'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

    'FC Barcelona gaat afwijken van traditie en kiest voor 'Kroatië-motief''

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 11:09do 20-09-2018 om 11:09

    Hoewel het seizoen 2018/2019 nog maar net begonnen is, lijkt FC Barcelona al bezig te zijn met de nieuwe voetbaljaargang. Het Spaanse medium Diario Sport claimt dat het de beschikking heeft over het ontwerp van het toekomstige Barcelona-shirt.

    Naar verluidt gaat de Catalaanse grootmacht in het seizoen 2019/2020 met een geblokt shirt spelen, net zoals het nationale team van Kroatië dat al jarenlang doet. Shirtsponsor Nike lijkt wel van plan om de clubkleuren van de Blaugranas in ere te houden, maar de traditionele verticale strepen gaan mogelijk, in elk geval voor één seizoen, verdwijnen.

    Het is niet de eerste keer dat FC Barcelona van het vaste motief af zou wijken. Tijdens het seizoen 2008/2009 speelde de club in een 'Feyenoord-ontwerp': één helft van het shirt was blauw en de andere was rood. Tijdens de jaargang 2012/2013 deed het tricot juist denken aan dat van Ajax: één rode baan in het midden, omringd door twee blauwe banen. In 2015/2016 speelde Barcelona met horizontale strepen in plaats van verticale.

    Plaats een reactie

    Snapje? +7665
    donderdag 20 september 2018 om 11:12
    Rood wit veel mooier!!
    Vind ik leuk
    henkvlis +4080
    donderdag 20 september 2018 om 11:20
    Over smaak valt te twisten.
    Wat de ene mooi vindt, is voor een ander helemaal niets.

    Wat hetzelfde is gebleven zijn de kleuren, echter zijn ze afgeweken van de traditionele strepen.
    Dat is op zich wel vreemd, want die strepen horen tenslotte toch bij de rijke traditie van de club.

    Vind ik leuk
    mba4u2c +3541
    donderdag 20 september 2018 om 12:01
    Tradities moeten in ere gehouden worden. Zeker in het voetbal...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:59
    en jij gelooft dat deze basisschool tekening echt is?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:12
    bah bah , Barca verneukt tegenwoordig ook dat prachtige shirt voor geld
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:15
    Waar heb jij gelezen dat het geld betreft..?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:18
    nee ze veranderen de originele blaugrana strepen voor blokken , omdat ze het mooi vinden denk jij ???
    Vind ik leuk
    kevinleo +2642
    donderdag 20 september 2018 om 11:21
    Ik zie ook wel eens mannen naast een vrouw lopen waarvan ik denk bah bah loop je er naast omdat je het mooi vind? Verbazingwekkend vinden ze dat 9/10 keer niet maar boeit het ze niet zo als jij en ik
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:22
    Waarom veranderen ze elk jaar wat details en de uitshirts denk jij?

    Als ze gewoon een aantal jaren met dezelfde shirts spelen is daar minder aan te verdienen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:26
    Dit shirt ziet er inderdaad niet uit.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12511
    donderdag 20 september 2018 om 11:13
    Dat kunnen de supporters van barca niet accepteren. Dat zou t zelfde zijn als ze t bij Feyenoord of Ajax ineens zouden doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:13
    Tijdens het seizoen 2008/2009 speelde de club in een 'Feyenoord-ontwerp.......Alleen al op het woord Feyenoord moet ik reageren.........;-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19402
    donderdag 20 september 2018 om 11:15
    Niet mooi.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1431
    donderdag 20 september 2018 om 11:17
    Wel mooi
    Vind ik leuk
    Koeroe +12511
    donderdag 20 september 2018 om 11:22
    Niet mooi
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1431
    donderdag 20 september 2018 om 11:22
    Welles
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    donderdag 20 september 2018 om 12:07
    Wellus/niettus obsessie.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1431
    donderdag 20 september 2018 om 13:39
    Niettus
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23034
    donderdag 20 september 2018 om 14:15
    Hebbes:p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Lampenpit +959
    donderdag 20 september 2018 om 11:17
    De mensen van Nike die zich al jaren met het barca tenue bezighouden moeten echt opgenomen worden. Ieder jaar weer presteren ze het om het meest simpele tenue te verneuken. Dit jaar past het broekje ook totaal niet bij het tenue en zulke dingen gebeuren al jaren. Barca speelt in blauw rood verticaal gestreept. Adidas maakt toch ook niet ineens een Emmen shirt voor Ajax?....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Dat Emmen shirt bevat wel 6 sterren trouwens :) Tenue doet me meer denken aan fc utrecht (komt ook door het logo van Emmen).
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    donderdag 20 september 2018 om 11:18
    Te druk
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +455
    donderdag 20 september 2018 om 11:19
    Meer een shirt voor in de Keukenkampioendivisie😉
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7038
    donderdag 20 september 2018 om 11:20
    Jezus, dat ziet eruit.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:24
    Ja kan je gewoon op dammen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:48
    Speciaal voor messi die sjokt rond en kiest wat momenten om te schitteren. Kan ie zich verder bezig houden met een potje dammen
    Vind ik leuk
    imho +1285
    donderdag 20 september 2018 om 11:20
    Ze hebben op het shirt mijn mening al onderstreept
    Vind ik leuk
    mcmodd +24238
    donderdag 20 september 2018 om 11:26
    Dat halsje met dat vlaggepuntje? Ik denk dat dit beter gebruikt kan worden voor de dames van Barçelona. Dan komen de welvingen geblokt wat beter uit en is iedereen voldoende tevreden gesteld. Bah.
    Vind ik leuk
    buenosje +980
    donderdag 20 september 2018 om 11:27
    Misschien dat dit shirt dan geen 210 euro kost?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9097
    donderdag 20 september 2018 om 11:48
    Waarschijnlijk krijg je geld toe om dit lelijke shirt te dragen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13527
    donderdag 20 september 2018 om 11:27
    Ze kunnen klooien met dat ontwerp wat ze willen, het zijn de kleuren die het moeilijk maken om de sponsornaam zo duidelijk mogelijk te maken.
    Want daar is al dat gerommel met dat shirt om te doen.

    Middelste blauwe vakje op het shirt geeft wel mijn mening over "modern football" goed weer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    donderdag 20 september 2018 om 11:29
    Net een theedoek! Krijgen ze dan meer geld uit het Midden Oosten?
    Vind ik leuk
    Futre +3144
    donderdag 20 september 2018 om 11:30
    Todo por el dinero, amigos.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:54
    Daar draait alles om toch
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1775
    donderdag 20 september 2018 om 11:37
    Iemand al gelet op het blauwe vakje precies in het midden?
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 11:46
    Ik krijg echt het heen en weer van al die traditionele mooie clubtenues die verkwanselt worden door ontwerpers van Nike, Adidas en dergelijke. Nuances veranderen prima maar houdt de basis in stand.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2229
    donderdag 20 september 2018 om 12:10
    Ziet er niet uit dat shirt
    Vind ik leuk
    san the man +1122
    donderdag 20 september 2018 om 12:17
    Welke traditie fc Barcelona is helaas 1 van de laatste clubs die ook voor het geld gezwicht zijn. Bayern München, nu de laatste echte club in het voetbal?
    Vind ik leuk
    Aliassmits +253
    donderdag 20 september 2018 om 12:21
    Beetje jammer dit shirt
    Vind ik leuk
    Toets +395
    donderdag 20 september 2018 om 12:53
    PSV heeft ook ooit eens zo'n blokken-motiefje gehad.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:54]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4354
    donderdag 20 september 2018 om 13:24
    Boavista ook, wellicht nog steeds.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2014
    donderdag 20 september 2018 om 15:38
    Boavista heeft het altijd gehad inderdaad.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 13:09
    Zo getekend ziet het er niet zo mooi uit, volgens mij valt het in het echt wel mee. Wel mooi detail, de Catalaanse vlag in de nek.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4354
    donderdag 20 september 2018 om 13:24
    Niet mooi, verloedering van het shirt. Het shirt uit de tijd van Rivaldo was het mooist..
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    donderdag 20 september 2018 om 15:32
    Dan snapt NIKE er geen reet van. Traditie is zo mooi omdat het traditie IS.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2014
    donderdag 20 september 2018 om 15:36
    Dit slaat nergens op. Begrijp niet hoe socios dit soort dingen pikken.

    In 2008-2009 speelde Barça trouwens in die "Feyenoord-ontwerp" ter ere van hun honderdjarig bestaan. De allereerste Barça-shirt zag er namelijk ook zo uit.
    Vind ik leuk
    Arbee +2309
    donderdag 20 september 2018 om 23:29
    Ongelofelijk kansloos. Die horizontale strepen van een paar seizoenen geleden vond ik al helemaal niks en dit vind ik nog minder. Maar goed, met dit bestuur verbaast het mij niks.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +516
    zaterdag 22 september 2018 om 11:44
    Allemaal geld geld en nog eens geld
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws