft niks te vertellen gehad.En wat een heerlijke Argentijnse back hebben we ook! Prima start van ons Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Stel Donny nu alstublieft op Ten Hag. Hoe vaak moet hij zich bewijzen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Donny moet strijden met Ziyech, Neres en Tadic om een plek, niet met Eiting, Schone of de Jong. Donny moet diepgang brengen, zoals ook bij zijn goal, is niet een controleur, al kan hij die rol wel invullen, maar het is niet zijn kwaliteit.

    Donny speelt volgens mij wel iedere wedstrijd, dus hij maakt zijn minuten (en goals) wel, maar voor hem is het gewoon even balen dat hij op de bank moet beginnen.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    woensdag 19 september 2018 om 22:12
    Ik zou Donny achter Huntelaar zetten en dan Ziyech en Tadic op de flanken. Dan is het team denk ik nog beter in balans.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    Geen dank Nederland. De door u gewenste punten hebben we weer graag voor u behaald ...

    PS
    DAMNNN TAGLIAFICO!!!!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15304
    woensdag 19 september 2018 om 20:46
    3 punten katching.
    2.5 miljoen rijker, katching.

    Helden uit Amsterdam !
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Maximale UEFA puntjes binnen, katching!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Eerste helf was het minder 2de helft was genieten
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    1ste helft was gewoon slecht, heb me echt zitten ergeren.
    Gelukkig de 2de helft gewoon goed

    Tegen Psv moet het echt beter
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19953
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Nico, held!
    Vind ik leuk
    NvC +5117
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Gefeliciteerd Ajax! Niet de beste pot maar dik verdiend!
    Lekker weer met grote cijfers winnen van geel-zwart 😉
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Na al een goede voorronde gaat Ajax door met het maken van een prima indruk in Europa. De eerste helft was nog niet geweldig, maar na rust wordt het goed en snel afgemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Gefeliciteerd mede supporters!!!!Nico wereldgoal. Goal van het seizoen nu al!!
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    woensdag 19 september 2018 om 20:47
    Geweldig!!!!

    Mensen nog steeds niet overtuigd van Tagliafico;) wat een top back is het ook!
    Van Blind tot Tadic, van De Jong tot Ziyech van Eiting tot Neres geweldig!!!

    Wat een geweldige wedstrijd van Ajax!

    Ajacieden we zijn top begonnen !!!!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4201
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    Eiting doet zijn best maar voegt werkelijk niks toe. Ongelooflijk dat hij de voorkeur boven vd beek krijgt.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5073
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    This wat je wint van de hele matige Grieken konden er helemaal niets van..
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    T leek idd heel erg op Barca - PSV. Een topclub tegen .... tjah.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3605
    woensdag 19 september 2018 om 21:06
    Hahaha arme bien..
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Hahahaha Calimero !!!!!!

    Bedankt voor de felicitaties Calimero!!
    Vind ik leuk
    Fesy +3
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Iedereen is matig volgens jullie
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Gefeliciteerd! Het is jullie gegund!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Lekker boys!! 3-0 in de CL is gewoon top!!
    Mooi dat we nog ff puntjes binnenslepen voor het Nederlands voetbal!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7060
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Hahaha en Stratumseind steeds maar Tagliafico belachelijk maken. Die heeft er echt de ballen verstand van 😂
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5073
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Verdedigend prut en aanvallend niet zo bijzonder moet toegeven hij deed het redelijk en had geen buitenspeler tegenover zich.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Hij zei ook dat Neres Sulejmani 2.0 zou zijn, en dat De Ligt het nooit zou gaan redden, zelfs onderkant van de subtop niet.. dus ja, hij heeft er de ballen verstand van. Hij is hier alleen maar net als vamos om over Ajax te zaniken
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3605
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Zoals hij zelf al steeds aangeeft, neem hem niet serieus.
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Zo doen we dat in Mokum!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Gefeliciteerd Met jullie overwinning Ajacieden!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Thanks. Top dat er ook reacties zoals die van jou zijn!!!
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Trots op onze jongens
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    woensdag 19 september 2018 om 20:49
    Er waren mensen die Ten Hag weg wilden hebben. Zou er niets van bakken die trainer. Waar zijn de criticasters gebleven?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4201
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Gefeliciteerd en dik verdiend!!

    Alleen vraag ik me af wat eiting toevoegt... Zeker vergeleken met vd beek
    Vind ik leuk
    pos +8830
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Gefeliciteerd Ajax.

    Maar bij 0-1 krijg je een hele andere pot natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    Thanks a lot. Eens, Ajax speelde gigantisch met vuur 1e helft. Kan echt niet. Gelukkig herpakt Ajax zich, maar zo’n 1e helft moet tegen Benfica echt niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    markie +1197
    woensdag 19 september 2018 om 21:30
    Tja, helemaal als ze daarma ook nog 0-2 hadden gemaakt.

    Sorry hoor, maar aek 1 schot(je) op doel
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6122
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Deze 3 punten zijn in de pocket dat niemand meer kan afpakken.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6325
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Overmars zal straks wel een telefoontje krijgen van Barcelona of hij dat kleine argentijntje niet wil ruilen tegen dat kleine argentijntje van hun. Vergeet het maar !! ❌❌❌
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    Jeetje, als Ziyech zo goed was als Messi dan was het makkelijk 8-0 geworden. Helaas is ziyech toch niet het echte materiaal.

    Huntlaar overigens ook niet meer scherp genoeg. alsjeblieft probeer Ekkelenberg daar eens, die is ook nog eens veel allrounder.

    Ik ben wel een fel tegenstander van mazraoui, maar die begint wel beter en beter te worden.

    Belachelijk dat ajax met drie middenvelders in de vedediging speelt. Ze moeten snel een echte CV aankopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:12
    Waarom ben je fel tegenstander van Mazraoui?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    woensdag 19 september 2018 om 21:25
    Niks tegen de persoon

    Ik vind hem niet goed als verdediger. Een vedediger moet harder ingrijpen dan Mazraoui over het algemeen doet. Hij is duidelijk een middenvelder. Maar hij begint harder te worden. Vandaag speelde hij wel erg goed voor zijn doen. Kristensen heeft hetzelfde. Thagliafigo verdedigt heel anders, veel beter. Mijn simpele mening. ajax kiest altijd middenelders als verdedigers. Ik vind het maar raar. Als verdediger wals je over je man heen en ga je niet de lieve jongen uithangen.

    Jammer dat Mazraoui ook klungelt met crosses en afstandsschoten, want dat deed hij in de jeugd wel aardig goed. Het nivo is hoger. Maar ik zei al, Mazraoui begint beter te worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:33
    Oh, maar ik ben het volledig met je eens. Ik erger me dan ook aan hem, hoewel Ten Hag hem opstelt en hij de schuldige is. Mazraoui of op de bank of middenveld. Wat je al zegt, duidelijk een middenvelder. Orejuela, doodzonde dat hij op rechtsback geen kans heeft gekregen.
    Vind ik leuk
    mo26 +409
    woensdag 19 september 2018 om 20:50
    gefeliciteerd ajacieden. Nu zondag even spelen zoals de eerste helft dan is er voor ons aller PSV niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6122
    woensdag 19 september 2018 om 21:13
    Zondag gaat tactiek een hoofdrol spelen en beide ploegen willen niet verliezen. Ik durf geen enkel uitslag te voorspellen en dat zou jij ook moeten doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:33
    Idd. Ik voorvoel een dodelijk saai schaakpotje.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3605
    woensdag 19 september 2018 om 21:14
    Prima, net als gisteren hebben jullie dan alleen het idee dat jullie meedoen.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +217
    woensdag 19 september 2018 om 21:58
    Arrogantie weer, sjonge jonge.
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 19 september 2018 om 20:51
    Geen groots voetbal............ maar wel een super uitslag.
    Op naar Eindhoven...........!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:54
    Gefeliciteerd gewoon gedaan wat je moest winnen. Gefeliciteerd voor alle Ajax fans. Onthoud het zijn de mannen op 't veld die scoren eh 😜😘
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Thanks a lot! We zien elkaar zondag. De clash der clashen. Zoveel voetbal tegenover elkaar. Wordt topwedstrijd
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:13
    Wordt hopelijk een pracht pot. Van dit Ajax was ik wel onder de indruk. Mooi. Wordt lastig zondag voor PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Idd. Nou, andersom ook hoor. Psv heeft ook veel voetbal. Ik vrees zondag voor een schaakpot tussen de twee beste ploegen van Nederland. Psv speelde tegen Barcelona ook niet slecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:39
    Nee dat is waar maar ben benieuwd wat zo een nederlaag gaat doen voor PSV naar zondag toe. Ja klopt alleen moeten ze wel anders spelen tegen Ajax want die maakten vanavond soort gelijke doelpunten. Ajax moet je niet te dicht op goal hebben. Zeker niet met Schwaab en Viergever
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:51
    Ja ok, goed punt. Hoewel ik een ‘ingecalculeerde’ nederlaag (had Ajax echt niet beter gedaan dan jullie) uit tegen Barcelona altijd vindt ‘meevallen’ in het erop reageren de volgende wedstrijd ivm als je thuis van een Valencia zou verliezen bv.
    Psv kan het beste counteren, Ajax moet vol druk zetten en zeker niet veel ruimte weggeven. Jullie hebben dodelijke spitsen. Ben benieuwd welke ploeg het middenveld zondag in handen kan krijgen. Want diegene heeft veel kans om de wedstrijd te winnen. Schwaab en Viergever zijn jullie zwakke plekken idd. Zeker als Ajax dicht bij jullie goal komt. Blind is bij Ajax zwakke plek. Vanavond was Blind ook weer niet overtuigend, schandalig dat er 16 miljoen voor is betaald. Verder is er nog Schone en Elting (als hij al speelt zondag, ligt aan De Ligt denk ik) die beiden voor onrust zorgen voor Ajax.
    Wordt echt een buitengewoon interessante pot. Ik durf geen voorspelling te doen over de uitslag.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Dik verdiende overwinning met goed veldspel en een kopsterke De Jong ( die gozert kent alles ) ;) .
    Vind ik leuk
    Prof(.) +266
    woensdag 19 september 2018 om 20:55
    Met niet eens je beste spel 3-0 winnen in de CL, dit gaat een zeer leuk Europees seizoen worden!😁
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Mooie overwinning tegen een stug Athene. Vol zelfvertrouwen naar zondag waar de tegenstander herstellende is van een dreun die het in Barcelona opliep.
    Vind ik leuk
    Ajax1988 +11
    woensdag 19 september 2018 om 20:56
    Ik word zo moe van alle berichten dat Ajax een zwakke tegenstander heeft en daardoor winnen. Als ze winnen van Dortmund is Dortmund dan ook ineens slecht? Gewoon prima spel van Ajax en een dik verdiende overwinning.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1252
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Dat is andersom ook altijd, niet te zwaar aan tillen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    woensdag 19 september 2018 om 21:09
    Laten kletsen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    ik kwam maar niet voorbij 1e filmpje.
    10x gezien.

    Mooie 2e helft. Goed gedaan Ajax!
    Bedankt
    Vind ik leuk
    Nielsk +1252
    woensdag 19 september 2018 om 20:57
    Gefeliciteerd Ajacieden, dik verdiende overwinning
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:10
    Thanks a lot!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:58
    Complimenten Ajax. 3-0 CL uitstekend resultaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 20:59
    Mooie overwinning van Ajax, jammer dat de boertjes weer een beetje ruk reageren.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9991
    woensdag 19 september 2018 om 21:00
    Gefeliciteerd Ajacieden!
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    woensdag 19 september 2018 om 21:01
    Nogmaals, niet de sterkste tegenstander maar toch mooi gewonnen. Moet het nog zien tegen de echte toppers maar AEK moet gewoon 6 punten van worden gepakt.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 21:05
    Ten Hag vindt dat ie tegen een goede ploeg speelde😂

    Wat een wartaal spreekt die weer uit zeg.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6122
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Ben je er achter gekomen dat je zelf ook wartaal spreekt, het is CL en dan heb je geen slechte ploegen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 19 september 2018 om 21:13
    Tuurlijk heb je die wel en dit was er één die er zo bovenuit springt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:09
    1e helft dramatisch. Alsof we het wel even zouden doen, 2e helft zeer goed herpakt. Pluim voor velen die goed speelde, maar Strijder Tagliafico was weergaloos. Dat ingrijpen en vooruit voetballen steeds bij hem. Ongelofelijke speler en élke wedstrijd laat hij het zien. De Jong heeft De Ligt fantastisch vervangen. De Ligt, onze aanvoerder kon niet voetballen, maar vervanger De Jong neemt zijn rol moeiteloos over.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1471
    woensdag 19 september 2018 om 21:11
    Heerlijk begin! Vizier op zondag! De grootste test tot nu toe. Het kan alle kanten op. Psv heeft het thuisvoordeel. Als de teamsgelijkwaardig zijn maakt dat veel uit. Ajax kan beter ballen, maar even laconiek en dat psv voetbal straft dat keihard af met die dravers. In ieder geval een mooi potje!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:15
    Netjes hoor van ajax
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    woensdag 19 september 2018 om 21:16
    Laat iedereen maar zeuren om Blind.
    Wij zijn heel blij met hem!!! Geweldige spelers voor ons!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:20
    Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er 7 van de tien keer een spaanse scheidsrechter o.a. Frankrijk - Nederland en nu Ajax tegen AEK aangewezen wordt? Bovendien is die scheits van vanavond anderhalve maand te laat naar Mokum gekomen (Canal Parade)!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    woensdag 19 september 2018 om 21:27
    Gefeliciteers Ajacieden ! Prima wedstrijd maar de 2 zware komen nog.hopelijk plaatsen jullie je voor de volgende ronde.
    Dat hoop ik ook voor PSV alleen hebben die een iets zwaardere poule.als die EL halen is het al prestatie en als die zich ook plaatsen voor CL rondes na deze hebben ze wereldprestatie geleverd
    Vind ik leuk
    Jajem +480
    woensdag 19 september 2018 om 21:35
    WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:36
    En daar zijn de gefrustreerde Ajax hatertjes weer zonder leven
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 21:39
    Maak jullie borst maar nat zondag namens een Ajacied
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +217
    woensdag 19 september 2018 om 21:55
    Yes heerlijke wedstrijd 3 punten zijn binnen. Na bosz weer een team dat vreugde uitstraalt en lekker aanvallend voetbal speelt. De balans is er weer gelukkig, hopen dat de ligt zondag erbij is en Huntelaar. Dan heb ik vertrouwen dat we de 3 punten mee naar huis kunnen nemen.
    Vind ik leuk
    Toets +390
    woensdag 19 september 2018 om 22:02
    Zullen we de 'wij-zijn-beter-dan-jullie' discussie opschorten tot zondagavond? Ik word er zo moe van.

    OT:
    Eerste helft wel de controle, geen kansen maar ook geen fouten.
    Tweede helft kon AEK het niet meer belopen, met de ruimte kwamen de doelpunten. Volwassen gespeeld maar het moet echt beter om BM een puntje af te kunnen snoepen. Ik verwacht dat Ajax, hoe lekker ze nu ook spelen, niet in staat is BM pijn te doen maar daar moeten ze ook niet de punten weghalen.
    we gaan het zien.



    Vind ik leuk
    Farmer +12696
    woensdag 19 september 2018 om 22:07
    ....