'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 11:09do 20-09-2018 om 11:09

Hoewel het seizoen 2018/2019 nog maar net begonnen is, lijkt FC Barcelona al bezig te zijn met de nieuwe voetbaljaargang. Het Spaanse medium Diario Sport claimt dat het de beschikking heeft over het ontwerp van het toekomstige Barcelona-shirt.

Naar verluidt gaat de Catalaanse grootmacht in het seizoen 2019/2020 met een geblokt shirt spelen, net zoals het nationale team van Kroatië dat al jarenlang doet. Shirtsponsor Nike lijkt wel van plan om de clubkleuren van de Blaugranas in ere te houden, maar de traditionele verticale strepen gaan mogelijk, in elk geval voor één seizoen, verdwijnen.

Het is niet de eerste keer dat FC Barcelona van het vaste motief af zou wijken. Tijdens het seizoen 2008/2009 speelde de club in een 'Feyenoord-ontwerp': één helft van het shirt was blauw en de andere was rood. Tijdens de jaargang 2012/2013 deed het tricot juist denken aan dat van Ajax: één rode baan in het midden, omringd door twee blauwe banen. In 2015/2016 speelde Barcelona met horizontale strepen in plaats van verticale.

Plaats een reactie

Snapje? +8059
donderdag 20 september 2018 om 11:12
Rood wit veel mooier!!
Vind ik leuk
henkvlis +4195
donderdag 20 september 2018 om 11:20
Over smaak valt te twisten.
Wat de ene mooi vindt, is voor een ander helemaal niets.

Wat hetzelfde is gebleven zijn de kleuren, echter zijn ze afgeweken van de traditionele strepen.
Dat is op zich wel vreemd, want die strepen horen tenslotte toch bij de rijke traditie van de club.

Vind ik leuk
mba4u2c +3589
donderdag 20 september 2018 om 12:01
Tradities moeten in ere gehouden worden. Zeker in het voetbal...
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 13:59
en jij gelooft dat deze basisschool tekening echt is?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:12
bah bah , Barca verneukt tegenwoordig ook dat prachtige shirt voor geld
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:15
Waar heb jij gelezen dat het geld betreft..?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:18
nee ze veranderen de originele blaugrana strepen voor blokken , omdat ze het mooi vinden denk jij ???
Vind ik leuk
kevinleo +2808
donderdag 20 september 2018 om 11:21
Ik zie ook wel eens mannen naast een vrouw lopen waarvan ik denk bah bah loop je er naast omdat je het mooi vind? Verbazingwekkend vinden ze dat 9/10 keer niet maar boeit het ze niet zo als jij en ik
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:22
Waarom veranderen ze elk jaar wat details en de uitshirts denk jij?

Als ze gewoon een aantal jaren met dezelfde shirts spelen is daar minder aan te verdienen.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:26
Dit shirt ziet er inderdaad niet uit.
Vind ik leuk
Koeroe +12439
donderdag 20 september 2018 om 11:13
Dat kunnen de supporters van barca niet accepteren. Dat zou t zelfde zijn als ze t bij Feyenoord of Ajax ineens zouden doen.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:13
Tijdens het seizoen 2008/2009 speelde de club in een 'Feyenoord-ontwerp.......Alleen al op het woord Feyenoord moet ik reageren.........;-)
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
donderdag 20 september 2018 om 11:15
Niet mooi.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1419
donderdag 20 september 2018 om 11:17
Wel mooi
Vind ik leuk
Koeroe +12439
donderdag 20 september 2018 om 11:22
Niet mooi
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1419
donderdag 20 september 2018 om 11:22
Welles
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
donderdag 20 september 2018 om 12:07
Wellus/niettus obsessie.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1419
donderdag 20 september 2018 om 13:39
Niettus
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
donderdag 20 september 2018 om 14:15
Hebbes:p
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:15]
Vind ik leuk
Lampenpit +1321
donderdag 20 september 2018 om 11:17
De mensen van Nike die zich al jaren met het barca tenue bezighouden moeten echt opgenomen worden. Ieder jaar weer presteren ze het om het meest simpele tenue te verneuken. Dit jaar past het broekje ook totaal niet bij het tenue en zulke dingen gebeuren al jaren. Barca speelt in blauw rood verticaal gestreept. Adidas maakt toch ook niet ineens een Emmen shirt voor Ajax?....
Vind ik leuk
Zultkop +6369
donderdag 20 september 2018 om 11:24
Dat Emmen shirt bevat wel 6 sterren trouwens :) Tenue doet me meer denken aan fc utrecht (komt ook door het logo van Emmen).
Vind ik leuk
Mari +11734
donderdag 20 september 2018 om 11:18
Te druk
Vind ik leuk
Zalkerboy +488
donderdag 20 september 2018 om 11:19
Meer een shirt voor in de Keukenkampioendivisie😉
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
donderdag 20 september 2018 om 11:20
Jezus, dat ziet eruit.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:24
Ja kan je gewoon op dammen.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:48
Speciaal voor messi die sjokt rond en kiest wat momenten om te schitteren. Kan ie zich verder bezig houden met een potje dammen
Vind ik leuk
imho +1671
donderdag 20 september 2018 om 11:20
Ze hebben op het shirt mijn mening al onderstreept
Vind ik leuk
mcmodd +26043
donderdag 20 september 2018 om 11:26
Dat halsje met dat vlaggepuntje? Ik denk dat dit beter gebruikt kan worden voor de dames van Barçelona. Dan komen de welvingen geblokt wat beter uit en is iedereen voldoende tevreden gesteld. Bah.
Vind ik leuk
buenosje +1032
donderdag 20 september 2018 om 11:27
Misschien dat dit shirt dan geen 210 euro kost?
Vind ik leuk
RtdDub +13420
donderdag 20 september 2018 om 11:27
Ze kunnen klooien met dat ontwerp wat ze willen, het zijn de kleuren die het moeilijk maken om de sponsornaam zo duidelijk mogelijk te maken.
Want daar is al dat gerommel met dat shirt om te doen.

Middelste blauwe vakje op het shirt geeft wel mijn mening over "modern football" goed weer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
Jopi1982 +830
donderdag 20 september 2018 om 11:29
Net een theedoek! Krijgen ze dan meer geld uit het Midden Oosten?
Vind ik leuk
Futre +4315
donderdag 20 september 2018 om 11:30
Todo por el dinero, amigos.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:54
Daar draait alles om toch
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
donderdag 20 september 2018 om 11:37
Iemand al gelet op het blauwe vakje precies in het midden?
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 11:46
Ik krijg echt het heen en weer van al die traditionele mooie clubtenues die verkwanselt worden door ontwerpers van Nike, Adidas en dergelijke. Nuances veranderen prima maar houdt de basis in stand.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
Vato75 +2215
donderdag 20 september 2018 om 12:10
Ziet er niet uit dat shirt
Vind ik leuk
san the man +1115
donderdag 20 september 2018 om 12:17
Welke traditie fc Barcelona is helaas 1 van de laatste clubs die ook voor het geld gezwicht zijn. Bayern München, nu de laatste echte club in het voetbal?
Vind ik leuk
Aliassmits +278
donderdag 20 september 2018 om 12:21
Beetje jammer dit shirt
Vind ik leuk
Toets +417
donderdag 20 september 2018 om 12:53
PSV heeft ook ooit eens zo'n blokken-motiefje gehad.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:54]
Vind ik leuk
Het Brein +4682
donderdag 20 september 2018 om 13:24
Boavista ook, wellicht nog steeds.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2138
donderdag 20 september 2018 om 15:38
Boavista heeft het altijd gehad inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 20 september 2018 om 13:09
Zo getekend ziet het er niet zo mooi uit, volgens mij valt het in het echt wel mee. Wel mooi detail, de Catalaanse vlag in de nek.
Vind ik leuk
Het Brein +4682
donderdag 20 september 2018 om 13:24
Niet mooi, verloedering van het shirt. Het shirt uit de tijd van Rivaldo was het mooist..
Vind ik leuk
Cookee +12181
donderdag 20 september 2018 om 15:32
Dan snapt NIKE er geen reet van. Traditie is zo mooi omdat het traditie IS.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2138
donderdag 20 september 2018 om 15:36
Dit slaat nergens op. Begrijp niet hoe socios dit soort dingen pikken.

In 2008-2009 speelde Barça trouwens in die "Feyenoord-ontwerp" ter ere van hun honderdjarig bestaan. De allereerste Barça-shirt zag er namelijk ook zo uit.
Vind ik leuk
Arbee +2458
donderdag 20 september 2018 om 23:29
Ongelofelijk kansloos. Die horizontale strepen van een paar seizoenen geleden vond ik al helemaal niks en dit vind ik nog minder. Maar goed, met dit bestuur verbaast het mij niks.
Vind ik leuk
hefbrug38 +527
zaterdag 22 september 2018 om 11:44
Allemaal geld geld en nog eens geld
Vind ik leuk
DaanAfca18 +258