Bekritiseerde Eredivisie-trainer reageert: 'Samen Champions League gekeken'

    Bekritiseerde Eredivisie-trainer reageert: 'Samen Champions League gekeken'

    zaterdag 22 september 2018 om 12:31

    John van 't Schip begrijpt dat hij onder vuur ligt bij de achterban van PEC Zwolle. De Zwollenaren verloren vier van de vijf eerste competitiewedstrijden en bezetten momenteel de zestiende plek in de Eredivisie. 

    Onder meer op Twitter is de trainer van PEC geregeld mikpunt van kritiek. "Het enige wat ik kan controleren, is dat wat ik op het veld doe. Dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Ik snap de kritiek wel, maar ik kan er weinig mee", zegt Van 't Schip tegen De Stentor.

    "Het belangrijkste is om bij jezelf te blijven en datgene te doen waar je vertrouwen in hebt. Alles van buiten is te begrijpen, maar daar heb je geen grip op. Niet op wat jullie schrijven en niet op wat de supporters vinden. Het veld is de enige plek waar ik dingen kan beïnvloeden."

    De oefenmeester voelt nog altijd het vertrouwen van de clubleiding. "Ja, ik heb vorige week met Adriaan Visser gesproken en afgelopen week hebben we met z'n allen buiten de club gegeten en samen naar de Champions League gekeken. De voorzitter, de staf en de spelers. Niet ineens, dit stond al langer op het programma."

    Zondag speelt PEC om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen FC Emmen. 

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Poll

    Gaat Van 't Schip het tij keren bij PEC?

    (648 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mr bien +1303
    zaterdag 22 september 2018 om 12:36
    Heeft het vorig jaar goed gedaan
    Dit jaar gaat het iets minder maar ze komen er wel weer uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:39
    En dan de lachers op zijn hand proberen te krijgen door Alfons Groenendijk een sprookjesboek te geven. Laat hem nu ook eens met zo'n leuk grapje komen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:39
    Was gewoon een goede grap.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:40
    Waan van de dag. Het ging een paar wedstrijden goed. Tweede helft van de competitie geen punt meer gepakt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:44
    Paar wedstrijden? Halve seizoen bijna alles gewonnen.
    Vind ik leuk
    13 +13197
    zaterdag 22 september 2018 om 13:04
    Half seizoen bijna alles gewonnen en half seizoen bijna alles verloren. Zo extreem was het toch ongeveer?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 13:11
    Helemaal correct, maar om nou te zeggen dat het slechts een paar wedstrijden goed ging klopt natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zaterdag 22 september 2018 om 13:22
    De grap was op dat moment gewoon goed. Alfons heeft hem allang terug gepakt en terecht!

    En toen kwam er een olifant met een lange snuit en die blies het verhaaltje uit.
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    zaterdag 22 september 2018 om 15:20
    Dat was een reactie op een grap van Groenendijk. Groenendijk was eerder die week over het Zwolse sprookje begonnen. Het Zwolse sprookje was een bedenksel van Groenendijk.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2031
    zaterdag 22 september 2018 om 12:55
    Hij heeft vorig jaar een half jaar geprofiteerd van het werk van zijn voorganger, na de winter was zijn hand duidelijk zichtbaar.het is gewoon geen beste trainer. Heeft hij eerder bij bijvoorbeeld Twente ook al bewezen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 13:16
    Onzin, laatste jaar onder Jans was knudde. PEC speelde vorig jaar eerste helft aanzienlijk anders dan onder Jans. Tweede helft ging vooral fout door een groep dissonanten die alleen maar aan een transfer dachten, enige wat John daarin te verwijten valt is dat hij al die lamzakken uit de selectie had moeten zetten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:37
    Morgen winnen bij Emmen en het neerwaartse spiraal doorbreken, het komt allemaal wel goed.
    Vind ik leuk
    030_Joep +256
    zaterdag 22 september 2018 om 12:38
    Komt wel weer goed bij Zwolle.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:41
    Even geheel terzijde, maar jezus VP doe eens wat aan die achterlijke http 500 errors. Gaat nu al wekenlang zo, zo ga je toch niet om met een website waarmee je je geld verdient.
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    zaterdag 22 september 2018 om 12:42
    Van’t Schip heeft gewoon een heel matig elftal ter beschikking.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    zaterdag 22 september 2018 om 12:44
    Schip out
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:47
    Met nu een trainer ontslaan schiet je niks op, we degraderen dit jaar heus niet en in de zomer kijken of Arne Slot hoofdtrainer wil worden.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    zaterdag 22 september 2018 om 13:19
    Blijf gerust denken dat het met schip allemaal goed komt. Hij bewijst al 9 maanden het tegendeel.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 13:22
    Ik raak gewoon niet zo snel in paniek, het is nog nooit zo goed gegaan met PEC alleen de resultaten blijven wat achter. Met trainers ontslaan bereik je niks, dat bewijzen clubs ieder jaar weer opnieuw.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    zaterdag 22 september 2018 om 12:47
    This page isn’t working
    www.voetbalprimeur.nl is currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    Vind ik leuk
    Kuip +7504
    zaterdag 22 september 2018 om 12:54
    Bij PEC moeten ze niet zo gek reageren. PEC is een middenmotertje, dat het ene jaar in het linkerrijtje eindigt en het volgende jaar in het rechterrijtje. Mensen moeten zich niet zo druk maken. Het zit nu even niet mee. Straks komen er wel weer punten. Het enige waar ze zich wel druk om moeten maken is het kunstgras. Dat moet er zo snel mogelijk uit. Verder is Zwolle een leuk cluppie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 22 september 2018 om 12:59
    Kunstgras gaat er in 2021 uit, behalve als de KNVB ballen toont en het verbied.
    Voor de rest heb je inderdaad gelijk, al die paniekzaaiers moeten eens even rustig doen, velen zijn al vergeten dat we 7 jaar geleden gewoon nog eerste divisie speelden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166702
    zaterdag 22 september 2018 om 12:54
    Schippie kan pas nu laten zien of het daadwerkelijk een goeie trainer is zoals iedereen vorig seizoen beweerde toe alles met een betere selectie op zijn plaats viel.
    Benieuwd of ie de tijd krijgt om te laten zien of het ook een cricismanager is.
    Vind ik leuk
    RWMD +144
    zaterdag 22 september 2018 om 12:58
    Hopelijk hebben ze naar Liverpool-PSG gekeken ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8777
    zaterdag 22 september 2018 om 12:59
    PEC heeft gewoon matig elftal. Ik zie Emmen ook tegen PEC punten pakken. Vorig seizoen was van t schip een held en nu kan hij er niets meer van. Probleem zoals bij veel clubs is dat de trainers het moeten ontgelden voor de fouten van degene die aankoopbeleid doet en er niets van bakt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8777
    zaterdag 22 september 2018 om 13:00
    Moet Johnny t zinkend schip verlaten ?
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zaterdag 22 september 2018 om 13:32
    Het roer moet om.
    Hij haalt bakzeil.
    De bakens moeten bijgezet worden.
    Hij heeft wind niet meer in de zeilen.
    Er valt geen land meer met hem te bezeilen.
    Tijd om het anker te lichten.
    Hij loopt te veel averij op.
    Hij moet het over een andere boeg gooien.
    Het wordt dit seizoen kantje boord.
    Hogelijk missen we de boot niet.

    Er moet een andere koers gevaren worden.

    Zo, hebben we die woordgrappen alvast gehad.

    Persoonlijk denk ik dat het wel goed komt. Desespereer te nimmer!
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    zaterdag 22 september 2018 om 15:33
    Je vergeet de belangrijkste: De beste stuurlui zitten op voetbalforums.

    Vind ik leuk
    repeP +1281
    zaterdag 22 september 2018 om 13:42
    Normaliter zou PEC wel van Emmen kunnen winnen. Maar wat is er nog normaal met PEC deze competitie?
    Vind ik leuk
    HanV +4288
    zaterdag 22 september 2018 om 15:47
    Juist de uitslagen van PEC zijn doodnormaal en die van Emmen zijn niet normaal.
    Ik denk dat niemand had verwacht dat Emmen uit bij ADO en uit bij Utrecht zou winnen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31583
    zaterdag 22 september 2018 om 13:52
    Jans terug binnenkort.
    Vind ik leuk
    remakil +5685
    zaterdag 22 september 2018 om 14:07
    De weken voor je ontslag is iedereen altijd positief bij je club...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws