VP's Elftal van de Week: PSV heeft kwartet met back, middenvelder en aanvallers

    VP's Elftal van de Week: PSV heeft kwartet met back, middenvelder en aanvallers

    maandag 24 september 2018 om 10:00

    Door de klinkende overwinning op Ajax is PSV hofleverancier voor VP's Elftal van de Week. Ook Feyenoord doet het goed met twee spelers.

    Lars Unnerstall (VVV-Venlo)
    VVV-trainer Maurice Steijn telt zijn zegeningen met Unnerstall onder de lat. De Duitse doelman was tegen NAC Breda weer goed op dreef en is het levende bewijs dat handhaving een stuk makkelijk wordt met een uitblinker onder de lat. De vraag is nu: krijgt Unnerstall volgend seizoen een kans bij PSV als Jeroen Zoet vertrekt?

    Eric Botteghin (Feyenoord)
    Botteghin was tegen FC Utrecht weer de Botteghin van het kampioensjaar. De Braziliaan zette de Feyenoord-verdediging goed neer en won vrijwel al zijn duels, waarvan een aantal heel belangrijke. Utrecht kon daardoor slechts sporadisch gevaarlijk worden.

    Denzel Dumfries (PSV)
    Speelde in 2016 nog anoniem zijn wedstrijdjes in de Keuken Kampioen Divisie met Sparta, maar domineert nu de rechterflank van de regerend landskampioen. Dumfries denderde tegen Ajax minder vaak naar voren dan gewoonlijk, maar maakte in verdedigend opzicht grote indruk.

    Jeffry Fortes (Excelsior)
    De vaste rechtsback van Excelsior maakt een uitstekende ontwikkeling door. Niet alleen heeft hij zijn verdedigende zaakjes op orde, Fortes draagt ook in aanvallend opzicht zijn steentje bij. In het thuisduel met Heerenveen was de international van Kaapverdië goed voor een assist.

    Pablo Rosario (PSV)
    Heeft zich geruisloos opgewerkt tot een vaste waarde bij PSV, terwijl hij als jeugdspeler nog werd weggestuurd bij de tegenstander van zondag. De jeugdinternational domineerde met partner in crime Jorrit Hendrix het middenveld. Pas 21 jaar, maar nu al een grote schat aan fysieke mogelijkheden.

    Mark Diemers (Fortuna Sittard)
    Drie assists in één wedstrijd: Diemers deed het zaterdagavond voor Fortuna Sittard. Het was hoe dan ook niet voldoende voor de overwinning: Willem II scoorde net als Fortuna vier keer. Diemers kan terugkijken op een prima seizoenstart.

    Dan Crowley (Willem II)
    Eén van de revelaties in het prille Eredivisie. Crowley dicteert het Willem II-spel en heeft een hoog rendement. In de uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard was hij goed voor een doelpunt en een assist.

    Steven Bergwijn (PSV)
    De buitenspeler is bezig aan een topseizoen en groeit met de week. Had geen tegen Ajax kind aan Noussair Mazraoui en leidde twee van de drie treffers in. Are you watching, Ronald Koeman?

    Kristoffer Peterson (Heracles Almelo)
    Scoorde wéér en gaat met zeven doelpunten aan de leiding in het topscorersklassement - samen met ADO Den Haag-uitblinker Nasser El Khayati. Onlangs werd Peterson in Zweden omschreven als 'de grote onbekende', maar hij is hard op weg een reputatie op te bouwen.

    Luuk de Jong (PSV)
    Moet altijd de kritiek en de scepsis overwinnen, maar wordt steeds weer in de harten van de PSV-aanhang gesloten. De Jong speelde met zijn kopkracht en betere sleur- en trekwerk een sleutelrol in de onverwacht eenvoudige overwinning van PSV op Ajax.

    Robin van Persie (Feyenoord)
    Had weliswaar heel wat kansen nodig, maar Van Persie blijft ondanks zijn wankele fysiek de grote vedette van Feyenoord. Zet de lijnen uit, werkt keihard voor het team én pikt zijn doelpunten mee. Door zijn treffer in de slotfase won Feyenoord met 1-0 van FC Utrecht.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1414 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 10:05
    Super luuk speelde een puike wedstrijd, maar complimenten voor dumfries.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:08
    Inderdaad, speelde 2 jaar geleden nog voor Sparta en nu lijkt ie totaal niet onder de indruk van spelers als Dembélé, Neres en Tadic. Angeliño idem dito overigens.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13350
    maandag 24 september 2018 om 10:08
    Dumfries is een machine. Onvermoeibaar.
    Wat een goede aankoop is dat zeg!
    Vind ik leuk
    Henkings +510
    maandag 24 september 2018 om 10:26
    Dumfries een beest!! Wat was hij gisteren sterk, onvermoeibaar en vooral gedisciplineerd. Ik vond hem tegen Barca ook al sterk. Voor mij de beste dit weekend, al was Van Persie ook zeer goed bij Feyenoord en dus een goede 2e!
    Het blijft overigens altijd natte vingerwerk aangezien elke wedstrijd op zich staat!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:34
    Dumfries inderdaad. Speelde een hele volwassen en goede pot. Scherp en hard in de duels. Prima verdediger.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:06
    Die Dumfries hebben we echt te makkelijk laten gaan, helaas.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31498
    maandag 24 september 2018 om 10:06
    Sowieso van persie.

    Hij oogt zo fit!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8665
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    Smith helemaal eens. En bot eindelijk ook weer eens een hele puike wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 24 september 2018 om 10:21
    Zo zonde dat Feyenoord vergeet zich zelf te belonen. 0-0 was ook wel een wonder na 45 minuten. Feyenoord zakte de tweede helft wat in qua niveau maar wist wel te winnen.
    Vind ik leuk
    13 +13096
    maandag 24 september 2018 om 10:25
    En nu maar hopen dat Jørgensen snel in de basis kan, en dan weer met de punt naar voren met Van Persie. Zou Clasie ook wel eens heel erg van kunnen opknappen.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 24 september 2018 om 10:40
    clasie valt inderdaad erg tegen. vind wel St Juste erg goed spelen :)
    Vind ik leuk
    13 +13096
    maandag 24 september 2018 om 10:43
    Het elftal stond ook niet goed. Had ik Gio wel kunnen vertellen ☺️
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8665
    maandag 24 september 2018 om 10:57
    Ze hadden minimaal met 2-0 de rust in moeten gaan...vooral de laatste 25 minuten van de eerste helft speelden ze echt uitstekend. Ben ook blij dat Nicolai weer aan het terugkomen is...je ziet gelijk dat het met hem ook beter loopt in de wisselwerking tussen Larsson, Berghuis en natuurlijk vPersie.
    Vind ik leuk
    Korm +35526
    maandag 24 september 2018 om 10:19
    al had hij best wel meer mogen maken, dan hou ik het toch bij Luuk :)

    Robin was hier ook lekker nuchter over voor de camara's van FOX.
    Prima vent en een goede speler :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +164923
    maandag 24 september 2018 om 10:12
    4 man en onze toekomstige keeper .... psv rules
    Vind ik leuk
    13 +13096
    maandag 24 september 2018 om 10:20
    Oei, dit heeft een hoog wzpwzdb-gehalte.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2249
    maandag 24 september 2018 om 10:18
    Luukinho maakte het verschil gisteren in de topper. Oppermachtig tegenover (toet toet, boing boing) Frenkie en Daley.
    Ook veel respect voor Van Persie. Wat hij op zijn leeftijd nog laat zien. Erg knap. Een wereld van verschil met zijn voormalig concurrent in Oranje. Destijds veel discussie, maar achteraf gezien meer dan terecht dat hij steeds weer de voorkeur kreeg boven Huntelaar.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:34
    Ik had Doan er ook wel tussen willen zien staan. Oke Fc Groningen verloor, maar Doan was misschien wel de reden dat Groningen met 9 man nog zo lang stand hield tegen AZ en zelfs nog kansen kreeg
    Vind ik leuk
    Schaar +1491
    maandag 24 september 2018 om 10:43
    Penalty missen, verliezen en dan nog in het elftal vd week....... blijven dromen jongen
    Vind ik leuk
    Gi Deon +22
    maandag 24 september 2018 om 10:51
    Luuk de jong was zonder twijfel de beste dit weekend!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:51
    Heeft VP geen vergissing gemaakt? Er staat niet één Ajacied in het lijstje, maar wel twee Feyenoorders...
    Vind ik leuk
    Smash +3229
    maandag 24 september 2018 om 16:37
    Haha, inderdaad! Zelfs Viergever (toch de meest recente) willen ze hier niet noemen, terwijl hij het wel verdiende gisteren.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4903
    maandag 24 september 2018 om 10:56
    Persoonlijk vond ik Bergwijn echt de allerbeste van dit weekend.

    Er waren echter meer uitblinkers.

    Toch omdat het mijn cluppie is en hij iedere week kan worden geselecteerd hier pak ik Unnerstall eruit.

    Wekelijks de uitblinker en tot op heden maar 4 tegendoelpunten. Volgens mij heeft alleen Zoet er minder.

    Dat is natuurlijk mega mega knap.

    Ik vind hem echt de allerbeste keeper van Nederland
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: PSV heeft kwartet met back, middenvelder en aanvallers