Update: 'De Ligt, Huntelaar en Neres kunnen starten in Eindhoven'

    Update: 'De Ligt, Huntelaar en Neres kunnen starten in Eindhoven'

    zondag 23 september 2018 om 11:49

    Ajax hoopt nog steeds Matthijs de Ligt op te kunnen stellen voor de kraker tegen PSV, meldt De Telegraaf zondagochtend. De negentienjarige aanvoerder kampt met een lichte knieblessure, maar zal vroeg op de wedstrijddag zijn laatste fysieke testen ondergaan.

    De Amsterdammers zijn echter niet van plan om risico's te nemen met De Ligt, uit angst dat hij een nog zwaardere blessure oploopt. Alleen wanneer de centrale verdediger honderd procent fit blijkt te zijn, zal hij zondagmiddag aan de aftrap staan in het Philips Stadion. De Telegraaf noemt de kans dat De Ligt mee kan doen 'fifty-fifty'.

    David Neres en Klaas-Jan Huntelaar zullen naar alle waarschijnlijkheid beginnen tegen PSV. Het tweetal kwam niet ongeschonden uit de Champions League-clash met AEK Athene, maar is volgens de ochtendkrant voldoende hersteld om van de partij te zijn in Eindhoven. De wedstrijd tussen de nummers één en twee van de Eredivisie begint om 16.45 uur.

    Update 11.49: De over het algemeen goed ingevoerde Kees Jansma heeft zondagochtend op FOX Sports laten weten dat De Ligt en Huntelaar vrijwel zeker aan de aftrap staan tegen PSV. Het lijkt er volgens de presentator sterk op dat de aanvoerder en de 35-jarige spits definitief fit bevonden zijn. Naast De Ligt en Huntelaar kan - zoals eerder gemeld - ook David Neres spelen. 

    Poll

    Wat wordt PSV - Ajax?

    (21064 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zazu +154
    zondag 23 september 2018 om 07:13
    Ben benieuwd waar beide teams staan.. Deze wedstrijd is nog niet beslissend voor kampioenschap, al wordt het gat 5 punten als psv wint en is wel lekker.
    Vind ik leuk
    Zazu +154
    zondag 23 september 2018 om 07:15
    Ik zou guiterez opstellen ivp pereiro, heb je toch een extra balvaste hardwerkende middenvelder erbij die ook kan scoren en goede pass heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 07:32
    Zou wel eens goed uit kunnen pakken
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    zondag 23 september 2018 om 07:15
    Off topic....VP graag aandacht voor het volgende:

    Een 500 internal server error geeft aan dat er in jouw website iets mis gaat. Vaak duid het op een probleem in een script of bepaald bestand en is het de vraag of je kan achterhalen wat de foutmelding is.

    Deze fout kan worden hersteld met speciale software die het register herstelt en de systeeminstellingen afstemt om de stabiliteit te herstellen.

    Mijn dank is groot....
    Vind ik leuk
    Echt? +3370
    zondag 23 september 2018 om 08:00
    Ligt denk ik toch aan jouw telefoon. Een paar keer hard tegen de muur gooien wil wel eens helpen.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    zondag 23 september 2018 om 08:13
    Echt?
    Vind ik leuk
    Echt? +3370
    zondag 23 september 2018 om 08:14
    Gewoon proberen, je zult me na afloop dankbaar zijn
    Vind ik leuk
    chicken +10945
    zondag 23 september 2018 om 09:09
    Niet gewoon een server die ziek is van al dat kinderachtige gedoe hier?
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zondag 23 september 2018 om 09:38
    Ik hoop niet je ooit zelf speciale software gaat downloaden om het register te herstellen. Zeker na een dergelijke fout lijkt me dat een slecht advies. Het lijkt mij dat ze in logbestanden moeten gaan kijken op de webserver wat de interne foutmelding is, want daar heb je als gebruiker geen idee van. Het grootste probleem is inderdaad om uit de foutmelding de fout te bepalen. Verder zijn er op de site genoeg verschillende foutmeldingen waarvan er vermoedelijk bijna geen enkele met dit probleem te maken heeft.
    Vind ik leuk
    Sigma +2631
    zondag 23 september 2018 om 07:19
    Ik hoop op een mooie wedstrijd waar twee ploegen echt de strijd met elkaar aan zullen gaan...het zijn momenteel ook de 2 ploegen die echt aan elkaar gewaagd zijn...beide hebben goed ingekocht en zijn sterk.....

    Nadat de rookwolken zijn weggetrokken rond 18:30...zullen we zien wat er als eindstand op de scorebord zal staan....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12956
    zondag 23 september 2018 om 08:10
    Voor Ajax is dit de moeilijkste uitwedstrijd die er is en het is maar weinig gebeurd dat we de 3 punten pakten in Eindhoven.
    Hoop dat we dat vandaag wel gaan doen, maar ik heb het er niet zo op.
    Ajax en PSV zijn duidelijk de 2 sterkste uit de competitie en ze zijn ook allebei in goede vorm, daarom verwacht ik een spannende en gelijkopgaande wedstrijd vanmiddag.
    Zou lekker zijn als we vanmiddag winnen en daarmee de koppositie overnemen van PSV, even weer alles in eigen hand.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    zondag 23 september 2018 om 08:54
    Vorig jaar was de kampioenswedstrijd van PSV. In NL kan ik mij niet herinneren dat een ploeg die thuis kampioen kan worden die wedstrijd verliest. Dus die overwinning was niet zo gek.
    Dat jaar daarvoor was na de slijtageslag tegen Schalke en was van beide kanten een kustwedstrijd, maar niet heel gek dat PSV won.
    Die 2 keer daarvoor won Ajax beide wedstrijden in Eindhoven.
    Die 3-0 nederlaag van vorig jaar was een incident. Over het algemeen zijn de verschillen zeer klein. Het is echt een fifty-fifty wedstrijd. Ook al is het in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12956
    zondag 23 september 2018 om 09:40
    Nou over het algemeen zijn de verschillen juist heel groot. Ajax heeft deze wedstrijd maar 16x gewonnen en PSV deed dat 31x, dat vind ik toch wel een redelijk groot verschil.
    De wedstrijd in Eindhoven is voor Ajax over het algemeen de lastigste die er is in de Eredivisie.
    Maar we gaan het zien vanmiddag, als Ajax een volledig fitte selectie heeft en in vorm is dan moeten ze dit PSV kunnen verslaan. Ik denk namelijk dat wanneer Ajax in topvorm is dat ze een net iets betere ploeg hebben dan PSV in topvorm, maar als het bij Ajax niet gaat draaien dan hebben ze bij PSV meer dan genoeg kwaliteit om daarvan te profiteren. In de omschakeling is PSV het gevaarlijkst en daarin is het de meest effectieve ploeg uit de ED. Hun verdedigende voetbal en op de counter spelen is misschien niet altijd leuk om naar te kijken, maar ze kunnen het als geen ander en het is vaak ook effectief. Dit is de grote kwaliteit van PSV.
    Vind ik leuk
    Peterfc +788
    zondag 23 september 2018 om 09:29
    Het gebeurT de helft van de wedstrijden
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12956
    zondag 23 september 2018 om 09:42
    In Eindhoven heeft Ajax maar 16x gewonnen terwijl PSV dat maar liefst 31x deed.
    Vind ik leuk
    Peterfc +788
    zondag 23 september 2018 om 09:56
    Het gebeurt helaas bij meer wedstrijden dat ze gebeurD schrijven in plaats van gebeurT.
    PSV wint ( met t ) vaker, dat klopt ( ook met t ) maar daar had ( met d) ik het niet ( met t) over.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12956
    zondag 23 september 2018 om 13:17
    Kansloos...
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    zondag 23 september 2018 om 08:16
    En toen stond het veld blank om 16:45.... laten we hopen dat er gespeeld kan worden. Mooi potje twee speelstijlen waarvan de ene eenvoudiger te hanteren is dan de ander. Daarmee niet meer of minder. Ik zou zeggen 55 - 45 procent door het thuisvoordeel. In Eindhoven kan iedereen verliezen net zoals het voor PSV heel moeilijk zal worden in Amsterdam. We gaan het meemaken!
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    zondag 23 september 2018 om 08:16
    En toen stond het veld blank om 16:45.... laten we hopen dat er gespeeld kan worden. Mooi potje twee speelstijlen waarvan de ene eenvoudiger te hanteren is dan de ander. Daarmee niet meer of minder. Ik zou zeggen 55 - 45 procent door het thuisvoordeel. In Eindhoven kan iedereen verliezen net zoals het voor PSV heel moeilijk zal worden in Amsterdam. We gaan het meemaken!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 08:32
    .
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 08:34
    Ik zie PSV als de belangrijkste titelkandidaat. Dus dan mag PSV van mij wel verliezen. (Al zeg ik niet, dat Ajax mag winnen. Nee, PSV mag verliezen)
    Vind ik leuk
    Jozef +37160
    zondag 23 september 2018 om 11:48
    Haha, ik snap je.

    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 08:39
    Ach ja, eigenlijk is alles in het leven 50 procent, of het iets gebeurt of het gebeurt niet.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zondag 23 september 2018 om 09:45
    In het voetbal is de kans dan dus 33,3%. Behalve in bekerwedstrijden en andere KO-wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Portu +3
    zondag 23 september 2018 om 09:00
    Kijken hoe goed psv is hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:02
    1 - 2 winnende Donny als invaller.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +341
    zondag 23 september 2018 om 09:13
    Matchday!!!! Ben echt benieuwd naar de uitslag..genoeg gedold de laatste dagen . Goeie wedstrijd boerkes en hopelijk een spannende pot met 3 punten voor ons⚽️❌❌❌
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2176
    zondag 23 september 2018 om 09:17
    Als de Ligt niet speelt dan val Daley Blind door de mand vandaag
    Vind ik leuk
    Peterfc +788
    zondag 23 september 2018 om 09:27
    50-50 klinkt als twijfel en bij twijfel moet je De Ligt niet opstellen. Het seizoen wordt vanavond niet beslist.
    Wober aan De Jong koppelen en Frenkie op het middenveld.
    Vind ik leuk
    Tebannet +103
    zondag 23 september 2018 om 09:31
    Hij zal spelen.
    Vind ik leuk
    markie +536
    zondag 23 september 2018 om 09:33
    Als er echt zoveel regen gaat vallen alv voorspeld mag ik hopen dat hij wordt afgelast. Zou echt zonde vd wedstrijd zijn
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zondag 23 september 2018 om 09:48
    Dan vallen er maar een paar doelpunten meer, dan wordt aanvallend spel juist wat meer beloond.
    Vind ik leuk
    markie +536
    zondag 23 september 2018 om 09:55
    Maakt combinatie voetbal onmogelijk en krijg je alleen vervelende wedstrijden van
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zondag 23 september 2018 om 09:34
    Met psv bril 5-2 of mey ajax bril, die ik geen heb, maar 2-5 kan ook.

    Realistisch, het kan alle kanten op.
    Hopelijk een open wedstrijd en geen geparkeerde bussen voor de 16.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    zondag 23 september 2018 om 09:51
    Dit laat natuurlijk wel duidelijk zien hoe zwak de verdedigende posities bij Ajax bezet zijn.

    Het risico om de Ligt te laten spelen is onverantwoordelijk!!!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:05
    Blind wordt vandaag helemaal zoek gespeeld door Bergwijn en Lozano. Wat is het toch een middelmatige voetballer zonder snelheid. Zonder De Ligt is het verdedigend net zo zwak als bij PSV waar PSV meer snelheid voorin heeft met veel doelgerichtheid. Onana gaat wederom minimaal 3x een bal uit het net vissen ben ik bang voor.
    Vind ik leuk
    markie +536
    zondag 23 september 2018 om 10:15
    Bergwijn zal onze Rechts back Mazraoui tegenkomen en Lozano onze links back Nico...
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:45
    Die twee aanvallers gaan bewust het centrum opzoeken want onze backs komen over jullie middenvelders op dus de ajax backs hebben handen al vol op de zijkant.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 04:37
    Ik heb de rechts- als ook linksback niet gezien... wel frenkie die meermaals in de fout ging.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:41
    He maat... je intenties waren goed maar de invullng was conform mijn visie... geluk nog rest competitie maar psv wordt met van bommel wederom kampioen!!!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:18
    24 september is het morgen. Nu ook al voorspellende gaven, VP?
    Vind ik leuk
    Molukker +101
    zondag 23 september 2018 om 10:39
    Mocht de beste winnen, wanneer De Ligt niet meespeelt gaat het zeker moeilijker worden, en daar kan PSV met haar aanval goed gebruik van maken. Ik denk toch wel een nippe winst voor PSV, maar wanneer Ajax thuis speelt, winnen wij.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3033
    zondag 23 september 2018 om 10:41
    maakt allemaal niets uit, deze psychologische spelletjes van ajax…..
    Het wordt 2-1 voor psv. Met of zonder dit drietal.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 11:27
    Psv is thuis best sterk gok op 3-1 voor Psv en ben wel Ajacied maar ik gewoon ook eerlijk en niet arrogant en schat Psv op het moment beter in dan Ajax want achterin zonder de Ligt is het sowieso winst voor Psv !
    Vind ik leuk
    Chivu +0
    zondag 23 september 2018 om 11:28
    Met Mathijs kans op punt (en). Zonder Mathijs kansloos vrees ik.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 11:50
    Ik gok op Psv hoop van niet maar denk van wel !
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:58
    Nee man, wat een kletspraat. Ik snap sceptisme, maar Ajax laat deze goede reeks niet meer los. Psv heeft natuurlijk kans, de blijft rond, maar alleen dit jaar niet. We pakken ze op eigen grond en thuis dit jaar, let maar op.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 12:17
    Hoezo kletspraat ? We winnen maar zelden in Eindhoven en we zijn kwetsbaar in de omschakeling. Hoop dat je gelijk gaat krijgen maar vrees het van niet !
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2176
    zondag 23 september 2018 om 13:12
    Blind pakt helemaal niks voor Ajax en geef vandaag gewoon een goal weg. Let maar op!!
    Vind ik leuk
    Arbee +2217
    zondag 23 september 2018 om 13:15
    Ik hoop het, maar vooralsnog houd ik me rustig. Een beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad, maar we moeten oppassen dat het geen misplaatste arrogantie wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 16:21
    Is geen misplaatste arrogantie, precies wat je zegt, zelfvertrouwen. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:54
    Goed ingevoerde kees jansma?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:56
    Zo hoort het. Beide clubs voltallig, lekker potje.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1115
    zondag 23 september 2018 om 11:57
    Dat wisten we hier in Brabant enkele dagen geleden al.
    Ze hebben bij Ajax niet door dat het een achterhaald psychologisch spelletje is.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18868
    zondag 23 september 2018 om 12:07
    Bij Ajax heten ze niet allemaal Bergwijn, hè......😜 (ook achterhaald mbt Oranje!).

    Moet nog maar zien of ze alle drie spelen (Neres, Huntelaar denk ik van wel. De Ligt beter niet, geen risico nemen).

    Ik vertrouw Kees Jansma nog niet helemaal.
    Vind ik leuk
    markie +536
    zondag 23 september 2018 om 12:01
    Mmm ben er niet gerust op... Hoe vask zie je "fitte" spelers na een paar minuten uitvallen waardoor de blessure alleen maar verergerde?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6126
    zondag 23 september 2018 om 12:14
    Erik ten Hag en zijn staf gaan nooit het risico aan om met drie onzekere factoren te starten er zal "iets" verrassends gaan komen. Waar het PSV scenario niet in voorziet
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20811
    zondag 23 september 2018 om 12:21
    Goh, wat een verrassing
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    zondag 23 september 2018 om 12:33
    Staaltje pyschologische oorlogsvoering. Ik denk alleen dat niemand heel verrast is dat Ajax 'gewoon' met de sterkste 11 gaat spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 12:37
    Huntelaar is natuurlijk 1 en al ervaring en verdedigend ook belangrijk bij corners en zo. Frenkie en Schøne controlerend, Donny en Tadic op 9,5 en Neres en Ziyech een vrije rol. Beetje heen en weer rennen en positiewisselingen, lekker man! Viergever en Schwaab gek maken...een echte rechtsback was wel lekker geweest...
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2176
    zondag 23 september 2018 om 13:14
    Schone en Blind vetragen de boel en daardoor wint Psv
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:42
    Viergever, Schwaab en Hendrix zijn lekker snel...handelingssnelheid is sowieso hoger aan Ajax kant. Schöne schiet heel langzaam een vrije trap in de kruising.....
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:08
    Kom op Ajax make me proud ! Heb er zin in vanmiddag en ik zeg 1-3 😏
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    zondag 23 september 2018 om 13:14
    Dan toch eens een paar vingers op de zere plekjes leggen🤫
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    zondag 23 september 2018 om 13:23
    Als ze meedoen ben ik benieuwd met welk excuus de calimero's komen nadat ze verlore hebben? Niet fit? Veld te nat? Ten Aagje had een tactiek die we niet begrepen? De roze schoentjes? Het PSV publiek dat liep te joelen? Ben benieuwd...
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 23 september 2018 om 13:31
    Die zullen dan wel een paar keer perongeluk goed geraakt worden. Jammer dat Guardado niet meer bij PSV speelt. Die kon dat altijd wel goed.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:46
    Die jankte tenminste niet al hij eens wat terugkreeg...!! Dat is nu wel anders....Zelfs Hendrix duikelt al beter dan Lozano....
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2176
    zondag 23 september 2018 om 13:55
    Die zijn ook sneller als Blind
    Vind ik leuk
    Just Nuts +251
    zondag 23 september 2018 om 14:19
    Hoorde net dat Ajax al 74 !!! Speelrondes geen koploper is in de Eredivisie dat is echt knap lang, wie weet is het vanavond anders. Als Feyenoord supporter kijk ik uit naar dit potje ben heel beneiuwd
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 15:18
    En toch zijn de beste volgens sommige (misschien wat minder iq-rijke) fans.Knap he!.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 14:25
    Volgens Fox toch geen de Ligt?!
    Vind ik leuk
    Nar +556
    zondag 23 september 2018 om 14:32
    Die gaan alle drie gewoon starten...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 15:17
    Update de ligt doet niet mee........
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 15:19
    Wie won 4 maal de Europacup!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 15:36
    Ajax is de enige club in de competitie welke naar voren voetbalt,ja dan komen er kansen voor de tegenstander,maar de Amsterdammer wil 5-5 zien en geen 0-0, begrijp je het nu,in de polder!
    Vind ik leuk
    Just Nuts +251
    zondag 23 september 2018 om 16:56
    Als de rest achteruit voetbalt hoe scoren ze dan ooit ^^
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:53
    Wat komen ze te kort de godenzonen.... man o man... wat was het een afstraffing!!! 😱😱
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:10
    Poep in de broek maat.... HELE GROTE POEP
    Vind ik leuk