'Ten Hag geeft goede voorbeeld: inschattingsfout van bewierookte Van Bommel'

'Ten Hag geeft goede voorbeeld: inschattingsfout van bewierookte Van Bommel'

Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 07:29vr 21-09-2018 om 07:29

Bij PSV werd na het Champions League-duel met FC Barcelona (4-0) een onterecht beeld over de verhoudingen geschetst. Dat stelt Valentijn Driessen, die zag dat de Catalanen op halve kracht de klus klaarden. Volgens hem deed PSV aan 'damage control' in aanloop naar Ajax.

'Een harde analyse was beter op zijn plaats', schrijft de chef voetbal Van De Telegraaf in de ochtendkrant. 'Het was een inschattingsfout van de tot dusverre bewierookte Van Bommel om in Catalonië de speelwijze en de basiself uit het duel met ADO te handhaven. Met die keuzes onderschatte PSV tegenstander FC Barcelona en Lionel Messi.'

'Het getuigde eveneens van hoogmoed om de beste speler na Lozano – de Mexicaanse aankoop Erick Gutiérrez – 82 minuten op de bank te houden', vervolgt Driessen. 'PSV heeft de kwaliteiten van 'Guti' hard nodig in de organisatie en om zijn Mexicaanse maatje Lozano te bedienen in topduels.' Hij denkt dat Van Bommel spelers niet wilde slachtofferen. 'PSV speelt echter topvoetbal op het hoogste internationale niveau en daar moet een trainer het passeren van een speler kunnen managen. Laten we het houden op het leerproces van rookie Van Bommel.'

Driessen verdenkt PSV 'van een ingecalculeerde nederlaag om de goede sfeer en positieve vibe niet te verstoren op weg naar Ajax'. 'Waarbij de grote nederlaag Van Bommel gelijk de kans biedt om Rosario - hij vergat een professionele overtreding te maken vlak voor Messi's openingstreffer - te passeren voor Gutierrez.'

Driessen zag dat Ajax-coach Erik ten Hag het goede voorbeeld gaf en wél harde keuzes durfde te maken. 'Tactisch gezien logisch dat Carel Eiting de geblesseerde Matthijs de Ligt verving en niet publiekslieveling en international Donny van de Beek.'

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Wat wordt PSV-Ajax?

(9024 stemmen)

Plaats een reactie

henkvlis +4195
vrijdag 21 september 2018 om 07:39
Gelukkig weer een artikel waar in PSV (of de tactiek van de trainer van PSV) wordt afgezeken.

We spreken elkaar zondag weer beste journalist !!
Vind ik leuk
stefanvanm +345
vrijdag 21 september 2018 om 07:42
Als PSV een beter resultaat had behaald (nipt verloren of gelijkspel) dan had deze journalist waarschijnlijk geschreven dat het een meesterzet was van Van Bommel. PSV had pech dat de score nog zo hoog opliep, was o.b.v. de hele wedstrijd zonde. Ik denk dat ze vooral o.b.v. de eerste helft tevreden kunnen zijn.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8386
vrijdag 21 september 2018 om 07:56
Vriendje van Sjakie zeker......ze zijn samen boodschappen wezen doen en iets te veel azijn ingeslagen gezien de zure reactie!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:09
Doet er toch niet toe wat zulke journalisten zeggen, ik zou zelf ook gewoon met de vaste 11 beginnen om nog meer op elkaar ingespeeld te geraken. Dat hij niet met Guti start is opzich ook niet raar aangezien hij pas een keer of 5 getraind had.
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:15
Arme jongen toch. Geef niets hoor
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 13:24
Zure bommen op azijn... Kesbeke!!!
Vind ik leuk
rinirat +3284
vrijdag 21 september 2018 om 09:04
PSV deed damage control,waren nooit in de wedstrijd die door een op halve kracht spelend Barca fluitend werd gewonnen.
Alles wat er omheen werd gekletst was onzin.
Zo ook het we hebben goed meegedaan onzin is.
Het is nooit leuk voor geen enkele ploeg om 4-0 te verliezen.
Dat zet je ook niet zomaar uit je hoofd.
Wie dat zegt spreekt ook onzin.
Vind ik leuk
Nashua +6886
vrijdag 21 september 2018 om 12:03
Er wordt ook net gedaan of van Bommel een toptrainer is.

Heeft net als ten Hag alles nog te bewijzen
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:13
Klopt volledig!!
maar ik vind het wel klasse van die jongens hier dat ze hun trainer steunen.
Of is het aandoenlijk
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:21
Vond t jammer dat messi zo door de defensie van psv door kon lopen

Dat was amateuristisch verdedigen
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:11
Barca deed rustig aan. wist dat de kansen zouden komen en die kwamen er ook.
Vind ik leuk
kerel +2323
vrijdag 21 september 2018 om 07:42
Ik denk gelijkspel..
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6842
vrijdag 21 september 2018 om 07:44
Ja wat een gelul zeg... Alleen omdat die nieuwe een aardig balletje gaf en volledig vrij werd gelaten op rand 16 is het direct de beste speler die de organisatie neer moet zetten tegen Barcelona?
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 08:52
Kun jij niet scouten in 20 minuten? ;)
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
vrijdag 21 september 2018 om 08:53
Die Driessen is gewoon niet wijs
Vind ik leuk
Adjab +1181
vrijdag 21 september 2018 om 07:50
Maar in één ding heeft tie gelijk Barca speelde op 70 %
Vind ik leuk
Op afstand +1048
vrijdag 21 september 2018 om 08:31
50%
Vind ik leuk
henkvlis +4195
vrijdag 21 september 2018 om 08:55
10 % ???
Vind ik leuk
Johan_D +3515
vrijdag 21 september 2018 om 09:07
Nee het was toch echt 60% waar Barça op speelde , en 75% tegen 25% balbezit !

En niet te vergeten , even 3x de handrem eraf met 11 man en nog 1x met 10 man.
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:18
Heerlijk toch voor Barca, even zo een oefenpotje tegen Psv zodat ze zich konden sparen voor Girona.
Vind ik leuk
Castromann +8495
vrijdag 21 september 2018 om 08:31
Valentijn Driessen moet je niet serieus nemen....dat doet niemand.
Dit is echt een gast die totaal geen verstand van zaken heeft......
Vind ik leuk
Henk3 +1169
vrijdag 21 september 2018 om 09:00
Op basis waarvan mag hij eigenlijk iedere keer zijn zegje doen? De gemiddelde bezoeker hier heeft er nog meer kijk op. Dat zegt wat..
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 12:30
Hij mag s.w.s. van mij geen commentaar meer geven

Geef mij maar sierd de vos MIAAAAAUUUW MIAAAAAUUUW

HHHH
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:43
Is wel deels waar natuurlijk. Maar met psv komt het wel goed, ondanks dit groot fan van van bommel een echte winnaar!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:44
Ernaast is er maar 1 die zoveel te zeggen heeft en aan te merken heeft op de Nederlandse top. Hij zit er vaker naast dan dat ie gelijk heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 08:50
Wil je Valentijn Driessen niet 'beste journalist' noemen? :p
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:53
Een uitslag zegt niet altijd alles over wel of geen goede tactiek hebben gebruikt
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
vrijdag 21 september 2018 om 09:23
Eindelijk iemand in de media die de wedstrijd op waarde Barcelona-PSV op waarde schat.

PSV heeft helemaal niet leuk meegedaan natuurlijk. Dat was schijn. Maar de meeste media doen nou eenmaal liever aan klantenbinding dan aan objectiviteit.
Vind ik leuk
Castromann +8495
vrijdag 21 september 2018 om 14:50
Maar Valentijn "ik ben ajax idolaat" Driessen vergeet dan ook even te vermelden dat AEK de zwakste broeder in de cl is.....maar nee dan is ajax zo fantastisch ipv dat je de tegenstander op waarde schat.....
Journalist moet objectief zijn.....dat is hij totaal niet.
Eng ventje.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6304
vrijdag 21 september 2018 om 09:36
PSV had gewoon een resultaat kunnen halen dat weet ik zeker! Zat gewoon niet mee en als Messi het scoren opent met een (mooie) vrijetrap doe je er niks aan! Erg jammer 4-0 doet vermoeden dat PSV thuis had kunnen blijven terwijl ze 75min gewoon meegevoetbald hebben! Alleen het probleem is dat je het (ben bang mijn club ook niet) nooit 90min volhoud. PSV maak je niet druk de punten pak je 100% tegen Inter en helaas ook tegen mijn andere club Spurs! PSV word minimaal derde! En mijn Ajax 2e achter Bayern.
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:19
Hahaha het zat niet mee, dan thuis tegen Barca maar even rechtzetten maat. 4-0 voor Psv dan thuis?
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:16
Is Ajax toch nog je voorbeeld vBommel.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6792
vrijdag 21 september 2018 om 11:17
Je komt gefrustreerd over jochie. Ga maar effekes buiten spelen.
Vind ik leuk
Joske1956 +200
vrijdag 21 september 2018 om 12:02
Beste journalist??? Die lult net zoals het weer is. De ene keer is Ten Hag de gebeten hond. De andere keer is TenHag de geniale coach. En zo gaat dat met van Bommel en met Gio. Gijp en azijnzeiker Derksen idem dito van die met de wind meelul figuren.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 12:04
Trieste opmerking vriend
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
vrijdag 21 september 2018 om 13:06
Nou....eerlijk gezegd vond ik als PSV fan zijnde....de keuzes om de jong te laten staan, ook niet zo'n beste....had toch echt gutierez opgesteld en meer druk op het middenveld gelegd, om messi en Suárez zo ver mogelijk buiten de zestien te houden.
Vind ik leuk
MiloZandt +2011
vrijdag 21 september 2018 om 07:39
Man man man wat een lulverhaal
Vind ik leuk
MN223 +1479
vrijdag 21 september 2018 om 07:39
Ik heb wel eens scherpere analyses gelezen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5186
vrijdag 21 september 2018 om 07:40
Valentijn lekker wakker geworden in zijn zuurbad?
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:40
Barca of AEK, bijna hetzelfde. Waarmee ik niet wil zeggen dat Ajax het niet gewoon goed heeft gedaan. Ik ben blij met die verdiende overwinning.
Vind ik leuk
Emnu +6591
vrijdag 21 september 2018 om 07:40
Maar dat goede gevoel dan?

Oh nee, dat kan natuurlijk ook helemaal niet na een 4-0.
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:21
Voor vBommel is 4-0 afgaan tegen Barca een top resultaat. Psv had bijna voor een stunt gezorgd door maar met 3-0 te verliezen maar in de laatste minuut scoorde Barca (ondanks nog maar 10 man op het veld te hebben staan) toch nog die alles beslissende 4-0.
Vind ik leuk
Janste +340
vrijdag 21 september 2018 om 07:41
Psv heeft in mijn ogen gewoon prima gespeeld daar. Met wat met geluk was het bij 1-0 of 2-0 gebleven. Ajax had het daar niet veel beter gedaan.
Valentijn schrijft zoals hij uit zn ogen kijkt... TRIEST
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:21
Laatste keer dat Ajax tegen Barca speelde, won Ajax gewoon met 2-0 hoor.
Vind ik leuk
Toets +418
vrijdag 21 september 2018 om 10:59
2-1, maar toen was Barca al geplaatst voor de volgende ronde. Ik word zo moe van dit geleuter om niks. We gaan zondag wel zien wie de beste is van de 2.
Vind ik leuk
Janste +340
vrijdag 21 september 2018 om 12:11
Ja ze wonnen thuis met 2-1 zonder messi enz. En wat was de uitwedstrijd tegen barca??? Ohh toevallig ook 4-0 verloren. Dus wat probeer je nu te zeggen? Daarbij is dit artikel negatief bedoeld voor trieste valentijn. Ik heb niks tegen ajax namelijk
Vind ik leuk
Op afstand +1048
vrijdag 21 september 2018 om 10:49
Misschien eens een nieuwe televisie kopen, of anders gewoon specsavers.
Wordt eens wakker!
Vind ik leuk
Blueman +1000
vrijdag 21 september 2018 om 07:42
Misschien heeft Valentijn Driessen wel een beetje gelijk over de tactiek van PSV, maar Barcelona is natuurlijk wel een heel ander niveau dan AEK Athene. Maar misschien is het ook wel de angst van Valentijn voor een zelfde afgang van Ajax in Eindhoven als het vorige seizoen en dan heeft hij als journalist de macht om stemming te maken in de Ajax-krant De Telegraaf. Erg doorzichtig allemaal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:48]
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 08:53
Ajax krant? Omdat ze structureel onze trainers en spelers zoeken?
Vind ik leuk
Shelbourne +5880
vrijdag 21 september 2018 om 07:42
En dan? Met zijn elven voor de pot liggen en alsnog met 4-0 de boot in gaan? Ik ben het eens dat het een tikkeltje te positief was wat betreft de reacties na Barcelona. De Spanjaarden speelde niet groots maar wonnen toch ruim. Van Bommel reageerde dat details het verschil maakte maar het was eerder het enorme niveau verschil. Maar juist door je eigen spel te spelen leer je het meest.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11643
vrijdag 21 september 2018 om 07:44
De tot nu toe bewierookte Van Bommel?? Wat voor geur moet ik mij daarbij voorstellen ??😂
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:57
De geur van wierook misschien?
Vind ik leuk
Donnygo +4090
vrijdag 21 september 2018 om 11:50
je vergeet de t wietrook ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:45
Het kan niet altijd carnaval zijn.
Zondag: 1-3
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:46
je bedoelt 3-1 neem ik aan? PSV speelt thuis
Vind ik leuk
DeanJayden +11254
vrijdag 21 september 2018 om 08:56
Thuis spelen is geen garantie op succes, elke statistiek gaat er op gegeven moment een keertje aan
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:02
Van Bommel heeft een grotere hekel aan Ajax dan welke PSV - fan ook. Reken erop dat er een tot op het bot gemotiveerd PSV staat dat er vol bovenop klapt. In Eindhoven valt voor Ajax onder Ten Hag helemaal niks te halen.
Vind ik leuk
appeltje +2982
vrijdag 21 september 2018 om 11:57
Nou, ze mogen bij mij langskomen voor 'n bekske koffie.
Vind ik leuk
Broekie +621
vrijdag 21 september 2018 om 07:45
Kan Driessen ook positief schrijven ?
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5930
vrijdag 21 september 2018 om 08:18
Ja hij vond het positief dat Ten Hag Eiting opstelde en niet vd Beek
Vind ik leuk
Supporter1 +272
vrijdag 21 september 2018 om 08:49
Wel heel leuk toen donny er in kwam het meteen begon te lopen bij Ajax, dus misschien had die dat ook even kunnen analyseren.
Vind ik leuk
JCJWZ +14520
vrijdag 21 september 2018 om 10:22
Gouden wissel.
Vind ik leuk
Supporter1 +272
vrijdag 21 september 2018 om 12:41
Dat heet omdenken dankjewel voor jou visie.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:46
Wat een dom gelul. Guti heeft slechts een paar keer meegetraind door het overvolle programma. Onruststoker. Maandag weer lekker janken over de jas die de snavels krijgen.
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:18
Dus Gutierrez moet zondag ook niet meedoen?
het aantal trainingen ligt nu niet veel hoger
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 08:37
Ik ga er inderdaad vanuit dat hij niet zal spelen. Nadeel van spelers zo laat in de voorbereiding halen. Voor wie zou hij moeten spelen? Middenveld gaat naar behoren op dit moment en gezien waar hij zal komen te spelen verander je dat niet zomaar in 1x lijkt me
Vind ik leuk
Mari +11941
zaterdag 22 september 2018 om 10:49
Ben ik mee eens
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:47
Ben ik het wel mee eens, Guti had ik er ook eerder ingezet...
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 07:55
Misschien wel eerder ja, maar een ingespeeld team ga je niet zomaar helemaal omzetten voor een nieuwe man.
En dan bijv. 4-4-2 gaan spelen wat niemand gewend is.

Mark heeft duidelijk gezegd dat hij een Plan A heeft, en een coach/trainer is die dat Plan A beter wil maken, zonder gelijk terug te vallen op een Plan B.
Daar mag iedereen alles over vinden, maar Driessen weet dit toch ook??
Daarom vind ik zijn stuk raar...
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:59
Ging mij alleen om Guti, want volg die Driessen ook en ja, Driessen roept 100 dingen per week en dan heb je af en toe wel eens een keer gelijk, maar verder boeit die vent mij niet, ben mijn eigen PSV-watcher, al die 'watchers' kunnen m'n reet roesten...
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 08:56
Ik vind het ook raar om tegen ADO en Barça hetzelfde plan te gebruiken.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:59
Dat mag. Ik niet :)
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 09:02
Maar dat zijn toch in ieder opzicht compleet andere ploegen?
Qua kwaliteit, speelwijze, mogelijkheden.
Dan kan één strijdplan toch niet in beide gevallen de beste optie zijn?
Dit gaat me puur om tactiek en niet om Van Bommel.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:05
Je kan toch met 4-3-3 zowel aanvallend sterk spelen (ADO) als meer vanuit de verdediging (Barca)?
Als daar één systeem voor geschikt is, dan is het 4-3-3. Vastigheden, driehoekjes. Ieder kent zijn taak, zowel aanvallend als verdedigend.
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 09:14
Klopt, maar dat vind ik eigenlijk een vrij kleine aanpassing. Dat is het verschil tussen de controle nemen en afwachten.
Ik wil ook niet direct zeggen dat het systeem zonder enige voorbereiding helemaal omgegooid moet worden.
Ik vind het gevoelsmatig alleen vreemd dat tegen twee compleet verschillende tegenstanders dezelfde tactiek het meest functioneel zou zijn.

Na het vertrek van Bosz bij Ajax ben ik over dat Plan A en geen Plan B verhaal na gaan denken en ik moet toch zeggen dat ik het vreemd vind.
Je kunt in 5-3-2 toch ook gewoon vastigheden, driehoekjes en taken oefenen?
Niet dat ik zeg dat je met 5-3-2 0-3 zou winnen, maar ik zou het niet gek vinden om tegen een veel sterkere tegenstander anders te spelen dan tegen een zwakkere.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:17
Dat kan je met sterke teams doen (Oranje, Van Gaal), maar elke Spaanse ploeg op Real en Atletico na probeert ook bij Barca uit anders te spelen dan ze thuis tegen de nummer 12 doen.... Het werkt niet echt :)

Bosz (en eerder) ging vaak over het gebrek aan een 'stormram', dus een ander type spits dan de eerste en tweede.
Mike van de Hoorn mee naar voren was altijd lachen! Alsof je een pinguin in een tafelvoetbalspel zag lopen....
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 09:22
Ja, natuurlijk is de kans dat je van Barça verliest bij elke tactiek groter dan dat je verliest. Op papier zijn ze gewoon beter.
Met die redenering zou het helemaal niet uitmaken wat je doet, dus dat vind ik een beetje makkelijk.

Nou, volgens mij ging het er ook heel erg om dat ze nog steeds vrij aanvallend en open speelden, terwijl ze daarmee ook elke ronde bijna uitgeschakeld werden.

En no offence, maar behalve als je ook een staaf door die pinguin ramt is dat wel mooi de meest dynamische speler van het tafelvoetbalveld.
En stel je de buikschuiver die hij maakt als hij scoort.
Over dan der Hoorn heb je wel gelijk trouwens.
Ik kan nog steeds niet geloven dat het ooit moeilijk was om tussen hem en Virgil te kiezen.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:25
Ach, PSV koos voor Bruma..... Bruma!!

Ik heb een tijd lang bij Grunn thuiswedstrijden gezien i.v.m. mijn werk, en was ongelooflijk fan van Van Dijk. En dan zei mijn vrouw: hij oogt een beetje lui...
Ja, mijn reet!
Maar goed, jullie namen Mike en wij Bruma.
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 09:28
Haha, ach, zelfs Chelsea verkeek zich daarop.
Misschien was het een tip van De Visser :p
Nou, dan heeft ze er dus wel mooi evenveel verstand van als de TD's van de top drie.
En jij iets meer :p

En Virgil ging bijna naar Oekraïne, want daar zien ze het wel.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:33
Ook de Visser aast wel eens op de verkeerde, en vist wel eens achter het net.

Wij moeten gewoon samen een noodlijdende profclub kopen en het technische beleid gaan voeren...
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 09:34
Feyenoord of Groningen?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 11:56
Dacht meer aan NAC of Emmen....
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 12:07
Nou, daar zie ik niks in :p
ADO of Sparta misschien?
In de randstad heb je tenminste veel goede jeugd.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 12:11
We hebben een deal!
Het wordt één van deze twee :)
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 12:13
Als we Sparta doen wil ik wel graag inzetten op spelers en stad wiens naam bij Het Kasteel past.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 12:20
Daniël de Ridder als scout?
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 12:27
Bijvoorbeeld. Hans de Koning als trainer. Arsenio Valpoort.
Romeo Castelen. Ik zie wel mogelijkheden :p
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:26
Buikschuiver, hahahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
vrijdag 21 september 2018 om 10:00
Driessen zit er naast en probeert de boel een beetje op te kloppen.
Van Bommel had voor de wedstrijd al gezegd dat PSV met hetzelfde strijdplan zou gaan voetballen, simpelweg omdat ze in de drie maanden ( slechts ) dat ze nu bezig zijn 1 nieuw systeem beheersen maar er simpelweg nog geen tijd is geweest om er een B of C strijdplan in te slijpen.
Dat klinkt logisch, want dat kost tijd, zie Ajax o.a.
Als Ajax gewoon goed druk gaat zetten in Eindhoven dan is deze PSV verdediging te zwak en daar liggen de kansen voor Ajax.

PS: de hele discussie over systemen tegen Barcelona is simpel af te doen: het verschil van marktwaarde tussen de PSV selectie en de Barcelona grootmacht is zo'n 880 miljoen ! ha ha Feitelijk zou PSV in een 8 6 6 opstelling moeten spelen, dat lijkt mij het ideale plan B.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 10:09]
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 11:04
Dat is inderdaad een prima onderbouwing van MvB.
5-3-2 is alleen leuk als je erop hebt geoefend.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.

Mee eens. Ik dacht ook al, behalve als Plan B 13 man opstellen is maakt het 9 van de 10 keer niet uit.
Alleen het idee van een tactiek bepalen is volgens mij toch bekijken hoe je de grootste kans hebt om te winnen.
En ik zou het vreemd vinden als dezelfde tactiek tegen zowel ADO als Barça de juiste zou zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
vrijdag 21 september 2018 om 19:10
Van Bommel realiseerde zich die tekortkoming en de kansen van PSV vooraf en hield Gutierrez ook op de bank om hem te sparen voor Ajax.
Het was een interessante wedstrijd voor Ajax om te zien waar PSV kwetsbaar is.
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 19:18
Dat laatste ben ik met je eens. Ik neem aan dat ze hem al een paar keer terug hebben gekeken.
Dat eerste klopt denk ik niet. Van Bommel heeft met zijn opstellingen eerder al laten zien gewoon de beste ploeg op te willen stellen. Daarnaast, waarom dan alleen Gutierrez? Hij gaf de basisspelers allemaal geen rust.
Ik denk dat het eerder te maken heeft met dat het tegen ADO makkelijk kon en tegen Barça moet alles voor iedereen duidelijk zijn en moet je denk ik communicatiefoutjes proberen te voorkomen.
Tenminste, dat lijkt mij het meest voor de hand liggen.
Of Guti raakte tegen ADO 2x de bal toevallig leuk en kan er eigenlijk niks van :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
vrijdag 21 september 2018 om 19:39
Ja dat kan, maar de eerdere opstellingen waren ED en oefen activiteiten en geen uitwedstrijd tegen Barca.
Hij heeft gewoon meer aandacht voor de belangrijkere wedstrijd tegen Ajax, dan zich grote kopzorgen te maken over een wedstrijd die je toch verliest en nooit "goed doet" qua tactiek, wissels etc.,
Wat wordt het ? in Eindhoven ?
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 20:20
Dat klopt, maar als hij besluit om iemand rust te geven, waarom dan de speler die tot nu toe 20 minuten heeft gespeeld?
De rest heeft allemaal al weken een dubbel programma. Dan is dat toch onwaarschijnlijk?

Ik denk dat we een aardige kans maken. Gelijk of winst Ajax. Niet heel ruim denk ik, we hebben geen Messi.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
vrijdag 21 september 2018 om 21:02
En ten Hag dan ? ;) die is uniek hoor !
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 21:04
Misschien verzint hij wel weer iets leuks.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13302
vrijdag 21 september 2018 om 21:33
Dat spitsten probleem, nou zie je.....Huntelaar heeft wat....
Het is ten Hag tegen van Bommel, dat wordt leuk in de analyse, ben je er klaar voor ? ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 21:39
Ja, al is Dolberg richting fit. Met een beetje geluk halen we januari gewoon.
Ik ben er helemaal klaar voor. De Ligt en Huntelaar ook hoop ik.
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:21
Kijk mij eens: ik hou me vast aan mijn systeem.
We hebben kansen. Barca spelers zijn arrogant: ze komen 1 uur voor de wedstrijd in hun auto aangereden.
Het is te snel te goed gegaan voor Bommel en nu denkt hij dat hij een ervaren coach is, die geen fouten maakt.
Iedereen maakt fouten.
(Nu ik nog)
Vind ik leuk
#Keizerout +42583
vrijdag 21 september 2018 om 12:29
Ik vind ook dat iedereen wel heel positief is over een 4-0.
Tot de 2-0 was het niet echt slecht, maar er is geen reden tot tevredenheid volgens mij.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
vrijdag 21 september 2018 om 07:48
Haha tuurlijk Valentijn, wat een onzin wederom. Ga fijn met Henk Spaan, Barend en van Dorp en Leo Driessen klaverjassen in rusthuis ik ben de beste.

Je voetbalt tegen Barça, het mooiste affiche wat er is en dan zal van Bommel bezig zijn met dit soort spelletjes...tuurlijk...benieuwd wat hij maandag schrijft...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29109
vrijdag 21 september 2018 om 07:48
Iedereen heeft de nederlaag van PSV tegen Barcelona ingecalculeerd. Dus ook can Bommel. Zo liggen de verhoudingen nu eenmaal in het voetbal. De wedstrijd tegen Ajax is ook veel belangrijker dan de wedstrijd tegen Barcelona voor PSV.
Vind ik leuk
Primo +693
vrijdag 21 september 2018 om 07:50
Dit artikel van Driessen had niet misgestaan als een reactie op VP. Wat een niveau
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 07:51]
Vind ik leuk
Kuip +9720
vrijdag 21 september 2018 om 07:51
Wat een dom gelul weer van Driessen. En Gutierrez gaat niet de plek van Rosario overnemen, maar die van Pereiro. Bovendien was het zeer logisch om Guti niet meteen een basisopleiding te geven. De jongen heeft amper nog meegetraind met PSV.
De keuze van ten Hag was meer noodgedwongen.
Vreselijke man die Driessen.
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 07:56
Gek genoeg valt Guti steeds voor Rosario in. Dat lijkt me dan een verkeerde voorbereiding op jouw nieuwe basis.

En amper meetrainen was bij dit soort jongens geen probleem, volgens Van Bommel afgelopen week.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:04
Dat klopt, maar hij zei dat in het kader van direct meedraaien in de groep.
Niet dat je dan meteen basis bent.

Ik heb onlangs al gezegd, dat ik denk dat PSV én Pereiro het niet erg zouden vinden als er over drie maanden een mooi bod komt.
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 08:12
“Goede spelers zijn direct inpasbaar” lees ik toch iets anders. 😉

Pereiro brengt te weinig, maar is Guti een schaduwspits? En zo ja, waarom wisselt hij hem dan niet de afgelopen potjes al met Pereiro maar juist met Rosario?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:16
We lezen het anders ja :) Geen probleem.

Je stelt een goede vraag.
Het antwoord weet ik niet.

als je 4-3-3 speelt heb je (vind ik) eigenlijk geen plek voor Pereiro.
Guti gaat gewoon één van de drie vaste middenvelders worden. Denk ik.
de backs zorgen al voor veel aanvallende impulsen en voorzetten van de zijkant.
Pereiro past mijn inziens niet in het team.
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 08:26
In jouw inziens, dat snap ik, maar wat wij moeten proberen te begrijpen zijn juist de keuzes van Van Bommel. Twee keer dezelfde wissel is meer het ergens recht naartoe werken dan met een flauwe bocht.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:29
Ik denk het niet in dit geval, 2cents.
We gaan het meemaken :)
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 08:44
Dat laatste gaan we zeker. Het lijkt er voorlopig echter op dat je een andere mening over Pereiro hebt dan Van Bommel.

Barcelona was trouwens ook de perfect wedstrijd om jouw wat defensievere variant te proberen. Of denk je dat Pereiro puur in de etalage stond in Camp Nou?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:53
Nee, dat laatste niet.

Mark blijft bij zijn speelstijl en wil die gaan perfectioneren. Daar ziet hij de grootste winst, t.o.v. allerlei varianten. Waarbij hij natuurlijk niet geen tactische omzettingen zal doen.

Mark wil dit team (nog) niet aanpassen qua speelstijl en spelers. Je kunt dan wel 4-4-2 gaan spelen, maar als je er dan met 5-1 afgaat zit je misschien als speler minder lekker naar zondag toe, dan nu.
Vind ik leuk
Senn +8107
vrijdag 21 september 2018 om 08:46
Hij wisselt wel 2x als de wedstrijd al gelopen is. Dus misschien om rosario te ontlasten. Aangezien hij het niet gewend is om 2 wedstrijden te spelen in een week.
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 08:55
Misschien, al lijkt me dat je als trainer ergens naartoe probeert te werken. In ieder geval qua positie voor de nieuwe speler die ingepast moet worden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:23
Nee, van bommel kon het niet laten om een stek onder water uit te delen naar ajax. Door trots te verkondigen dat HUN aankopen er direkt staan! En doordat hij een lucky bal op lozano gaf,( bij iedere andere wedstrijd had lozano niets met die bal kunnen doen, zo'n hoge stuiterbal terwijl lozano tussen nb 2 verdedigers in staat. Zou normaliter minstens 1 vd 2 verdedigers die bal afschermen of wegroeien.) Is guti plots de verlosser? Hahaha en dan zeggen ze dat we in a'dam snel iemand ophemelen.jullie doen het al na 5 min spelen. Hou toch op man, als ie echt zo goed was, had ie dinsdag gespeeld, 100%!! Laat hem eerst maar eens 5 of 10 wedstrijden iets laten zien.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:28
Ik weet niet waar jij op reageert....?
Heb je de cornflakes met Red Bull gedronken in plaats van met melk?

Ik hemel Guti nergens op, doe ik al weken niet.
En na ADO heb ik ook gelijk gepost hij inviel tegen ADO dat nog droeftoeteriger speelde dan de reacties van VP-trollen...


Dus.... Rustaaaagghhhh
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:41
Heb je de afgelopen week bewust over alle overdreven loftuitingen heen gelezen? Ik heb hier honderden rracties gelezen over hoe goed 'GUTi' wel is. Ik bedoel dus niet specifiek jou. Je bent toch met me eens dat deze jongen best heel goed KAN zijn, maar dat we dat eerst minstens een half seizoen moeten zien. Zo'n bal kan hij zondag 10x geven, maar als lozano tussen blind en de ligt instaat, heeft chucky geen schijn van kans om die goal te maken. Dat is alles wat ik bedoel, die pass was niet geweldig, maar puur omdat ado de rode loper uit had liggen werd het een doelpunt. OT: zondag gaat het een spannende ietwat stroperige pot worden denk ik. Waarbij er geen enkele ploeg opgerold gaat worden. Hooguit 1 doelpunt verschil. Gok op een gelijkspel, maar hoop dat we zondag boven jullie staan met 1 puntje 😉
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:44
96,3% met je eens

Ik sta zondag strak van de spanning, maar ook als we verliezen, dan gaat mijn leven gewoon verder (hoop ik)…

Succes Peter!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:05
Hahahah die van mij ook hoor. Laten we hopen op een mooie attractieve pot zondag! En dat de beste moge winnen. 😉
Vind ik leuk
Herendivisie +1966
vrijdag 21 september 2018 om 08:51
Ik zou luuk op offeren. Pereiro als cf , krijg je veel meer voetbal voorin. Luukie mag de 80e minuut erin als stormram mochten psv achter staan.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 08:55
Volledig mee oneens!

Luuk is geen topper, PSV misschien wel zijn plafond, maar juist bij een PSV waar hij basis speelt is hij zooooo ontzettend belangrijk voor je speelstijl!
Ik ben 100% Luuk-fan! Het is ook nog eens een fantastische groepsspeler..
Vind ik leuk
2cents +60119
vrijdag 21 september 2018 om 08:56
Eens, kijk maar naar hoeveel gevaar hij sticht en hoeveel verdedigend werk hij ook nog eens opknapt.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:01
Ik heb het al vaker gezegd:
Bijna alle centrale verdedigers kenmerken hem als de spits waar je niet tegen wil voetballen!
En ja, hij is ook nog eens een beetje geniepig. Maar niet oncollegiaal. juist niet. Zo'n overtreding van Berghuis, schande. Maar Luuk reageert dan als een collega.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:08
Luuk wordt ondergewaardeerd idd. Mijn enige punt van kritiek is dat eeuwige gejank van hem om penalty's en zijn schwalbes. Verder is het gewoon een prima spits en een lastige om tegenover je te hebben.
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:09
Ik ben het een héél klein beetje met je eens :)
Vind ik leuk
Herendivisie +1966
vrijdag 21 september 2018 om 09:04
Luuk is een geweldige vent , maar toch echt heel beperkt als voetballer. Hoe vaak hij de bal verliest bij een simpele inspeelpass is echt ergerlijk. Ik denk dat als je luuk laat banken je veel meer voetbal voorin hebt . Laat bergwijn maar is in de spits staan met chucky op recht en malen op links en dan guti als aanvalende middenvelder. Dan speel je de gemiddelde erediviie club toch aan alle kanten zoek ?
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6494
vrijdag 21 september 2018 om 09:06
PSV is met Angelino (held!!) en Dumfries gaan spelen om o.a. Luuk te bedienen.
Ik zou dat niet om gaan gooien. Zolang Luuk er is, zou ik hem basis zetten.
Vind ik leuk
ajax1973 +2379
vrijdag 21 september 2018 om 07:51
ten hag een voorbeeld haha
Vind ik leuk
WilcoS64 +3291
vrijdag 21 september 2018 om 07:52
Haha, die boodschap komt hard aan hier als je de reacties leest. Gewoon kansloos verloren en nog steeds praatjes als 'Luuk deed het zo goed en was nuttig', belachelijk!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 07:53
De keuze van Van Bommel was terecht in alle opzichten:
- de kans dat je tegen Barcelona uit verliest is zeer groot, ongeacht de opstelling;
- door vast te houden aan zijn team gaf hij aan vertrouwen te hebben in deze spelers;
- het vaste team kon zelf ervaren (en er van leren) hoe het is om op een hoger niveau te spelen;
- Je laat je (potentiële) nieuwe leider niet in de basis debuteren met het risico dat 'ie er verloren bij loopt in een elftal dat hij nog onvoldoende kent.

De hoogte van de uitslag doet geen recht aan wat het elftal heeft neergezet, binnen haar mogelijkheden. Een meer defensieve instelling, noch een meer dynamische (met Gutierrez) had veel verschil gemaakt.

De CL punten zouden door PSV niet in Nou Camp verdiend gaan worden. Tenzij er wel heel veel zaken mee zouden zitten. Geen schande, geen drama. Er van leren en op naar de volgende wedstrijd.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2700
vrijdag 21 september 2018 om 07:55
Wat weet Driessen nou van voetbal.. wat van Bommel ook had gedaan, Messi hou je niet tegen..
Vind ik leuk
plein19 +2870
vrijdag 21 september 2018 om 08:00
Net als Bosz in de finale ging Van Bommel met plsn A inderuit. Tovh gewoon de juiste keuze. Plan B C of D had ook niets opgeleverd. En nu ging PSV tenminste met een goede wedstrijd ten onder. Nederlandse ploegen zijn gewoon niet goed genoeg bij een serieuze wedstrijd tegen de top
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:04
Ah Valentijn Driessen met zijn glazen bol... Echt die man is zo vervelend!
Vind ik leuk
La Foca +385
vrijdag 21 september 2018 om 08:08
Volgens mij is het juist goed een positieve sfeer te behouden; met geen enkele tactiek had psv bij barca een resultaat behaald
Vind ik leuk
gustare +659
vrijdag 21 september 2018 om 08:10
Valentijntje maakt keer op keer duidelijk dat hij er helemaal niets van snapt. Begrijp niet dat deze zelfvoldane overschatte nepjournalist nog steeds een platform krijgt. Ben Ajacied, maar schat PSV hoog in. Het feit dat ze hebben verloren van Barca was te verwachten. Ajax zou ook hebben verloren. Daaardoor denk ik dat het verlies van PSV geen invloed heeft op de komende wedstrijd tegen Ajax, en zou ik dus ook niet gek opkijken als PSV zondag wint.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:31
Precies, kan me nog goed herinneren dat PSG er ook even af ging met een 6-1 nederlaag na thuis 4-0 te hebben gewonnen. Barca evenals Real zijn clubs van de buiten categorie waar voor de meeste clubs (vooral in groepsfase) gewoon een verlies ingecalculeerd is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:20
Valentijn Driessen kan je toch niet serieus nemen. Barca is toch wel een klein niveau hoger dan AEK, maar Valentijn weet het waarschijnlijk beter.

Al speel je met 3 keeper en 7 verdedigers verliezen van Barca doe je toch wel en met heel verdedigend voetbal geef je ze alleen maar meer de bal (waar ze juist goed in zijn) en het net zo goed 6-0 ofzo kan worden. Nu was Barca iets allerter op de counters waardoor er naar mij mening juist iets minder druk op de goal van PSV was dan normaal het geval zou zijn. En ja een 4-0 nerderlaag tegen Barca komt toch niet als verassing het verschil met barca is voor nederlandse clubs gewoon eenmaal veel te groot, wat echter geen schande is.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:24
Zou mij niks verbazen dat Guti tegen Ajax speelt als verassingselement. Ajax kan zich hier dan iig niet op voorbereiden.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:07
Really? Die gasten training 2,5/3 uur per dag. Jij denkt niet dat het scenario Guttierez getraint is? Wauw. Ik denk dat Ajax meer naar de eredivisie wedstrijden gekeken heeft om PSV te analyseren dan naar Barca uit. Dat is niet echt een maatstaf he. Ik denk dat er bij Ajax gewoon uitgegaan wordt van Guttierez in de basis.
Vind ik leuk
Smithsonian +41526
vrijdag 21 september 2018 om 08:25
Ja valentijn want aek thuis is net zo makkelijk als barca uit.

Telegraaf is ook gewoon zo'n slechte krant.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
vrijdag 21 september 2018 om 08:28
Als ik een opstelling moest maken en ik moest kiezen met wie ik dat zou willen doen, van Bommel of Driessen ? Daaaaag Driessen
Vind ik leuk
Il Gordo +17096
vrijdag 21 september 2018 om 08:34
Want Eiting speelde de pannen van het dak, Valentijn? Dat viel ook wel mee...
Vind ik leuk
Qalsi +425
vrijdag 21 september 2018 om 08:36
Telegraaf zeker ?
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 08:39
Je weet dat het een neuzen krant is
Vind ik leuk
deltiaan +1383
vrijdag 21 september 2018 om 08:48
wat een DROL die ten hag
Vind ik leuk
Only1nr7 +1517
vrijdag 21 september 2018 om 08:49
Ten Hag en harde keuzes? Ten Hag repareerde zijn eigen fout weer door vd Beek niet op te stellen. Wat heeft die jongen misdaan? Zijn vrouw of dochter genomen of zo? Heeft elke invalbeurt het laten zien. Het gaat om goals en winnen.

Ik ben het eens met Van Bommel, denk namelijk niet dat je gewonnen had met welke opstelling dan ook. Barca ging idd geen volle bak. Dus laat je vaste basis dan gewoon wennen aan hogere weerstand en een oplossing bedenken. Dat ging 70 minuten niet slecht. Pure winst dat ze het idee hadden mee te doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6304
vrijdag 21 september 2018 om 09:04
Ik ben Ajacied maar PSV had gewoon kunnen stunten en gun PSV alle geluk in de CL en ben er ook van overtuigd dat ze tegen Inter en Spurs punten gaan pakken (weet ik bijna zeker)!!! Barcelona is een maat te groot maar ook voor mijn Ajax momenteel, we (PSV ook) zijn wel prima op weg! Hopen dat we dit vast kunnen houden en het zou mooi zijn als er volgend jaar ook ploegen in de EL gaan strijden zodat je structureel gaat mee doen in Europa!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:04
Wat een onzin weer van Driessen. Wat moet van Bommel dan doen tegen Barca? Met elf man op je eigen 16 spelen? We weten toch allemaal dat Nederlandse ploegen dat niet kunnen. En al kon PSV het, dan krijg je er tegen Barca alsnog minimaal 2 tegen.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 21 september 2018 om 09:12
Weer een ajax minded medium. Wie is die Driessen.
Vind ik leuk
soplul +3547
vrijdag 21 september 2018 om 09:15
Valentijntje denk ook zijn ajax duitje weer in het zakje te moeten doen.

Benieuwd hoe Valentijntje maandag weer met de wind mee gaat lullen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 09:16
Die Driessen spoort niet. Het enige wat hij doet is negatieve berichten in de wereld slingeren om er volgens maanden over te kunnen schrijven.
Vind ik leuk
Bas Bus +130
vrijdag 21 september 2018 om 09:19
Nee Valentijn...je slaat de plank mis...
Vind ik leuk
R94 +2044
vrijdag 21 september 2018 om 09:43
Ja tuurlijk, het feit dat het met dat tactische meesterplan van Ten Hag niet geweldig liep in de eerste helft laten we even buiten beschouwing. Had het idee dat het juist beter ging lopen toen Van De Beek in het elftal kwam.

Ga lekker artikelen over Gordon schrijven in de Story, heb je meer verstand van.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
vrijdag 21 september 2018 om 10:06
👍🏻 Vertrouwen in PSV Team machina 👍🏻
Vind ik leuk
aartstyle +1763
vrijdag 21 september 2018 om 10:36
Wordt echt moe van die Valentijn. Lekker makkelijk lullen achteraf en al had hij dit vooraf gezegd dan nog weet je niet hoe het gelopen was. Alsof het allemaal zo voor de hand liggend is. Als valentijntje het allemaal zo goed weet dan moet hij zelf trainer worden. Overigens vond ik psv helemaal niet zo goed spelen tegen barca voordat men denkt dat ik niet tegen kritiek kan op mijn club. Maar dit is wel hee makkelijk lullen van Valentijn terwijl je nooit weer hoe het anders was gelopen als ze met guti hadden gespeeld. Daarbij speelde Rosario best goed in tegen stelling tot Hendrix.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 10:36
Driessen heeft altijd ongelijk, dus PSV zal wel winnen.
Vind ik leuk
Ajax 410 +95
vrijdag 21 september 2018 om 10:42
Kunnen PSV supporters een keer tegen kritiek? Ja we zien elkaar zondag kan niet wachten
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 10:55
Hoezo tactisch.. Donny had gewoon moeten spelen. Die wordt zwaar onderschat!!
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 21 september 2018 om 10:57
Ja, Valentijntje wil de boel even op scherp zetten. Wat een droeftoeter is die man toch.
Vind ik leuk
tremere +733
vrijdag 21 september 2018 om 11:09
Hadden beide ook tegenstanders van dezelfde kaliber dus ook lekker vergelijkbaar :P.
Vind ik leuk
Bobo48 +12
vrijdag 21 september 2018 om 11:11
Wat een gelul van Driesen.. Van Bommel heeft al aangegeven vast te houden aan plan A om plan A verder te ontwikkelen want dan heb je plan B niet nodig.. Welk plan had hij tegen Barca moeten hanteren dan? Je wint daar niet snel. Das realisme. En die Guti brengen op zo'n moment kan ook juist negatief uitpakken. Laat hem eerst maar in het team groeien en wennen aan plan A. Tijd genoeg voor.
Vind ik leuk
stratumseind +191645
vrijdag 21 september 2018 om 11:16
Wat een bull shit van die driessen.
Guti heeft tegen den haag 14 minuten meegespeeld na amper 2 dagen mee trainen.
De elf die er stonden hebben het tot dusver prima gedaan en er was geen enkele reden om het systeem en of spelers nu te wisselen.
Vind ik leuk
Antoon54 +14
vrijdag 21 september 2018 om 11:21
Dhr Driessen denkt dat hij altijd alles weet en ook gelijk heeft, betweter pursang !!!!!!Barcelona speelde geen halve bak, als Ajax Barcelona had getroffen waren ze tegen een nog grotere zeperd aan gelopen dan PSV heeft gedaan
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 11:57
PSV gaat onzeker dit duel in na de gemakkelijke afstraffing door Barcelona
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 12:09
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat PSV ongelofelijk veel conditie heeft,
je moet het maar kunnen om met je hele team 93 minuten lang achter de bal aan rennen.
Top team!!
Top trainer!!
Vind ik leuk
Mari +11941
vrijdag 21 september 2018 om 12:10
Ik ben het niet vaak eens met Valentijn, maar dit keer wel.
Voeg daarbij de foute wissel bij.
Ten Hag heeft in het verleden ook foute wissels doorgevoerd.
Nu Bommel, maar ook hij zal hiervan leren (hoop ik voor hem)
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 12:47
Bla bla bla
Vind ik leuk
Phoxy75 +656
vrijdag 21 september 2018 om 13:22
Wat kan die Valentijn een hoop onzin schrijven en hij wordt er nog voor betaald ook. Dat hij geilt op Ajax moet hij zelf weten, maar hij vergelijkt appels met peren. PSV heeft prima gespeeld en echt geen schande om op deze manier tegen Barça ten onder te gaan. Valentijn zet PSV weer even op scherp voor zondag. Vraag me of of deze kwibus ooit zelf ooit heeft gevoetbald. Lijkt me eerder een hockeyer.
Vind ik leuk
Franciscus +163
vrijdag 21 september 2018 om 13:44
Alsof dat veel had uitgemaakt. Ik denk van niet. Volgende wedstrijd winnen jullie. Engelse clubs over het algemeen liggen onze topclubs wel. Behalve Manchester City dan voor mijn club Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 18:42
Ten Hag mag met Ajax tegen PSV in Eindhoven aantonen welke op dit moment,de competitie is nog zèèr lang,de de ranglijst nà het duel gaat aanvoeren.
Het zal een duel worden waarin de beide top teams alles zullen geven,met een uitermate sterke aanvallende en vooral spelers die reeds bewezen hebben te kunnen scoren,daarin is PSV iets voor op Ajax maar dat zegt niet zoveel.
Toch is PSV licht favoriet om drie punten in Eindhoven te houden,daarmee is niet gezegd dat PSV kampioen word,maar het zou wel betekenen dat dan Ajax op 5 punten PSV volgt op de ranglijst en dus zou PSV een slag kunnen slaan naar de volgende europeesche strijd die voor PSV tegen Barcelona dramatisch werd verloren.
kleine vooruitblik:PSV-AJAX 2-1
Vind ik leuk
vrijdag 21 september 2018 om 19:28
Liever Viergever in je team dan Blind
Vind ik leuk
Smash +4012
vrijdag 21 september 2018 om 20:52
Aldus Jood Valentijn Driessen! Wat een kansloze vent is dat.
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 00:35
Heb de wedstrijd gezien, middenveld en verdediging was zwak van psv....Ajax maakt daar gebruik van en wint.....
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 02:38
psv kreeg geen poot aan de trekker tegen barca, en Sturm, Luik, Dinamo en AEK kon geen vuist maken tegen Ajax, terwijl Ajax in bloedvorm is, denk psv ff van ajax te kunnen winnen...
Vind ik leuk
zaterdag 22 september 2018 om 03:15
Wat een slecht ''geschreven'' ongefundeerd artikel zeg. Had iemand geen zin in deze deadline en dacht dan maar op z'n tante Til's .... beetje copy/paste hier, beetje kopie/paste daar .. Lostaand qouteje hier, losstaand qoutje daar en in zijn totaliteit slaat dit onsamenhangend artikel dan ook dus echt helemaal nergens op. Een brei van oude jongens krentenbrood, appels met peren en lange halen, snel thuis. Schrijf de volgende keer beter niets denk ik dan ,bij voorbaat dank!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 03:17]
Vind ik leuk
barry m +477
zaterdag 22 september 2018 om 03:41
vond het vrij logisch dat hij zo speelde,
als hij het helemaal zou om gooie klopt er denk ik iets niet.
voor een wedstrijd de hele zooi omgooie is onzin.
of hadden ze gedacht dat psv groeps winnaar zou worden?
van barça verliest bijna iedereen, zelfs als ze hun dag niet hebben win je er nog niet van ( of niet makkelijk van )
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws