Boskamp en Derksen over Cocu-situatie: 'Die Turken zijn helemaal gestoord, hè'

Boskamp en Derksen over Cocu-situatie: 'Die Turken zijn helemaal gestoord, hè'

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 22:48vr 21-09-2018 om 22:48

Jan Boskamp ziet de trieste situatie van Phillip Cocu bij Fenerbahçe met lede ogen aan. Johan Derksen denkt zelfs dat Cocu ontslagen wil worden, om op die manier van zijn Turkse werkgever af te zijn.

"Je kreeg het gevoel dat ze het bewust deden. Het was echt niet normaal", vertelt Boskamp bij Veronica Inside over de verloren Europa League-wedstrijd tegen Dinamo Zagreb van donderdag (4-1). "Als je die keeper zag, die ging onder de ballen van de zijkant door. En die linksback dan..Ze moeten maandag tegen Besiktas. Als hij wint overleeft hij het, maar wint hij niet..Die Turken zijn helemaal gestoord, hè. Die druk van buitenaf wordt gigantisch."

Dan komt Derksen aan het woord. De Snor vertelde een paar maanden geleden 'uit betrouwbare bron' dat Cocu een ontslag niet erg zou vinden en komt nu met vergelijkbare teksten. "Ze kijken er van op dat ze er nog zitten. Ze zijn zelf ook een beetje verbaasd en wachten al een paar weken tot ze weg kunnen."

"Ik geloof dat ze daar ook heel tevreden mee zouden zijn. Nu moeten ze maandag weer afwachten. Dat is de nieuwe deadline. Er is gezegd dat het afgelopen is als ze in Europa ook een flater slaan. Als ze winnen hebben ze pech, want dan krijgen ze weer een nieuwe kans. Er komt geen eind aan."

Boskamp zag donderdag een uiterst treurige Cocu. "Als je hem van het veld af zag gaan, het was een beetje wanhopig. Zo van: bekijk het maar, ik heb er geen trek meer in. Als je ook naar Erwin (Koeman, red.) kijkt, dan denk je dat die helemaal niet meer met z'n gedachten bij die ploeg zit."

Lees meer over:Süper LigFenerbahce

Poll

Gaat Cocu het redden in Turkije?

(1858 stemmen)

Plaats een reactie

Heer Bommel +6615
vrijdag 21 september 2018 om 22:52
Cuckoo Cocu!
Vind ik leuk
gerard.. +774
vrijdag 21 september 2018 om 22:53
Cocu kan alleen in Nederland trainen omdat men hier weet wat een aardige vent hij is
Vind ik leuk
Jossa +643
vrijdag 21 september 2018 om 22:58
Datzelfde geldt voor Van Bronkhorst!
Vind ik leuk
Te ligt +297
zaterdag 22 september 2018 om 11:38
Alee in België zou het ook kunnen hè?
Vind ik leuk
gerard.. +774
zaterdag 22 september 2018 om 16:13
zeker das waar
Vind ik leuk
Baijiu +1542
vrijdag 21 september 2018 om 22:55
Ik denk dat cocu er goed aan zou doen om een paar jaartjes als assistent van de boer te fungeren
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 22:56
Lekker man, beetje elke maandag & vrijdag onzin uitkramen bij Veronica Inside en dan na een jaar weer een miljoentje erbij.
Goed leven Johann!
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 01:04
Wie doet het dan slecht?
Vind ik leuk
stratumseind +191227
vrijdag 21 september 2018 om 23:08
Als het echt zo erg is zoals die derksen het schets lever je toch je contract in en gaat lekker pleite daar.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 00:16
Cocu vindt het waarschijnlijk een zwaktebod om zelf zijn contract op te zeggen. Hij is iemand die altijd zijn contract uitdient.

Het zou hem overigens wel sieren om na een ontslag te zeggen dat ze die ontslagpremie in hun reet kunnen steken.

Geen hond die dat doet, maar volgens mij wint hij daarmee het respect van de halve voetbalwereld.
Vind ik leuk
stratumseind +191227
zaterdag 22 september 2018 om 00:21
het zal wel om een niet te weigeren bedrag gaan.
Bovendien als het zo is wat de media ons wil doen geloven en er zijn werkelijk geen ankele afspraken nagekomen die de club gedaan heeft zouden ze van mij ook de vellen kunnen krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 00:43
Welnee, hij heeft meer geld dan hij en zijn kinderen op kunnen maken.

Het is toch veel mooier een beslissing te nemen waarmee je iedereen versteld doet staan?
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 21 september 2018 om 23:16
Dit wist je van te voren.
Vind ik leuk
Kuip +9674
vrijdag 21 september 2018 om 23:32
Ondanks wat mazzelkampioenschapjes met PSV is Cocu gewoon een heel zwakke trainer. Werd vorig jaar met PSV in de voorrondes EL al uitgeschakeld door een nietszeggend clubje uit Kroatië.
Zelfde verhaal als de Boer. Zelfde generatie ook. Trainers die hopeloos achterlopen en niet weten wat modern voetbal inhoudt. Van Bronckhorst hoort ook in dit rijtje. Ajax en PSV mogen blij zijn verlost te zijn. Nu Feyenoord nog. Tijd voor een andere generatie trainers. Ten Hag en Van Bommel.
Vind ik leuk
Mosquito +20107
zaterdag 22 september 2018 om 00:11
Onzin.
De Boer en Cocu zijn prima trainers.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 00:55
Dat zegt hij toch ook niet? Ze kunnen nog niet omgaan met deze tijd.

Prima trainers in de eredivisie
Vind ik leuk
Kuip +9674
zaterdag 22 september 2018 om 09:40
Gebaseerd op een aantal kampioenschapjes? Waarbij in de eredivisie het altijd gaat tussen Ajax en PSV. Dus dat is geen kunst. Ook dit jaar wordt een van de twee kampioen. Zelfs als m’n schoonmoeder trainer zou zijn.
De twee hebben qua speelstijl nooit indruk gemaakt en Europees amper iets gepresteerd.
Ten Hag en van Bommel laten meteen zien hoe het ook kan. Met een eigen speelstijl, leuk om naar te kijken en ook nog presteren.
Vind ik leuk
Mosquito +20107
zaterdag 22 september 2018 om 13:04
Voordat de Boer kwam was stond ajax 6 jaar droog, voordat Cocu kwam stond PSV 5 jaar droog en voordat Gio kwam stond Feyenoord 16 jaar droog.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 23:37
Die club heeft meer dan 600 mln schuld en moet op korte termijn gaan aflossen. Lekker moment om in te stappen Cocu, er is de komende 10 jaar geen rooie cent te investeren. Of het moet zijn dat het te doen was om een ontslagvergoeding zo snel als maar kan...
Vind ik leuk
Mari +11716
vrijdag 21 september 2018 om 23:51
Ik geloof niet dat Cocu zo'n smerig spel speelt.
Volgens Derksen wil hij worden ontslagen.
Waarom?
Voor het geld? Nee, hij heeft al behoorlijk geboerd als speler en trainer.
Derksen heeft zeker een appeltje te schillen met Cocu en doet dat nu
Vind ik leuk
barry m +476
zaterdag 22 september 2018 om 01:53
Cocu wil misschien het nederlands voetbal misschien helpen door de turken alles te laten verliezen, want turkeye staat nog altijd boven nederland.


Vind ik leuk
gerard.. +774
zaterdag 22 september 2018 om 10:48
tegen weisneuzen zonder ervaring in voetbal heeft het geen zin he.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws