Ajax-spits Sierhuis trekt fraaie reeks door: 'Zal met iets mooiers moeten komen'

    Ajax-spits Sierhuis trekt fraaie reeks door: 'Zal met iets mooiers moeten komen'

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 09:29zo 23-09-2018 om 09:29

    Het kan niet op voor Ajax-spits Kaj Sierhuis: de twintigjarige Oranje-jeugdinternational verlengde onlangs zijn contract in Amsterdam tot de zomer van 2021 en heeft ook beslag gelegd op de Doelpunt van de Maand-trofee.

    Sierhuis scoorde op 24 september met een halve omhaal tegen FC Dordrecht. De Ajax-fans stemden massaal op de in Athene geboren spits, die voor het derde seizoen op rij prijs heeft. "Nou ja, het is niet vanzelfsprekend dat ik win, maar toch een leuk prijsje", lacht de spits in gesprek met Ajax TV. "Ik denk dat ik deze de mooiste vind van de drie."

    In het seizoen 2017/2018 verzorgde Sierhuis bovendien het mooiste Ajax-doelpunt van het jaar, maar hij vraagt zich af of hij zijn titel kan prolongeren. "Ik denk dat deze inderdaad niet goed genoeg is. Ik zal er nog een schepje bovenop moeten doen en met iets mooiers moeten komen dan dit."

    Lees ook: Done deal in Amsterdam: Ajax breekt contract van talentvolle Sierhuis open

    Plaats een reactie

    Plattekar bv +26506
    zondag 23 september 2018 om 09:33
    Toch nog een Ajax speler die dit seizoen wél een prijs in de lucht kan houden. Vandaag 5 punten los en zwaaien. Come on PSV !!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19973
    zondag 23 september 2018 om 09:38
    Heh, flauw :p
    Vind ik leuk
    chicken +11818
    zondag 23 september 2018 om 09:46
    Ze zijn wat zenuwachtig voor vanmiddag 😂
    Vind ik leuk
    Mr bien +3832
    zondag 23 september 2018 om 09:39
    Net als in Barcelona waar je zo van overtuigd was he
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26506
    zondag 23 september 2018 om 13:44
    Komt Bien weer aan met z n leugens...wat zit je toch dwars met Barca man. Ik riep als eerste dat een verlies daar normaalste zaak van de wereld zou zijn. Dus hou je vieze praatjes eens voor je, als ze niet waar zijn.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3832
    zondag 23 september 2018 om 13:50
    Onzin jij zei dat ze gingen winnen met 0-3 .
    Ga nou niet lopen janken en de boel verdraaien.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26506
    zondag 23 september 2018 om 15:28
    Wat ben jij n kleine zielepoot. Heb je nou echt leugens nodig om n stijve te krijgen? Net als bij je wijf zeker ? Of je nog beter...je billenmaat
    Vind ik leuk
    Mr bien +3832
    zondag 23 september 2018 om 15:42
    A gut nog ontkennen ook triest trolletje
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26506
    zondag 23 september 2018 om 16:08
    +776....wie is er nu het trieste trolletje ?
    Vind ik leuk
    Mr bien +3832
    zondag 23 september 2018 om 16:35
    A gut alsof ik t voor de likes doe.
    Jij probeert overal bovenaan te staan en anders nutteloos op de 1e reactie reageren
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26506
    zondag 23 september 2018 om 17:27
    Hey Bien....ben je er nog...Bientjeeee.....zoals ik voorspelde....na 1 helft beslist. Nou hup...aan de speen en naar bed.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:48
    Je bedoelt 1 punt achter, en zwaaien dat Ajax verder uitloopt!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 10:05
    Hey. Een arrogante psver. Kom je ook niet vaak tegen zeg
    Vind ik leuk
    markie +1241
    zondag 23 september 2018 om 10:08
    Hier op vp alleen maar hoor. En maar zeggen dat Ajacieden...
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2269
    zondag 23 september 2018 om 10:14
    Wat een zelfvertrouwen! Kijk uit dat je niet door je mede-supporters voor arrogant wordt uitgemaakt he ;)
    Vind ik leuk
    Iggy +3997
    zondag 23 september 2018 om 15:39
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1146
    zondag 23 september 2018 om 09:36
    3-0
    Vind ik leuk
    Mr bien +3832
    zondag 23 september 2018 om 09:40
    Denk dat de Mexicaanse griep naar je hoofd is gestegen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:53
    Misschien bij het psv van Mexico! 1 3 als de ligt niet mee doet, 0.3 als hij wel mee doet
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1146
    zondag 23 september 2018 om 10:37
    het maakt ons niet uit wie er wel of niet mee doet
    wij raken al jaren niet onder de indruk van dat provincie clubje uit Adam
    wij zijn
    Eindhoven voetbalhoofdstad
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:13
    verzin is wat beter
    Vind ik leuk
    onbemind +382
    zondag 23 september 2018 om 09:44
    Prima speler deze Sierhuis, Ajax moet hem een jaartje uitlenen voor
    zijn ontwikkeling, dan is hij zeker een aanwinst voor Ajax 1.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 09:52
    Als het dan maar niet aan Psv is! :-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31508
    zondag 23 september 2018 om 09:55
    Ik hoop dat ie altijd in de basiself staat, deze aanwinst.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 09:47
    Nou zeg, als de keeper zijn hand uitsteekt wordt het niet eens een doelpunt, dit is wel erg overdreven. Hoe lelijk moeten al die andere doelpunten dan al niet zijn in de keukendeurcompetitie?
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3038
    zondag 23 september 2018 om 09:57
    Doelpunt achabar van nec gezien...die was echt wel mooi...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 09:58
    Nou, ik wordt op mijn wenken bediend. Dat bedoel ik nu.
    Vind ik leuk
    markie +1241
    zondag 23 september 2018 om 10:10
    Als alle keepers op de goede plek staan heb je helemaal geen doelpunten
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:19
    Dan gaat bij meerdere keepers de bal tussen de benen door, het is ook altijd wat met ballenvangers, soms missen ze gewoon een moment waarop ze scherp moeten zijn.
    Vind ik leuk
    markie +1241
    zondag 23 september 2018 om 10:24
    Ik bedoel alleen te zeggen... Als als als. Zonder fouten geen doelpunten
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:26
    Maar daar ben ik het wel mee eens. Dat maakt echter een omhaaldoelpuntgevaltoestanddingetje er niet mooier op als de uitvoering gewoon middelmatig is.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 23 september 2018 om 10:16
    Waarschijnlijk heb je niet gezien dat dit om het Ajax-doelpunt van de maand gaat?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:22
    Ja, waarschijnlijk heb je nog nooit gezien dat er bij Ajax veel mooiere doelpunten worden gemaakt? Het is het bekende hypen van spelers en dat weet jij net zo goed als ik. We hoeven elkaar niet voor de gek te houden (tenzij het leuk is, natuurlijk).
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 23 september 2018 om 10:33
    Je referentie aan de KKD gaf echt wel aan dat je iets anders dacht...

    Dat je dan nu over gaat op Ajax doelpunten is wel grappig.

    De goal van de maand wordt door internetvolgers van Ajax gekozen. Dit is dus niet door Ajax gehyped.

    Daarnaast zeg je “als de keeper zijn hand uitsteekt...”. Kijk nog eens goed. De keeper staat te ver van de bal en op het verkeerde been. Een hand uitsteken had die bal dus niet tegen gehouden.

    Buiten dit alles is dit gewoon een technisch moeilijke bal die bij 9 van de 10 spelers ver over of naast het doel verdwijnt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:42
    Je bedoelt dat de Ajaxsupporters hun spelers niet hypen? Ik heb goed gekeken en inderdaad, niet alleen zijn hand uitsteken zou helpen, hij moet ook nog een pas maken. Maar niets wijst erop dat de keeper vast staat. Wat hier aan de hand is komt vaker voor. Een keeper die denkt dat vóór hem een speler de bal wel zal blocken. En dat gebeurt vaak niet, dan moet je er alsnog als keeper op reageren. Bij dit soort halve omhaal is vaak de reden dat de bal wat achter de omhaler wordt gespeeld, de kans dat deze verkeerd wordt geraakt is inderdaad groot, maar juist dan kan hij er ook gewoon per ongeluk invliegen.
    Edit: ik vergat nog even op dat KKD in te gaan. Wat ik hiermee bedoel is dat ik het een belachelijke naam vind voor een competitie. Maar dat heeft niets voor mijn waardering van spelers te maken, ook Sierhuis zou in het eerste van Ajax niet misstaan, echter, er zijn gewoon teveel voor zijn positie die (zeer) geschikt zijn.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 23 september 2018 om 10:46
    Hoe kun je Ajax spelers nu wel of niet hypen in een Ajax -verkiezing? Door een speler van een andere club te kiezen? Dit is echt een punt maken bij het totaal verkeerde onderwerp. Dat zie je volgens mij ook wel.

    De keeper stapt zichtbaar richting het midden van de goal en dus weg van de bal, op het moment van het schot. Dan sta je dus op je verkeerde been...

    Je kent Sierhuis niet goed genoeg denk ik. Dit soort ballen in één keer nemen is inmiddels zijn handelsmerk. Geen gelukje dus.

    Edit over KKD: je zegt “Hoe lelijk moeten al die andere doelpunten dan al niet zijn in de keukendeurcompetitie?”

    Dat geeft aan dat je denkt dat het over goals in de KKD gaat en niet over Ajax-goals...
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:52
    Dat in een keer nemen van de bal heeft me overtuigd 2cents. Als dit zijn handelsmerk is, mag het dus toch het doelpunt-van-de-maand zijn. En vanwege wat hij zelf zegt: er zijn toevallig deze maand niet veel mooie goals gemaakt.
    Dat de keeper naar het midden van de goal stapt is ook waar, maar dat is gewoon een fout. Hij had moeten inschatten dat de bal aan de kant zou komen waar hij daarvoor net wegstapte. Gokken op een hoek en dan bedoel ik goed gokken is ook voor een keeper onderdeel van zijn vak.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 23 september 2018 om 10:54
    Natuurlijk, als de keeper naar de goede hoek duikt is het geen goal.

    Dat is vrijwel altijd zo. ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:57
    Zie je wel, je weet het allang ;-)
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    zondag 23 september 2018 om 09:49
    Gaat nooit het eerste halen. Mocht bijtekenen zodat hij nog wat oplevert en niet gratis de deur uitloopt. Keer invallen tegen Telstar voor de beker ofzo. Daarmee zal hij het moeten doen.
    Vind ik leuk
    markie +1241
    zondag 23 september 2018 om 10:11
    Dan heb je deze jongen nog nooit zien spelen in jong
    Vind ik leuk
    mcmodd +24227
    zondag 23 september 2018 om 10:24
    Orion, het is een meer dan verdienstelijke speler voor Ajax. Het feit dat hij (waarschijnlijk) nooit een plaats in Ajax-1 zal krijgen is omdat andere clubs hem maar wat graag willen kopen. Maar dat heeft met deze matige omhaal niets te maken.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    zondag 23 september 2018 om 09:55
    Leuke speler voor AZ.

    Het doelpunt vind ik nou niet echt bijzonder mooi.

    Ik wil ekkelenkamp als valse spits zien, die scoort tenminste zonder flauwekul.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3038
    zondag 23 september 2018 om 09:56
    Wat een topic weer.....
    Zet er om enige neutraliteit te behouden als vp de goal van NEC'er Achabar erbij....die was nog een stukkie mooier...
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 23 september 2018 om 10:16
    Speelt Achabar voor Ajax?
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    zondag 23 september 2018 om 10:31
    Ik verwacht of eigenlijk hoop ik dat het een geweldige wedstrijd wordt vandaag. PSV speelt erg goed dit seizoen onder van Bommel. Helaas Dinsdag een knauw gehad door met 4-0 te verliezen van FC Barcelona maar zij hebben vandaag het thuisvoordeel.

    Ajax speelt ook erg goed dit Seizoen op de thuiswedstrijd van Heracles na. Ajax zit in de winning flow maar spelen uit en hebben een paar twijfelgevallen zoals onder andere Mathijs de Ligt.

    Belangrijke wedstrijd voor beide clubs. Hopelijk krijgen wij allemaal een leuke spannende wedstrijd te zien.
    Ik verwacht een gelijkspel maar ik hoop op een overwinning van Ajax.

    Veel plezier allemaal met de wedstrijd vandaag.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1786
    zondag 23 september 2018 om 13:17
    Weer een echt tob talent van ajax, bijzonder...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws