'Genieten' van vlijmscherpe Advocaat: 'Wel grappig. Dan zie je ze kijken...'

'Genieten' van vlijmscherpe Advocaat: 'Wel grappig. Dan zie je ze kijken...'

Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 13:42za 22-09-2018 om 13:42

Dick Advocaat maakt indruk op Timo Letschert met zijn manier van werken. De opvolger van Jean-Paul de Jong wil overduidelijk niets weten van een slow start bij FC Utrecht.

"Het valt op dat hij heel eerlijk en heel direct is. Daar houd ik wel van", zegt Letschert tegen De Telegraaf. "In het team weet iedereen meteen waar het op staat. Ik vind het wel grappig. Dan maakt hij zo’n vlijmscherpe opmerking naar iemand... Sommige jongens zijn daar totaal niet aan gewend. Dan zie je ze kijken... Daar kan ik echt van genieten."

FC Utrecht kende een matige start van het seizoen en dus wil Advocaat direct spijkers met koppen slaan. "De trainer probeert de groep te raken, te prikkelen, omdat iedereen heeft kunnen zien, dat het te gezapig was. Als Dick Advocaat aan één ding een hekel heeft, dan is het gezapigheid. Het eerste wat erin moet komen, is een beetje gif en agressiviteit", aldus de verdediger van de Domstedelingen. 

Plaats een reactie

Vinnie J +2004
zaterdag 22 september 2018 om 13:51
De kleine generaal blijft gewoon fantastisch.
Vind ik leuk
repeP +2076
zaterdag 22 september 2018 om 14:01
Advocaat was als speler ook reeds een gifkikker eerste klas.
Vind ik leuk
heur es +861
zaterdag 22 september 2018 om 14:22
Fantastische man die Dick.

Ik verwacht een 0-3 morgen, vlijmscherp counteren tegen het trage centrum van Feyenoord.
Vind ik leuk
BS +1319
zaterdag 22 september 2018 om 14:27
Dicky zet de selectie voor de rest van het seizoen wel op scherp, slechter kon trouwens ook niet meer, precies op tijd ingegrepen, anders was het hele seizoen naar de klote geweest.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5165
zaterdag 22 september 2018 om 14:29
Ik word niet goed van die 'romantiek' rondom oudere trainers zoals Advocaat en Hiddink. Presteren tien jaar niks; en dan roepen dat ze zo 'vlijmscherp' zijn. Houd nu toch gauw op. Dat er nog clubs en landen intrappen...
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 15:57
Hier mag iedereen zich uitspreken. Aan jouw naam te zien hou jij daar niet van.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5165
zaterdag 22 september 2018 om 16:50
Jij denkt dat je je in NL mag uitspreken? ;-)
Vind ik leuk
Argento8523 +7052
zaterdag 22 september 2018 om 14:31
Stokoude en over the hill Advocaat.....
Waar beginnen ze aan daar bij Utrecht
Vind ik leuk
Broekie +621
zaterdag 22 september 2018 om 15:03
Wat Dick Advocaat doet is heel simpel. Niveau van gemiddelde amateur trainer. Heeft er wel suc6 mee gehad en zijn zakken gevuld. Voetbal is niet moeilijk.
Ik denk dat Mark van Bommel dat zelfde gif heeft. Die vraagt ook iedere training en wedstrijd het maximale van zijn spelers . Je krijgt geen ruimte om te verslappen.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 22 september 2018 om 15:26
Dick heeft het voordeel dat hij met een exclusieve spelersgroep te mogen werken die om plaats 2 of 3 speelt.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1902
zaterdag 22 september 2018 om 16:46
Ik mis bij sommigen toch weer het respect dat Advocaat verdiend, alleen daarom hoop ik al dat Advocaat gaat slagen bij Utrecht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws