Acht conclusies: PSV legt Ten Hag-misvatting bloot, hoofdrol voor De Jong

    Acht conclusies: PSV legt Ten Hag-misvatting bloot, hoofdrol voor De Jong

    zondag 23 september 2018 om 19:10

    PSV rekende zondag simpel af met Ajax en deelde daarmee de eerste tik uit in de titelstrijd. VoetbalPrimeur trekt acht conclusies na de eenzijdige topper.

    PSV legt Ten Hag-blunder bloot
    PSV maakt in de eerste helft optimaal gebruik van de zwakheden bij Ajax. De Amsterdammers kwamen naar Eindhoven om het eigen spelletje te spelen, maar met Noussair Mazraoui, Frenkie de Jong, Daley Blind en Nicolás Tagliafico had Ajax te weinig 'echte' verdedigers op het veld staan. Steven Bergwijn en Hirving Lozano kregen daardoor vrij spel. Dat mag Erik ten Hag zich aanrekenen.

    De Ligt node gemist
    Niemand kan eromheen: Ajax miste De Ligt. De aanvoerder had nog te veel last van de knieblessure die hij deze week opliep, waardoor hij de Champions League-wedstrijd tegen AEK Athene ook al moest laten schieten. Ajax redde het tegen de Grieken nog wel, maar PSV - en dan vooral het aanvalstrio Lozano, Bergwijn en Luuk de Jong - blijkt toch andere koek.

    PSV dominant
    Mark van Bommel kon tevreden toekijken hoe zijn strijdplan tot in de puntjes werd uitgevoerd door zijn spelers. PSV speelde vanaf minuut één met een hoge intensiteit en gaf de Ajax-aanvallers geen centimeter ruimte. Als Hakim Ziyech, Dusan Tadic en Klaas-Jan Huntelaar de bal hadden, zaten de PSV'er er direct vol op met minimaal twee man. Dat heeft Van Bommel in die paar maanden toch snel voor elkaar gekregen.

    Niet Onana's dag
    Een onvoldoende voor Onana, die een slechte dag beleefde in Eindhoven. De doelman, die zelf verklaart dat hij in belangrijke uitwedstrijden altijd z'n beste spel laat zien, had in de eerste helft nauwelijks een bal klem en moest drie keer vissen. In de tweede helft ging hij bovendien over de schreef met een elleboogstoot(je) tegen Luuk de Jong. Ook Daley Blind en Frenkie de Jong gingen bij de PSV-goals niet vrijuit.

    Titelfavoriet komt uit Eindhoven
    Ajax kende een uitstekende transferzomer, terwijl PSV spelers als De Jong, Pereiro, Lozano, Bergwijn Zoet behield, twee goede backs kocht en het centrum opnieuw inrichtte. Dat bleek in Eindhoven doorslaggevend. PSV straalde in alles uit dat het de zaakjes op orde heeft en bombardeerde zich tot dé titelfavoriet. Het verschil is al vijf punten na zes speelronden.

    Kritiekpuntje Overmars
    In de zomer klonk er massaal applaus voor het aankoopbeleid van Ajax, dat zich versterkte met onder andere Premier League-spelers Dusan Tadic en Daley Blind. Het applaus was niet per se onterecht, maar Marc Overmars lijkt één positie te zijn vergeten: een back-up voor De Ligt. Want een extra mandekker had tegen dit PSV geen kwaad gekund.

    Hoofdrol De Jong
    Niet Frenkie, maar Luuk eiste een hoofdrol op in de eerste Eredivisie-topper van het seizoen. De Jong heerste in de lucht en bood PSV keer op keer een uitweg wanneer Ajax druk probeerde te zetten. Opvallend: ondanks dat De Jong in de spits staat, was hij de PSV'er met de meeste balcontacten en passes.

    Ajax-debutant schrijft geschiedenis
    Viel er dan helemáál niets te lachen bij Ajax? Jawel, want Ten Hag liet Ryan Gravenberch invallen. De middenvelder (16 jaar en 130 dagen) is daardoor de jongste debutant in de geschiedenis van Ajax. In de tien minuten die hij kreeg kon hij weinig laten zien, maar het staat vast dat Ajax een juweeltje in huis heeft.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +4392
    zondag 23 september 2018 om 19:12
    Gefeliciteerd psv. Maar nog niks aan de hand. Afgelopen seizoen won ajax ook de eerste wedstrijd met 3-0. En wie werd er kampioen. Dit seizoen de rollen maar omdraaien.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:14
    Niks omdraaien. :)
    Vind ik leuk
    J de Wit +1565
    zondag 23 september 2018 om 19:15
    Ik weet niet wie net Fox Sports 1 heeft gezien rondom PSV - Ajax.. maar die presentator moet zo spoedig mogelijk zijn contract verscheuren.. die wil ik nooit meer op mijn tv zien.. teeerinnnng
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:16
    Ik heb niks te maken met die commentator. Ik zat in het stadion :)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    Dat is een echte ajaxied. Tenenkrommend om naar te luisteren.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1521
    zondag 23 september 2018 om 19:26
    Whahahhaa ik dacht dat het alleen aan mij lag.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    zondag 23 september 2018 om 19:30
    Of jij zegt je fauxabbo op ;)
    Vind ik leuk
    J de Wit +1565
    zondag 23 september 2018 om 19:31
    Nope, hij moet gewoon wat anders gaan doen, lijkt me wel een goede financiele adminstrateur
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    zondag 23 september 2018 om 19:36
    Ik geloof je meteen maar ik heb geen faux dus weet niet wie je bedoelt.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1565
    zondag 23 september 2018 om 19:38
    Ik weet ook niet hoe die tuinkabouter heet.. maar je mist er niks aan Radya..
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    zondag 23 september 2018 om 19:41
    Gelukkig ;)
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 23 september 2018 om 20:03
    Was ‘t nog erger dan Leo Driessen? Vanavond eens zien wat droeftoeter Arno Vermeulen te melden heeft en morgen nog eens dunnetjes over met: Bromsnor Derksen, Dorpsgek Gijp en Relnicht Genee. Tenslotte nog nagenieten van Huilie-Huilie-Sjakie en Televaag Valentijn Driessen en we kunnen er week tegenaan!
    Vind ik leuk
    piet potlood +2131
    zondag 23 september 2018 om 21:11
    Inderdaad, zo ook bij studio sport. Eigen mening OK, maar niet als commentator. Wat een vooringenomen meningen zeg, bah bah bah.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:12
    Het scheelt dat je commentatoren over het algemeen niet ziet ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zondag 23 september 2018 om 19:22
    Juist Timmio. Biertje ?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:22
    Nee dankje, ik moet zo weer lekker woordjes stampen voor Duits :/
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zondag 23 september 2018 om 19:25
    Geef je les ?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:26
    Nee andersom. :(
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 21:18
    Na also : du sagst morgen einfach Ajax amsterdam hat scheisse gespielt en hup die tien voor duits is binnen.
    Vind ik leuk
    035 +5588
    zondag 23 september 2018 om 22:27
    Wordt geen 10. Amsterdam schrijf je met een hoofdletter. Wordt misschien een 9,5.😊
    En ah begin van een regel begin je ook met een hoofdletter. Du dus. Wordt dan een 9.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 22:40
    Daarom zeg ik ook "du sagst" ...dan is spelling nie van belang ....
    Vind ik leuk
    Clutchy +341
    zondag 23 september 2018 om 21:22
    Grappig dat iedereen nu al denk dat PSV kampioen is, volkomen terecht verloren dat wel en ben sws geen fan van mensen die al bij voorbaat al denken dat het binnen is (bijv AEK Athene) je moet het eerst maar zien
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:34
    Wie denkt dan dat PSV kampioen is? We zijn goed op weg, maar ook vandaag krijgen we maar 3 punten. Nog 28 potjes te gaan. Gewoon wedstrijd voor wedstrijd. Maar altijd leuk om te winnen van Lasse ‘volgende week staan wij bovenaan’ Schöne...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45199
    zondag 23 september 2018 om 19:16
    Toen stond PSV ook bovenaan en bleef bovenaan.
    Vind ik leuk
    N.E.C. +235
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    Maar dat gaat niet gebeuren. Ajax heeft een moeilijk programma in oktober en kan zomaar 2 a 3x tegen puntverlies aanlopen. Weer een jaartje niks in Amsterdam! :-)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4392
    zondag 23 september 2018 om 19:23
    Is nog te vroeg om dat nu te zeggen vind ik
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    zondag 23 september 2018 om 19:34
    Het lukt ze anders aardig hierboven.
    Vind ik leuk
    JWK +390
    zondag 23 september 2018 om 21:57
    Geeft niets ventje, blijft de mooiste club!
    ⚪️🔴⚪️❌❌❌
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    Dat was onder Keizer 😀
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:25
    Koning, Keizer of Admiraal, PSV gaat toch met de titel aan de haal :)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4374
    zondag 23 september 2018 om 19:34
    Keizer is een betere coach dan ten hahahag. Dat belooft niet veel goeds
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    zondag 23 september 2018 om 19:21
    PSV is zo veel verder dan dit Ajax. Ajax leek beter dan het is omdat ze nog nooit echt getest zijn.

    Hag is een bosmuis naast Van Bommel!
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    zondag 23 september 2018 om 19:29
    Ooh ben jij er zo een?!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4392
    zondag 23 september 2018 om 19:48
    Hoe 1 ?
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 23 september 2018 om 20:52
    En zo zal het geschieden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:13
    3-0 net zoals ik voorspeld had,wa hebben we toch een fijn clubke:-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:14
    Ajax van het kastje naar de muur getikt :)

    Zeer zeker fijn ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 19:18
    Overdrijven is ook een vak ! Ajax heeft gewoon zichzelf de Das omgedaan achterin.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21077
    zondag 23 september 2018 om 19:20
    Die 2-0 was een megafout van die CV, maar verder had Ajax ook weinig kans om de wedstrijd in te komen.

    Ik ben er blij mee!;)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    zondag 23 september 2018 om 19:21
    Niet Ajax
    Ten Hag
    Vind ik leuk
    Chucky +732
    zondag 23 september 2018 om 19:35
    Nee Vinkie...overklast...
    Vind ik leuk
    JWK +390
    zondag 23 september 2018 om 22:00
    Helemaal niet van het kastje naar de muur man!
    Je kunt ook overdrijven.
    Hiervan leren en op naar de volgende wedstrijd⚪️🔴⚪️❌❌❌
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:15
    Ten Hag en van Bronckhorst, wat een armoe.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    2e keer de schuld van Ten hag ! Onder Keizer liep het veel beter
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:04
    Onder keizer zijn er ook geen prijzen gepakt.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:13
    Ja duh zeker de slimste van de klas vroeger geweest
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +290
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    gio en ten hag.......zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    1 conclusie : Er moeten meer aed apparaten komen want het traditionele schreeuwers ensemble ligt aan de beademing.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    zondag 23 september 2018 om 19:22
    Waar zijn ze eigenlijk???
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 19:25
    dat zijn de eerste die hun snor drukken nu
    noem ze allemaal maar op cheat codes fopneus wilburtje zoonvanoma zwitserland etc etc

    Incasseren moet je leren
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    zondag 23 september 2018 om 19:41
    Ja je noemt ze precies!
    Die Suvrijn heeft Fortuna bij zijn favoriete club staan 🤣😁

    NT al gesignaleerd?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 19:45
    de zogenaamde turk heeft 1 of 2 reacties geplaatst maar de rest is van de aardbol verdwenen.....
    ach ut ruimt lekker op moet je maar denken
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    zondag 23 september 2018 om 21:24
    Maar vanaf morgen zijn ze er weer denk....

    Ach ja, zonder strijd geen overwinning..
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:36
    Dat incasseren zou inmiddels toch wel moeten wennen... ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    zondag 23 september 2018 om 21:44
    ze leren het nooit
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zondag 23 september 2018 om 19:24
    Ja tis stil hier
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:31
    Jullie hebben gewoon verdiend gewonnen en onze zwaktes pijnlijk blootgelegd.Als je denkt dat je in Eindhoven je eigen spelletje kan spelen met 2 middenvelders in het hart van de verdediging, dan ga je er gewoon hard af.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zondag 23 september 2018 om 19:51
    Top reactie
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Tegen Bayer munchen worden we helemaal onder de voet gelopen ! Ten hag prutser eerste klas. Psv doet het met minder geld al een aantal jaren beter dan wij. Dan zit er toch echt iets goed mis bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Laten we nou niet te dramatische doen, we zijn gewoon ook tactisch overklas vandaag.Je weet dat PSV gelijk de diepte achter je verdediging zoekt.Daar anticiperen we gewoon niet goed op.De jong-Blind werkt gewoon niet tegen dit soort sterke teams.De Jong vanaf nu gewoon niet van t middenveld halen.We moeten hiervan leren.Volgende week weer nieuwe kansen, de zwaarste uitwedstrijd hebben we nu gehad.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:29
    Aanval is ook maar matig hoor en ons middeveld ook ! Vind dat Ten hag alles maar raar neerzet hoop dat ze hem lozen ! En weer gewoon gaan spelen met een echte linksbuiten en rechtsbuiten.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:56
    Kop op, zo slecht zijn we ook niet.We denken steeds op eigen kracht daar te winnen.Maar dan speel je PSV in de kaart.Eerdaags weer een fitte Dolberg, Cerny die er aankomt.5 punten zijn nog niet onoverkomelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:04
    Bedankt voor dit realistische commentaar,

    In amsterdam moeten ze met een bezem door de staf heen want dits gewoon puur wanbeleid.

    Als je naar eindhoven gaat met idee dat je wel effe gaat winnen, dan ga je al met verkeerde mindset erheen psv speelt de afgelopen jaren niet altijd even aantrekkelijk( dit seizoen zeker wel trouwens) maar er is gewoon een team spirit en zakelijk belang winnen of het nou mooi is of niet en daar win je gewoon niet zomaar van..


    Ajax heeft spelers
    Psv heeft een team

    Forza PSV ❤
    Vind ik leuk
    rene jong +163
    zondag 23 september 2018 om 19:17
    Weer een jaar wachten, als het niet langer is op een prijs .
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1727
    zondag 23 september 2018 om 19:20
    Hmm, vond psv ook zeer sterk spelen en de overwinning verdiend maar om in september al te weten hoe alles zal lopen is vrij kortzichtig natuurlijk
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:37
    Sommige Amsterdammers wisten het al in juli....
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:18
    Dat is ook de reden dat ten Hag moest vertrekken bij PSV, hij komt tekort,dat zagen ze bij Bayern ook, vd Sar en M. Netto zijn Blind........
    Vind ik leuk
    Roya +1465
    zondag 23 september 2018 om 19:21
    Je bent zo druk met PSV dat het zelfs je club is of weet je niet mer wie de coach en te enzo is.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:18
    Indd ben ik het volkomen mee eens en dat ze met Tadic en Blind wel even kampioen zouden worden had ik zelfs als Ajacied me vraagtekens bij ! Had liever andere spelers gezien sowieso in de plek van Blind. En Ten hag moet lekker gaan fietsen die werd met Utrecht ook al van het kastje na de muur gestuurd tegen Psv.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11354
    zondag 23 september 2018 om 23:43
    De Jong en de Ligt zijn de briljantjes bij Ajax.
    Bergwijn en Rosario bij PSV.
    Angeliño en Dumfries doen het goed, Romero nog niet.
    Tagliafigo doet het goed, Labyad nog niet. Tadic is geen aankoop als Lozano en Blind niet als Thomas.
    Vind ik leuk
    Onderkan +245
    zondag 23 september 2018 om 19:18
    Gewoon op strijd gewonnen vandaag.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:19
    Frenkie heeft de wedstrijd juist wel beslist, alleen op een negatieve manier
    Vind ik leuk
    Roya +1465
    zondag 23 september 2018 om 19:20
    Ik had gehoopt op,een gelijkspel maar helaas

    Ach als Ajax afgedroogd wordt vind ik het ook best
    Vind ik leuk
    Cantona +1023
    zondag 23 september 2018 om 19:22
    Natuurlijk miste Ajax de Ligt maar ik denk dat van Bommel het grote verschil maakte vandaag.
    Vind ik leuk
    barry m +345
    zondag 23 september 2018 om 19:25
    ja van bommel speelde inderdaad erg goed vandaag
    Vind ik leuk
    Cantona +1023
    zondag 23 september 2018 om 19:27
    Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    barry m +345
    zondag 23 september 2018 om 20:38
    tuurlijk,
    het was ook maar een geintje
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:19
    Ben geen fan van Bommel maar als ik Eerlijk moet wezen zie hem liever dan Ten hag wat een rare eikel is dat.
    Vind ik leuk
    barry m +345
    zondag 23 september 2018 om 19:24
    zo n debuut wil toch niemand?
    het veld in komen als er al niks meer te halen valt!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:30
    Conclusies;
    - Luuk de Jong, de speler die het meeste uitgelachen wordt door menig Ajacied, scoort het hoogste cijfer vanmiddag.
    - Van Bommel troeft ten Hag af die dacht met Blind en F. de Jong een voldoende sterke centrale verdediging te hebben. Had ten Hag ook last van overschatting zoals veel van zijn spelers dat hebben, alsmede een groot gedeelte van de Ajax-aanhang (hier).
    - Onane deelde een elleboogstoot waarbij De Jong terecht een gele kaart kreeg, maar waarom Onane ook niet een gele kaart geven.
    - Haas Jan klaagt over het vermeende buitenspeldoelpunt van L. De Jong, onterecht gejank van Haas Jan.
    - PSV is een (h)echt team.
    - Lozano en Neres speelden niet al te best, maar Lozano scoort wederom wel en Neres weer niet.
    - De vedette Ziyech al weer niet belangrijk in een topper en redelijk onzichtbaar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:32
    Eigenlijk met alles eens wat je zegt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:34
    De competitie is nog lang niet gelopen. De prijzen worden pas in april - mei 2019 verdeeld. Ajax heeft nog zeker net zoveel kans om kampioen te worden. Beide ploegen gaan nog wel meer puntverlies lijden en zeker rond de CL-wedstrijden.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:43
    Ik denk alleen niet dat jullie veel punten gaan verliezen in de competitie.Nee, voor mij is PSV torenhoog favoriet.Ik vindt de ploeg wel wat weg hebben van een team van Klopp.Vroeg storen en bij balverlies van de tegenstander gelijk diep spelen op Lozano en Bergwijn of de diepe bal op Luuk en vanuit daaruit weer door voetballen, dat beheersen jullie uitstekend.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:46
    Het is maar de vraag of PSV dit elke wedstrijd kan (op)brengen. Zodadelijk tegen de mindere goden, in de wedstrijden waarbij men denkt dat doen we wel even, wil ik het nog weleens zien. PSV won al 2 maal met geluk in Zwolle en Sittard.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Ja maar dat was aan de begin vd competitie.Jullie zijn al weer een stuk verder.T wordt lastig voor Ajax, we mogen nog maar weinig laten liggen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:15
    Geldt voor beide teams en de competitie duurt nog erg lang. Beide teams gaan nog wel hun dipjes krijgen.
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    zondag 23 september 2018 om 21:09
    Vooruit dan maar, voor deze ene keer dan een duimpje.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    Wat een feest!
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:31
    What I hate is how Van Bommel insists on playing Lozano as a right winger. Last season he was the best left winger and Cocu respected his position. Bergwijn is a very good left winger but you don't take a player away from his best position unless someone else is better like Lozano showed last season. Van Bommel might be the best coach for PSV right now but he certainly hasn't been the best coach for Lozano's growth so far. I hope he plays him back on the right or that he leaves very soon. Good game PSV!
    Vind ik leuk
    hoebie60 +120
    zondag 23 september 2018 om 19:32
    Gewoon schuurs opstellen in de mindere wedstrijden, hij moet het ook gaan doen, en beleven, anders had hij beter 1 jaar bij fortuna kunnen spelen
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:13
    Schuurs ????? Lachertje van de KEUKENKAMPIOEN DIVISIE............... zeg t maar,hij komt in het rijtje gefrustreerden...........Bazoer, Hoekstra, Frenkie de Jong, Bals, Aisatti, Labyrat...........
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:36
    Meer dan terrecht verloren. Erg sonde, tactisch ruk en had wel wat meer tegenstand mogen zijn. Ten hag mag zich dit flink aanrekenen. Ernaast is er miss wel vergeten goed te kijken om een extra verdediger te halen?? Heb je schuurs en wober als zijnde echte verdedigers ga je een middenvelder op die plek zetten. Dat gaat een keer goed en tegen fysiek minder en minder aanvallende ploegen miss nog goed. Maar een ploeg met fysiek snelheid en omschakeling niet. Ik zei het weken van te voren maar helaas.. Nu is het duidelijk geweest hopelijk zijn we voortaan wat minder eigenwijs 🤣
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:45
    Ja tegen PSV in Eindhoven mag je je ook weleens aanpassen vindt ik.PSV vindt dit heerlijk als Ajax komt en veel ruimte weg geeft.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:37
    Was een elleboog wat niet thuishoort! Als Groningen er 2 krijgt dan was dit er ook 1
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7948
    zondag 23 september 2018 om 19:38
    Mensen ik kan de koelkast beter naast de tv zetten. Wat een heerlijke wedstrijd.
    Ik zag dat elftal van Ajax nog sneller in waarde dalen dan de Turkse Lira.
    Die hebben echt een aantal posities vergeten.
    En Blind kan gewoon echt niet meer. En als ik Frenkie was zei ik dat Ten Hag zelf daar kom gaan staan.
    Vind ik leuk
    deir712 +406
    zondag 23 september 2018 om 19:40
    Overmars heeft een mandekker gekocht, echter werd deze niet opgesteld.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2647
    zondag 23 september 2018 om 19:59
    Owww.... wie dan?
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7948
    zondag 23 september 2018 om 20:58
    Schuurs maar die moet eerst nog twee jaar wennen aan het Ajaxsysteem.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    zondag 23 september 2018 om 19:55
    Nog een discussie onana vs zoet starten?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:42
    Ik zou het even laten rusten Korm. Tis al pijnlijk genoeg zo.

    Ik hoorde Ajacieden zelfs raaskallen dat ze op elke plek een betere speler hadden... dat hebben ze vandaag goed weten te verbergen.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    maandag 24 september 2018 om 07:55
    hahahaha inderdaad :)
    Vind ik leuk
    deir712 +406
    maandag 24 september 2018 om 12:49
    Wij zijn ook op elke plek beter alleen als je niet voetbalt als een team, heb je er geen bal aan... Zoals al zeker drie jaar wordt aangetoond ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:05
    Verlies Ajax door dezelfde beginopstelling als tegen Aek . Pas nadat wober achter ging spelen en frenkie doorgeschoven was en beek op de plaats van neres begon alles te lopen tegen Aek. En je wint met 3 -0. En wat doe.je dan normaal. Beginnen met die opstelling nee Ten Hag ziet zijn eigen fout niet eens. Anders begon je zoals.de.2de.helft tegen Aek. Nee meneertje denkt t beter te weten en wisselt n spits voor n spits en schöne voor beek??? Dus zelf nu heeft ie zijn fout nog niet door. Selectie ajax is goed genoeg alleen door dit tactisch onbenul haal je er niet t optimale rendement uit. Psv verdient gewonnen. Ten hag vond t wel nodig om n 16 jarige te laten debuteren...... dat doe je normaal als je dik voorstaat. Dus hij snapt t niet en dat zal die ook nooit gaan snappen. Jammer voor Ajax. Hij doet 1.ding maar alles fout





    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:06
    Wat een deceptie. Volledig afgeschminkt en zeer maar dan ook zeer terecht een pak op de billen gekregen.

    Petje af voor PSV die mij blijven verrassen. De mannen uit Eindhoven beukte er gelijk op, tegen en over de rand. Maar Ajax had hier geen antwoord op en de scheids bepaalt de grenzen. Pas toen Ajax in 2e helft ook wat koekies uitdeelde kwam er iets nogmaals iets meer balans.

    Er rest vele Ajacieden niets dan een toontje lager te zingen en hopen dat ze wkker zijn geworden. Want op deze manier is een titel heel ver weg.
    Vind ik leuk
    Hammie +1190
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Morgen zou demente Sjakie wel met verklaring komen waar het aan lag vandaag.

    Zou wel aan de scheids liggen thuisfluiter of we missen de Ligt of van de Beek moet altijd spelen.

    Bla bla bla
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:44
    Sjakie gaat het hebben over de 1e mazzelgoal, de 2e waa buitenspel, Pereiro had 2x geel moeten hebben en dan was het nog spannend geworden... ik gooi het er maar vast in. Stuntelaar stond ook al te baselen voor de camera...
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2022
    zondag 23 september 2018 om 20:21
    Ik heb een hekel aan Psv en aan Ten hag ! Maar durf als Ajacied ook te zeggen dat Psv beter is dan Ajax . En dat met een mindere begroting ! Ben wel jaloers dat Psv betere spelers dan Ajax kan kopen !
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zondag 23 september 2018 om 20:28
    De VAR “miste” een penalty voor PSV (bij 0-0 waar De Jong heel opzichtig Lozano naar de grond duwde) en twee rode kaarten voor Ajax (Onana en Neres). Toch wel opvallend die afwezigheid van de VAR. Zeker gezien het gestuntel van Makkelie.

    De drie gele kaarten voor PSV waren voor de drie doelpuntenmakers. Makkelie was hierin erg duidelijk. Scoren tegen Ajax is gewoon geel.

    PSV heeft tot nu toe nog alle competitiewedstrijden gewonnen en een indrukwekkend doelsaldo na zes wedstrijden. Welke club gaat de eerste punten van dit PSV afsnoepen?

    PSV is nu al twee seizoenen ongeslagen in eigen huis voor de Eredivisie. 34 wedstrijden niet verloren.
    Vind ik leuk
    buddha +8786
    zondag 23 september 2018 om 20:45
    zaterdag 2 maart sws. maar misschien komt er wel eerder een nederlaag.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 23:17
    Haha. Ga lekker janken nog ook over een scheids die t prima deed vandaag
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:12
    Er is maar 1 echte de Jong..........
    Vind ik leuk
    Joske1956 +206
    zondag 23 september 2018 om 21:13
    Mooi zo'n rapport. Nu nog wachten op de analyse van die tweeling die met een spraakgebrek en analfabetische trekjes roepen dat die omhooggevallen provincialen de CL gaan winnen. En het feest is compleet.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7726
    zondag 23 september 2018 om 21:49
    Wij laten het winnen van de CL over aan Ajax. Zeker na het oprollen van AEK ligt die weg wijd open.

    Overigens, die twee WK finalisten houden zich bezig met PSV. Daar kan die seniele Sjaak nog een voorbeeld aan nemen. Die zal morgen vanuit Amsterdam wel weer gaan zeiken over Makkelie, Van Bommel, het veld, de regen of de wind.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    zondag 23 september 2018 om 21:16
    Ajax wordt geen kampioen.

    Niet met ten hag.

    Haal bosz vandaag nog terug.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:16]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:17
    Als Ajax-supporter gebiedt mij de eerlijkheid te constateren dat Ajax vandaag door PSV vernederd werd. PSV was als geheel geweldig, geen 1 dissonant. Qua spel, inzet, tactisch en technisch vernuft was Ajax maar een figurant en werd door PSV gebruikt als decor. De hand van trainer Van Bommel was zichtbaar. Mark is een jonge moderne trainer en past in het rijtje Klopp, Tüchel, Een trainer vol lef en overzicht. De altijd in VI door Derksen naar beneden gehaalde Luuk de Jong was nuttig, speelde sterk. Luuk en Bergwijn en Dumfries horen in Oranje thuis.
    Bij Ajax bevestigde Onana zijn middelmaat niveau als keeper. Onana moet vervangen of 2e keeper worden. Blind speelde als een opa en is de grootste miskoop, bankzitter. Schöne is gedateerd en is op. Neres was slecht en improductief en dus nutteloos in het verhaal. Huntelaar kan echt niet meer, hij was zo slecht en hij is gewoon versleten, misschien te gebruiken als bankzitter. Ziyech heeft leuke hoogstandjes, maar loopt te veel met de bal. De enige mogelijkheid voor Ajax om de 5 punten in te lopen is door 3 punten in de Arena van PSV af te pakken en maar hopen dat PSV tegen een zeperd aanloopt. Ten Hag valt niks te verwijten, het waren de spelers die bewezen hadden mentaal niet sterk te zijn. Helaas.
    Vind ik leuk
    Reyhan +361
    zondag 23 september 2018 om 21:40
    Ajax-debutant schrijft geschiedenis
    Viel er dan helemáál niets te lachen bij Ajax? Jawel, want Ten Hag liet Ryan Gravenberch invallen. De middenvelder (16 jaar en 130 dagen) is daardoor de jongste debutant in de geschiedenis van Ajax. In de tien minuten die hij kreeg kon hij weinig laten zien, maar het staat vast dat Ajax een juweeltje in huis heeft.

    Hij kon weinig laten zien, maar toch staat vast dat Ajax een juweeltje in huis heeft ? Waar blijkt dat uit dan ? Omdat die een paar minuten met het 1e mocht meedoen ? Ik ken er nog wel een paar die zelfs uren hebben gemaakt in het 1e, maar geen juweeltje zijn (geworden)..
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:04
    Omdat?
    Vind ik leuk
    Brabo79 +20
    zondag 23 september 2018 om 21:45
    Laten we niet vergeten dat Ajax ook op de spits-positie zwaar onderbezet is. Klaas-Jan is een baas, maar te vaak onzichtbaar. Dolberg komt net terug van een blessure en het is nog maar afwachten of hij zijn oude niveau ooit nog gaat halen. Cassiera is verhuurd en Sierhuis vooralsnog te licht.
    Overmars heeft zich teveel 'blind' gestaard op middenvelders.
    Vind ik leuk
    Chimi Pipo +108
    zondag 23 september 2018 om 21:52
    Onana had gewoon rood moeten hebben.. elleboog opzettelijk.. maakt niet uit hard of zacht
    Vind ik leuk
    FACT +2369
    zondag 23 september 2018 om 22:20
    Ik mis de zware onvoldoende voor de aanvoerder van 'de Koninklijke'...

    Die Tadic, wát was díe slécht zeg!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9768
    zondag 23 september 2018 om 22:49
    Dit was van Bommel tegen ten Hag.
    Conclusie: ten Hag is veel te licht voor Ajax en dat gaat Ajax het ED kampioenschap kosten voor de 5e keer op rij met de meeste poen voorhanden.
    Vind ik leuk
    Patje41 +645
    zondag 23 september 2018 om 23:52
    Ajax moet inderdaad een killer achterin hebben, frenkie zakte eindelijk door de grond
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:43
    Dus behalve Barcelona is er geen club die PSV kan verslaan dit seizoen...oh wacht waar staat die fruitschaal.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:50
    lekker laten waaien, joh. nog niks aan de hand. alles voor de clicks...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws