'We spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal'

'We spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal'

Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 10:58za 22-09-2018 om 10:58

Neymar is de Kim Kardashian van de voetbalwereld. Dat zegt Joey Barton in een uitgebreid interview met het Franse L'Equipe. Barton en Neymar zullen waarschijnlijk nooit grote vrienden worden.

"Mijn zoontje van zes wil de beste speler zijn als hij speelt. Messi, Ronaldo, Salah, maar zeker geen Neymar of Kane", vertelt Barton. "Wij spreken zijn naam thuis niet uit. Neymar is de Kim Kardashian van het voetbal."

De 36-jarige oud-voetballer is ook geen fan van de voetballer Neymar. "Hij is niet de beste speler in de wereld, zoals we in Rusland (op het WK, red.) hebben kunnen zien. Hij is niet van het niveau Cristiano Ronaldo of Lionel Messi. Er zijn veel spelers in de wereld die beter zijn dan hij. Neymar is geen voetbalfenomeen, maar een marketingfenomeen, zoals de Kardashians."

Barton is ook niet te spreken over de manier waarop PSG als merk naar buiten treedt. "Je ziet PSG nu in een Jordan-shirtje lopen. Serieus? Kom op jongens, dat is een basketbalmerk en jullie zijn een voetbalclub. Ligt dat aan mij?"

Poll

Eens met Barton?

(984 stemmen)

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Cheat Codes +7734
zaterdag 22 september 2018 om 11:00
Neymar is de natuurlijke opvolger van Messi als beste speler van de wereld. Of Messi moet nog jaren zoals afgelopen dinsdag spelen, dan wordt het natuurlijk lastig.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
Nvd88 +6179
zaterdag 22 september 2018 om 11:05
Haha jij bent niet goed wijs.
Vind ik leuk
GaoYao +5317
zaterdag 22 september 2018 om 11:05
Ik denk dat hij nog heel lang in de schaduw van Messi blijft spelen. Praktijk wijst uit dat een schaduw langer wordt als de zon onder gaat..
Vind ik leuk
meinema +1355
zaterdag 22 september 2018 om 11:43
En wanneer de zon weer opkomt staat M’Bappe daar
Vind ik leuk
Gearry +1359
zaterdag 22 september 2018 om 13:25
Die lijkt idd logischer als toekomstige beste voetballer.
Vind ik leuk
GaoYao +5317
zaterdag 22 september 2018 om 13:42
Haha, geweldige inkopper na mijn voorzet :)
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:21
het levende bewijs dat jij nooit geen voetbal kijkt , en totaal niet op de hoogte bent van het hedendaagse voetbal
Neymar mag de kalk onder de schoenen van Messi uithalen , met zijn tandenborstel , verder niks

maar ach , jij hebt het veel te druk hier met trollen , dus erg veel tijd om voetbal te kijken heb je verder niet
je weet toch wel wat de clubkleuren van Ajax zijn hoop ik ???
Vind ik leuk
Snapje? +8062
zaterdag 22 september 2018 om 11:57
Milfwall, blij dat jij er bent maakt het trollen bestaan de moeite waard!
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 12:06
ja hé , want dat trollen geeft jou een hard plassertje toch ?
Vind ik leuk
Snapje? +8062
zaterdag 22 september 2018 om 12:37
Wat een kleuter opmerking.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zaterdag 22 september 2018 om 13:30
Nooit geen voetbal kijken betekent toch dat iemand onophoudelijk naar voetbal kijkt?:)
Vind ik leuk
Just Nuts +505
zaterdag 22 september 2018 om 11:29
Lol zijn eerder tegenpolen qua persoonlijkheid waar Messi redelijk gewoon blijft is Neymar een jankend peutertje die zijn zin niet krijgt
Vind ik leuk
power +6927
zaterdag 22 september 2018 om 11:53
Dat klopt, maar wat ik jammer vind van Neymar,, hij laat zijn slechte kanten zien daardoor is hij minder populier geworden voor mensen, zulke dingen zie je bijna nooit bij Messi.
Vind ik leuk
Jahroon +248
zaterdag 22 september 2018 om 12:00
Ik denk dat veel jongere Mbappé dat eerder kan worden. Neymar is een over het paard getild verongelijkt mannetje op het veld. Talentvol maar mist de juiste instelling.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 21:05
Hahah Neymar is de natuurlijke opvolger van Messi hahahaha hahahahaha hahahahaha hahahahaha Neymar is niet eens beter dan Robben en die komt met een invalidenkar het veld op
Vind ik leuk
Mrunterwijst +5915
zaterdag 22 september 2018 om 11:01
Wauw, Barton die een keer iets zinnigs zegt, dat is ook zeldzaam
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 22 september 2018 om 11:02
Volgens mij heeft Kim andere kwaliteiten.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
zaterdag 22 september 2018 om 11:08
Zoals?
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 22 september 2018 om 11:12
Geld uitgeven.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21091
zaterdag 22 september 2018 om 11:15
Niet echt een kwaliteit me dunkt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zaterdag 22 september 2018 om 11:20
Wel voor de mensen die niks hebben om uit te geven.
Vind ik leuk
stratumseind +190935
zaterdag 22 september 2018 om 11:02
mbapke asensio isco gaan de komende jaren de dienst uit maken
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:04
Joh, dat kan iemand met een rood witte stok ook nog wel zien.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:11
Zelfs Mbappé sprikte gij op z'n Brabaonts uit...
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:51
Dat denkt iedereen van die drie maar ik moet t allemaal nog zien, helemaal van die Mbappe. Tijd zal t leren...
Vind ik leuk
COYG +7746
zaterdag 22 september 2018 om 11:06
Als je kijkt naar de club dan doen die het wel goed. Neymar is een marketing fenomeen en AirJordan is niet alleen een Basketbalmerk. Nee hét populairste schoenenmerk van de Westerse wereld. Het zou gek zijn als PSG beiden niet aan zich wil binden. Het staat immers voor meer bekendheid over de wereld en dus meer centjes. Met Mbappe heb je al de opvolger van Ronaldo en Messi in huis. De jeugdopleiding is goed. PSG doet het goed. Neymar op voetballend gebied minder.
Vind ik leuk
Dorzon +4582
zaterdag 22 september 2018 om 11:07
hij heeft gelijk
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20524
zaterdag 22 september 2018 om 11:25
Barton is natuurlijk zelf ook een geval apart, maar zegt hier wel wat veel mensen denken.
Neymar is een fenomeen, maar dat hoeft niet persé iets goeds te zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:30
Laat een kind lekker zijn wie hij zijn.... en zich maar afvragen waarom er zoveel debielen in een stadion zitten met zoveel haat in de ogen... tja papa en mama he
Vind ik leuk
Paul1982 +11957
zaterdag 22 september 2018 om 11:35
Je mag van Neymar vinden wat je wil ( ik ben ook niet echt fan), maar om zijn naam niet meer uit te spreken... Dan gedraag je je wel heel kinderachtig...
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:48
Die Barton zelf is ook best wel een idioot geweest gedurende zn voetbal carrière kan hij beter niet teveel commentaar op andere, veel grotere spelers dan hij ooit is geweest, gaan geven. Staat niet.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:50
Neymar kan beter gaan acteren in Hollywood
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 11:55
Neymar kan in iedergeval lekker rollen
Vind ik leuk
pos +9290
zaterdag 22 september 2018 om 12:35
Zelfs een nul als Barton kan al kinderen krijgen. Dat is zo ongeveer het eerste dat me te binnen schiet bij dit stukje lachwekkende gebral. 86% is het nog met hem eens ook. Dat zegt al net zoveel eigenlijk.
Vind ik leuk
yuuup +10343
zaterdag 22 september 2018 om 12:38
Duidelijke taal. 100% Gelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 13:35
Ik vind Kim wel een stuk prettiger om naar te kijken

Als ik dan toch een circuspop uit mag zoeken doe mij dan maar Kim

Maar voor de andere helft van de bevolking plus onze LHBTI'ers (die moet je altijd noemen, anders krijg je problemen) zal het wel een lekker ventje zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
De Goffert +743
zaterdag 22 september 2018 om 13:47
Barton raakt de spijker vol op de kop! Neymar is zeker wel een goede speler maar absoluut geen Messi of Ronaldo!
Is een persoon die zichzelf vooral een topper vindt en door zijn truukjes soms geniale dingen laat zien maar daarmee ben je nog geen absolute top!
Messi en Ronaldo en zelfs Zlatan zijn een aantal stappen hoger en beter dus!
Als Neymar wat meer in dienst van het team zou gaan spelen dan kan hij in de buurt komen van de top maar ooit de nr1 speler zal hii niet worden.
In mijn ogen is Messi de allerbest die ikzelf ooit heb zien voetballen. Zo’n complete speler die gewoon ook nog eens zichzelf lijkt gebleven. Heerlijke persoonlijkheid!
Vind ik leuk
Garinsha +5011
zaterdag 22 september 2018 om 13:51
Als je het zo bekijkt heeft hij zeker een punt.. want op beide wk s waar hij het had kunnen laten zien liet hij alleen maar theater zien.. en dat marketingfenomeen gebeuren zit ook een kern van waarheid in..
Vind ik leuk
Joey_S +90