Spaanse bond grijpt in: 'nul procent kans' voor Girona - Barcelona in Miami

Spaanse bond grijpt in: 'nul procent kans' voor Girona - Barcelona in Miami

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 15:40vr 21-09-2018 om 15:40

De Spaanse voetbalbond (RFEF) verbiedt FC Barcelona en Girona een competitiewedstrijd te spelen in de Verenigde Staten. Het duel stond gepland op 26 januari 2019 in het Hard Rock Stadium van Miami.

Een woordvoerder van de Spaanse bond heeft aan persbureau Reuters laten weten dat de Spaanse bond niet akkoord is gegaan met het voorstel van La Liga om een wedstrijd in Miami te laten spelen. LaLiga-voorzitter Javier Tebas ontving vrijdagochtend een brief, waarin staat dat het voorstel is afgekeurd. Het plan strookt niet met de internationale regels van de FIFA.

In de statuten van de FIFA staat dat een competitiewedstrijd alleen buiten de landsgrenzen gespeeld mag worden als alle betrokken bonden het plan goedkeuren. In dit geval zijn dat de RFEF, de UEFA, de United States Soccer Federation en de CONCACAF. Bondsvoorzitter Luis Rubiales liet aan Tebas weten dat er 'nul procent kans' is dat Girona - Barcelona in Miami wordt gespeeld.

Poll

Goede keuze van de Spaanse bond

(765 stemmen)

Plaats een reactie

MojoRisin +16146
vrijdag 21 september 2018 om 15:41
Zeer terechte beslissing..
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 15:47
Maar goed ook, wat dat geld voetbal toch helemaal kapot kan maken....
Vind ik leuk
Voebtal +7436
vrijdag 21 september 2018 om 15:48
Over een paar jaar gaat dit alsnog gebeuren. Het grote geld bepaalt uiteindelijk.
Vind ik leuk
MojoRisin +16146
vrijdag 21 september 2018 om 15:54
Ja, ook naar landen als Qatar en zo..
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 15:41
Gelukkig ook maar, sowieso al schandalig dat de intentie er was.
Vind ik leuk
Foden +4526
vrijdag 21 september 2018 om 15:42
Lang leve het recht
Vind ik leuk
Clown123 +883
vrijdag 21 september 2018 om 15:43
Ben benieuwd hoeveel % toch VS kiezen in de poll...
Vind ik leuk
Koeroe +12302
vrijdag 21 september 2018 om 17:08
5
Vind ik leuk
Roy_87_ +1558
vrijdag 21 september 2018 om 15:44
zijn er toch nog die hun gezonde verstand gebruiken.

Zeldzaam in de voetbal wereld
Vind ik leuk
Killshot +156
vrijdag 21 september 2018 om 15:44
En terecht!
Vind ik leuk
Extightass +1586
vrijdag 21 september 2018 om 15:45
La liga verkocht haar ziel aan de duivel, gelukkig is de Spaanse bond wel ethisch verantwoord bezig
Vind ik leuk
Donnygo +6070
vrijdag 21 september 2018 om 15:52
Goed, nu regels maken dat dit zoort achterlijke dingen ook nooit tot uitvoering kunnen komen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23731
vrijdag 21 september 2018 om 15:54
Zo is dat.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2199
vrijdag 21 september 2018 om 16:06
Chupalo Tebas. :)
Vind ik leuk
Mari +13195
vrijdag 21 september 2018 om 16:10
De twee meest aansprekende teams van Nederland in het buitenland
Feyenoord - Ajax of
Ajax -Feyenoord in Barcelona dan maar?
Vind ik leuk
Zalkerboy +484
vrijdag 21 september 2018 om 16:11
Toch nog wat mensen met verstand in Spanje.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 16:12
Keurig. Thuiswedstrijd is thuiswedstrijd. Against modern foothball!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 16:12
Klasse Spaanse bond!!!!
Vind ik leuk
ajaxdev +676
vrijdag 21 september 2018 om 16:55
Dit was alleen maar bedoeld om barcelona te dwingen in een stadion te spelen met spaanse vlaggetjes. Kortom, smerige politiek vanuit madrid
Vind ik leuk
Sebasje +475
vrijdag 21 september 2018 om 16:58
Goed besluit, want voetbal draait totaal niet om geld. Al die klagende voetballers spelen ook nog voor hun lokale ploeg uit hun eigen dorp of stad: ze zouden echt niet voor geld ergens anders gaan spelen.... (not)
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 17:06
Hoe kan het dat er dan nogsteeds mensen in de poll drukken op: 'Nee, wedstrijden in de VS is leuk'?

Goede beslissing, je had het ook niet kunnen maken tegenover de supporters.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 17:24
Was al te verwachten dit. Ik hoop dat de persoon waarmee ik vorige keer een lange discussie had, dit leest

Belachelijk dat ze komen met hun wedstrijden in de Vs. Gelukkig luistert de RFEF wel naar de personen om wie dit gaat. Even midden in een heel zwaar schema naar de Vs en weer terug zodat ze hun zakken kunnen vullen. Niet te beginnen over de supporters, want vooral zulke wedstrijden zijn geweldig om bij te zijn in Catalonië
Vind ik leuk
Nummer Diez +3315
zaterdag 22 september 2018 om 11:29
Bien vengut Visca lang geleden!
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 18:59
Hahahha inderdaad een lange tijd, benvinguda enrere Diez. Heb lang niks gelezen van je, was je ergens heen?
Vind ik leuk
Nummer Diez +3315
zondag 23 september 2018 om 14:00
Neen neen ik was er elke dag , maar jij was nergens te bespeuren daarom dacht ik, nou die is weer ergens lekker aan het genieten.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:47
Ooo hahahaha, dan zijn we elkaar wel heel vaak ontlopen. Ik geniet elke dag, maar helaas was het dit keer nergens speciaal:)
Vind ik leuk
Rayo +15
vrijdag 21 september 2018 om 17:35
Eindelijk een goede beslissing vd Spaansebond
Vind ik leuk
meloen87 +836
vrijdag 21 september 2018 om 18:13
Gelukkig, wat een onzin was dit ook. Denk dat er een hoop koppen zullen rollen daar bij La Liga.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws