De Jong: 'Ik sta voor iedereen klaar, maar wat vorige week gebeurde kon niet'

    De Jong: 'Ik sta voor iedereen klaar, maar wat vorige week gebeurde kon niet'

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 23:01vr 21-09-2018 om 23:01

    Henk de Jong kan voor een deel leven met de ruime nederlaag die De Graafschap vrijdagavond bij Heracles Almelo leed. De trainer van De Superboeren constateerde dat de Heraclieden beter waren, maar vindt dat zijn ploeg de goals te makkelijk weggaf: 4-0.

    Vorige week vertelde De Jong dat dit De Graafschap een Jupiler League-ploeg is. Die uitspraak werd door veel media uit zijn verband gerukt. "Dat heb ik een keer gezegd. Het is gewoon de realiteit", zegt De Jong tegen de NOS. "We speelden vorige week met tien jongens uit de Jupiler League. Waar ik het over had is hoe we speelden."

    "Ik vond dat ik vorige week oorlog moest voeren met m'n jongens. Ik sta altijd voor iedereen klaar en bescherm ze ook, maar wat er vorige week gebeurde kon niet. Er gingen bijna 13.000 verdrietige mensen naar huis. Dat kan niet. Dat mensen daar wat anders uithalen, dan moet je goed luisteren."

    De Jong blijft optimistisch na de 4-0 nederlaag. "We gaan mooi weer met de jongens aan de slag", vertelt hij aan FOX Sports. "Eerst de beker (tegen VVSB, red.), dat wordt heel lastig voor ons, maar als je die wint, kun je het zomaar omdraaien. Vorige week heb ik met de jongens gevochten, omdat ik vond dat het echt bescheiden was. Ik sta volledig achter ze. Heracles was gewoon net iets beter dan wij. Klaar, dat hoort bij voetbal."

    Plaats een reactie

    vrijdag 21 september 2018 om 23:02
    Heerlijk. Authentiek. Recht door zee. Geen excuses
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:05
    Zijn niet veel trainers meer die zo zijn. Vaak is het politiek correct en leukepraat
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    vrijdag 21 september 2018 om 23:41
    Ongelofelijk hoe dit soort mensen zo populair kan zijn. Maar met termen als "gas geven" en "hard werken" kom je bij boeren en arbeiders een heel eind.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5592
    zaterdag 22 september 2018 om 08:34
    Andere mensen vinden hoog druk zetten, gestaffeld spelen en een stukje discipline mooi klinken. Vaak wordt er hetzelfde mee bedoeld :)

    Ik vind mensen als Henk de Jong, die dingen niet moeilijker maken dan ze zijn, ook mooi. Maar goed, ieder zijn meug.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    vrijdag 21 september 2018 om 23:05
    De eredivisie mag zich gezegend noemen met trainers als henkie en bommeltje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    vrijdag 21 september 2018 om 23:09
    Een van de redenen dat ik Graafschap graag zie handhaven.
    Sympahieke gast. Misschieb wel de meest sympathieke trainer int land
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:01
    Amen
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:15
    Ja, want Henkie is sympathiek en Bommeltje ook niet.

    Waarin lijken ze op elkaar dat je Bommeltje erbij haalt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    vrijdag 21 september 2018 om 23:17
    Authenticiteit
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:28
    Dat ben ik wel met je eens.
    Wees maar je zelf. Er zijn al genoeg anderen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    vrijdag 21 september 2018 om 23:29
    daarom ben ik ook altijd mezelf.......
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:31
    Ja, het is niet anders.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 00:59
    Zonder 'Henk' in de titel is het clickbait...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +7989
    zaterdag 22 september 2018 om 01:32
    Bommeltje? Nee, dank je.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7918
    zaterdag 22 september 2018 om 01:37
    Bommeltje... alleen die verongelijkte blik, gebaartjes, zuchtjes en gedrag al van die walgelijke kwal als er een keertje gefloten wordt tegen zijn PSV-tje... hoop dat hij 0-3 verliest zondag.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174037
    zaterdag 22 september 2018 om 11:04
    je zal je er maar aan storen....... veel sterkte er mee
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:07
    Lijkt me een goede vent. Iedereen vindt hem sympathiek. Bij SC Cambuur ook.
    Maar geen idee of hij een goede trainer/coach is.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    zaterdag 22 september 2018 om 00:29
    Heracles schijnt toch wel de verrassing van het jaar te worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13785
    zaterdag 22 september 2018 om 02:30
    Valt 't toch weer tegen, als blijkt dat het niet over Frenkie gaat...
    Vind ik leuk