'PSV wordt langzaam rijp voor dit niveau, kunnen zeker als tweede eindigen'

    'PSV wordt langzaam rijp voor dit niveau, kunnen zeker als tweede eindigen'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 19:32za 22-09-2018 om 19:32

    Willy en René van de Kerkhof zien kansen voor PSV in de Champions League na de nederlaag bij FC Barcelona deze week. De broers denken dat de Nederlandse kampioen wel kan verrassen tegen Tottenham Hotspur en Internazionale.

    "Ik denk zeker dat we als tweede kunnen eindigen", zegt Willy tegen Voetbal Inside. "Ik heb genoten van PSV tegen FC Barcelona. Dat was gewoon een goede wedstrijd voor PSV, voor het eerst op een echt heel hoog niveau geacteerd. Dan zie je dat de ploeg langzaam maar zeker rijp gaat worden om op een hoger niveau te spelen. Ik dicht ons zeker kansen toe tegen Tottenham en Inter."

    De PSV-iconen zijn het niet eens met de kritiek van Valentijn Driessen, die vond dat trainer Mark van Bommel een fout had gemaakt in Camp Nou door zijn systeem niet aan te passen. "Dat vind ik een beetje negatief", stelt René. Wel had hij verwacht dat Erick Gutiérrez in de basis zou staan. "Hij heeft meer ervaring dan Pablo Rosario. Maar goed, zondag misschien."

    Lees meer over:Champions LeaguePSV

    Plaats een reactie

    Mari +10218
    zaterdag 22 september 2018 om 19:36
    Ik ben het eens met deze heren:
    PSV kan zeker tweede worden in de competitie
    Vind ik leuk
    Bremmelem +138
    zaterdag 22 september 2018 om 19:38
    Ze kunnen 2e worden, maar ze worden natuurlijk kampioen ;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:38]
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1431
    zaterdag 22 september 2018 om 21:36
    Waarom staan ze met die schalen ??
    Vind ik leuk
    035 +6414
    zaterdag 22 september 2018 om 21:53
    Misschien zijn ze net terug uit Afrika. Daar lopen ze ook met schalen op het hoofd, alleen zitten die vol met spullen.😁😁
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:27
    Rare opmerking .wat het Afrika ermee te maken
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1469
    zaterdag 22 september 2018 om 22:08
    In dat verpleeghuis lopen ze allemaal met schalen en vergieten rond.
    Vind ik leuk
    De fries +1052
    zaterdag 22 september 2018 om 19:39
    Tsjezus origineel hoor, morgen staat Ajax gedeelde 2e met Heracles en Feyenoord !
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    zaterdag 22 september 2018 om 19:50
    wow, wat maak jij je druk zeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:45
    Tuurlijk, Tottenham is een aardige ploeg maar geen Bayern of Barcelona en Inter is de oude Internationale niet meer. Kane is niet van het niveau Messi. Verdediging blijft de bottleneck van PSV maar het is te doen. Tottenham speelt in een vrij hoog tempo, maar dat hoeft geen handicap te zijn...
    Let op Danny Rose en Eriksen, mijn favorieten bij The Spurs...
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    zaterdag 22 september 2018 om 19:50
    Klopt.
    Een ploeg steekt boven de andere drie uit.
    De anderen zijn gelijkwaardig
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 21:27
    PSV gelijkwaardig aan Inter en Tottenham? Helaas zijn dat uitspraken van 20 jaar geleden. De Eredivisie heeft de boot van TV geld gemist en is uitgehold. Iedereen die er objectief naar kijkt zal hopen dat PSV 3de wordt en zodoende nog wat punten na de winterstop kan halen...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 21:58
    Ach, het is maar hoe je het wilt zien.

    Als je ziet waar Inter in de Serie A staat en dan bedenkt dat PSV boven Ajax staat, dan zullen ze in Milan er niet zoveel anders over denken en bij de Spurs loopt het momenteel nou ook niet echt soepel.

    Het wordt niet voor niks de poul des doods genoemd. PSV lijkt op papier en gezien het recente verleden misschien de zwakste broeder, maar met Lozano, Guitterez, Angelino, Malen en andere spelers die ze al hadden is het toch echt wel een team om rekening mee te houden.

    Natuurlijk moeten we hopen dat PSV 3e wordt als we er objectief naar kijken. Maar PSV is echt geen zwak team en zou best wel eens kunnen verrassen.

    We moeten afwachten om te zien wat er gebeurd. maar als je op voorhand roept dat dit PSV te zwak is dan vind ik dat je ze tekort doet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:29
    Ze zijn te zwak... simpele constatering met een centrum dat is afgedankt en transfervrij is overgenomen van Ajax en Stuttgart.. die stoppen Messi, Icardi en Kane niet af.

    Je bent zo sterk als je zwakste schakel.

    Wees gewoon reëel, dat voorkomt teleurstelling en rare uitspraken. Het feit dat PSV boven Ajax staat zullen ze in Milaan en Londen echt niet boeien. Net als mij!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 22:41
    Je hebt wel gelijk en ook niet.

    Ik vind Inter nou niks indrukwekkends
    Maar dat had jij ook gezegd als je Italiaan had geweest.

    Ik vind Van Bommel indrukwekkend tot nu toe, maar zijn wissels zet ik vraagtekens bij. De kansen en de 'possession' die PSV had was wel armzalig. Maargoed, Itutu had het schijnbaar niet zo makkelijk en nu spelen we bij Barca uit. Ik denk dat PSV er doorheen zat en Messi het veschil maakte.

    Wees niet zo Hollands, onderschat PSV niet!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:20
    Ik onderschat PSV niet. Die gaan samen samen met Ajax voor de titel in Nederland knokken. Zo een mooie test daarvoor in eigen huis. Die ze eigenlijk wel moeten gaan winnen.

    Maar nogmaals: hun centrale verdedigingsduo is te ver onder de maat voor de CL.
    Jij als fan hoopt van niet, maar Barca heeft het al aangetoond. 4 goals door het centrum...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zondag 23 september 2018 om 15:01
    Ik vond de wissels van Van Bommel bedenkelijk, volgens mij zat PSV er aardig doorheen en Messi scoorde een hattrick. Dit was Barca uit.

    Als Messi die eerste vrije trap er niet inschiet, dan heeft Barca een hele zware avond (thuis), met een rode kaart op de koop toe.

    Ik ben het helemaal met je eens dat sommige posities bij PSV eigenlijk te zwak bezet zijn, maar daar hebben andere CL teams ook last van. Je stelt opnieuw dat het verdedigind duo ver onder de maat is voor CL en dat zijn inderdaad niet de best bezette posities, maar daarmee vind ik PSV niet ver onder de maat voor CL. De groep waar ze in beland zijn is wel een hele zware natuurlijk.

    Trouwens, ik ben net zozeer fan van Ajax als PSV en dicht Ajax in Europa meer kansen toe (en niet alleen vanwege de loting, maar in het algemeen bedoel ik dat). Maar toch zou het mij verbazen als PSV vandaag niet gaat winnen.

    Volgens mij hebben PSV en Ajax sinds jaren eidelijk weer een aantal echt leuke voetballers rondrennen. Ik heb er wel vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 15:35
    Ze zijn er inderdaad allebei op vooruitgegaan. Ze missen echter beide een goede spits waarmee je ook op afstand van de goal kan spelen.
    Nogmaals, ik hoop dat beide overwinteren. Gied voor onze positie op de UEFA-lijst. Ik zie de poule van PSV alleen iets anders in.

    Fijne voetbalmiddag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:51
    Inter en Toddenham gaan voor de bijl
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 19:59
    Volgens mij hadden ze het over 2e in de group en niet over 2e in de CL-competitie. Maar als jij zo overtuigd bent van PSV, dan ben ik dat ook. ;-)
    Vind ik leuk
    SanKev +852
    zaterdag 22 september 2018 om 20:14
    Haha ik vind m goed
    Vind ik leuk
    Niels92 +30497
    zaterdag 22 september 2018 om 19:36
    Wat een onzin, zeker tweede worden, ze zijn wel erg optimistisch die twee :)

    Al hoop ik van wel voor PSV, maar ondanks dat ze niet echt presteren schat ik de Engelsen sowieso hoger in dan PSV.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    De fries +1052
    zaterdag 22 september 2018 om 19:38
    Gewoon 2 keer thuis winnen... punt
    Vind ik leuk
    aartstyle +1692
    zaterdag 22 september 2018 om 19:38
    Wat een onzin. Psv mag heel tevreden zijn als ze derde worden in de cl. 2e zou echt een wonder zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    zaterdag 22 september 2018 om 19:41
    Als je deze ploeg nog 2 jaar bij elkaar kan houden wel maar we weten allemaal hoe het gaat in het wereldje
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 22 september 2018 om 19:42
    Seniele oude gekken inmiddels, dat hier nog aandacht aan geschonken word....
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3359
    zaterdag 22 september 2018 om 19:44
    🤣
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 19:42
    Natuurlijk kunnen ze tweede worden. Inter is middelmaat en die spurs worden zwaar overschat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:48
    Tijd voor pensioen heren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:53
    Over het algemeen vind ik dat je al dit soort mannen op leeftijd die echt supporter zijn geen podium meer moet geven. Ik ben het zelden eens met allemaal, van welke club dan ook. Maar ik denk ook dat die 2 clubs te pakken zijn. Thuis ruim proberen te winnen en uit gelijk spelen. Als Barca ze gewoon alle 6 zijn wedstrijden wint is het mogelijk.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2849
    zaterdag 22 september 2018 om 20:05
    Na de 4 - 0 ben ik ervan overtuigd dat Barca tegen PSV in eindhoven op 20% gaat spelen, dus dat is een gewonnen partij voor PSV. Zelfs als barca 100% aan de bak gaat is PSV niet kansloos.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1779
    zaterdag 22 september 2018 om 19:55
    Wat een fenomenale kijk hebben deze heren toch.
    Vind ik leuk
    Milanoo020 +322
    zaterdag 22 september 2018 om 19:58
    Rijp voor de slacht
    Vind ik leuk
    yuuup +9908
    zaterdag 22 september 2018 om 20:03
    Die zijn helemaal klaar voor de intocht van sinterklaas.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4354
    zaterdag 22 september 2018 om 20:09
    In ieder geval derde, wat ik hier voorspelde! Tweede wordt denk ik net te moeilijk in deze lastige poule..
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    zaterdag 22 september 2018 om 20:11
    Moeten ze wel Fortuna Sittard en Pec Zwolle over de knie kunnen leggen en dat zit er nog bepaald niet in hebben we allemaal kunnen zien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    FR_VakW +55
    zaterdag 22 september 2018 om 20:32
    Als PSV morgen verliestkan het nog wel eens een vervelend seizoen worden. Ik vind Tottenham en Inter nou ook niet zo geweldig maar PSV begint een beetje te zweven. Als ook de andere tegenstanders in de CL straks te sterk blijken zal het een vermoeiende eerste seizoenshelft worden. Ajax heeft mede door de CL-loting een minder zwaar programma en zal meer vertrouwen hebben doordat ze in ieder geval 2x gaan winnen in de CL. Die gaan in de competitie weinig laten liggen. En Feyenoord speelt natuurlijk geen Europees, als dat een beetje gaat draaien gaan ze in de competitie echt nog wel lang meedoen. Al moet ik wel zeggen dat PSV gewoon een superselectie heeft, de sterkste in hele lange tijd. Net als Ajax, dus ik verwacht wel spektakel morgen. Ik vind het moeilijk inschatten wie er nou beter is omdat ze toch behoorlijk verschillende speelstijlen hebben.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2247
    zaterdag 22 september 2018 om 20:52
    Het komisch duo van psv, wat een grootspraak weer, van de week met 4-0 op hun kloten gehad van een ploeg op halve kracht en dan toch denken dat je 2e kunt worden in de poule haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:53
    Toddenham is als nul twintig, deze eeuw bar weinig, en t word steeds minder de laatste jaren......
    Vind ik leuk
    Gizmo +3880
    zaterdag 22 september 2018 om 21:17
    Nul-twintig lijkt me een geweldige uitslag voor morgen .
    .
    Maar is dat niet een tikje erg enthousiast ?
    Vind ik leuk
    JWK +493
    zaterdag 22 september 2018 om 21:08
    Spurs kunnen ze wel pakken, Internationale niet!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4959
    zaterdag 22 september 2018 om 21:33
    Leuk hoor deze fans aan het woord maar die hosanna stemming is nergens voor nodig. Uiteindelijk een zware nederlaag tegen Barcelona. Willen ze iets in deze groep zal het nog een stuk beter moeten. Spel was niet slecht maar voorin niet efficiënt genoeg en hoe de goals werden weggegeven was op CL simpelweg naïef.

    Hopelijk leert deze ploeg snel, dan kan PSV wellicht tegen die andere twee ploegen punten pakken en eventueel derde worden. In deze poule is dat het hoogst haalbare en tevens zou dat al een uitstekend resultaat zijn.
    Vind ik leuk
    cj.ooms +18
    zaterdag 22 september 2018 om 21:41
    Gaat al jaren niet goed met de heren. Maar wat een zielige reacties over en weer .
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:16
    Haha, wat kun je toch een lol met jezelf hebben..

    Ik dacht echt bij het lezen van de titel dat die trollen het over de Eredivisie hadden

    Dan kan ik wel me ze meegaan: PSV kan zeker als tweede eindigen

    Maar wat schetst mijn verbazing: ze hebben het over de CL poule na een 4-0 nederlaag

    Haha, geweldig

    John de Mol: je moet hier wat mee doen: bejaarde PSV muppets in de stijl van Benidorm Basterds die langs de lijn hun cluppie aanmoedigen

    En roepen dat het wel goed komt

    Kostelijk...

    Vind ik leuk
    14forever +8738
    zaterdag 22 september 2018 om 22:25
    Ik heb de eerste helft niet gezien, maar op basis van de 2de helft was het niet veel soeps.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:27
    Het ziet er trouwens ook wel erg debiel uit op die foto

    Twee mongoloïde personen die een lege bak boven hun hoofd houden met een gezichtsuitdrukking van: ja ik weet het ook niet helemaal

    Willy vraagt zich duidelijk af wanneer hij die bak mag laten zakken en René vertrouwt iemand in het publiek niet
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 02:21
    Tja. Ik hoop het ook, maar denk dat ze iets te veelhalen gedronken hebben en als ze weer nuchter zijn hun roze bril af moeten zetten. Maar voor de rest zijn ze best lief.
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 23 september 2018 om 08:41
    Te slechte centrale verdedigers om Europees te overwinteren.....
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2309
    zondag 23 september 2018 om 09:08
    Ja 2e idd mooie positie 👍
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    zondag 23 september 2018 om 09:52
    Natuurlijk eindigt psv als 2e in deze groep. Inter stelt geen zak voor dat is echt vergane glorie en de kracht van Tottenham wordt schromelijk overschat. Barcelona was maatje te groot maar in Eindhoven zit een stuntje er wel in.
    Vind ik leuk
    Joske1956 +202
    zondag 23 september 2018 om 11:10
    Ik had vroeger al mijn bedenkingen bij de geestelijke gesteldheid van die twee......nu met het verstrijken der jaren wordt het zorgwekkend. Geen redden meer aan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws