Stevens: 'Misschien is het goed voor Ajax als Huntelaar nu geblesseerd is'

Stevens: 'Misschien is het goed voor Ajax als Huntelaar nu geblesseerd is'

Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 12:03zo 23-09-2018 om 12:03

Niet Klaas-Jan Huntelaar, maar Dusan Tadic als 'valse' spits tijdens de kraker tegen PSV: dat zou voor Ajax bést goed kunnen uitpakken. Huub Stevens zei dat zondagochtend bij De Tafel van Kees op FOX Sports. 

Huntelaar (35) raakte afgelopen woensdag geblesseerd aan zijn hamstring tijdens de clash met AEK Athene. Het is niet zeker of de goalgetter fit genoeg is om te starten in Eindhoven. "Ik ben er niet zo zeker van of het wel een voordeel is als Huntelaar speelt", zei trainer-in-ruste Stevens

"Ik zou het interessant vinden om met Tadic in de spits te spelen en Donny van de Beek vanuit het middenveld te laten komen. Ik denk dat dat voor PSV niet zo goed zou zijn. Daniel Schwaab en Nick Viergever hebben tegen lopende mensen toch hun problemen."

"Huntelaar is 35 jaar, superfit. Ik heb met hem gewerkt en weet hoe hij denkt. Maar ik zeg alleen: in déze wedstrijd zou het goed kunnen zijn als hij geblesseerd is."

Poll

Wat wordt PSV - Ajax?

(21079 stemmen)

Plaats een reactie

PDJong +1230
zondag 23 september 2018 om 12:04
Huntelaar is in vorm. Altijd beter met dan zonder.
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zondag 23 september 2018 om 13:18
Opa Huntelaar is in vorm door zijn spelers en door de zwakte ED!!
Vind ik leuk
Johan59 +876
zondag 23 september 2018 om 13:22
Mmm opa Huntelaar en jij bent voor Roma jij bent echt nep! Daar voetballen ze met echte opa,s
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 13:41
We horen hem later vandaag wel als the hunter er 2 in het netje heeft gelegd
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zondag 23 september 2018 om 14:15
In het ballenetje zeker waar de ballen inzitten😜
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zondag 23 september 2018 om 14:16
Competitie in Italie of Nederland! De Eredivisie is een kinder competitie.... Opa huntelaar zal nooit in een top competitie spelen.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 14:17]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:04
3 punten blijven in eindhoven
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:06
Klopt 3-1 psv. 2x lozano 1× de jong.
Vind ik leuk
Morris +23599
zondag 23 september 2018 om 12:08
Ik zeg 2-0.. Helaas gaat Ajax niet winnen
Vind ik leuk
Ab Normaal +4144
zondag 23 september 2018 om 12:14
Zo’n wedstrijd kan alle kanten uit. 3-0, 0-3, 2-1, gelijk. Alles kan. Vorm van de dag en een gelukje hier en daar zal beslissen.
Neem aan tenminste dat er 22 spelers op het veld staan die echt alles geven. En dan ontlopen ze elkaar niet veel.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:14
t.o.v. vorig seizoen een Tadic, de Jong en een supergemotiveerde (?) Ziyech erbij, wil ik wel eens zien.
Oké, Blind doet ook mee, maar aan de andere kant Viergevert.
de 'koppeltjes' Ziyech en Angelino, Tagliafico en Lozano zullen mij benieuwen.
zal je net zien dat of Blind of Viergevert het verschil gaat maken.....
Vind ik leuk
Johan59 +876
zondag 23 september 2018 om 13:22
Ik vrees ook Morris, ik hou het op een gelijk spel
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:13
Ik durf het niet te zeggen. Ben bloednerveus, mijn hart zegt 1-2 Ajax, maar mijn gevoel zegt 1-1
Vind ik leuk
Blindsy +17251
zondag 23 september 2018 om 13:27
Gelijk spel is in principe ook winst, toch? Die 2 puntjes achterstand zegen mij helemaal niets. Heb je met winst in de ArenA al weer rechtgetrokken. En ook PSV pakt nog wel puntverlies tegen een Heracles, etc.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 14:16
yep
alleen telt een verlies voor Ajax , zwaarder als een verlies voor PSV
PSV staat bij een verlies nog steeds maar 1 punt achter en heeft alles in principe nog in eigen hand
Ajax staat bij een verlies 5 punten achter , en heeft het dan in principe niet meer in eigen hand
maar het seizoen is nog lang , en wat de uitslag ook is , er is niks beslist vandaag
Vind ik leuk
Blindsy +17251
zondag 23 september 2018 om 15:50
Wat overigens niet onverlaat laat, dat ik de thuisploeg best een overwinning gun, hoor... ;-)
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:23
Vermeld het dan wel dat het om Luuk gaat anders denken ze aan een eigen goal van Frenkie 😊
Vind ik leuk
Duckiey +71
zondag 23 september 2018 om 13:56
Dat mag ook maakt niet uit welke de jong scoort zolang het maar een goal voor psv is
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
zondag 23 september 2018 om 14:18
Blind verliest kopduel tegen de Jong en daardoor een goal
Vind ik leuk
Nick Ka +141
zondag 23 september 2018 om 12:10
Grapjas
Vind ik leuk
El Cazador +8627
zondag 23 september 2018 om 12:06
Daar zou Huub weleens groot gelijk in kunnen hebben!!
Vind ik leuk
De Cock +131
zondag 23 september 2018 om 12:06
Ons aller ajax gaat het niet redden in Eindhoven.
4-1 voor PSV.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 12:25
Precies goed dat je het toegeeft
Vind ik leuk
Nummertien +4831
zondag 23 september 2018 om 12:07
Nee! Tadic met zijn goede voorzetten moet aan de flank, hij is beter met meer ruimte voor zich hij komt toch wel de 16 meter in, hij heeft die ruimte ook nodig
Hoezo zou Ajax opeens anders moeten spelen, vind dit geen slimme opmerking en dan te stellen dat het goed is als Hunter onze topscorer er niet bij is? Tja...
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 12:15]
Vind ik leuk
Zultkop +6369
zondag 23 september 2018 om 12:17
Dat supertalent, dat Deense Menneke, is toch ook weer fit?
Vind ik leuk
MojoRisin +14549
zondag 23 september 2018 om 12:19
Begrijp wel wat hij bedoelt, maar Huntelaar is wel erg in vorm, dus zou ik altijd opstellen..
Vind ik leuk
Smithsonian +41221
zondag 23 september 2018 om 12:20
Hij is gewoon fit huubje.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zondag 23 september 2018 om 12:25
Daarom heeft Stevens zoveel succes als trainer gehad.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
zondag 23 september 2018 om 12:26
Op zich een goed punt van Huub, maar dan ga je vooraf al aanpassen aan de tegenstander. Afhankelijk van het wedstrijd kun je deze omzetting in de rust nog steeds doen. Als dat dan al te laat is heb je pech.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 13:45
Ik vertrouw erop dat huntelaar zijn duels wel gaat winnen van viergever of schwaab
Vind ik leuk
Blindsy +17251
zondag 23 september 2018 om 12:54
Positiewisselingen, lopende mannen, tussen de linies spelen, het kan een interessant schouwspel worden, vanmiddag.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
zondag 23 september 2018 om 13:09
Als de heilige Hubertus het zegt zal het wel zo zijn
Vind ik leuk
BerendFC +79
zondag 23 september 2018 om 13:17
Wie is Stevens? Heeft hij nu opeens verstand van voetbal?
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 13:17
Dit Ajax zou zonder Huntelaar ook gewoon moeten kunnen winnen van PSV. Maar ja, met Ons Aller Ajax weet je het nooit, ik doe geen voorspelling. Ajax heeft wel iets recht te zetten in Eindhoven als je die wedstrijd van vorig jaar er bij pakt, de wrakgevoelens zullen groot zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 13:18]
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
zondag 23 september 2018 om 13:34
Stevens kan hier best eens gelijk in kunnen hebben.
Met veel bewegende aanvallend ingestelde spelers zoals Ziyech, Tadic, van de Beek en Neres heeft PSV moeite.

Als Huntelaar door geforceerd te speleneen zware hamstring blessure oploopt zijn we hem langer kwijt, en Dolberg moet je nog zien of dat nog wat gaat worden.
Vind ik leuk
JoeyC +3653
zondag 23 september 2018 om 13:34
Huntelaar was onzichtbaar tegen AEK. Blij dat hij meedoet vandaag. Vergane glorie.
Vind ik leuk
renemar +731
zondag 23 september 2018 om 13:41
Het is nooit goed als een speler geblesseerd is. Totale onzin. Neemt niet weg dat een zwervende spits moeilijker te verdedigen kan zijn. Begrijp wel wat hij bedoelt maar het is onnozel om zo te zeggen. Hij kan ook zeggen dat Huntelaar op de bank zou moeten zitten.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3467
zondag 23 september 2018 om 14:22
Zit wel wat in. Maar beste is gewoon als iedereen (dus ook Huntelaar) fit is. Helemaal nu Huntelaar in goede vorm is
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 14:33
Stevens, nog zo'n PSV-er met meer draadjes los dan vast. Kan gelijktijdig met de van de Kerkhofs opgenomen worden.
Vind ik leuk
HupHolland +3496
zondag 23 september 2018 om 15:35
Ekkelenkamp als valse spits, dat is veel interessanter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws