De Ligt-vervanger Eiting: 'Normaal doe je een dutje, dat zat er nu niet in'

    De Ligt-vervanger Eiting: 'Normaal doe je een dutje, dat zat er nu niet in'

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 09:08do 20-09-2018 om 09:08

    Carel Eiting maakte woensdag in de Johan Cruijff Arena zijn debuut in de Champions League. De middenvelder van Ajax hoorde rond een uurtje of elf dat Matthijs de Ligt niet fit genoeg was.

    "Vanaf dat moment hield ik er rekening mee dat ik zou gaan spelen", zegt Eiting tegen FOX Sports. De bevestiging volgde een paar uur later. "Dan heb je wel zoiets van: je gaat Champions League spelen. Vooral je omgeving denkt dat ook. Ik probeerde de wedstrijd wel te benaderen zoals elke andere wedstrijd. Maar normaal doe je een dutje, dat zat er nu niet in. Ik bleef gewoon wakker."

    Eiting kan zijn geluk niet op na de 3-0 zege op AEK Athene. "Ik heb echt genoten. Misschien soms te veel, omdat je te veel om je heen kijkt, en misschien soms te weinig, omdat je te gefocust bent. Het was een mix van momenten. Je beseft toch nog niet wat je hebt bereikt. Vroeger wilde je Champions League spelen, die tune horen en nu is het gebeurd."

    "Het gekke is dat je nu alweer bezig bent met PSV", vervolgt Eiting, die terugkijkt op een geslaagd optreden. "De trainers hebben aangegeven dat ze heel blij met mij waren."

    Poll

    Wordt Eiting dit seizoen een vaste basisspeler?

    (9022 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 20 september 2018 om 09:14
    Ik hoop dat de clash komend weekend een bloedeloze, voorzichtige en saaie wedstrijd wordt. Beter voor het NL voetbal dan dat beide clubs elkaar maximaal proberen te beschadigen en elkaar als krabben naar beneden trekken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    vos199 +1220
    donderdag 20 september 2018 om 09:30
    Wat een onzin, we willen toch spektakel in de Eredivisie zien? Ik hoop inderdaad niet dat Ziyech, de Jong, Tadic, Lozano en Bergwijn alle 5 hun been breken, maar wat zou het toch genieten zijn als zo'n wedstrijd 3-3 wordt of iets dergelijks...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:34
    Wil je ze fit aan het werk zien in just another day at the ED, of in de CL, is meer de vraag. Allemaal tegelijk én topfit kan niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:43
    Zoveel onzin in zo weinig regels, hoe krijg je het voor elkaar..
    Vind ik leuk
    Cookee +11279
    donderdag 20 september 2018 om 15:41
    In 1 regel zoals jij gaat me niet lukken.
    Probeer eens inhoudelijk te reageren.
    Vind ik leuk
    vos199 +1220
    donderdag 20 september 2018 om 09:44
    Ze spelen 3 oktober pas weer, dus ik vind het een beetje onzin als ze nu al gas terug gaan nemen voor over anderhalve week niet waar?
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    donderdag 20 september 2018 om 09:44
    Cl is pas weer over twee weken. Deze wedstrijd heeft daar dus totaal geen invloed op. Volgende week in de beker kunnen ze nog rouleren ook. Kortom onzin.
    Vind ik leuk
    Jan3611 +201
    donderdag 20 september 2018 om 09:37
    Uit in Amsterdam 3-3 zou ik voor tekenen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26657
    donderdag 20 september 2018 om 09:48
    IK zou altijd met van de Beek spelen i.p.v. Eiting.
    Vind ik leuk
    gerard.. +393
    donderdag 20 september 2018 om 10:28
    nee van beek is verdedigend zwak. Die goal die hij maakte wat men zo geweldig vindt van hem had jij ook gemaakt. Eitink is in potentie een completere betere voetbal. Als je vol op de aanval moet spelen is van Beek beter.Maar van Beek prima speler hoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26657
    donderdag 20 september 2018 om 13:10
    van de beek geeft je 16 goals per seizoen. Tegen clubs als Athene, Groningen, Nac, Zwolle en noem ze maar op, hoef je echt geen extra controleur hoor. Moet eens kijken wie daar staan...de Jong...De Ligt...Blind etc....Die vangen eventueel "gevaar " makkelijk op.
    Vind ik leuk
    gerard.. +393
    donderdag 20 september 2018 om 13:52
    dat is hetzelfde wat ik zeg toch tegen de mindere kan vd Beek spelen
    Vind ik leuk
    Cookee +11279
    donderdag 20 september 2018 om 15:46
    Beek heeft meer diepte in zijn spel, maar Eiting is de betere voetballer. Ajax heeft alleen Huntelaar, dan is vd Beek bruikbaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:16
    Geen vaste basis speler. Maar hij zal zeker zijn wedstrijdjes krijgen. Prima speler.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 09:16
    "Terugkijkt op een geslaagd optreden"

    Die jongen speelde een draak van een wedstrijd, enige vorm van zelfreflectie is tegenwoordig ver te zoeken bij jonge voetballers.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    donderdag 20 september 2018 om 09:16
    😂🤣😂

    Zoals je kunt lezen is dat stukje sowieso geen quote. De trainers waren blij met hem is alles wat hij over zijn eigen prestatie zegt. En dat ze blij met hem waren is ook terecht.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2369
    donderdag 20 september 2018 om 09:17
    Eiting doet het gewoon goed. Maar ik denk niet dat het hem lukt om 1 van de middenvelders dit seizoen al uit de basis te spelen.

    Als er 1 de basis uit gaat, zal dat Schöne moeten zijn, maar als de Jong ook op het middenveld loopt zal v/d Beek degene zijn die zijn plek dan overneemt denk ik. Maar ik denk dat volgend seizoen voor Eiting word.
    Vind ik leuk
    joeri99 +12
    donderdag 20 september 2018 om 09:24
    Ik vraag mijn manager ook heel vaak om tussentijds een dutje te doen, met name als ik om 0700 moet beginnen en wekker om 0500 gaat. Ik heb een ultra goede reden, als ik namelijk even een dutje doe gaat mijn productie omhoog. Is ook 100% onderzocht, maar altijd die verdomde 0 op mijn rekest!! :( Zwoar leem :P
    Vind ik leuk
    zapperboy +1009
    donderdag 20 september 2018 om 09:26
    'Normaal doe je een dutje, dat zat er nu niet in'
    Zo, buiten de mooie goals was het een mega saaie wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Prof(.) +268
    donderdag 20 september 2018 om 09:31
    Wat heeft dat nou uit te staan met je citaat?😅 Overigens de tweede helft kan je qua spel toch niet saai noemen?!
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 09:31
    Tjonge jonge jonge........normaal doe je een dutje.
    Ik ga straks even aan mijn baas vragen of ik een dutje mag doen want ik moet vanmiddag nog een prestatie leveren.
    En dan wij het met zijn allen maar gek vinden dat jonge voetballers helemaal buiten de realiteit leven.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    donderdag 20 september 2018 om 09:33
    Jonge voetballers? Die dutjes zijn al zo oud als het profvoetbal.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 09:39
    Dat klopt, maar als je in zo'n beschermde omgeving opgroeit kom je dus nooit normaal in de maatschappij te staan. En dan vinden wij het gek dat die jongens als bijvoorbeeld Depay zich vreemd gaan gedragen.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    donderdag 20 september 2018 om 09:41
    Sorry hoor, maar dat heeft echt 0,0 met deze dutjes te maken. Tegelijkertijd zijn er heel veel jongens die nooit zo worden als Depay maar wel in dezelfde wereld opgroeien.

    Depay is juist de uitzondering.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 09:44
    Ook prima, is jouw mening.
    Persoonlijk vind ik dit soort zaken helemaal buiten de normale wereld staan. De gewone man moet 40 uur per week zichzelf de blubber werken om een normale boterham te verdienen. Dan zit ik er niet op te wachten dat een snotneus even verteld dat ie van de zenuwen geen middagdutje kon doen.
    Vind ik leuk
    Sigma +2932
    donderdag 20 september 2018 om 09:54
    Tja had je ook geen groenteboer moeten worden.....en had je nou maar geluisterd dat je van sigaretten , drank en drug moet afblijven....en had je niet vanaf donderdagavond tot zondag ochtend moeten feesten...maar keurig elke dag 20.00 naar bed moeten gaan...om 06.00 in de ochtend te kunnen joggen. etc etc etc....Ook jij had de mogelijkheden....maar JIJ heb het niet opgepakt......

    ps ...ik trouwens ook niet....
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 09:56
    Euh... ik hou het maar gewoon op mijn ontzettend gebrek aan talent. Ik kan hooguit slap ouwehoeren over voetbal, maar kan de bal niet fatsoenlijk wegschoppen :-(
    Vind ik leuk
    Sigma +2932
    donderdag 20 september 2018 om 10:01
    Ik hou het bij het feit dat ik nooit ontdekt bent...en daarom een ander talent hebt ontwikkeld...namelijk bierheffen.....hehehehe
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 10:05
    Kijk....daar zouden wij elkaar dan weer tegenkomen in de CL.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    donderdag 20 september 2018 om 10:04
    Even voor mijn duidelijkheid jij vind het gek dat een jonge van die leeftijd ( nog een kind ) smiddags er wakker van ligt omdat hij weet dat een paar uur later iets werkelijkheid gaat worden waar hij al heel zijn leven keihard elke dag voor traint? Man ik zou niet wete wat ik zou moeten doen met mezelf haha
    Vind ik leuk
    Deck010 +8246
    donderdag 20 september 2018 om 10:13
    Hahaha, is inderdaad niet vreemd nee. Dit ventje heeft nog alle recht op een middagdutje. Sterker nog, hij komt zelfs nog in aanmerking voor borstvoeding. Maar ik doelde meer op de overdreven beschermde omgeving waarin deze jongens opgroeien. Volledig buiten de realiteit van de "normale" wereld.
    Vind ik leuk
    2cents +57937
    donderdag 20 september 2018 om 10:42
    Een topsporter moet fit zijn. Dat is dus niet alleen training, maar ook rust. Als je dat niet snapt dan houdt het wel op denk ik.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 20 september 2018 om 09:39
    Ach ja dit soort ventjes zouden ook nooit normaal kunnen meedraaien in de maatschappij. Die hebben echt een verknipt beeld. Dutjes doen onder werktijd, op normale werkdagen 's morgens een paar uur arbeid leveren en halverwege de middag, zeer vorstelijk betaald worden en nog wat te mekkeren ook.

    Het lijkt wel lui-lekkerland voor die gasten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    rinirat +2936
    donderdag 20 september 2018 om 09:49
    Gewoon vol uit voetballen beide, mooie pot!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4221
    donderdag 20 september 2018 om 10:02
    Ik zie dat talent van eiting nog niet hoor. Voegde gisteren echt helemaal niks toe
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    donderdag 20 september 2018 om 10:02
    Ik vond Carel enorm tegen vallen gisteren. Hij speelde veel ballen verkeerd in en bracht aanvallend niet heel veel, afgezien van 1 fantastische steek pass. Het is onbegrijpelijk dat Donny niet speelt, het valt ook niet te verdedigen. Het valt me ook op dat tijdens het interview na de wedstrijd werd gevraagd aan Ten Hag wat hij vond van de inval beurt van Donny. Het antwoord was ontwijkend, "er hebben er meer goed ingevallen". Ik begrijp niet zo goed wat hier aan de hand is, Donny moet spelen. Elke trainer kan met dit team winnen. Effe ophouden nou Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    donderdag 20 september 2018 om 10:06
    Ik zag juist een intervieuw waarin ten hag zei dat donny fantastisch had gespeeld en had laten zien dat hij wilt spelen, ga er wel vanuit dat hij er snel weer in staat hoor heeft toch wel laten zien over karakter te beschikken.
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +79
    donderdag 20 september 2018 om 10:39
    3-4
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:27
    Eiting is gewoon voor volgend seizoen de opvolger van de Jong en dat kan hij ook zeker aan
    Vind ik leuk
    Cookee +11279
    donderdag 20 september 2018 om 15:35
    Ik vond Eiting prima spelen, zit net even wat meer voetbal in dan Donny.
    Maar Schone was ook erg goed vanouds als midvelder, die zeurt nooit maar staat er wel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws