'Vorig jaar had ik het lastig tegen Lozano, maar Ajax is nu een stuk sterker'

    'Vorig jaar had ik het lastig tegen Lozano, maar Ajax is nu een stuk sterker'

    donderdag 20 september 2018 om 07:37

    Nicolas Tagliafico was woensdag de man van de wedstrijd tijdens de 3-0 zege van Ajax op AEK Athene. De Argentijnse verdediger scoorde twee keer in de Johan Cruijff Arena.

    "Lionel Messi scoorde drie keer, ik bijna", doelt Tagliafico in gesprek met De Telegraaf op de prestatie van zijn landgenoot tegen PSV. "Dat ik in mijn eerste Champions League-wedstrijd ooit twee doelpunten maak, is geweldig. Maar het allerbelangrijkste is dat we hebben gewonnen. En om eerlijk te zijn, was mijn tweede treffer een mislukte voorzet."

    Tagliafico is trots op de ruime zege, zeker omdat Matthijs de Ligt ontbrak. "Hij is onze aanvoerder en zorgt voor fysieke kracht. En met hem hebben we automatismen. Frenkie de Jong en Carel Eiting hebben het geweldig ingevuld. En vergeet Donny van de Beek niet. Hij viel uitstekend in. We hadden een nogal offensieve verdediging en kwamen de eerste helft een paar keer goed weg. Maar na rust hebben we de wedstrijd naar ons hand gezet."

    Voor de linksback zijn het bijzondere weken. Door de afwezigheid van Messi was hij aanvoerder van het Argentijnse team. "Dat geeft een ongelooflijk goed gevoel, maakt me trots." Hij leeft met vertrouwen toe naar de topper tegen PSV. "Vorig jaar had ik het moeilijk tegen Hirving Lozano, maar Ajax is dit seizoen een stuk sterker. We zullen er alles aan doen om deze topper tot een goed einde te brengen."

    Poll

    Gaat Ajax overwinteren in de Champions League?

    (9804 stemmen)

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +4354
    donderdag 20 september 2018 om 07:42
    Maakt niets uit mislukt of niet. We zijn er niet minder blij om.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13410
    donderdag 20 september 2018 om 07:49
    Hij is wel eerlijk.
    Ik dacht dattie bewust was.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4354
    donderdag 20 september 2018 om 08:05
    Ik dacht eigenlijk een gelukkie je zag ook dat hij hem op ze scheenbeen raakte. Wel klasse dat hij het gewoon toegeeft idd
    Vind ik leuk
    De Cock +138
    donderdag 20 september 2018 om 09:54
    Denk dat onze nico er naar een smerige overtreding met rood eraf gaat dat denk ik.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3760
    donderdag 20 september 2018 om 10:36
    Domme trol!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4354
    donderdag 20 september 2018 om 10:42
    Jij moet blijkbaar dus niet denken
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Zo is het! prima uitslag en nogmaals gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:44
    Ik gok op en een gelijkspelletje
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    donderdag 20 september 2018 om 07:45
    Ajax is een stuk sterker maar dat is PSV ook. Het is leuk dat Tagliafico 2 keer scoort maar zelfs zijn oma had tegen de nummer 2 van Griekenland gescoord. Je moet het wel even relativeren.

    De echte test in de CL komt als je tegen Benfica en Bayern gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 07:46]
    Vind ik leuk
    Limboajax +53
    donderdag 20 september 2018 om 07:55
    Natuurlijk moet je het relativeren. Maar je hoeft er ook niet minderwaardig over te doen. 3-0 is een goede uitslag.
    Een glazen bol is er niet. Dus nu nagenieten en met heel veel voorpret naar de volgende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +716
    donderdag 20 september 2018 om 08:19
    Des te knapper dat hij tegen de nr 1 van griekenland scoort.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3270
    donderdag 20 september 2018 om 07:48
    Had Advocaat toch gelijk gisteren dat het een mislukte voorzet was. Die commentator met zijn, “hij kijkt”.
    Maar goede en terechte overwinning. Gefeliciteerd aan alle Ajax supporters.
    Zondag zal een mooie pot worden.
    Benieuwd wat de uitslag zal zijn rond 18:30 uur.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:12
    Hij keek ook, maar hij keek of er iemand voor de goal stond...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:49
    Bescheiden man!
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    zo hoort het ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:49
    Nico legt Lozano aan de ketting zondag. Agentijnse pitbull!!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2798
    donderdag 20 september 2018 om 12:40
    Argentijnse dogo
    Vind ik leuk
    Blindsy +11261
    donderdag 20 september 2018 om 07:49
    2 Goals in z'n CL-debuut, aanvoerder Argentijns elftal, gaat goed met die gozert.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26331
    donderdag 20 september 2018 om 07:50
    Over 2 weken kunnen we pas echt zien hoe sterk Ajax. Bayern Munchen uit is een mooie maatstaf.
    Vind ik leuk
    baboushka +1321
    donderdag 20 september 2018 om 07:54
    Aanstaande zondag is anders ook al een mooie maatstaf hoe sterk Ajax is.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    donderdag 20 september 2018 om 07:56
    Realistische jongen. Beter dan Schöne met zn praatjes.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    Wat Schone doet is voetbal humor, ik mag dat wel
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    donderdag 20 september 2018 om 08:15
    Ik ben er geen fan van :-)

    Beter om meer in de luwte te blijven, Schöne zou beter moeten weten.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:22
    deze interview heb ik niet gezien maar de vorige zei hij alles met een lach. Niet serieus te nemen maar dat waren de vragen ook niet. ik hou er wel van.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:10
    Dit jaar krijgt hij het weer moeilijk tegen Lozano. Zet je geld maar in op een kaartje hoor ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:13
    Zeker, maar de rest is niet beter dan Ajax. Lozano is wel een hele goede voetballer.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    Ik denk dat PSV meer een team is. maar we gaan het meemaken :)
    in ieder geval veel succes zondag
    Vind ik leuk
    Tfoe +3760
    donderdag 20 september 2018 om 10:39
    Zondag verdient geen winnaar...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:02
    Waaruit blijkt dat, dat PSV meer een team is?
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 11:07
    gewoon mij observatie he, kijk dan ook met een beetje gekleurde bril. Bij PSV zie ik elke linie scoren en belangrijk zijn. Vooral de 5-1 tegen willem 2 zag je dat er 5 spelers voor de kopbal gingen maar elkaar niet in de weg liepen. Bij elke doelpunt hoef de aanvoerders niet alle spelers te roepen om het te vieren. gaat vanzelf. ik vind PSV dan ook meer als team ogen dan ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:26
    Dat gebeurt toch ook bij Ajax.Moet je kijken hoe men feest viert als er gescoord is.1 goal tegen gekregen in de Eredivisie.Nee, kan nou niet zeggen dat er 1 meer een team is als een ander.Wel 2 verschillende spelstylen.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 13:32
    hoe vaak moet tadic niet iedere speler erbij roepen met een doelpunt? kijk ff de samenvatting op terug, denk een stuk of 5 a 6 keer. inderdaad 1 goal tegen en dat is een mooi statistiek.. maar dat kan PSV ook tegen deze tegenstanders :p
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 14:25
    T enige wat ik zie is de enorme teamvreugde bij Ajax, zie er nergens vanaf dat t geen geheel is.Ik vindt t ook onzin om t daar op te gooien.Het zijn 2 verschillende spelstylen.PSV speelt wat directer naar t goal toe, waarbij Ajax meer de combinatie zoekt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    donderdag 20 september 2018 om 08:20
    Andersom ook.
    Vind ik leuk
    Korm +35598
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    wie weet ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Ik wou dat ik zulke missers maakte en dat het een doelpunt was haha
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    donderdag 20 september 2018 om 12:29
    Of het nu echt handig is om Lozano uit te dagen voorafgaande aan de wedstrijd?
    Vind ik leuk
    Mari +8623
    donderdag 20 september 2018 om 18:50
    Veltman heeft Lozano tot een amateur gedegraeerd.
    Kan jij ook.
    Psv verovert de bal legt hem terug, de spitsen beginnen te rennen en de bal wordt naar gerost. Aan de verdedigers taak om attent te zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws