'We spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal'

    'We spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal'

    zaterdag 22 september 2018 om 10:58

    Neymar is de Kim Kardashian van de voetbalwereld. Dat zegt Joey Barton in een uitgebreid interview met het Franse L'Equipe. Barton en Neymar zullen waarschijnlijk nooit grote vrienden worden.

    "Mijn zoontje van zes wil de beste speler zijn als hij speelt. Messi, Ronaldo, Salah, maar zeker geen Neymar of Kane", vertelt Barton. "Wij spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal."

    De 36-jarige oud-voetballer is ook geen fan van de voetballer Neymar. "Hij is niet de beste speler in de wereld, zoals we in Rusland (op het WK, red.) hebben kunnen zien. Hij is niet van het niveau Cristiano Ronaldo of Lionel Messi. Er zijn veel spelers in de wereld die beter zijn dan hij. Neymar is geen voetbalfenomeen, maar een marketingfenomeen, zoals de Kardashians."

    Barton is ook niet te spreken over de manier waarop PSG als merk naar buiten treedt. "Je ziet PSG nu in een Jordan-shirtje lopen. Serieus? Kom op jongens, dat is een basketbalmerk en jullie zijn een voetbalclub. Ligt dat aan mij?"

    Poll

    Eens met Barton?

    (984 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 11:00
    Neymar is de natuurlijke opvolger van Messi als beste speler van de wereld. Of Messi moet nog jaren zoals afgelopen dinsdag spelen, dan wordt het natuurlijk lastig.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4807
    zaterdag 22 september 2018 om 11:05
    Haha jij bent niet goed wijs.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5197
    zaterdag 22 september 2018 om 11:05
    Ik denk dat hij nog heel lang in de schaduw van Messi blijft spelen. Praktijk wijst uit dat een schaduw langer wordt als de zon onder gaat..
    Vind ik leuk
    meinema +1333
    zaterdag 22 september 2018 om 11:43
    En wanneer de zon weer opkomt staat M’Bappe daar
    Vind ik leuk
    Gearry +383
    zaterdag 22 september 2018 om 13:25
    Die lijkt idd logischer als toekomstige beste voetballer.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5197
    zaterdag 22 september 2018 om 13:42
    Haha, geweldige inkopper na mijn voorzet :)
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 22 september 2018 om 11:16
    Neymar mag de schoenen van Messi nog niet eens strikken..

    Neymar is als een comedy. Tussen de grappen door gebeurd er niets! De jongen heeft het talent wel, maar niet de mentaliteit. Daarom rolt hij bij elke windvlaag over het veld. Zijn techniek is ook niet functioneel, het is vooral show en het vernederen van tegenstanders.

    Neymar is all about the money. Het is jammer dat iemand die zo gezegend is met techniek en talent, de mentaliteit niet heeft om dat te dragen. Ronaldo is een harde werker, die er alles voor over had en heeft om aan de top te staan. Messi is een en al klasse, talent en mentaliteit. Straalt ook plezier uit... Neymar, dat is slechts een handvol trucjes, een mooie actie of goal, maar dat is het. De rest van de pot erger je jezelf dood aan zijn gedrag, of je ziet hem niet...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 12:03
    Ik reageer alleen maar op je eerste zin, aangezien de rest klinklare onzin is:

    Messi zal toch ooit eens minder worden, dan zal er een nieuwe beste speler van de wereld opstaan. Ik denk dat dat Neymar is.

    Dat ie qua niveau nooit aan de Messi van nu zal tippen ziet iedereen.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 22 september 2018 om 13:56
    Ik denk dat jouw mening al onzin is...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8630
    zaterdag 22 september 2018 om 15:53
    Hoe weet jij dat?

    Ik denk dat, als hij het heel lief vraagt, hij best een keer de schoenen van Messi mag strikken. Die gast is best aardig heb ik me laten vertellen.

    Verder heb je wel een punt denk ik. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:21
    het levende bewijs dat jij nooit geen voetbal kijkt , en totaal niet op de hoogte bent van het hedendaagse voetbal
    Neymar mag de kalk onder de schoenen van Messi uithalen , met zijn tandenborstel , verder niks

    maar ach , jij hebt het veel te druk hier met trollen , dus erg veel tijd om voetbal te kijken heb je verder niet
    je weet toch wel wat de clubkleuren van Ajax zijn hoop ik ???
    Vind ik leuk
    Snapje? +6692
    zaterdag 22 september 2018 om 11:57
    Milfwall, blij dat jij er bent maakt het trollen bestaan de moeite waard!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:06
    ja hé , want dat trollen geeft jou een hard plassertje toch ?
    Vind ik leuk
    Snapje? +6692
    zaterdag 22 september 2018 om 12:37
    Wat een kleuter opmerking.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2293
    zaterdag 22 september 2018 om 13:30
    Nooit geen voetbal kijken betekent toch dat iemand onophoudelijk naar voetbal kijkt?:)
    Vind ik leuk
    Just Nuts +251
    zaterdag 22 september 2018 om 11:29
    Lol zijn eerder tegenpolen qua persoonlijkheid waar Messi redelijk gewoon blijft is Neymar een jankend peutertje die zijn zin niet krijgt
    Vind ik leuk
    power +5640
    zaterdag 22 september 2018 om 11:53
    Dat klopt, maar wat ik jammer vind van Neymar,, hij laat zijn slechte kanten zien daardoor is hij minder populier geworden voor mensen, zulke dingen zie je bijna nooit bij Messi.
    Vind ik leuk
    Jahroon +257
    zaterdag 22 september 2018 om 12:00
    Ik denk dat veel jongere Mbappé dat eerder kan worden. Neymar is een over het paard getild verongelijkt mannetje op het veld. Talentvol maar mist de juiste instelling.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:05
    Hahah Neymar is de natuurlijke opvolger van Messi hahahaha hahahahaha hahahahaha hahahahaha Neymar is niet eens beter dan Robben en die komt met een invalidenkar het veld op
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5578
    zaterdag 22 september 2018 om 11:01
    Wauw, Barton die een keer iets zinnigs zegt, dat is ook zeldzaam
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 22 september 2018 om 11:02
    Volgens mij heeft Kim andere kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zaterdag 22 september 2018 om 11:08
    Zoals?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 22 september 2018 om 11:12
    Geld uitgeven.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zaterdag 22 september 2018 om 11:15
    Niet echt een kwaliteit me dunkt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 22 september 2018 om 11:20
    Wel voor de mensen die niks hebben om uit te geven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166386
    zaterdag 22 september 2018 om 11:02
    mbapke asensio isco gaan de komende jaren de dienst uit maken
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:04
    Joh, dat kan iemand met een rood witte stok ook nog wel zien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:11
    Zelfs Mbappé sprikte gij op z'n Brabaonts uit...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:51
    Dat denkt iedereen van die drie maar ik moet t allemaal nog zien, helemaal van die Mbappe. Tijd zal t leren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:06
    Als je kijkt naar de club dan doen die het wel goed. Neymar is een marketing fenomeen en AirJordan is niet alleen een Basketbalmerk. Nee hét populairste schoenenmerk van de Westerse wereld. Het zou gek zijn als PSG beiden niet aan zich wil binden. Het staat immers voor meer bekendheid over de wereld en dus meer centjes. Met Mbappe heb je al de opvolger van Ronaldo en Messi in huis. De jeugdopleiding is goed. PSG doet het goed. Neymar op voetballend gebied minder.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    zaterdag 22 september 2018 om 11:07
    hij heeft gelijk
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18876
    zaterdag 22 september 2018 om 11:25
    Barton is natuurlijk zelf ook een geval apart, maar zegt hier wel wat veel mensen denken.
    Neymar is een fenomeen, maar dat hoeft niet persé iets goeds te zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:30
    Laat een kind lekker zijn wie hij zijn.... en zich maar afvragen waarom er zoveel debielen in een stadion zitten met zoveel haat in de ogen... tja papa en mama he
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zaterdag 22 september 2018 om 12:41
    Volledig mee eens, afgelopen weekend werd de deur voor mijn neus dicht gegooid door een 6 jarig neefje, met de mededeling ........ supporters komen hier niet binnen. Een verachtelijke tendens.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    zaterdag 22 september 2018 om 11:35
    Je mag van Neymar vinden wat je wil ( ik ben ook niet echt fan), maar om zijn naam niet meer uit te spreken... Dan gedraag je je wel heel kinderachtig...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:48
    Die Barton zelf is ook best wel een idioot geweest gedurende zn voetbal carrière kan hij beter niet teveel commentaar op andere, veel grotere spelers dan hij ooit is geweest, gaan geven. Staat niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:50
    Neymar kan beter gaan acteren in Hollywood
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:55
    Neymar kan in iedergeval lekker rollen
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:17
    Zo is het, er zijn zoveel aanvallers die vergelijkbaar zijn met Neymar. Een Hazard, Salah, Mané, Dembele, Suarez of Bale doen geen van allen voor hem onder. Ronaldo en Messi zijn uitzonderlijk, en dat niveau zal meneer Neymar nooit halen.
    Vind ik leuk
    pos +8784
    zaterdag 22 september 2018 om 12:35
    Zelfs een nul als Barton kan al kinderen krijgen. Dat is zo ongeveer het eerste dat me te binnen schiet bij dit stukje lachwekkende gebral. 86% is het nog met hem eens ook. Dat zegt al net zoveel eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1478
    zaterdag 22 september 2018 om 12:37
    Wat kan mij de mening van Barton schelen, ook weer zo één die de aandacht mist na zijn "carrière"
    Vind ik leuk
    yuuup +9467
    zaterdag 22 september 2018 om 12:38
    Duidelijke taal. 100% Gelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:35
    Ik vind Kim wel een stuk prettiger om naar te kijken

    Als ik dan toch een circuspop uit mag zoeken doe mij dan maar Kim

    Maar voor de andere helft van de bevolking plus onze LHBTI'ers (die moet je altijd noemen, anders krijg je problemen) zal het wel een lekker ventje zijn
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    De Goffert +425
    zaterdag 22 september 2018 om 13:47
    Barton raakt de spijker vol op de kop! Neymar is zeker wel een goede speler maar absoluut geen Messi of Ronaldo!
    Is een persoon die zichzelf vooral een topper vindt en door zijn truukjes soms geniale dingen laat zien maar daarmee ben je nog geen absolute top!
    Messi en Ronaldo en zelfs Zlatan zijn een aantal stappen hoger en beter dus!
    Als Neymar wat meer in dienst van het team zou gaan spelen dan kan hij in de buurt komen van de top maar ooit de nr1 speler zal hii niet worden.
    In mijn ogen is Messi de allerbest die ikzelf ooit heb zien voetballen. Zo’n complete speler die gewoon ook nog eens zichzelf lijkt gebleven. Heerlijke persoonlijkheid!
    Vind ik leuk
    Leozao +1363
    zaterdag 22 september 2018 om 13:47
    Neymar: um jogador maravilhoso! Who the f**k is Barton?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    zaterdag 22 september 2018 om 13:51
    Als je het zo bekijkt heeft hij zeker een punt.. want op beide wk s waar hij het had kunnen laten zien liet hij alleen maar theater zien.. en dat marketingfenomeen gebeuren zit ook een kern van waarheid in..
    Vind ik leuk
    Joey_S +20