Ervaren kracht Chelsea aast op winters vertrek: 'Moet soms lastig besluit nemen'

    Ervaren kracht Chelsea aast op winters vertrek: 'Moet soms lastig besluit nemen'

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 18:29vr 21-09-2018 om 18:29

    Chelsea-verdediger Gary Cahill heeft in een openhartig interview onthuld open te staan voor een winters vertrek. De verdediger speelt niet onder Maurizio Sarri, maar heeft weinig trek om de bank het hele seizoen warm te houden.

    In januari 2012 kwam Cahill over van Bolton Wanderers. Na het vertrek van John Terry werd hij zelfs benoemd tot aanvoerder. Inmiddels is Cahill bankzitter en dat terwijl Cahill besloot zijn interlandcarrière na 61 duels stop te zetten zodat hij langer actief zou kunnen blijven op clubniveau. "Ik ben niet iemand die accepteert dat hij niet speelt. Daar draait het namelijk om: spelen", stelt hij in gesprek met The Telegraph.

    "Ik heb heel veel respect voor iedereen bij deze clubs, voor de fans en de spelers. Maar soms moet je een lastig besluit nemen om je loopbaan in leven te houden", vervolgt hij. Volgens het Britse medium hengelen onder meer Watford en het Olympique Marseille van Kevin Strootman naar de diensten van Cahill.

    Aan het eind van dit seizoen loopt het contract van de 32-jarige centrale verdediger af.

    Plaats een reactie

    Wijndalum +574
    vrijdag 21 september 2018 om 18:31
    Misschien kan hij zich doorontwikkelen bij Vites.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 18:36
    Hij zit tegenwoordig niet eens meer bij de selectie in de competitie, Sarri kiest centraal achterin voor het duo Luiz + Rüdiger en Christensen als back-up, dan wordt het inderdaad een lastig verhaal voor Cahill. Is toch aardig succesvol geweest bij Chelsea (o.a. 2 keer kampioen geworden, de Champions League en Europa League gewonnen) en voor veel andere clubs kan deze ervaren karakterspeler nog best bruikbaar zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 21 september 2018 om 19:25
    Rüdiger is zeer terecht ook. Is het seizoen best aardig begonnen, net als heel Chelsea trouwens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 20:00
    Ja ze voetballen eindelijk weer eens! Goed om te zien
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31485
    vrijdag 21 september 2018 om 20:08
    Over the Ca-hill....
    Vind ik leuk
    Cptje +210
    vrijdag 21 september 2018 om 18:38
    Msschien wel een aanwinst voor psv !!!!!

    Middenveld top aanval redelijk verdediging is prut
    Vind ik leuk
    SvL +355
    vrijdag 21 september 2018 om 18:45
    Te duur helaas wel mooi idee.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3962
    vrijdag 21 september 2018 om 19:38
    Precies, met ruzie weggegaan bij Villa ivm geld...geldwolf maar wel goede speler
    Vind ik leuk
    Quaresma +5739
    vrijdag 21 september 2018 om 18:39
    Ik zou als ik Wourinho was zou misschien wel een poging wagen. United kan wel wat ervaring achterin gebruiken.
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    vrijdag 21 september 2018 om 18:57
    Als je de problemen achterin wilt oplossen moet je wel met wat beters dan ca(over the)hill komen...
    Vind ik leuk
    Quaresma +5739
    vrijdag 21 september 2018 om 19:35
    Dat dachten ze bij City ook toen Milner naar Liverpool vertrok. Uitgegroeid tot een van de beste en sterkste voetballer in Liverpool.
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    zaterdag 22 september 2018 om 12:56
    Milner en cahil is ook wel een berg aan verschil. Toen al.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5039
    vrijdag 21 september 2018 om 18:56
    Nou Psv probeer te stunten want Schwaab-Viergever niveau daar red je het echt niet mee
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1770
    vrijdag 21 september 2018 om 19:14
    Zou cilissen dit ook lezen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33622
    vrijdag 21 september 2018 om 19:48
    Overschatte speler.

    Lekker naar psv.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    vrijdag 21 september 2018 om 20:04
    Cahill, kom maar bij Vitesse spelen. Kunnen een type als jou wel gebruiken!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws