'MRI-scan geeft duidelijkheid over blessure De Ligt; Ajax blijft hopen op duo'

    'MRI-scan geeft duidelijkheid over blessure De Ligt; Ajax blijft hopen op duo'

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 07:07vr 21-09-2018 om 07:07

    Ajax heeft nog geen streep gezet door de namen van Matthijs de Ligt en Klaas-Jan Huntelaar in aanloop naar de Eredivisie-topper tegen PSV. De Amsterdammers hebben nog steeds hoop dat de twee mee kunnen doen, meldt De Telegraaf.

    Donderdag werd al wel duidelijk dat het een race tegen de klok is voor De Ligt en Huntelaar. Trainer Erik ten Hag hakt vermoedelijk pas zaterdag de knoop door. De verdediger en de spits moeten de afsluitende training meedoen om een dag later te kunnen spelen in het Philips Stadion.

    Volgens De Telegraaf heeft De Ligt de binnenband van zijn knie verrekt en zit er vocht in het gewricht, zo wees een mri-scan uit. De aanvoerder liet het treffen met AEK Athene in de Champions League al aan zich voorbijgaan.

    Huntelaar, dit seizoen al zes keer trefzeker, viel tegen de Grieken uit met hamstringklachten. Zijn wissel leek vooral uit voorzorg. Of Ten Hag risico wil nemen met zijn aanvalsleider, blijkt zaterdag.

    Poll

    Maakt Ajax ook zonder De Ligt en Huntelaar kans bij PSV?

    (6143 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34512
    vrijdag 21 september 2018 om 07:13
    Als die 2 niet doen zit het psv weer mee 😂

    Offtopic: vp komt tenminste met een reactie over de problemen met jullie 500 error. Mensen worden er gek van
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:15]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10301
    vrijdag 21 september 2018 om 07:29
    Wie o wie gaat met wat puntjes morse zodat Feyenoord wat in kan lopen zondag 😉😏
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    vrijdag 21 september 2018 om 07:34
    U mag eindhoven gaan bedanken voor het morsen zondag!... (hoop ik)
    Vind ik leuk
    Axim +838
    vrijdag 21 september 2018 om 09:18
    U mag amsterdam gaan bedanken voor het morsen zondag!...(hoop ik)
    Vind ik leuk
    Berbr +2245
    vrijdag 21 september 2018 om 07:57
    Moet Feij zelf wel winnen...
    Vind ik leuk
    Jozef +40224
    vrijdag 21 september 2018 om 08:24
    Als Feyenoord mee wil doen om het kampioenschap moet het hopen dat Ajax wint zondag lijkt me....
    Vind ik leuk
    frhoi +1074
    vrijdag 21 september 2018 om 08:36
    zo zie ik dat niet, ajax wint makkelijker de kleine wedstrijden en psv gaat t toch sneller fout. maar goed, dat maakt allemaal niet uit want wij winnen zelf ook zelden de kleintjes. (zeker in uitwedstrijden)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:11
    dit is echt bullshit waarom werd psv vorigjaar kampioen ?
    omdat ze veel meer wedstrijden van de kleintjes wisten te winnen terwijl ajax vaak punten verspeelden tegen de kleintjes
    Vind ik leuk
    mr1963 +9
    vrijdag 21 september 2018 om 10:59
    Vergeet de laatste minuten niet en blessuretijd vriend
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    vrijdag 21 september 2018 om 11:25
    Euhhh...nee.... vergeten wij niet.... hoort gewoon bij de rechtmatige speeltijd.... en als je blijft drukken kun je dus ook regelmatig in de blessuretijd winnen....😁😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:55
    drukken???? en psv is een vies woord!
    Vind ik leuk
    Jozef +40224
    vrijdag 21 september 2018 om 14:06
    Ajax haalde volgens mij de meeste punten uit toppers en verloor het kampioenschap vooral door thuis tegen Vitesse en Utrecht te verliezen. Uit verliezen kan, maar thuis moet je deze pĺegen verslaan wil je kampioen worden. Het jaar ervoor waren uitglijders thuis tegen Roda en Willem II fataal. Niet de topwedstrijeen. Zoals gezegd, die kun je verliezen, maar tegen mindere ploegen moet je zeker thuis winnen.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1128
    vrijdag 21 september 2018 om 11:26
    Het vorige seizoen is voorbij, dit seizoen mogen we stellen is Ajax vele malen sterker dan vorig seizoen en zit het goed in de koppies van de spelers. Ik verwacht een hoop van dit Ajax, maar PSV vs Ajax is een wedstrijd opzich, er komen andere krachten vrij en een andere druk. Dit zijn de wedstrijden, yes ik heb er zin in! Kan niet zeggen wie er gaat winnen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:53
    nee psv werd kampioen om dat Luuk de jong veel goal met het hoof heef gemaakt die eigenlijk afgekeurd hoorden te worden om dat Luuk de jong zijn tegenstander weg duwden of met een arm op de schouwden van zijn tegenstander leunden bij zijn goals! kijk op you tube video's en je ziet het!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:19
    Dan zou PSV punten moeten morsen, want die hebben een grotere voorsprong op jullie..
    Vind ik leuk
    Echt? +4017
    vrijdag 21 september 2018 om 07:33
    Ze kunnen de Ligt beter sparen voor de CL, in Eindhoven pakken ze toch geen punten
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:25
    Ik heb nieuws voor je, we hebben Huntelaar een de Ligt niet nodig om te winnen van PSV. Het wordt hooguit iets moeilijker.
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2356
    vrijdag 21 september 2018 om 08:51
    Je doet je naam weer eer aan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:44
    Uiteraard! Maar het wordt 0-2! Ik schat psv iets hoger in dan AEK.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:58
    We hebben het gezien. Totale afgang van de klunsjes weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:59
    en in Eindhoven kunnen ze beter het hele psv elftal sparen in de cl want psv is al uitgeschakeld in de cl ronde 2
    Vind ik leuk
    Mari +10241
    vrijdag 21 september 2018 om 11:52
    VP is met een reactie gekomen.
    Ze kregen de melding: 500 error
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1105
    vrijdag 21 september 2018 om 12:39
    Wtf is die 500 error en wat kan je daardoor niet? Veel mensen al over gehoord maar zelf geen last van 😅
    Vind ik leuk
    John M. +4877
    vrijdag 21 september 2018 om 14:04
    Ik moet vrijwel iedere topic twee tot driemaal starten. Steeds komt de melding|:
    Error 500, kan site niet starten, zo ongeveer. Uit louter woede lees ik de melding niet goed.
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1105
    zaterdag 22 september 2018 om 03:17
    Helemaal nergens last van gelukkig, word alleen wel schijtziek van de cookies die ik telkens weer moet accepteren 😆
    Maaruh.... Sucks to be you, ikzelf zit op (windows)telefoon.
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1179
    vrijdag 21 september 2018 om 07:14
    Niets forceren.. beterschap !
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:19
    Dacht ik ook, gaan forceren om één competitiewedstrijd, nee toch..?
    Vind ik leuk
    Jozef +40224
    vrijdag 21 september 2018 om 08:28
    Zo is het.



    Zo'n onbeduidend potje moeten we ook kunnen afwerken met mindere spelers.


    Oei... ik moet even aan Heracles thuis denken...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:15
    psv wint makkelijk, met of zonder de Ligt en Huntelaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:23
    Tuurlijk, Ajax speelt heel goed, PSV speelt slimmer...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:26
    Slimmer of schijteriger... :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:28
    Grapjas (-;
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:33
    Jij begint.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:30
    Slimmer. Ik weet niet eens hoe je überhaupt schijterig in je hoofd haalt. psv heeft 7 goals meer gemaakt dan ajax, maar goed.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3369
    vrijdag 21 september 2018 om 10:05
    Ado bedankt
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:09
    Beide spelen goed, maar anders ten opzichte van elkaar. Het zou toch juist het mooiste zijn de krachtmeting te doen met volle sterkte van beide ploegen! En niet een gehavende ploeg want de ligt is echt een gigantisch gemis. De 2 teams die Nederlandsvoetbal moeten gaan redden wens je beide geen blessures van de belangrijkste spelers.. Hoop dat de ligt er in iedergeval bij kan zijn zodat het een echt mooie pot kan worden tussen de sterkste van de eredivisie en moge de beste winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:11
    Begrijp je standpunt en hoop zeker dat de Ligt en KJH weer heel snel asnsluiten bij de selectie, heel snel, maandag....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:21
    Tadic? Heb je het artikel wel gelezen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:23
    Sorry, net wakker, las ook artikel over Tadic....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:40
    Kjh is makkelijker op te vangen dan de ligt als je het mij vraagt. Is juist een verassing zometeen voor psv als er ineens tadic in de spits staat. Nog meer dynamiek.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22246
    vrijdag 21 september 2018 om 07:23
    Het gaat niet over Top Oss
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:15
    Geen risico’s nemen !

    En zonder deze 2 moet het ook zeker lukken !
    Ten Hag heeft genoeg alternatieven
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:13
    Nou noem jij het alternatief voor de ligt eens dan! Kwa kracht, inzicht en kopkracht dan? Is echt een belangrijke schakel in de verdediging. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik schuurs nog niet heb zien spelen, nog niet zo'n hoge pet van wober. En de Jong kan juist het middenveld kapot spelen op zijn favoriete positie.. Hoop dat een van die 2 over kan nemen. En natuurlijk is het mogelijk zonder, is wel dat het het mooiste is als de teams in volle sterkte kunnen starten
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:35
    FRENKIE een linie zakken, zoals afgelopen woensdag. Eiting op CVM. Je hebt Donny en Lasse ook nog. In de punt Dolberg(mits hij 100% is) en anders Sierhuis.

    Achterin kan je ook Wober zetten en FRENKIE op t middenveld als cvm.

    Keuze zat beste martijnktje
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:41
    Met een luuk die kopsterk is en het voetbal wat je meot hebben op het middenveld. Liever wober achterin en frenkie op het middenveld
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:43
    Wober is geen de ligt. Frenkie is zwakker en kleiner maar met inzicht. En zijn zeker opties, maar ontken niet dat je verdedigend zeker wat mist. Frenkie koppend en fysiek niet sterk, blind teveel oeps momenten en minder sterk als luuk. Schuurs ben ik wel benieuwd naar waar ie staat met zijn ontwikkeling
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +8214
    vrijdag 21 september 2018 om 07:18
    We hebben laten zien dat er gewonnen kan worden zonder hem. Aardige brede selectie dus kan prima opgevangen worden. Psv is sterk, maar wij zijn Ajax! ❌❌❌
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:21
    JZAWZDB!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3598
    vrijdag 21 september 2018 om 08:52
    En maar weer Ajax (of eigenlijk van Gaal in zijn Ajax tijd) proberen na te doen.
    Zielig hoor, zelf niets hebben of kunnen bedenken..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:07
    Hij blijft goed, hè...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3598
    vrijdag 21 september 2018 om 15:15
    Mwah, heb het zelf niet zo op goedkope kopieën, maar ieder het zijne.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:50
    JZAWZDB...Kreet van 24 jaar geleden. Toen klopte die nog, is nu een beetje zielig aan het worden...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:26
    Wat zei ik dan?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3598
    vrijdag 21 september 2018 om 15:17
    Op zich ben je het nog steeds als recordkampioen.
    De relevantie is inmiddels een heel stuk minder dus mij zal je het niet zien gebruiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:09
    Sorry, vind andere zaken relevanter...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3598
    vrijdag 21 september 2018 om 16:17
    Gelukkig stond dat er nog niet..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:42
    En nog iets, Bijlmer, waarom zouden wij elkaar verwijten dat we liefde voelen voor elkaars club? Ik woon nu in Ajax-land maar geboren in PSV-land. Gelukkig zijn mijn Ajax-maatjes niet zo triest als die Ajax-paupers hier...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:32
    Hoor je mij nog lullen over '88??
    De actualiteit geldt, maat, niet de stoffige prijzenkast. PSV werd beschouwd als laf countervoetbal, maar op Ajaxshowtime werd de Boer beschimpt om zijn catenaccio-voetbal...
    Hier op VP geen enkel noot kritiek op Ajax door hun eigen aanhang. Geef mij dan maar Showtime waar de Ajax-supporter geen blad voor de mond neemt naar hun eigen club toe. Ik ben kritisch naar de PSV-verdediging toe, maar daar kicken jullie niet op. Jullie kicken op mijn kritiek naar Ajax toe. Vele, niet alle, Ajax- supporters hier op VP zijn stumpers, grote stumpers...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Marco S +6013
    vrijdag 21 september 2018 om 07:19
    Als ten Hag de spelers op de juiste plek zet wint Ajax maar dat is het probleem met spons bob schuurstem, dat doet hij niet..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 07:31
    Juist, daar ligt de zwakheid bij Ajax, zat Bosz er nog, moest ik het nog maar zien wie er zou winnen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:15
    Nou ze zijn vooral aanvallend sterk maar daar ligt ook gelijk het probleem. Aanvallend schieten ze er minder in dan gehoopt en psv heeft een prachtige omschakeling naast het leuke spel! Ajax heeft laten zien dat ze dat ook kunnen zijn er miss net even minder bedreven in als psv.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:18
    Zei al, PSV goed in de omschakeling en Ajax in het creëren van ruimte...
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:36
    Beste man,

    Je kletst onzin. Echt waar.

    @martijnktje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:40
    Waarmee dan precies? Tell me. Sta open voor commentaar
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:21
    Ajax tot nu toe 1 tege doelpunt in de eredivisie.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:28
    Ja oké, met de ligt. Die klapt erop is sterk en rost een bal weg. Frenkie en blind zijn daarin minder sterk. Plus het is een leider. Zie liever een groter iemand met kracht en snelheid, alleen het zal mogelijk geen de ligt zijn. Dat is wel een gemis. Vandaar schuurs die was erg goed bij Fortuna type de ligt alleen nu weet ik het niet want de wedstrijden van jong zie ik niet veel helaas. Hoop echt dat het bij dat ene tegendoelpuntje blijft na zondag begrijp me niet verkeerd. Alleen directe vervanging van de ligt zie ik gewoon niet. Miss ook wel onmogelijk en verwend met zijn kwaliteit hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:06
    Fingers crossed mate🤞
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +73
    vrijdag 21 september 2018 om 09:33
    Neres 10, de jong laatste man, Ziyech rechtsbuiten. Straks gaat ie Donny nog linksbuiten zetten. Die gast heeft geen idee waar die mee bezig is
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27640
    vrijdag 21 september 2018 om 07:33
    Zonder de Ligt en Huntelaar heeft PSV meer kans op een zege op papier. Voor wat het waard is ;-)
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    vrijdag 21 september 2018 om 07:41
    PSV verliest niet zo snel thuis tegen Ajax op natuurlijk uitzondering daar zoals de 1-5 van jaren terug met godenzoon Aron Winter nog. Andersom was de 0-4 bij het debuut blind sr een mooi met onze topboer Mark van Bommel & niet te vergeten de allermooiste editie afgelopen april. Ik hoop op een open wedstrijd met veel goals zodat dit ook in alle Europese kranten komt wat altijd goed is voor het NL voetbal.

    Ik hou het op 5-2.

    p.s. Feyenoord wint ook dit weekend, Gio moet gewoon blijven, straks heb je Verbeek weer als je pech hebt.
    Vind ik leuk
    markie +1347
    vrijdag 21 september 2018 om 07:57
    Vd laatste 10, 5x winst psv 4x Ajax, dus dat valt wel mee
    Vind ik leuk
    Blueman +953
    vrijdag 21 september 2018 om 07:43
    Die twee doen gewoon mee!
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1185
    vrijdag 21 september 2018 om 07:50
    mijn broer heeft dit ook gehad en moest zich laten opereren, hoop dat dat van de ligt niet het geval is..
    Vind ik leuk
    markie +1347
    vrijdag 21 september 2018 om 07:58
    Gewoon psv op het verkeerde been zetten, die zijn fit zondag.
    Vind ik leuk
    Romo +1018
    vrijdag 21 september 2018 om 08:30
    Joh die 2 spelen gewoon let op, alleen maar interessante drama uit Amsterdam
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:33
    Hier komt dan meteen de grootste fout van Ajax aan het licht, ze hebben geen spits aangetrokken, blunder.
    Vind ik leuk
    Jan3611 +201
    vrijdag 21 september 2018 om 08:38
    Ze hebben toch dolberg nog
    Vind ik leuk
    Toets +395
    vrijdag 21 september 2018 om 09:49
    Je hebt gelijk,...Huntelaar heeft er ook nog maar 10 ingelegd voor Ajax dit seizoen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:02
    Ja ? Heb niks tegen Huntelaar, maar is vaker geblesseerd, Dolberg ook , en dan ,? Sierhuis is er nog niet klaar voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 08:35
    Geen probleem zelfde team als afgelopen cl wedstrijd en wober vervangt huntelaar. Kan tagliafico doorschuiven naar de spits ;)
    Vind ik leuk
    rober2704 +804
    vrijdag 21 september 2018 om 08:42
    Gegeven de blessure van De Ligt zou ik hem niet laten spelen tegen PSV. Is natuurlijk een giga aderlating voor Ajax maar als het mis gaat is ie wellicht voor een groot gedeelte of wellicht het hele seizoen uitgeschakeld. Lijkt mij dat Ten Hag Wober zal moeten inpassen in het centrum van de verdediging om het kopgeweld van De Jong aanstaande zondag nog enigszins in te dammen want Blind en Frenkie de Jong hebben die reach en kracht niet in de lucht.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +514
    vrijdag 21 september 2018 om 08:43
    Als de jong met blind achterin speelt wordt het niets. Wöbber achterin, de jong middenveld, tadic spits, neres naar links en dan van de beek of eiting op middenveld
    Vind ik leuk
    soplul +3517
    vrijdag 21 september 2018 om 08:58
    Zeker 2 belangrijke spelers.
    Maar als ik lees over een hamstring en vocht in een knie....

    Tricky hoor...zeker in een potje dat neem ik aan op scherpst van de snede zal zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:24
    als de ligt niet mee doet gaat het moeilijk verhaal worden voor ajax aanval van psv is ijzer sterk ik vermoed 3-1 overwinning voor psv
    als de ligt wel mee doet gaat het heel interessant worden psv en ajax hebben echt fantastische teams dit seizoen
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    vrijdag 21 september 2018 om 09:50
    het seizoen is nog pas begonnen !
    dus de ligt sparen !
    een grote uitdaging voor ajax en als het lukt een dubbele overwinning
    Vind ik leuk
    chicken +11986
    vrijdag 21 september 2018 om 10:59
    Druk op de verdediging van psv en ze breken..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 09:28
    als hebben ze die 2 ze maken sws al geen kans
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    vrijdag 21 september 2018 om 10:01
    Die spelen gewoon mee 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:03
    Ik vind ajax wel een stuk minder als de Jong niet op het middenveld speelt en de Ligt niet meedoet
    Vind ik leuk
    Henk020 +131
    vrijdag 21 september 2018 om 10:11
    Die Schuurs maar een keer voor de leeuwen werpen!
    Vind ik leuk
    Toets +395
    vrijdag 21 september 2018 om 10:13
    hmm, ze deden het heel aardig tegen die Grieken in de 2e helft.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2934
    vrijdag 21 september 2018 om 10:12
    Na zondag zullen ze wel weer fit zijn. Ze durven niet meer na afgelopen april 🤣
    Vind ik leuk
    Toets +395
    vrijdag 21 september 2018 om 10:12
    Zou zeker een aderlating zijn voor Ajax maar liever geen risico's nemen met het oog op het totale programma. Als ze er allebei niet bij kunnen zijn dan is dat zo, niet over janken, accepteren en anticiperen.
    Wellicht een idee om FdJ te laten staan en Perr Schuurs op te stellen op de plek van MdL.

    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 10:24
    Zonder huntelaar is misschien wel beter voor Ajax maar de ligt is wel belangrijk dat hij meedoet, dan kan frenkie op het middenveld. Zonder huntelaar komt neres mee naar voren en donny op het middenveld erbij. Veel positiewisselingen en veel lopende mensen is voor psv met huin statische centrum en offensieve backs moeiljker te verdedigen.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    vrijdag 21 september 2018 om 10:33
    Het gemis van De Ligt zal groot zijn indien hij het niet redt om te spelen tegen PSV.
    Een de andere kant kan het voor PSV ook lastig zijn om een dribbelende Frenkie de Jong af te stoppen van achteruit naar het middenveld.
    Dolberg oogde tijdens zijn invalbeurt nog niet eens op 50%, met hem beginnen is ook vragen om problemen.
    Kortom, eigenlijk zijn zowel De Ligt als Huntelaar zondag onmisbaar.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    vrijdag 21 september 2018 om 11:08
    Als ik dat zo lees, dan lijkt het verstandiger om in ieder geval de Ligt rust te geven.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2950
    vrijdag 21 september 2018 om 11:34
    Huntelaar kun je eventueel meer risico mee nemen dat met De Ligt.

    Huntelaar omdat je nu Dolberg hebt die terug komt en met Tadic, Neres of Sierhuis is het ook wel in te vullen.

    Bij de Ligt heb je toch iets meer last van, De Jong kan wel maar is toch verdedigent een risico, zou dan kiezen voor een Wober of Schuurs al zijn dat op dit moment meer spelers voor tegen de lagere team dan een topper.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 11:39
    Al zou het jammer zijn als ze niet meedoen, lijkt me beter dat ze eerst goed herstellen voor je dalijk helemaal ver van huis bent en ze voor langere tijd moet missen. Tuurlijk is het kut met oog op zondag om twee belangrijke spelers te missen maar het mag ook niet allemaal daar van af hangen. Het is nog vroeg in het seizoen en PSV gaat ook echt nog wel punten laten liggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 12:12
    Heerlijk die eeuwige "mijn pik is groter" discussie tussen Ajax en PSV supporters... hoop dat het een gelijkspel wordt.
    Vind ik leuk
    harryheck +1453
    vrijdag 21 september 2018 om 15:17
    Ach joh, die doen gewoon mee. Hoe vaak is er al niet stellig gedaan over spelers die beslist niet mee zouden kunnen doen ivm blessures. Steeds weer wassen neus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws