Blind: Ik wil ook niet dat dit gelijk weer een kop wordt in de kranten

    Blind: "Ik wil ook niet dat dit gelijk weer een kop wordt in de kranten"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 19:38zo 23-09-2018 om 19:38

    Daley Blind wanhoopt niet na de 3-0 nederlaag tegen PSV. Ajax staat nu vijf punten achter, maar de verdediger kan zich nog herinneren dat zijn ploeg maar liefst dertien punten achter heeft gestaan. Met die uitspraak wil hij de nederlaag echter niet goed proberen te praten.

    "Het seizoen is nog vroeg. Er is nog niets aan de hand. Ik heb weleens dertien punten achter gestaan op PSV", vertelt Blind aan FOX Sports. "Toen waren zij ook al aan het juichen en dansen, maar aan het einde van de rit stonden wij met de schaal. Dat is zeker lang geleden. Ik wil ook niet dat dit gelijk weer een kop wordt in de kranten. We hebben gewoon terecht verloren. Het seizoen is nog vroeg. We moeten zorgen dat we aanhaken."

    Blind noemt de 3-0 nederlaag in Eindhoven 'zeer teleurstellend'. "Van onze kant was het gewoon niet goed genoeg. We hebben ook veel te weinig gecreërd. Gewoon een domper."

    PSV maakte het zichzelf makkelijk door al vroeg twee keer te scoren. "Ze maakten de eerste twee kansen af. Dan loop je gelijk achter de feiten aan. Wij kregen geen grote kansen of nauwelijks. Zij kwamen vaak door in de counter, dat is ook hun sterke punt. We hebben het niet laten zien vandaag. Dat mogen we onszelf verwijten", vertelt Blind.

    Poll

    Maakt Ajax de achterstand nog goed?

    (1942 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 23 september 2018 om 19:39
    Wij worden kampioen!!!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    zondag 23 september 2018 om 19:40
    Blind je bent de zwakste schakel met het hoogste salaris.
    Vind ik leuk
    FACT +2334
    zondag 23 september 2018 om 19:51
    Ik denk dat Tadic en Ziyech meer verdienen, die overigens óók tot de zwakste schakels behoorden vandaag....
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12804
    zondag 23 september 2018 om 19:58
    Wat Tadic en Ziyech verdienen is niet relevant ook al is het duideljk minder dan wat de topverdiener bij Ajax: Blind opstrijkt.

    Hij verdiend gewoon minimaal 4x meer dan op grond van zijn kwaliteiten logisch zou zijn.

    De technische man van de RvC moet maar eens uitleggen hoe dat mogelijk is.

    Oh shit... dat is degene die dit superlucratieve contract voor hem geregeld heeft....
    Vind ik leuk
    PB +104
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Tadic en Ziyech zoeken altijd een elegante oplossing, maar dat is niet slim als je tegen een gelijkwaardige of betere tegenstander speelt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:41
    Heerlijke volwassen reactie van de routinier. Daar kan Huntelaar iets van leren!
    Vind ik leuk
    Foden +4648
    zondag 23 september 2018 om 19:41
    Nou ik zie eigenlijk niet hoe we nog kampioen kunnen worden. PSV gaat ook niet veel punten meer verspelen.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8107
    zondag 23 september 2018 om 19:44
    Foden jij hebt er tenminste kijk op 😉
    Vind ik leuk
    3Bier +10883
    zondag 23 september 2018 om 19:55
    Jawel joh. We zijn net begonnen. PSV verspeelt ook nog wel punten. Het is nu alleen een kwestie van druk houden op PSV.
    Voor nu is PSV beter, daar kunnen we duidelijk in zijn. Maar Ajax heeft nog alle kans.
    PSV'ers gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1257
    zondag 23 september 2018 om 19:42
    Ja Blind, dat wend wel als je bij Ajax speelt 🤣
    Vind ik leuk
    GPSV +604
    zondag 23 september 2018 om 19:42
    Gaat je dit jaar niet lukken pik
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    zondag 23 september 2018 om 19:43
    Daley mag een liedje zingen.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:43
    Zeer zeer slap van Blind.. Frenkie ieder duel met Luuk aan laten gaan... gehaald met het doel leider te zijn maar kan die rol duidelijk niet waarmaken
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:46]
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1304
    zondag 23 september 2018 om 19:53
    Wat kan Blind wel dan...hele matige speler die altijd fouten maakt.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:54
    Wij hebben viergever..:-)
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:46
    Wat een gekkie is het toch hè.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:46
    Kijk, DAT zijn teksten die zwaar wegen ,geweldig !!!!,Danheb je echt een SPOORWAGON bielsen vóór je kop en een silo boter er op..........
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    zondag 23 september 2018 om 19:47
    Hij zat lekker in de wedstrijd de man van 20 miljoen
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:49
    Ja die was zo zat als een blinde haha
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:50
    Zeg dan gewoon niks. Op voetbalprimeur word jij in een positief daglicht geschetst,maar in de AD niet
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:01
    Waarom ? ik zag zelfs Fey - Benfica en nog veel meer............ gun alle clubs het beste, behalve 1..................
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:12
    Wat is jou punt?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:16
    Jij zegt dat ik in het AD ,en dus Rotjeknor het graf in ga................
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:17
    Haha,zou haast denken dat je voor Ajax bent?

    Fijne gefrustreerde dag vandaag.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:28
    120 % anti, al 53 jaar weet je wel,.....Ik heb zelfs een Beukenbos (Buchenwald) voor mijn huis, zo mooi ..........................
    Vind ik leuk
    Vak-T +844
    zondag 23 september 2018 om 19:51
    Steek je kop maar in het zand blind....je wordt lachwekkend en zielig tegelijk!!!
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    zondag 23 september 2018 om 19:52
    Blind begint nu ook al te zwammen. Dat verhaaltje hebben we vorig seizoen ook al gehoord. De achterstand wordt alleen maar groter.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3290
    zondag 23 september 2018 om 19:52
    De man van 16 miljoen, ook hij zakte vandaag weer gigantisch door het ijs. Wat een miskoop is dit! Dan zie ik toch veel liever het door PSV gratis opgehaalde topduo: Viergever en Schwaab!
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zondag 23 september 2018 om 19:55

    Danny zal er niet wakker van liggen...

    Vrouw van Danny jr:

    " Goh Danny het ging niet zo goed vandaag"

    Danny jr:

    " maak niet uit liefste het tekengeld en salariscontract ligt lekker in ons kluisje, morgen weer een dag, truste schat"

    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:56
    Hoe heeft deze speler ooit zoveel interlands en bij United kunnen spelen. Hij was gehaalt voor routine te brengen, maar hij is een van de zwakste schakel steeds.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 19:59
    Ja gek he..? Gigantisch domme reactie zeg.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5710
    zondag 23 september 2018 om 19:58
    Het was een leuke snelle wedstrijd
    Vind ik leuk
    52N6E +1065
    zondag 23 september 2018 om 20:02
    Om te winnen moeten de neuzen allemaal dezelfde kant op staan.
    Vind ik leuk
    Hammie +1169
    zondag 23 september 2018 om 20:07
    Morgen zou demente Sjakie wel met verklaring komen waar het aan lag vandaag.

    Zou wel aan de scheids liggen thuisfluiter of we missen de Ligt of van de Beek moet altijd spelen.

    Bla bla bla
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    zondag 23 september 2018 om 20:13
    het is gewoon schande dat we niet een rechtsbenige reserve hebben voor die p;ek die mee kan en onze trainer 2 middenvelders als verdediger neer zet waar mee hij het midden veld ook nog verzwakken overmars heeft gewoon niet goed gekeken naar wat we missen en daar een zwakke trainer op zetten die geen aanzien heeft bij de spelers en ze dus niet kan raken in Europa gaat het nog dan spelen spelers voor hun eigen doel
    Vind ik leuk
    repeP +1481
    zondag 23 september 2018 om 20:14
    Mazzel voor Ajax dat PSV nog deze competitiehelft nog naar de Kuip moet. 😇
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    zondag 23 september 2018 om 20:18
    Zo vader zo zoon.

    Allebei kunnen ze er niks van.
    Vind ik leuk
    Korm +37649
    zondag 23 september 2018 om 20:27
    Gewoon prima gedaan van psv :)
    Vind ik leuk
    RR12 +542
    zondag 23 september 2018 om 20:29
    Neem een voorbeeld in je commentaar aan Frenkie.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1995
    zondag 23 september 2018 om 20:34
    Blind aardige gozer maar was totaal niet nodig geweest ! Ze hadden beter een Cv van 10 miljoen kunnen kopen en een linksbuiten voor 7 miljoen was die 17 miljoen beter besteed.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 20:36
    17 miljoen voor deze slechte verdediger, ongelofelijk.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2017
    zondag 23 september 2018 om 20:39
    Watje 😂
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    zondag 23 september 2018 om 20:40
    En dan nog met droge oogjes durven zeggen dat ze er alles aan hebben gedaan, altijd excuusjes blindje. Je was weer slecht, je knipperde met je kraaloogjes en daar kwamen ze weer. Niveau van deze knul wordt schromelijk overschat en het erge is hij weet t zelf niet. Wie verteld het hem eens??
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    De dag dat Blind afgeschreven wordt voor Oranje hang ik de vlag uit. Als ie Jan Kramer had geheten speelde hij nu bij de Treffers ofzo en viel ie daar niet eens op.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:04
    Benieuwd waar de snaveltjes zijn die van de week het hoogste woord hadden over de cijfers van winnaar Blind. Wanne lul is dat zeg. Stond erbij en keek ernaar vandaag. Heeft alle geluk als straks de Ligt weer terug is zodat zijn eigen tekortkomingen nog enigzins verbloemd worden.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +263
    zondag 23 september 2018 om 21:07
    Al bijna 5 jaar dezelfde soort teksten

    It aint over till it’s over, toch?😂🤣😂🤣😂
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34512
    zondag 23 september 2018 om 21:13
    Toen hadden jullie een fatsoenlijke trainer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    zondag 23 september 2018 om 21:44
    Blind zwakste schakel ajakkkes
    Vind ik leuk
    erikg +683
    zondag 23 september 2018 om 21:55
    nu zeg ik al vanaf het begin, dat Blind niet kan verdedigen, niet kan koppen, lucht dekt etc. De Blind aanhangers bleven maar zeggen hoe goed hij wel niet is en belangrijk voor het team. Als je dan als coach ook nog Frenkie naast Blind opstelt, vraag je om problemen. Beiden kunnen niet of willen liever niet koppen, volgens mij staat Luuk juist bekend om zijn kopkracht. Logischer was om Frenkie op het middenveld te houden. En de oplossing zoeken bij wat je hebt bij 2. Er wordt gepocht dat het allemaal wereld talenten zijn dus gooi ze dan maar voor de leeuwen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:09]
    Vind ik leuk
    Verratti +2157
    zondag 23 september 2018 om 22:13
    Heb je een punt. Als je bluf wilt uitstralen zou je de Jong op het middenveld zetten en in het centrum met een andere verdediger moeten starten. Een zoveelste jeugdtalent bij een 3-0 achterstand in laten vallen lijkt wel bluf (en is mogelijk leuk voor de statistieken), maar is gewoon armoede. Een handdoek in de ring werpen (terwijl er de hele wedstrijd van Ajax-zijde niet gevochten is)
    Vind ik leuk
    Gewoonzo +214
    zondag 23 september 2018 om 21:59
    Ze hebben er tenminste de knaken voor, sloeber
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    stratumseind +174733
    zondag 23 september 2018 om 23:15
    Blind en de messias als centrale duo ..... dat paulus daar nog trainer is is mij een raadsel
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:55
    Gelijk heb je Daley. Dit kan wel eens goed uitpakken voor Ajax. Een belangrijke les, hoe het niet moet. Beter nu op je bek, dan later.
    Maar goed, weet je ook wat weer eens wat verliezen is...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:47
    Ze hebben te veel bla bla bij ajax juist deze wedstrijd had je moeten winnen maar ze lopen er bij of dat ze Barcelona zijn je hebt nog niks gepresenteerd wat een watjes zodra het regent kunnen ze niks meer ik schaam me als Amsterdammer voor me club en een dikke pleum voor psv zoals ze ajax met beide benen terug op aarde hebben gezet en dat na een afstraffing in Barcelona !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws