De Boer prijst tactische keuze Van Bommel voor PSV - Ajax: Heel goed gezien

    De Boer prijst tactische keuze Van Bommel voor PSV - Ajax: "Heel goed gezien"

    maandag 24 september 2018 om 07:57

    De harde nederlaag in Eindhoven had Ajax niet alleen aan PSV, maar ook aan zichzelf te wijten. Dat stellen Pierre van Hooijdonk, Frank de Boer en Sjoerd Mossou bij Studio Voetbal.

    "Iedereen wist dat Ajax een probleem zou krijgen", aldus Van Hooijdonk. "Als De Ligt niet speelt, heeft Ajax een megaprobleem. Dat bleek. Heel erg naïef om tegen PSV met Blind en Frenkie de Jong in het centrum van de verdediging te spelen."

    "Arrogant bijna", voegt Algemeen Dagblad-journalist Sjoerd Mossou eraan toe. "Het is een vorm van zelfoverschatting als je tegen PSV denkt zonder een echte verdediger te kunnen spelen. Ik begrijp het uitgangspunt niet. Er is geen reden om aan te nemen dat je tegen PSV makkelijk kan voetballen."

    De Boer vindt dat PSV-trainer Mark van Bommel ook de complimenten verdient. "Heel goed gezien. Ajax wil opbouwen, maar PSV stoorde heel vroeg. Met Blind en Frenkie de Jong kan je spelen als de tegenstander op de eigen zestien leunt."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    Echt? +3335
    maandag 24 september 2018 om 08:00
    Dat is natuurlijk een terugkerend verhaal daar. Vind het verfrissend om te zien dat Frenky de Jong aangaf dat nederigheid op dit moment Ajax paste. Denk dat hij de Amsterdamse mediatraining nog niet heeft gevolgd.
    Vind ik leuk
    markie +528
    maandag 24 september 2018 om 08:00
    Precies wat ik gisteren zei, tactische fout van ten Hag
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    Echt? +3335
    maandag 24 september 2018 om 08:03
    Wordt lachen als ze dit ook gaan doen tegen Bayern München. Die straffen het nog veel erger af.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:04]
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    maandag 24 september 2018 om 08:01
    Tja het was een grote misvatting van Ten Hag dit centraal duo op te stellen.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    maandag 24 september 2018 om 10:21
    En het ergste is dat iedereen het ziet, maar Ten Hag? Nee, die voelt zich te trots... ver-schrikkelijke man.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    maandag 24 september 2018 om 22:03
    Dat klopt maar hij voelt zich gesterkt door de resultaten van de laatste tijd.Binnen de staf rommelt het en neemt ie de adviezen van Bruins slot een fenomeen binnen Ajax maar moeizaam aan. Bij Cruijf en van Gaal om maar een paar groten te noemen werd de geblesseerde speler meestal vervangen door degene die daar achter klaar staat zodat de rest op zijn vertrouwde positie kon blijven spelen maar niet bij ten Hag. Ja als je eigewijs bent ga je dus gewoon gruwelijk op je bek.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    maandag 24 september 2018 om 22:30
    Precies! Gewoon simpel houden... Hij slaat door, lijkt het op en is denk ik erg eigenwijs, wat logisch is, gezien het feit dat hij z’n fout gewoon niet wil toegeven aan voetbalminded nederland. Ik dacht heel even dat hij het toch ging flikken, maar na gisteren ben ik (en heel veel andere liefhebbers) toch weer gaan twijfelen. Op dit moment vind ik hem weer afhankelijk van zijn spelers en voegt hij weinig toe. Frank de Boer wist met minder materiaal (wel behoudend voetbal) beter te presteren en ik denk dat hij het nog voor december over gaat nemen. We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31511
    maandag 24 september 2018 om 08:01
    Arrogantie en ajax.

    Mja.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 24 september 2018 om 08:02
    Toch maar Schuurs voor de leeuwen gooien.
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:06
    Tja Wober en Schuurs hadden het zeker niet slechter gedaan iig. Zie ook geen reden om het niet te proberen. Je gaat er voetballend hoe dan ook op vooruit.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 24 september 2018 om 08:09
    Blind is al weken in slechte doen. Het is geen CV. Eerder een verdedigende middenvelder. Frenkie komt tekort om als verdediger te spelen. Sloeg nergens op. Verkeerde keuzes van ten Hag
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:15
    Klopt zijn zeker verkeerde keuzes. We gaan zien wat dit de komende wedstrijden gaat brengen.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:09
    Wober is klaar onder Ten Hag.
    Die gaat niet veel meer spelen.
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:16
    Dat denk ik ook niet nee. Al begrijp ik niet waarom, beter heb je op dit moment niet tot je beschikking.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:19
    Nou, ik heb nooit echt veel goeds van hem gezien.

    Kristensen. Orajuela. Cassiera. Sinkgraven. Wober. Labyad.

    Kopen blijkt niet mee te vallen.
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:24
    Nee hij heeft ook niet veel laten zien mee eens.
    Hij heeft wel lengte en is ook een pure verdediger.
    Kom je toch wel wat beter voor de dag dan met Blind op die positie. Maarja dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:26
    Begrijp me goed, dat had ik ook gedaan.

    Maar ik ben blij dat Marc O. die Ten Hag heeft gehaald.

    Jiskefet!!
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:30
    Tja. Je hebt het over spelers die het niet redden, Maar het trainersbeleid gaat ook niet al te soepeltjes. Op Bosz na dan, dat is en blijft zonde.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:33
    Ach, Keizer had net alles op de rit.
    Won wedstrijden waarvan Ed&MArc hoopten dat ie ze zou verliezen.
    Dan ga je er tegen Twente-uit ongelukkig af na pingels (beker), en zie je Ed&Marc een vette high-five geven.
    Marcie kon toen zijn vriendje halen.

    10 maanden later is men er niets mee opgeschoten. Sterker....
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:57
    Nja inderdaad. Ze zijn wel te opportunistisch, En geven weinig tijd.

    Is ook niet chique van ze om Keizer na zo'n wedstrijd eruit te gooien.

    Die jongen ze carierre is verpest zo.

    Ben benieuwd hoelang ze de druk onder bedwang kunnen houden omtrent Ten Hag.
    Vind ik leuk
    1313 +249
    maandag 24 september 2018 om 08:27
    Labyad zal dit seizoen puur een wisselspeler zijn. En de rest inderdaad, werden toch binnengehaald als "grote talenten" Komt indd nog weinig van terecht.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11426
    maandag 24 september 2018 om 08:02
    Arrogant, ajax en alles daaromheen arrogant !? Dat is al tientallen jaren zo, dus geen nieuws.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1400
    maandag 24 september 2018 om 09:12
    Dat klopt, maar toen wonnen ze nog wel eens wat. Dat verteer ik dat makkelijker. Nu is het gewoon zielig.
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    maandag 24 september 2018 om 08:02
    Ten Hag verloor met Utrecht ook een keer met 7-0 van PSV. Het is gewoon geen toptrainer.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:10
    1-7
    Vind ik leuk
    Foden +4561
    maandag 24 september 2018 om 08:10
    Ook goed
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:12
    Goal.... Labyad!
    Pingel hè. Dus die had jij ook gemaakt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9706
    maandag 24 september 2018 om 08:17
    Ha ha, maar wie bedacht dat ooit ? ten Hag een top trainer.....? de man heeft een paar jaar getraind als hoofdtrainer bij wat lullige clubjes in de ED en heeft als speler ook al een armoedig verleden.....
    Dus wat kan je nu verwachten van zo iemand ?
    Had gewoon een paar jaar of langer bij Utrecht moeten blijven en dan stapje voor stapje iets hoger gaan, hoe dan ook, ik zie het niet in ten Hag nu niet en ook niet in de toekomst.
    Vind ik leuk
    Bruurke +295
    maandag 24 september 2018 om 08:02
    Ook de complimenten voor de boer voor zijn goede analyse. Wat hij heeft gezien zag zowat heel Nederland, op een paar eigenwijze met een Ajax brilletje op.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:05
    Het is opvallend rustig mbt ajax berichtgeving oo VP. Denk dat ze gisteren inderdaad wat de Boer zegt (heeft zijn naam natuurlijk mee) te overtuigd en arrogant de wedstrijd tegen PSV hebben benaderd. Ten Hag had alleen plan A(jax) en is een tactische onbenul met zo een selectie. Marcus kwam zag en overwon.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:57
    Marcus aurelius van Bommel
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    maandag 24 september 2018 om 08:05
    Bommel is baas
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:11
    Vind het tot dusver een leuke trainer. Ook niet zo conservatief itt zn Oranje kompanen Gio, Frank, Cocu enzo
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 08:08
    Frank gaat voor zijn kans!
    In januari aan het roer!
    Vind ik leuk
    Bullshit +1111
    maandag 24 september 2018 om 08:31
    Dus van Hooijdonk vindt Blind geen echte verdediger?
    Volgens mij heeft hij vaker op die plek gestaan.
    Ik heb echter ook al een paar keer aangegeven dat ze voor Blind veel teveel betaald hebben en ik krijg steeds meer gelijk net als over Tadic, die moet bij een talkshow gaan zitten ipv voetballen.
    Vind ik leuk
    markie +528
    maandag 24 september 2018 om 08:43
    Bullshit...wat betreft Tadic
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    Bullshit +1111
    maandag 24 september 2018 om 09:06
    Gisteren niet gezien zeker, hij stond meer te praten met de scheidsrechter dan dat hij aan het voetballen was.
    Is een grote hype.
    Vind ik leuk
    markie +528
    maandag 24 september 2018 om 11:58
    Dan kijk jij andere wedstrijden niet van Ajax. Samen met Hakim bij 85 procent vd doelpunten betrokken
    Vind ik leuk
    Bullshit +1111
    maandag 24 september 2018 om 13:41
    Ik heb het over de wedstrijd van gisteren, toen stond hij de hele tijd tegen de scheidsrechter te lullen.
    Moeilijk toegeven he?
    En wat ik bedoel met een hype is dat hij het in dit soort wedstrijden niet laat zien.
    Als je nog wat meer uitleg wil hoor ik het graag.
    Vind ik leuk
    markie +528
    maandag 24 september 2018 om 14:19
    Misschien omdat hij aanvoerder is?
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +460
    maandag 24 september 2018 om 08:36
    Als echte ajax supporter verdient PSV een groot compliment en mag Ten Hag eindelijk weg? dit is niet o.b.v. dit resultaat, wel o.b.v. dat je zo'n man gewoon niet serieus kan nemen. Hij overschat niet alleen zichzelf, hij overschat ook zijn spelers. De Jong is het grootste talent, op het middenveld. Wober is dan opbouwend misschien niet zo goed, verdedigend staat hij zijn mannetje. EN waarom speel je tegen een fysiek sterke ploeg niet gewoon met v/d Beek ipv Eiting? Zien wij het nou niet goed ?
    Vind ik leuk
    Bullshit +1111
    maandag 24 september 2018 om 13:42
    Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet en kan ten Hag ook niet volgen in zijn keuzes.
    Schuurs heeft hij toch ook achter de hand of zie ik het verkeerd?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:54
    Waarom niet Per Schuurs
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:05
    Oja ,de grote topper die in jong speelt .Die al de hemel werd ingeprezen en nog geen wedstrijd heeft gespeeld.Heb je nog niet de T weggehaald .
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:55
    Nog niet en jij mafkees oe oe
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:34
    Ajax cultuur is nu eenmaal vol van hoogmoed, arrogantie en zich verheven voelen boven anderen. Schöne die weer roept dat Ajax na dit weekend weer bovenaan zou staan. Geen respect voor tegenstander. PSV heeft deze uitspraak gebruikt om nog meer gemotiveerd te zijn. Bedankt Lasse!
    De Ligt is inderdaad onmisbaar achterin. Blind blijft blind paard, Frenkie kan het fysiek niet aan tegen echte mannen van PSV en die Marokkaanse back werd compleet overlopen. Zelfs Tagliafico was zichzelf niet. Ajax gaat weer ten onder aan eigen (te hoge) verwachtingen, arrogantie. Ik las ergens dat ze al ruim 1200 dagen niet meer bovenaan hebben gestaan. Zal ook niet meer gebeuren dit jaar
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    maandag 24 september 2018 om 09:40
    "Arrogant bijna", voegt Algemeen Dagblad-journalist Sjoerd Mossou eraan toe. "

    En vele hier gaan erin mee.. denken dat je alles maar voetballend kan oplossen.. maar wanneer het voetballend even niet lukt wat dan?

    Heb al weken geroepen met een speler als eiting win de oorlog niet.. schone leert niet van zijn fouten roept maar en eindstand ben jij nog een van de slechtste van het veld.... ook blind vind ik overbodig.. slimme speler.. tja win je ook de oorlog niet mee.. want wanneer het op duel kracht komt en verdedigen komt hij zwaar te kort. En daar betalen wij bijna 20 miljoen voor..

    dan zit er een draadje los. De rest geef ik de voordeel van de twijfel. Leid nou een Goeie sterke verdedigers op die kunnen verdedigen!!!!! en daarna komt het mee voetballen van zelf. Een rosario word word weg gestuurd want die is niet goed genoeg.. een eiting krijgt wel de kans om dat hij zo lekker kan voetballen.. rosario weet in iedergeval wel hoe je een duel moet winnen en dan kan doorvoetballen.. eiting is daarin tegen een zacht eitje.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:53
    Iedereen zal denken dat hij gelijk heb hier. Het feit is gewoon dat psv ajax op z'n kloten heb gegeven.. Zowel taktisch als karakter. Ajax ka. Voetballen de betere ploeg zijn maar dat hebben ze dus gisteren niet laten zien. De Amsterdamse bluf is weer een kopje kleiner gemaakt.. Jammer dat ze er alleen nooit van leren vooraf hun smoel te houden. Eerstvoetballen en dan lullen. Daarom hou ik zo van het psv. En heren en dames... Het is maar voetbal... ⚽
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    maandag 24 september 2018 om 11:34
    Wellicht dat Ajax een centrale verdediger wilt kopen. Isimat mogen ze hebben voor een luttele 60 miljoen.
    Vind ik leuk
    gesso +1
    maandag 24 september 2018 om 11:57
    Ten Hag moven en Van Bommel naar AJAX. Dit is de enige kans om AJAX kampioen te laten worden! Ik ben een enorme AJAX-fan, maar op ons materiaal, de beste voetballers, moet je een KUNDIGE trainer neerzetten, zoals Bosch!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:06
    PSV was op alle fronten beter dan Ajax maar ga nu niet doen of het gelijk de beste ploeg is het was 1 wedstrijd en de doelpunten kwamen allemaal voort uit fouten van Ajax en rebounds ik heb geen uitgespeelde kansen gezien van PSV en Ajax bakte er al helemaal niks van daarbij moet je niet vergeten dar PSV vorig jaar ook vernederd is in de arena nu word Ajax weer vernederd in Eindhoven zo gaan die dingen het is nog vroeg in het seizoen dus er valt nog niks over te zeggen wel vind ik dat bij Ajax spelers op hun eigen positie moeten spelen dus frenkie op het middenveld en je kan altijd verschuren achterin zetten want zo schiet het niet op en eiting is er nog niet klaar voor om top wedstrijden te spelen ik zie liever van de beek
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    repeP +1251
    maandag 24 september 2018 om 14:58
    Nou, nog een keer trainer bij Ajax worden kan de Boer op deze manier natuurlijk wel vergeten. Maakt toekomstige tegenstanders van Ajax alleen maar sterker met zijn commentaar.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1851
    maandag 24 september 2018 om 16:33
    Was het PSV-ajax gistern goh weinig van meegekregen 😂 •