Spoedcursus Ajax en PSV: 'Nodig om Oranje richting internationale top te duwen'

    Spoedcursus Ajax en PSV: 'Nodig om Oranje richting internationale top te duwen'

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 07:57do 20-09-2018 om 07:57

    Ajax en PSV krijgen in de Champions League een spoedcursus topvoetbal. Dat is voor de ontwikkeling van de jonge Nederlandse talenten goud waard, concludeert Sjoerd Mossou in het Algemeen Dagblad.

    Mossou wijst op een moment tijdens Ajax – AEK Athene. Een gevaarlijke situatie dreigt te ontstaan als de Griekse spelmaker Petros Mantalos bij een 1-0 voorsprong oprukt, maar Frenkie de Jong gaat met twee handen aan zijn schouders hangen. 'De Griek is woedend, en volkomen terecht krijgt de Ajacied geel, maar belangrijker: een levensgevaarlijke uitbraak is lamgelegd bij een 1-0 tussenstand.'

    'Het zijn van die momenten die nog maar eens aantonen hoe waardevol het is: als jonge Nederlandse voetballer spelen op het podium van de Champions League', aldus Mossou. 'Een overtreding zoals deze hoeft De Jong in de Eredivisie vrijwel nooit te maken, en al helemaal zelden op het kruispunt van winst of puntenverlies.'

    Een dag eerder kregen de PSV'ers al les op absoluut topniveau. 'En komende zondag wacht alweer de topper PSV-Ajax in Eindhoven, nóg zo'n wedstrijd onder de grootst denkbare spanning, wéér een garantie voor maximale weerstand voor beide topclubs. Na de schier uitzichtloze crisis van de laatste jaren, en na het totaal verloren afgelopen Europese seizoen, is het precies wat de Nederlandse top zo nodig had.'

    Volgens Mossou kweekt het Nederlandse talent deze weken 'eelt op lijf en leden'. 'Het is uiteraard geen garantie dat de nationale voetbalcrisis nu opeens overwonnen is. Wel zijn het spoedcursussen topvoetbal, precies zoals bondscoach Ronald Koeman die nodig heeft om ook Oranje weer stilaan richting de internationale top te duwen.'

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +6323
    donderdag 20 september 2018 om 08:07
    Die overtreding van frenkie was zo nuttig. Gewoon gele kaart voordat het een gevaarlijke situatie oplevert. Dat hadden ze bij psv niet door dinsdag waar de 1-0 uitkwam
    Vind ik leuk
    Korm +37497
    donderdag 20 september 2018 om 08:09
    sterker nog, het was geen geel een geen overtreding. dus ik ben het er niet mee eens over die 1-0 ;)
    de 2-0 daar in tegen had hendrix ook dembele moeten neerhalen
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6323
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    Ok maar dan nog hadden ze die dembele gewoon op het middenveld neer moeten leggen. Dan was er ook geen gevaarlijke situatie uit gekomen.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    donderdag 20 september 2018 om 11:15
    Trouwens iedereen liep te zeiken over Blind, gisteren liet hij even zien waarom het een goede aankoop is van Ajax. Klasbak!!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6323
    donderdag 20 september 2018 om 11:34
    Ik ben van het begin af aan blij geweest met zijn komst. Hij brengt zoveel ervaring met zich mee en is alleen daarom al heel belangrijk Mensen snappen zoiets niet
    Vind ik leuk
    RS0201 +73
    donderdag 20 september 2018 om 10:15
    is goed Roelof Luinge
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1525
    donderdag 20 september 2018 om 08:15
    Ik vond het inderdaad een essentiële overtreding. Goed gedaan van de Jong.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    donderdag 20 september 2018 om 08:19
    Ga je de aanvallers van Athene echt vergelijken met die van Barcelona?

    Serieus?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6323
    donderdag 20 september 2018 om 08:24
    Gaat het daar om dan. Nee. Ik zeg gewoon dat als er een speler dreigt door te breken je gewoon een overtreding moet maken om de aanval eruit te halen. Of dat nou tegen barca is of tegen fc bal op het dak.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    donderdag 20 september 2018 om 08:36
    Sommige aanvallers kun je gewoon niet stoppen. Ik zie Frenckie Messi, Dembele of Ronaldo niet zo snel inhalen laat staan een overtreding maken als ze en goede dag hebben. Die snelheid heeft Frenckie niet.
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 08:56
    Sommige misschien niet nee..

    Maar het gaat om de situatie. Die counter eruit halen bij minimale voorsprong voordat het gevaarlijk wordt. In dit geval een bewuste gele kaart pakken.

    Grieken gefrustreerd en wij weer veilig...toch het mentale spelletje.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6323
    donderdag 20 september 2018 om 09:27
    Juist 👍
    Vind ik leuk
    Korm +37497
    donderdag 20 september 2018 om 08:07
    Ben ook zeer blij mee dat ajax en psv in de CL zitten. wel vind ik het kut tijden die ze spelen! Ajax heeft een goede stap gezet. PSV heeft alleen lof van de manier waarop gevoetbald is tegen barca. Ik kijk uit naar zondag tussen deze 2 grootmachten
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1525
    donderdag 20 september 2018 om 08:16
    niveau van de tegenstanders verschilde ook nogal. Of je nou tegen Barca speelt of tegen AEK...
    Vind ik leuk
    Korm +37497
    donderdag 20 september 2018 om 08:20
    helemaal mee eens :)
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    donderdag 20 september 2018 om 11:17
    Appels met appels europees is europees! ;-)))
    Vind ik leuk
    Korm +37497
    donderdag 20 september 2018 om 11:20
    hahaha dat ligt eraan waar je het over heb. Wijsheid komt met de jaren ;)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    donderdag 20 september 2018 om 08:23
    Ja en dinsdag speelden 2 landskampioenen tegen elkaar en gister de nummers 2 van het betreffende land. Dan benoem ik nog niet eens het verschil in de diverse competities! Evengoed een knap resultaat gisteren! Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 20 september 2018 om 09:07
    Athene is vorig seizoen kampioen geworden...
    Vind ik leuk
    Senn +7160
    donderdag 20 september 2018 om 09:47
    Haha nog even en je gaat zeggen dat ze niveau barca zijn.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8036
    donderdag 20 september 2018 om 13:11
    Natuurlijk niet, ik corrigeer alleen de opmerking over dat ze 2’e waren geworden.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    donderdag 20 september 2018 om 10:37
    cc. En PSV is ook kampioen .....… dus wint PSV
    Geweldig HATER je
    begint het te leren.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    donderdag 20 september 2018 om 10:53
    Ja de eerste na 24 jaar en omdat AEK in de wedstrijd tegen PAOK een reglementaire overwinning kreeg toegewezen en PAOK 3 punten in mindering werd gebracht! Even resumerend, is gewoon niveau ADO den Haag! Mooie overwinning nogmaals maar niet bijzonder!
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 12:12
    nee maar je moet de wedstrijd wel nog altijd zien te winnen
    die grieken speelde in een 4-5-1 systeem , dus dan is het alsnog een knappe overwinning toch
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    donderdag 20 september 2018 om 14:34
    Tuurlijk, maar je kan niet doen alsof het een wereldprestatie is. PSV deed tot de 70e minuut ook leuk mee en toch vallen er dan ineens een paar gaten en sta je 4-0 achter. Enne dat zondagsschot van Tagliafico was prachtig maar zegt misschien alles!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:17
    Beide ploegen hebben nog geen stap gezet. PSV was op voorhand een verloren wedstrijd en Ajax op voorhand een gewonnen wedstrijd. Er is nog niks gebeurd eigenlijk, De wedstrijden waar het op aan komt moeten nog komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:10
    Nationale voetbalcrisis?
    Bij Oraje misschien maar nog meer in de ED.
    De bodem van menig clubkas is in zicht en Ajax wil naar een budget van 150 miljoen. Dat wordt pas een nationale voetbalcrisis...
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 08:17
    gewoon een BeNeLeague, met de ploegen die wel financieel de zaakjes op orde hebben. Ook een stuk meer tegenstand, beter inkomsten van TV, Sponsors etc. En die clubs die niet eens een echte grasmat kunnen betalen kunnen dan 1 of 2 niveautjes eronder spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:26
    Het nadeel is dat mindere ploegen nog minder inkomsten krijgen. Topclubs komen dan niet meer langs...
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 08:44
    Daar kan je geen rekening mee houden. Dan moeten ze beter voetbal gaan spelen om op het hoogste niveau te gaan spelen.

    Je ziet Engeland ook niet de competitie in 4'en knippen zodat MK Dons meer inkomsten krijgt omdat Manchester City dan langs komt of iets dergelijks.

    Die kleinere clubs zijn ook het gehele probleem in Nederland. Ze zijn profclubs terwijl ze helemaal niet genoeg draagvlak hebben om profclub te zijn. Maar wij willen 2 hoge divisies met profclubs. Het is voor die clubs zelf ook beter om een stapje terug te doen want het is toch duidelijk dat ze het nu ook niet redden. Maak gewoon 2 divisies België/Nederland met financieel sterke clubs.

    Daaronder landelijk en in die landelijke competitie kan je de regels versoepelen zodat de clubs daar op een gezonde manier hun financiële huishouding kunnen regelen.
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 09:02
    Als je zoiets doet hoort het sportieve voorop te staan en niet het financiële waar jij voor pleit.

    Ik zou een kleine top competitie doen damen met die Belgen. Iedere week toppers en volle bak moeten draaien, heerlijk.

    Daaronder in nl een grote 2e divisie als soort van talenten vijver. 24 clubs of meer, en die 2 maal per week laten spelen. Goed voor de fysiek en de strijd.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:14
    Oh het sportieve staat zeker voorop, maar zelfs met 20 ploegen op het hoogste niveau heb je een veel sterkere competitie waar de zwakste ploegen niveau Heracles zijn.
    Maar het financiële is altijd verbonden aan het sportieve.
    Daarbij is het tegenargument altijd heel duidelijk dat de kleine clubs er financieel op achteruit gaan. Dus vandaar dat ik het financiële noem.

    Maar we zijn Sportief toch achterop geraakt als gevolg van Financiën en met een BeNeLeague kunnen we dat omkeren.
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 09:22
    Over dat omkeren...fatsoenlijk valt te bezien. De markt wordt feitelijk niet groter. Psv of ajax krijgen niet opeens een miljoen Belgische fans.

    De markt waar je voor speelt wordt wel groter maar naar ratio valt het te bezien. Je zult eerst de tv rechten moeten verkopen en dat zal geen gigantische vlucht nemen.

    Voor de weerstand, fysiek en mentaal kunnen het een paar stappen vooruit zijn. Ajax Anderlecht, Brugge feyenoord, Genk psv...dat soor5 affiches ieder weekend...ik ben voor..
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:31
    Nja de tv rechten kan je los in België en Nederland verkopen. En dat bedrag te samen word door de 20 clubs verdeeld, dan hou je meer over dan nu waarbij het door in totaal 34 clubs word verdeeld (uitgaande van hetzelfde bedrag)
    En inderdaad heeft een club niet ineens meer fans, maar zoals je ook aangeeft, wel een groter bereik. Voor sponsors word het dus interessanter om een deal te maken, dat levert extra geld op.

    Nja verder zeg je al, dat je voor bent dus ik stop verder met je overuigen ;)
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 09:37
    Ik ben vooral voor omdat het meer weerstand vraagt vd topclubs.

    We hebben ons nogal eens af laten troeven door matige teams die gewoon meer arbeid verrichten. Voor de grote clubs zijn, met alle respect, wedstrijden tegen pec nec sparta eigelijk geen uitdaging. Tegen die Belgen zullen we meer getest worden, en daar wordt je beter van.

    Qua geld zie ik het niet hard stijgen. Tc rechten nl en België op 1 hoop en delen door 20...maar de clubs die achterblijven in eigen land zakken verder weg. Niemand gaat daar de hoofdprijs voor betalen maar moet wel gedeeld worden door meer clubs.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:50
    Ik pleit ook voor 2 gedeelde divisies, Dan valt de schade voor wat nu onderzijde eredivisie is ook wel mee, En de eerste divisie zal landelijk blijven (Behalve de sterkste 2 teams)
    Voor de 1e divisie zal het denk ik niet eens zo'n hele grote financiële impact hebben aangezien daar nu ook al geen hond naar kijkt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:25
    Ik vind het erg vervelend als Ajax en PSV 6 keer per jaar tegen elkaar spelen.

    Trouwens, die topclubs zijn snel geen topclubs meer als ze zich niet kwalificeren voor Europa en dus een financiele achterstand oplopen.

    Het is daarom een heel slecht idee om de Nederlandse en Belische competitie samen te voegen. Je haalt het nivo eerder naar beneden dan omhoog.
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 09:28
    Als je ervan uit gaat dat we minder cl tickets krijgen wel...

    Psv hoeft geen 6 keer tegen ajax. Zoiets zal niet gebeuren.

    Misschien zouden we een soort beker competitie moeten doen ipv die play offs.

    Einde seizoen, mini competitie. Beste 5 nl ploegen tegen beste 5 Belgische. Mooie graadmeter boor beide.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 10:00
    Ja, ik ga er niet vanuit dat een BeNe competitie meer tickets dan Engeland zou krijgen bijvoorbeeld. Frankrijk krijgt ook geen extra tickets omdat Monaco daar ook deel neemt.

    copy/paste

    Wat je beter zou kunnen overwegen is een 'Scandinavische' cup, waarin in Europa uitgeschakelde clubs zouden kunnen deelnemen. Deze laat je na de winterstop starten. Dan krijg je meer wedstrijden en inderdaad (veel) meer inkomsten (door de internationale interesse) Dan zie je ineens clubs van Schotland, Belgie, Nederland, Denemarken, Zweden verschijnen. Kijk, dat is leuk en attractief. Je verliest geen UEFA tickets, je krijgt 'top' wedstrijden, meer inkomsten, meer ervaring voor spelers etc.
    dat moet dan trouwens snel gestart worden, voordat de UEFA nog verder deze geld-gekte uit gaat breiden met meer 'divisies'
    Vind ik leuk
    chicken +11755
    donderdag 20 september 2018 om 10:31
    Das een nawinterse competitie voor clubs uitgeschakeld in Europa..

    Zo'n gek idee nog niet..
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:21
    Ik zie helemaal niks in een BeNe competitie.

    De eerste kritische vraag zou moeten zijn, wie en hoeveel UEFA tickets krijg je dan? Waarschijnlijk hetzelfde aantal als nu, maar die moet je dan wel tussen Belgische en Nederlandse clubs verdelen. Je haalt daarmee het voetbal in Nederland (en Belgie) alleen maar verder naar beneden ipv omhoog.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:27
    We hebben nu niks aan die tickets omdat de helft eruit vliegt in de voorrondes. Dan komen er tenminste ploegen op te staan die potten kunnen breken.
    Nu dalen we constand op de ranking en daarmee raak je juist plekken kwijt.
    Terwijl als ieder ticket door een degelijke ploeg word vertegenwoordig ga je steigen en krijg je meer plekken.

    Daarbij worden je ploegen ook alleen maar sterker door sterkere competitie/meer inkomen. En dus ga je verder komen in de internationale toernooien.
    Met een BeNe League kunnen wij in de top 5 van Europa komen, ben ik van overtuigd...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:55
    Dat klopt niet helemaal wat je zegt.

    Het zal niet snel zo zijn dat Nederland/Eredivisie snel plekken wint of verliest. Wel kan de instap hoger/later zijn door een gecombineerde competitie.

    Maar als je dan 1 of 2 keer er ongewild vroeg uit ligt, dan zit je weer in hetzelfde schip. Dat is precies wat Nederlands voetbal is overkomen en dat kan net zo makkelijk met een gecombineerde competitie gebeuren.

    Je wordt sterker door een sterkere competitie, daar ben ik het wel mee eens. Maar meer inkomsten? Er gaat zo weinig geld om in Nederlands en Belgisch voetbal, dus ook een verdubbeling daarvan brengt niks teweeg. Daarnaast verlies je dus ook heel veel geld van de Europese Leagues omdat het aantal deelnemers is gehalveerd.

    Je gaat er maar vanuit dat een gecombineerde competitie verder kan komen. Ik geloof dat geheel niet. Voordat je het weet heb je weer een top 3 aan clubs die het elk jaar uitmaken, zoals in de meeste competities. Automatisch zullen de andere clubs weer een achterstand oplopen.

    Top 5 van Europa? Spanje, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Rusland, Turkije, Portugal ........ Je bent wel erg optimistisch als je het mij vraagt.

    Dit is echt geen goed idee!!!

    Wat je beter zou kunnen overwegen is een 'Scandinavische' cup, waarin in Europa uitgeschakelde clubs zouden kunnen deelnemen. Deze laat je na de winterstop starten. Dan krijg je meer wedstrijden en inderdaad (veel) meer inkomsten (door de internationale interesse) Dan zie je ineens clubs van Schotland, Belgie, Nederland, Denemarken, Zweden verschijnen. Kijk, dat is leuk en attractief. Je verliest geen UEFA tickets, je krijgt 'top' wedstrijden, meer inkomsten, meer ervaring voor spelers etc.
    d trouwens snel estart worden, voordat de UEFA nog verder deze geld-gekte uit gaat breiden met meer 'divisies'
    Vind ik leuk
    HanV +4614
    donderdag 20 september 2018 om 09:30
    Het probleem met fans van traditionele topclubs is dat zij denken dat andere eredivisieclubs op zijn minst subtopclubs willen zijn. En dat terwijl er al vanaf de start van welke competitie in welke sport dan ook, gewoon kleine(re) clubs nodig zijn. Als je 2 kleine competities samenvoegt dan heb je een andere kleine competitie. Het klopt dat de kleintjes dan eventjes Utrecht, Heerenveen en Groningen zijn maar over drie of vier jaar zul je zien dat die clubs kleiner geworden zijn. Klein is een vergelijking. Als er niemand kleiner is dan 2 meter, dan is 2 meter klein. Het verleden leert dat clubs die willen aanschurken tegen de top juist daarna door een dal gaan. Als je dan het aantal stadionbezoekers zou tellen zul je zien dat er aan de top geen kip is bijgekomen en dat je netto veel stadionbezoekers bent kwijt geraakt. Je wint er ook geen tv-kijker meer mee, het blijft een 2e-rangcompetitie dus buiten de landsgrenzen kijkt er geen hond extra naar. Juist de clubs die degraderen zijn de clubs die in het voortbestaan worden bedreigd. Door de enorme bedragen in de CL zie je juist dat de top2 weg stormt van de andere ploegen, maar is dat een probleem? Iedereen is blij dat het er 2 zijn, dan is er toch wat spanning over. Verder maakt het niet uit. De andere ploegen maken toch al eigenlijk geen kans op een landskampioenschap, dan moeten beide clubs getraind worden door een malloot en een andere malloot als TD hebben.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:42
    Voor het gedeelte binnen de landsgrenzen ben ik het met je eens, maar het gaat mij juist om het Europese aspect.

    En ik ben van mening dat de competitie echt wel sterker word hiervan. Omdat je Europees meer aanwezig zal zijn. Met meer ploegen en door extra inkomsten van Tv-Rechten/betere sponsors kunnen clubs hun topspelers langer behouden. En dan word de competitie interessanter voor het buitenland om uit te zenden. Zoiets moet groeien. En je kan de top 2 uitbreiden naar een Top 4. Dat zijn toch alweer een goed aantal mooie wedstrijden erbij die in het buitenland wel bekeken zullen worden.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    donderdag 20 september 2018 om 09:53
    En jij denkt serieus dat de Nederlandse supporter warm loop voor potjes tegen belgische en Luxemburgse clubs.....de enige juiste weg is, wat Ajax nu doet...als je onze spelers wilt kopen zul je je portomonaie leeg moeten maken.....geen transferaanbiedingen meer....en spelers aan hun contract houden....jeugd volop kansen geven....dan zijn we over een paar jaar een stap verder
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 09:56
    Wie heeft het over Luxemburg? :/
    En ja ik denk dat meer menen naar Ajax - Anderlecht gaan dan naar Ajax - Excelsior.
    Helemaal als bovenin de titelstrijd gaat tussen Ajax, PSV, Anderlecht en Club Brugge.
    Wat Ajax nu doet is helemaal prima en dat doen ze goed. Maar het een sluit het andere hier toch niet uit?
    Daarbij juist door de inkomens voor deze clubs op deze manier te verhogen kunnen er meer clubs 'nee' zeggen tegen te lage bedragen. En ook de spelers meer salaris bieden zodat ze ook langer willen blijven. Sterkere tegenstand groeien ze ook van.
    En tenslotte geen kunstgras meer!
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    donderdag 20 september 2018 om 12:33
    Nee...sorry...totaal niet met je eens....de gemiddelde supporter zit niet op Vitesse tegen club Brugge te wachten...punten verspelen tegen "kleinere " clubs ....dat is de fun....heeft Ajax bv daar het kampioenschap niet mee verspeeld....utrecht..den haag....Vitesse.....laten we het er maar op houden dat we het eens zijn dat we het oneens zijn....😁😉
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:17
    Cursusje boekhouden voor PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 00:03
    Dit idd.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    donderdag 20 september 2018 om 08:14
    Wedstrijd onder grootst denkbare spanning, en dan Makkelie die fluit...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:15
    De VAR corrigeert hem wel....hoop ik.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1975
    donderdag 20 september 2018 om 08:18
    VAR is Nijhuis. Dus de VAR zal wel de gehele wedstrijd roepen dat er niks aan de hand is.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    Goed punt. Zo lang veel Nederlandse clubs de EL niet serieus wensen te nemen, moeten ze ook niet mopperen dat landen als Rusland, Oekraïne, Turkije ons op de coëfficiënten lijst zijn voorbijgestreefd. Dat scheelt broodnodige ervaring - of die clubs nou beter zijn of niet, de confrontatie met andere spelwijzen, tactiek en mentaliteit is belangrijk; daardoor wordt je een betere speler/team - én inkomsten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    donderdag 20 september 2018 om 08:33
    Een van de weinige keren dat Sjoerd een goed punt maakt.
    Precies omdat deze weerstand zo enorm belangrijk is, moet de competitie kleiner worden en zullen we het Belgische systeem achterna moeten. Meer wedstrijden op een wat hoger niveau is belangrijk voor ons hele voetbal.

    Geef PSV 10 van dit soort wedstrijden in 3 maanden tijd en ze verkijken zich niet meer op het tempo wat een Barca ineens op de mat kan gooien. Scheelt je tegengoals én voorgoals. Tactisch en technisch is het verschil niet erg groot meer op dit moment.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:27
    Ze moeten juist de competitie vergroten naar 20 teams. Meer wedstrijden, meer ervaring, meer concurentie, meer geld.
    Vind ik leuk
    3Bier +10704
    donderdag 20 september 2018 om 10:17
    Meer kutpotjes tegen kleine ploegen die je met 7-0 wint
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 10:28
    Ja, zoals in Spanje bijvoorbeeld.

    Dit blijf je in iedere competitie houden, ook in een NeBe competitie.

    Misschien voor PSV en Ajax (fans) zijn dit 'kut' potjes, maar voor andere clubs (fans) is het juist een verrijking en Nederland heeft makkelijk twee clubs die kunnen aansluiten bij de Eredivisie
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    donderdag 20 september 2018 om 11:25
    Meer clubs zou de doodsteek voor de eredivisie zijn.
    Budget komt er nauwelijks bij wat dan dus moet worden verdeeld over nog meer clubs.
    Uitgesloten dat dit gebeurt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 12:42
    Als dat het probleem is .... TV gelden 5% omhoog en je bent klaar. Dat moet kunnen met 74 wedstrijden per jaar meer.

    Wist je trouwens dat er nauwelijks iets verdeeld wordt? Dat is het grootste probleem van het Nederlandse voetbal.

    Meer clubs, meer competitie, meer wedstrijden, minder degradatie kanditaten, een grotere pool van spelers,

    Het is altijd beter dan minder teams, minder wedstrijden of herhaaldelijk tegen dezelfde teams spelen. en een veel smallere top als kweekvijver voor talent.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41636
    donderdag 20 september 2018 om 14:42
    TV gelden gaan niet omhoog met meer clubs. Misschien een heeeeeeel klein stukje, maar dat verwacht ik niet. Ajax, PSV en Feyenoord vertegenwoordigen veruit de grootste tv-waarde namelijk.
    Daarbij komen er zoveel saaie potjes bij dat dit niet meer kijkers zal trekken.

    De weerstand moet omhoog. Niet de kwantiteit.
    Belgie is hét voorbeeld. Die potjes tussen Luik, Brugge, Anderlecht vinden meer plaats per seizoen door de kampioenspoule. Geweldig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 14:56
    Ga je weer over geld, en dan zeg ik weer dat er nauwelijks TV-gelden omgaan in de Eredivisie.en TV geld gaat wel omhoog, want er zijn vier extra speelweekenden. Anders geven zenders dat geld aan iets anders uit.

    Niet veel meer kijkers komen erbij, maar wel kijkers. Genoeg mensen hebben hun favourite club in de Eerste Divisie spelen.

    Tot slot wordt het pas echt saai als Feyenoord keer op keer tegen Vitesse en AZ speelt. Totaal onbelangrijke wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    HanV +4614
    donderdag 20 september 2018 om 09:40
    Je kunt natuurlijk ook als een keeper van een topclub een speler in de competitie neerlegt of als een verdediger een 2e gele kaart moet hebben die ook echt bestraffen en niet toestaan dat ze nog even wisselen, dat doen ze in Europa ook niet.
    Verder hebben de topclubs het 6 van de 10 wedstrijden wel erg gemakkelijk gehad, maar toch ook 4 niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 08:51
    Goed verwoord!
    Vind ik leuk
    heur es +777
    donderdag 20 september 2018 om 09:20
    Feyenoord kreeg ook wijze lessen tegen Trecin !
    Wie? Ja Trecin.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:33
    Omdat Feyenoord geen gebalanceerd elftal weet neer te zetten.

    Ik vind Bijlow een wereld talent, hou me ten goede. Maar dat hij bij Europese wedstrijden in de basis staat (terwijl je een ervren Vermeer hebt) zegt genoeg over dit Feyenoord. Dit kan gewoon niet als je in Europa een beetje serieus genomen wilt worden.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    donderdag 20 september 2018 om 09:27
    Hoe staat het nu qua coefficientiepunten? Hebben ze de blamages van Feyenoord, AZ en Vitesse al een beetje goed gemaakt?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    donderdag 20 september 2018 om 09:36
    Nee, Feyenoord, AZ en Vitesse hebben zo vreselijk slecht gepresteerd, dat dat nog wel een tijdje gaat duren.

    Ajax heeft ondertussen wel al iets van 11 punten behaald, dat is voor de club wel al een leuk aantal als je bekijkt hoeveel wedstrijden er nog zullen volgen. Maar als je het door 5 moet delen, blijft er natuurlijk weinig van over.

    Daarom ben ik zo tegen deze landen cofficienten, want ajax en PSV horen gewoon in de CL, maar al die andere clubs in Nederland zijn zo verdomd slecht, ongeloofelijk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    ajaxdev +507
    donderdag 20 september 2018 om 09:35
    Die overtreding was nuttig en terecht veel, maar vreemd dat die Griek die zeer 10 seconden a a n het shirt van de jong hangt geen geel krijgt.
    Vind ik leuk
    RWA040 +427
    donderdag 20 september 2018 om 15:21
    Het begint een beetje te irriteren, ieder topic over Frenkie.... Begrijp me niet verkeerd, geweldige speler, extreem groot talent en dit wordt een hele grote voetballer. Maar iets minder over Frenkie zou ik niet erg vinden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws