Spaanse bond grijpt in: 'nul procent kans' voor Girona - Barcelona in Miami

    Spaanse bond grijpt in: 'nul procent kans' voor Girona - Barcelona in Miami

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 15:40vr 21-09-2018 om 15:40

    De Spaanse voetbalbond (RFEF) verbiedt FC Barcelona en Girona een competitiewedstrijd te spelen in de Verenigde Staten. Het duel stond gepland op 26 januari 2019 in het Hard Rock Stadium van Miami.

    Een woordvoerder van de Spaanse bond heeft aan persbureau Reuters laten weten dat de Spaanse bond niet akkoord is gegaan met het voorstel van La Liga om een wedstrijd in Miami te laten spelen. LaLiga-voorzitter Javier Tebas ontving vrijdagochtend een brief, waarin staat dat het voorstel is afgekeurd. Het plan strookt niet met de internationale regels van de FIFA.

    In de statuten van de FIFA staat dat een competitiewedstrijd alleen buiten de landsgrenzen gespeeld mag worden als alle betrokken bonden het plan goedkeuren. In dit geval zijn dat de RFEF, de UEFA, de United States Soccer Federation en de CONCACAF. Bondsvoorzitter Luis Rubiales liet aan Tebas weten dat er 'nul procent kans' is dat Girona - Barcelona in Miami wordt gespeeld.

    Poll

    Goede keuze van de Spaanse bond

    (765 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +13158
    vrijdag 21 september 2018 om 15:41
    Zeer terechte beslissing..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:47
    Maar goed ook, wat dat geld voetbal toch helemaal kapot kan maken....
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    vrijdag 21 september 2018 om 15:48
    Over een paar jaar gaat dit alsnog gebeuren. Het grote geld bepaalt uiteindelijk.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    vrijdag 21 september 2018 om 15:54
    Ja, ook naar landen als Qatar en zo..
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:41
    Gelukkig ook maar, sowieso al schandalig dat de intentie er was.
    Vind ik leuk
    Foden +4676
    vrijdag 21 september 2018 om 15:42
    Lang leve het recht
    Vind ik leuk
    stratumseind +173623
    vrijdag 21 september 2018 om 15:42
    Dat zei ik toch.
    Belachelijk idee
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 15:43
    Daar waren we het allemaal wel over eens volgens mij.
    Vind ik leuk
    Clown123 +411
    vrijdag 21 september 2018 om 15:43
    Ben benieuwd hoeveel % toch VS kiezen in de poll...
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    vrijdag 21 september 2018 om 17:08
    5
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    vrijdag 21 september 2018 om 15:44
    zijn er toch nog die hun gezonde verstand gebruiken.

    Zeldzaam in de voetbal wereld
    Vind ik leuk
    Killshot +160
    vrijdag 21 september 2018 om 15:44
    En terecht!
    Vind ik leuk
    Extightass +1604
    vrijdag 21 september 2018 om 15:45
    La liga verkocht haar ziel aan de duivel, gelukkig is de Spaanse bond wel ethisch verantwoord bezig
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    vrijdag 21 september 2018 om 15:52
    Goed, nu regels maken dat dit zoort achterlijke dingen ook nooit tot uitvoering kunnen komen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22029
    vrijdag 21 september 2018 om 15:54
    Zo is dat.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    vrijdag 21 september 2018 om 16:06
    Chupalo Tebas. :)
    Vind ik leuk
    Mari +10097
    vrijdag 21 september 2018 om 16:10
    De twee meest aansprekende teams van Nederland in het buitenland
    Feyenoord - Ajax of
    Ajax -Feyenoord in Barcelona dan maar?
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +436
    vrijdag 21 september 2018 om 16:11
    Toch nog wat mensen met verstand in Spanje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:12
    Keurig. Thuiswedstrijd is thuiswedstrijd. Against modern foothball!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 16:12
    Klasse Spaanse bond!!!!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +507
    vrijdag 21 september 2018 om 16:55
    Dit was alleen maar bedoeld om barcelona te dwingen in een stadion te spelen met spaanse vlaggetjes. Kortom, smerige politiek vanuit madrid
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    vrijdag 21 september 2018 om 16:58
    Goed besluit, want voetbal draait totaal niet om geld. Al die klagende voetballers spelen ook nog voor hun lokale ploeg uit hun eigen dorp of stad: ze zouden echt niet voor geld ergens anders gaan spelen.... (not)
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:06
    Hoe kan het dat er dan nogsteeds mensen in de poll drukken op: 'Nee, wedstrijden in de VS is leuk'?

    Goede beslissing, je had het ook niet kunnen maken tegenover de supporters.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 17:24
    Was al te verwachten dit. Ik hoop dat de persoon waarmee ik vorige keer een lange discussie had, dit leest

    Belachelijk dat ze komen met hun wedstrijden in de Vs. Gelukkig luistert de RFEF wel naar de personen om wie dit gaat. Even midden in een heel zwaar schema naar de Vs en weer terug zodat ze hun zakken kunnen vullen. Niet te beginnen over de supporters, want vooral zulke wedstrijden zijn geweldig om bij te zijn in Catalonië
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3060
    zaterdag 22 september 2018 om 11:29
    Bien vengut Visca lang geleden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:59
    Hahahha inderdaad een lange tijd, benvinguda enrere Diez. Heb lang niks gelezen van je, was je ergens heen?
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3060
    zondag 23 september 2018 om 14:00
    Neen neen ik was er elke dag , maar jij was nergens te bespeuren daarom dacht ik, nou die is weer ergens lekker aan het genieten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 22:47
    Ooo hahahaha, dan zijn we elkaar wel heel vaak ontlopen. Ik geniet elke dag, maar helaas was het dit keer nergens speciaal:)
    Vind ik leuk
    Rayo +6
    vrijdag 21 september 2018 om 17:35
    Eindelijk een goede beslissing vd Spaansebond
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    vrijdag 21 september 2018 om 18:13
    Gelukkig, wat een onzin was dit ook. Denk dat er een hoop koppen zullen rollen daar bij La Liga.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws