Van den Brom: 'Zijn talent, kwaliteit en persoonlijkheid gaan we missen'

Van den Brom: 'Zijn talent, kwaliteit en persoonlijkheid gaan we missen'

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 11:50vr 21-09-2018 om 11:50

Als AZ het dit weekend opneemt tegen FC Groningen ontbreekt Myron Boadu. De spits viel in de wedstrijd tegen Feyenoord uit met een gebroken enkel en is voor lange tijd uitgeschakeld. Trainer John van den Brom ziet het ontbreken van Boadu als een groot gemis.

"Het talent en de kwaliteit van hem zijn bekend en gaan we enorm missen", aldus de trainer tegenover RTV Noord-Holland. "Maar ook zijn persoonlijkheid, de lach op zijn gezicht die anderen inspireert, gaan we missen. Je bent in dit geval meer dan een speler kwijt want je mist ook zijn aanwezigheid in de groep. De pijn is er nog steeds. Bij mij, bij de staf maar ook zeker bij de spelers."

Van den Brom hoopt dat zijn ploeg desondanks een goed resultaat weet te behalen tegen FC Groningen, dat hekkensluiter van de Eredivisie is met drie punten uit vijf duels. Toch verwacht Van den Brom geen eenvoudige wedstrijd. "Het blijft altijd een lastige wedstrijd. Buiten de play-offs hebben we daar nooit gemakkelijk gewonnen. Ik ben blij met het goede spel en het resultaat van de wedstrijd tegen Feyenoord dus daar kunnen we op voortboorduren."

Plaats een reactie

RtdDub +13420
vrijdag 21 september 2018 om 11:57
Rare kop.
Zou tamelijk verrassend zijn als hij er wel bij was geweest.


Edit: en koppie is weer veranderd dus mijn post is niet zo relevant meer.

Dan maar twitter linkje naar zo'n gast die bij zijn meegereisde supporters in het hek wil gaan hangen maar het stadion niet zo goed kent.

https://twitter.com/fbawaydays/status/1042878507385319425?s=21
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 21 september 2018 om 12:38
Dat twitterlinkje vind ik meer nieuwswaarde hebben dan het feit dat John de lach van boadu op zijn gezicht gaat missen.
Vind ik leuk
Hangelos +210
vrijdag 21 september 2018 om 11:58
Zonde, is ook een totaal andere speler dan Johnsen, ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken!
Vind ik leuk
De Hout +1937
vrijdag 21 september 2018 om 13:38
Speler in de spits die minder ver verwijderd is van Boadu dan Johnsen ligt voor de hand. Gudmundsson kan bijvoorbeeld in de spits.
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 18:06
Je hebt gelijk opties genoeg en Gudmundson is een verrijking. Maar ik vraag me toch af. Was er niet ook teleurstelling dat AZ niet afdrukt? Lijkt wel of men bij AZ snel tevreden is of vergis ik mij?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 18:07]
Vind ik leuk
guusje +1281
vrijdag 21 september 2018 om 11:58
o, ik dacht dat hij het over scheringa had......
Vind ik leuk
Janzijnvader +16860
vrijdag 21 september 2018 om 12:37
Dirkje is vandaag jarig! 68 jaar. Hoppa
Vind ik leuk
guusje +1281
vrijdag 21 september 2018 om 12:42
heeft hij al zijn woekerpolisklanten uitgenodigd voor een borrel!?!?
Vind ik leuk
De Hout +1937
vrijdag 21 september 2018 om 13:42
ING, ABN AMRO, Aegon - bijvoorbeeld - waren veel actiever met woekerpolissen. Google bijvoorbeeld maar eens op woekerpolis en Aegon (groot geldschieter en voormalig shirtsponsor van cluppie uit Amsterdam trouwens...)
Vind ik leuk
rinirat +3269
vrijdag 21 september 2018 om 12:01
Dit gaat AZ niet winnen
Trainer ook al ver over datum,voegt niets toe
Vind ik leuk
companen +1953
vrijdag 21 september 2018 om 12:23
Groningen heedt de slechte trainer en team van de eredivisie, na de afgang tegen Heracles word het easy overwinning voor AZ, anders word gat te groot.
Vind ik leuk
Bossie020 +5855
vrijdag 21 september 2018 om 12:24
Denk het ook niet. Ik verwacht dat FC Groningen AZ met dubbele cijfers op de broek geeft, met 9 goals van Jannik Pohl.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2144
vrijdag 21 september 2018 om 12:16
Hij doet net of dr iemand is overleden, kom op hoor
Vind ik leuk
Koeroe +12439
vrijdag 21 september 2018 om 12:39
Exact wat ik dacht
Vind ik leuk
Ryanaz +2768
vrijdag 21 september 2018 om 14:27
Ja dat gedoe van Nouri en alles en iedereen loopt te huilen is niet uitgemolken? Dat vind ik vele male erger want die jongen is ook totaal niet dood
Vind ik leuk
Cookee +12164
vrijdag 21 september 2018 om 18:09
Nou met zo'n blessure is het mogelijk dat je nooit weer op niveau komt.
Vind ik leuk
AZWIB +1
vrijdag 21 september 2018 om 12:25
Is er al iets meer bekend over de blessure van Boadu, hoe lang gaat het duren bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Koeroe +12439
vrijdag 21 september 2018 om 12:38
Lijkt net of hij dood is ofzo.. enkelbreuk is maar 3/4 maanden toch?
Vind ik leuk
Ryanaz +2768
vrijdag 21 september 2018 om 14:28
Nouri is ook toch niet dood? Daar loopt ook iedereen over te janken.. dan dat een trainer zegt over zijn talent (die al een lange revalidatie had gehad vorig jaar). Dat hij hem gaat missen..
Vind ik leuk
Koeroe +12439
vrijdag 21 september 2018 om 14:31
Twee niet te vergelijken gevallen. Je vindt dit niet overdreven en jankerig? Maar ook zijn persoonlijkheid, de lach op zijn gezicht die anderen inspireert, gaan we missen. Je bent in dit geval meer dan een speler kwijt want je mist ook zijn aanwezigheid in de groep. De pijn is er nog steeds. Bij mij, bij de staf maar ook zeker bij de spelers."
Vind ik leuk
Ryanaz +2768
vrijdag 21 september 2018 om 15:09
Niet als je ziet hoe die jongen zich een slag in rondte heeft gewerkt om terug te komen van een zware knieblessure. Hij lag heel goed in groep en deze groep is heel hecht.

En nu wordt hij weer in zijn ontwikkeling weer terug geworpen. En heeft ook een kras in de groep achtergelaten.

Je vindt dit niet overdreven en jankerig? Die zin geldt ook dat gedoe van Nouri.

Ja het is niet met elkaar te vergelijken maar het ene wordt wel meer uitgemolken (meer is het niet). Dan een trainer die een opmerking geeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws