El Khayati wederom belangrijk: ADO snoept punt af van Vitesse in Arnhem

    El Khayati wederom belangrijk: ADO snoept punt af van Vitesse in Arnhem

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 22:30za 22-09-2018 om 22:30

    Een emotioneel duel tussen Vitesse en ADO Den Haag in Arnhem is zaterdagavond geëindigd in een remise. Clubtopscorer Nasser El Khayati bezorgde de gasten na de pauze een punt: 1-1. 

    'Hoogtepunt' van de clash in het Gelredome vond plaats na vier minuten. Scheidsrechter Jeroen Manschot legde de wedstrijd stil, zodat spelers en publiek konden stilstaan bij de vreselijke gebeurtenis in Oss van afgelopen donderdag. De wedstrijd was sowieso al bijzonder, aangezien de ontmoeting met ADO in het teken stond van de Airborne- veteranen. 

    Tim Matavz tekende voor de pauze voor de openingstreffer. De Sloveense spits knikte op aangeven van Roy Beerens raak. Voor de pauze was Vitesse dichtbij de 2-0, maar een inzet van Navarone Foor belandde op het Haagse houtwerk. 

    De thuisploeg begon goed aan de tweede helft. Onder meer Thulani Serero had de tweede treffer op zijn voet. Omdat de 2-0 maar niet viel, bleef ADO in een resultaat geloven. In de 65e minuut werd het gelijk: El Khayati profiteerde nadat doelman Eduardo de bal niet had weten te klemmen. Voor El Khayati was het zijn zevende doelpunt van het prille seizoen. Sterker nog: de middenvelder heeft nu de laatste zeven goals van de club allemaal voor zijn rekening genomen. 

    In de absolute slotfase was El Khayati zelfs nog dichtbij de winnende treffer. Bryan Linssen wist op het nippertje weg te werken. Vitesse eindigde de wedstrijd met tien man: captain Maikel van der Werff kreeg zijn tweede gele kaart. Hij mist daardoor de ontmoeting met Feyenoord van volgende week. 

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 22:41
    Lekker Den Haag toch nog een puntje mee en er had wel meer ingezeten in de tweede helft.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 22:41
    Op ''karakter'' nog een punt gehaald. Na vorige week kan ik hier tevreden over zijn!

    Nasser, bedankt!


    Edit: Waar zijn degene nu ineens die vorige week riepen dat we geen karakter hadden? Die reageerde op basis van welgeteld 1 wedstrijd tegen PSV!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 22:43
    Ben óók wel tevreden met een puntje na de zeperd van vorige week.

    Forza FCDH!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:51
    Ik ben al tevreden met een punt na zo'n slechte 1e helft. Het droop er nou niet vanaf dat ze zich wilden revancheren na vorige week. Van de inzet de 2e helft kon ik eindelijk weer genieten!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 22:56
    Goed de rug gerecht in de 2e helft.

    🔰💪
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    zaterdag 22 september 2018 om 23:31
    Had zelfs overwinning ingezeten
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    zaterdag 22 september 2018 om 23:32
    Basis voor seizoen is niet alleen vandaag, maar ook vorige week gelegd. Goede reactie in 2e helft.
    Vind ik leuk
    ForzaDH +66
    zaterdag 22 september 2018 om 23:38
    Top dit, ben niet vaak tevreden met een punt. Nu wel. Hoop dat het moraal verbeterd is, na vorige week.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 23 september 2018 om 00:07
    Komt wel goed met ons aller FCDH:p
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    zaterdag 22 september 2018 om 23:28
    Gram gehaald door ADO. Reeel commentaar van El Kayati, 1e helft was slechtste vh seizoen en dan zo terugkomen in 2e helft. Klasse.
    Sereen optreden van Manschot na 4 minuten 12 seconden. Ook respect.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 01:17
    En zo is het. Vond het knap hoe we in de 2e helft terug vochten. Op karakter. Die ene domper tegen die platte kar carnavallers had ADO gewoon een complete offday. We pakken de goede draad vandaag gewoon weer op!💪😎
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    zondag 23 september 2018 om 11:00
    Gefeliciteerd met het punt, dik verdiend want de tweede helft waren we niks meer.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 23 september 2018 om 11:03
    Thanks, jullie ook. Al hadden jullie de wedstrijd in de eerste helft kunnen beslissen. Wij de de tweede.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    zondag 23 september 2018 om 11:09
    Ieder een helft goed / slecht dus een terechte puntenverdeling.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 23 september 2018 om 11:11
    Zeer terecht maat.
    Vind ik leuk
    VA1 +2025
    zaterdag 22 september 2018 om 22:42
    Nou die Ødegaard mag de veters nog niet strikken van Mount. Blij dat clown Werff er volgende keer niet bij is... meteen aanvoerdersband inleveren die ezel.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 22:44
    Wat een slome hark is dat zeg. Verdediging is sowieso minder bij jullie.
    Vind ik leuk
    PeterAdo +344
    zaterdag 22 september 2018 om 22:43
    Het begin van het herstel is er
    Vind ik leuk
    VA1 +2025
    zaterdag 22 september 2018 om 22:47
    Büttner ook definitief op de bank die slome shisha rokert
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    zaterdag 22 september 2018 om 22:51
    Op basis van de tweede helft een dikverdiende gelijkspel. Die Goppel moet ie vaker laten spelen wat een wapen is dat. Becker op links en Goppel rechts.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:55
    Goppel is misschien wel de snelste rechtsbuiten van de eredivisie. Een wapen is het zeker!
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    woensdag 26 september 2018 om 21:02
    Denk het ook wel
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 22:55
    Wat is Goppel ook een wapen zeg.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 22:59
    Mooi verbaast dat ie niet basis staat.

    Binnenkort Bakker, Zhang en Falkenburg terug op de bank.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 23:01
    Ja dat verbaasd mij ook maat. Is veel meer een wapen dan Hooi en ook veel en veel gevaarlijker.

    De bank is weer wat breder gelukkig.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:05
    Hopelijk kunnen ze dit doortrekken naar Heerenveen, maar eerst bekerwedstrijdje spelen tegen de amateurs van Rosmalen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Argentario +492
    zaterdag 22 september 2018 om 23:06
    Niet te blij He , Alfred
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:11
    Waar zie je dat aan af dan calimero?-:)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 23:06
    Heerenveen ook slecht vandaag. Hoop dat we een keer weer in de beker ver gaan komen. Da's lang geleden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:09
    Klopt. we waren ooit een echte cupfigther en die tijden moeten weer eens herleven maat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:14
    Benieuwd naar Zhang en kishna. Met die 2 hadden we wss 2e helft nog gewonnen maat-:)
    Vind ik leuk
    NvC +5116
    zaterdag 22 september 2018 om 22:59
    Gefeliciteerd met het punt! 👍
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:05
    Thanks man!
    Vind ik leuk
    NvC +5116
    zaterdag 22 september 2018 om 23:16
    Hadden em ook kunnen winnen 😉
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 23 september 2018 om 00:08
    Op zeker vriend🤗
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 22 september 2018 om 23:08
    VAR was ook nergens te bekennen op een handsbal.
    Vind ik leuk
    NvC +5116
    zaterdag 22 september 2018 om 23:21
    Klopt erg jammer, Khayati had em van daar wel erin kunnen knallen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:11
    Doodziek ben ik ervan gewoon salaris voor de aankomende maand inleveren inclusief Slutsky.
    Wat een ellende de 2de helft
    En Vitesse moet Kashia kosten wat het Kost terug halen.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    zaterdag 22 september 2018 om 23:19
    Wat is er met Linssen precies aan de hand? Hij was niet echt amused met de reserverol, als ik de flash-interview met dat leuk poppetje van Fox mag geloven. Gewoon nog niet fit genoeg of dreigt Slutski hem ernaast te zetten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:21
    Ado snoept punt af van vites? Volgends mij was het andersom. Vites was het de 2e helft helemaal kwijt zonde dat ADO het niet afmaakt.. knap hersteld van de wanprestatie van vorig week tegen PSV!
    Vind ik leuk
    NorthSide +980
    woensdag 26 september 2018 om 20:51
    Hahaha echt he was juist andersom.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    zaterdag 22 september 2018 om 23:24
    Mooi van Arnhem, Vitesse en ADO. Respectvol eerbetoon aan slachtoffers Oss.
    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    zondag 23 september 2018 om 00:46
    Eerlijk gezegd vind ik het verschrikkelijk al die rare eerbetonen en collectieve rouw. Hoe triest ook wat er gebeurd is, maar verdrietig zijn doe je thuis en niet in een voetbalstadion. Bij de wedstrijd van TOP Oss kan ik me een steunbetuiging voorstellen, maar bij Vitese is het aanstellerij.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    zondag 23 september 2018 om 02:07
    Mee eens Barbie.
    Blijkbaar is er toch een saamhorigheidsgevoel en behoefte om dit te doen. Als je het dan doet zoals gisteren in Oss, dan is dat respectvol. Wat volgt (zoals bij Vitesse) gebeurde ook bij overlijden Cruijff, is geen schering en inslag. Spontaan gevoel bij velen. Mag van mij. 🍀
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:31
    Gelukkig is vd Werf tegen Feyenoord geschorst.
    En hoop dat Linssen volgende week start.
    Ipv Odegaard geen voorzet kwam aan.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10186
    zaterdag 22 september 2018 om 23:42
    Flutsky maakt er net zo'n grote puinhoop van als tijdens zijn afgang bij Hull City, na 6 maanden en 21 wedstrijden ontslagen.............
    Hij heeft meer verstand van zuipen dan van voetballen.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    zaterdag 22 september 2018 om 23:50
    Volgens mij hadden ze bij ons de tweede helft het veteranen team het veld in gestuurd, wat een drama.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    zondag 23 september 2018 om 00:11
    En bij ons de 1e helft, zijn de rollen toch eerlijk verdeeld voor zo'n avond veteranendag.
    Vind ik leuk
    Verratti +2126
    zondag 23 september 2018 om 01:15
    Wat een wedstrijd. Vitesse eerste helft beter. Den Haag leek er geen zin te hebben. En in de tweede helft was het andersom. Terechte uitslag wel, hoewel Den Haag ook drie punten had kunnen halen. Die Beerens, Büttner en Odegaard, wat waren die slecht. Linssen uit vorm (en dus logisch reserve) en volgende week naar de Kuip. Ik heb er een hard hoofd in.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zondag 23 september 2018 om 00:34
    Mooie voetballer maar iets te mooi weer voetballer wat mij betreft
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:29
    Terecht punt. Blij met onze Nasser.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws