Waarom ook De Ligt tegen PSV niet de reddingsboei van Ajax was geweest

    Waarom ook De Ligt tegen PSV niet de reddingsboei van Ajax was geweest

    maandag 24 september 2018 om 09:50

    PSV heeft zondag een mokerslag uitgedeeld aan Ajax in de strijd om het kampioenschap. De Eindhovenaren maakten optimaal gebruik van de zwaktes bij de tegenstander uit Amsterdam en wonnen met 3-0. VoetbalPrimeur analyseert de eenzijdige Eredivisie-topper.

    PSV-trainer Mark van Bommel startte in eigen huis met een ongewijzigde basiself ten opzichte van de afgelopen weken. Door de blessure van Matthijs de Ligt was Ajax-coach Erik ten Hag net als in de Europese wedstrijd van afgelopen week genoodzaakt om een mutatie door te voeren: Frenkie de Jong speelde centraal achterin en zijn plek als verbindingsspeler naar de voorhoede werd ingenomen door Carel Eiting.

    De eerste helft begon met fases waarin de Amsterdammers de aanval zochten en PSV terug werd gedrongen. De ploeg uit Amsterdam speelde gevarieerd onder de druk uit om vervolgens de in de bal gekomen Hakim Ziyech te bereiken op rechts of Tadic op links. Zij verlegden het spel naar de vrijstaande buitenspeler op de andere flank. Omdat de aanvallers van PSV druk zetten, stonden zij nog op de helft van de tegenstander op de momenten Ajax dit snel genoeg deed. Ajax kwam daardoor keer op keer in de mogelijkheid om tot een kans te komen door het spel te verleggen naar de vrijstaande David Neres op de linkerflank.

    Op links waren de mogelijkheden voor de rappe Braziliaan beperkt, waardoor er weinig rendement uit deze acties kwam. Via rechts, waar Ziyech vrijgespeeld werd, kwam Ajax tot een aardige kans, maar niet meer dan dat. De variatie in het spel van Ajax, door verdedigers te isoleren - zodat ze niet door kunnen dekken - en spelers tussen de linies te bereiken die centraler op het veld staan, kwam geen moment van de grond.

    Ajax komt in de mogelijkheid om tot kansen te komen door horizontaal van links naar rechts en vice versa te spelen. Het rendement is echter nihil. Ook het isoleren van verdedigers om daarna gevaarlijk te worden lukt Ajax niet.

    PSV werd  teruggedrongen, maar vond dat beslist niet erg. De Eindhovenaren hadden en hebben namelijk een groot arsenaal aan wapens om alsnog gevaarlijk te worden. PSV kreeg de mogelijkheden om snel diepte te zoeken richting de aanvallers Steven Bergwijn, Hirving Lozano en Luuk de Jong, die dan levensgevaarlijk werden. Zeker tegen Ajax kon de ploeg zich nog meer focussen op dit soort momenten, omdat het zich relatief veel op eigen helft bevond.

    Bij zowel de 1-0 als voor de 2-0 speelden de Amsterdammers na balverlies veel te wijd en met veel spelers vóór de bal, waardoor PSV in verschillende één-tegen-één-situaties kon komen. De Eindhovenaren profiteerden genadeloos van dit soort momenten. Ook voor het derde doelpunt van PSV kwam Bergwijn in een één-tegen-één-situatie, waarna Lozano raak schoot. De ploeg van Van Bommel weet wel raad met dynamische tegenstanders en had Ajax bij rust al te pakken.


    Voorafgaand aan de drie doelpunten komt PSV in situaties waarin het heel sterk is: ruimte achter de defensie en individuele acties. Ajax blijkt zowel als individu, maar zeker ook als team, bijzonder kwetsbaar in deze situaties.

    Van achteruit probeerde PSV waar het kon op te bouwen, maar zeker niet ten koste van alles. Dit leidde vooral tot het spelen van de lange bal richting Luuk de Jong. Vaak pikten de Eindhovenaren deze bal op, want De Jong won bijna al zijn duels. Omdat Ajax vooruit druk zette, speelden Carel Eiting en Lasse Schöne vaak ver van de verdediging af. Het Ajax-duo had niet de mogelijkheden om snel te schakelen richting de situatie. Dat was bij PSV wel anders, waar Jorrit Hendrix en Pablo Rosario veel meters in korte tijd konden dekken en snel positie kozen vlak voor de eigen defensie.

    Tel daarbij op dat de aanvallers van PSV veel bereidheid toonden om verdedigende arbeid te leveren, waardoor de linies erg compact op elkaar kwamen te staan. Het was typerend voor het verdedigen van PSV, dat bijna alle schoten van de Amsterdammers blokte en tot twee keer toe de bal van de lijn haalde. PSV beheerste de kunst van het op eigen helft verdedigen tot in de puntjes: onderlinge afstanden waren slechts een paar meter, spelers dekten in de zone en spelers lieten zich niet weglokken uit het centrum (wat tegen FC Barcelona nog wel gebeurde). Dit kan zomaar de directe invloed van Van Bommel zijn.


    De aanvallers van PSV maken het veld klein en met drie middenvelders op lijn probeert het de pass af te schermen naar de spelers tussen de linies. Het is zeldzaam wanneer het Ajax lukt om hier doorheen te combineren.

    Ajax wist de eigen zwaktes - in de één-tegen-één met de aanvallers met PSV - niet te verbloemen, omdat het met een te open organisatie speelde. Ook was het niet voor het eerst dat de ploeg van Ten Hag zwak bleek in het organiseren van de restverdediging. Dit betekende tevens dat het meedoen van Matthijs de Ligt niet heel veel verschil zou hebben gebracht wat betreft het spelbeeld van deze wedstrijd.

    Ten Hag had kunnen overwegen om meer gedoseerd druk te zetten, waardoor Eiting en Schöne niet zo ver van de verdediging kwamen te spelen. Het is natuurlijk geen geheim dat de Eindhovenaren willen profiteren van de (gehavende) defensie met beperktere verdedigende kwaliteiten. Dat heeft Ten Hag nagelaten. Hij had ook aanvallend meer kunnen doen door Frenkie de Jong hoger te laten spelen om achter de laatste lijn van PSV te komen, Neres van zijn mindere flank te halen en meer gebruik te maken van zijn dynamische backs.

    De sleutel tot de overwinning van PSV lag voornamelijk in het gedisciplineerd verdedigen en snel diepte zoeken in de aanval. De Eindhovenaren kroonden zich tot de dik verdiende winnaar. De Eindhovenaren hebben de eigen sterktes benut en optimaal gebruikgemaakt van de zwaktes van Ajax. Dat is hoe het hoort: een eigen kenmerkende speelstijl met nuances om optimaal te kunnen presteren. Daarmee deelt PSV een flinke tik uit in de kampioensstrijd, maar zal het van binnen beseffen dat de ploeg het misschien nog wel lastiger heeft tegen minder dynamische tegenstanders met meer spelers achter de bal. Als Van Bommel zijn ploeg ook in deze wedstrijden optimaal instrueert, ligt de weg naar de 25e landstitel open.

    De @LaptoptrainerNL kijkt voor VoetbalPrimeur naar de belangrijkste wedstrijden in binnen- en buitenland en probeert op een begrijpelijke wijze de theoretische kant van het voetbal te belichten.

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +21373
    maandag 24 september 2018 om 09:52
    It aint over till its over
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    maandag 24 september 2018 om 09:55
    Hele goede analyse van VP. Compliment.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:18
    Fritsje is wederom aan het stotteren.
    Vind ik leuk
    tannat +13722
    maandag 24 september 2018 om 17:31
    Natuurlijk Is het nog niet gespeeld. Maar het is in elk geval mooi dat de met 40 miljoen gekochte ajax mythe opnieuw doorgeprikt is.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 10:03
    Dat is de grap natuurlijk. Ajax staat als puur voetballende ploeg tegen de beste omschakelploeg van de eredivisie. Dat matcht elkaar perfect vanuit PSV perspectief. Zeker zonder De Ligt.

    Niet voor niets had PSV juist moeite met een ander soort ploegen dit seizoen tot nu toe. En dat waren echt geen hoogvliegers, dus dat komt nog wel vaker voorbij.

    Waar PSV juist moet aantonen daarvan te hebben geleerd, en dat kun he niet laten zien tegen Ajax, miet ajax tonen dat het van gisteren heeft geleerd.

    Het wordt vast nog spannend.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15747
    maandag 24 september 2018 om 11:15
    Het was gisteren wel een masterclass hoe Ajax te ontmantelen.
    De andere ploegen hebben ook meegekeken, echter zal het grootste deel van die ploegen gewoonweg de kwailiteit ontberen dit huzarenstukje te kopieren.

    Neemt niet weg dat het verontrustend moet zijn om te zien dat Ajax gewoonweg geen "plan B" heeft.
    Andere spelers, ja... maar andere tactiek, nee...
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 11:23
    Mét De Ligt hoeft de tactiek alweer een minder anders. Zet je daarnaast Vd Beek i.p.v. Schöne op het middenveld win je meer duels én je hebt meer diepgang waardoor je ook wat meer kunt afwachten. Ook gisteren liet zien dat Ajax ook tegen PSV de bal achterin kan rondspelen. Dan moet PSV meer naar voren.

    Daarnaast kun je met De Ligt achterin makkelijker dan gisteren van de goal af spelen.

    Dan nog moet Ajax veel dichter bij de felheid van PSV komen om te winnen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:52
    dus Ajax heeft 40 miljoen geinvesteerd , maar zijn dus compleet afhankelijk van een speler uit de eigen jeugd
    goed beleid dan
    en ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken , maar Ajax is vanaf de eerste minuut gewoon aan alle kanten overklast
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 11:58
    Je zit in de euforie en dat mag.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:03
    nee hoor , ik ben zelfs een beetje teleurgesteld
    als PSV de 2e helft ook gewoon gas had gegeven , dan was het 5 of 6 -0 geworden
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 12:18
    Zo zijn Ajacieden teleurgesteld dat Ajax überhaupt geen gas heeft gegeven. Dan was er nooit zo duidelijk verloren.

    Zo zijn er dus duidelijk twee kanten aan deze wedstrijd. Als je dat niet wil inzien vind ik het prima hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:39
    er zit maar 1 kant aan deze wedstrijd
    PSV was beter als Ajax , en de overwinning was gewoon dik verdient , en als jij dat niet wil inzien vind ik het ook goed
    wij hebben de 3 punten
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 12:42
    Psv is een maatje te groot voor Ajax!

    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Tfoe +3786
    maandag 24 september 2018 om 14:58
    Op dit moment zeker.Pijnlijke conclusie voor ons maar zeker Waar....
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 15:15
    🙌

    Hulde!
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    maandag 24 september 2018 om 12:47
    Voor jouw zit er maar 1 kant aan. Het is jouw mening, ventileer die niet als een feit. Ik deel jouw mening namelijk totaal niet.

    De overwinning is verdiend. Goal 1 en 3 waren gelukkig. Goal 2 een afstraffing van de onkunde van onze trainer.

    Verder was Ajax nergens in duels, inzet van een Bij met kapotte vleugels. Veldoverwicht was er vrijwel voor niemand, beide ploegen waren zwaar incompetent fatsoenlijk voetbal op de mat te leggen.

    PSV hun welbekende reactievoetbal gespeeld en dat heeft goed uitgepakt.

    Verder zal het mij een worst wezen hoor, want mijn prachtige leven gaat gewoon weer verder. Ondanks mijn club verloren heeft.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 13:14
    De overwinning was dik verdiend, dat heb ik zelf toch ook al lang gezegd.

    Misschien moet je het nog een keer terugkijken of even kijken naar de interviews met Van Bommel.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 12:47
    Ajax was onmachtig en konden geen gas geven, alsof ze dat niet wouden. 😂😂

    6 wedstrijden 18 punten doelsaldo 24-3 en jij hebt het over moeite?

    Jullie hebben moeite met matige tegenstanders als standaard uit 2-2 de nummer 6 van Belgie, Kiev uit 1-1 de nummer 3 van Oekraine die nu al 7 punten achter staat op Sjachtar!

    En nu de eerste echte test, en Ajax zakt in elke aspect van het spel.

    PSV is een klasse beter dan Ajax. Ajax is niet compleet genoeg om zich met ons te meten.

    Voetbal is veel meer daneen mannetje kunnen uitspelen en van afstand schieten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:15
    Millwall daar heb je mi meer dan gelijk in.
    Dik en dik verdiende overwinning voor PSV.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +241
    maandag 24 september 2018 om 13:50
    en waarschijnlijk is hij volgend jaar weg
    Vind ik leuk
    Tfoe +3786
    maandag 24 september 2018 om 14:56
    Helemaal mee eens Millwall......
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Gewoon zyiyech eruit pleuren. Geeft alleen passes voor de passes. 9 vd 10 ballen zijn zinloos.
    Vind ik leuk
    Basik013 +404
    maandag 24 september 2018 om 19:25
    Jij hebt echt geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    maandag 24 september 2018 om 20:51
    Vd beek doet het beter op zijn plek.
    Vind ik leuk
    Basik013 +404
    maandag 24 september 2018 om 19:24
    En wat denkje van de lange bal op luuk eruit halen?
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 19:36
    Wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    MG MG +237
    maandag 24 september 2018 om 12:09
    Je ziet ook dat de echte Ajax spelers (vanuit jeugd) het daarom ook in het buitenland altijd moeilijk hebben. Ze zijn te beperkt opgeleid om te kunnen omschakelen naar andere systemen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:16
    Vooral vaak te eenzijdig en dat is zorgelijk.
    Vind ik leuk
    MG MG +237
    maandag 24 september 2018 om 12:31
    Dat bedoel ik.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 12:43
    Ajax is mentaal zwak, om over het fysieke en tactische maar te zwijgen.

    Voetbal is meer dan de bal kunnen hooghuden en een mannetje uitspelen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:14
    Eendracht dat is een zeer reistische reactie na een zeer sterke overwinning van PSV gisteren.
    Totaal niks op af te dingen!
    Vind ik leuk
    Eendracht +15747
    maandag 24 september 2018 om 12:55
    Snap bij God niet waarom Schuurs niet speelde.
    Ajax heeft hele mooie voetballers, maar geen krijgers.
    Ze misten gisteren pure duelkracht...

    Dan wordt er over Schuurs gezegd "dat hij nog te licht is voor Ajax 1"...
    Flikker op man...
    Als Schuurs 1 ding heeft laten zien bij Fortuna is het wel dat hij WEL meekan in vechtvoetbal...
    Tagliafico trouwens ook, was zo ongeveer de enige Ajacied die gisteren niet volledig door de ondergrens zakte...

    Simpele analyse van Ajax:
    Veel goede/ mooie voetballers, geen krijgers....
    En daar ga je in Europa straks keihard mee geconfronteerd worden...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:03
    Vooral wat jij over Perr Schuurs zegt, daar ben ik het zo ongelofelijk mee eens.
    Schuurs heeft speelminuten nodig en dan gaat hij het helemaal laten zien.
    Dat geschuif met spelers die daar helemaal niet thuis horen, ik heb daar geen begrip voor.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3786
    maandag 24 september 2018 om 14:59
    Er zullen best meer puntjes op de i gezet gaan worden.Intern of extern met een cv..100 procent van overtuigd in de winterstop....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:44
    de strijd om de 2e plaats is idd heel spannend 2cents
    er staan op dit moment 3 ploegen op de 2e plaats

    en Ajax heeft gisteren aangetoond , dat als Tadic en Ziyech het niet laten zien , dat het eigenlijk maar een matige ploeg heeft
    iets wat Ajacieden hier al maanden over PSV roepen
    verder had je Viergever beter kunnen houden , want elke euro die aan Blind is uitgegeven is er 1 teveel
    met de Ligt naast zich , gaat het nog , zonder de Ligt , is Blind niveau middemoot ED , en niks beter dan Viergever

    en jullie kunnen praatjes blijven hebben in Amsterdam ( niet persoonlijk naar jou )
    maar jullie zijn gisteren aan alle kanten voorbij gelopen en afgeslacht , door het beste team van Nederland op dit moment
    en als we na rust ook nog echt gas hadden gegeven was het 5-0 geworden
    Vind ik leuk
    Lemon +1554
    maandag 24 september 2018 om 12:08
    Kopieer deze teksten, bewaar ze en we spreken je na de wedstrijd in Amsterdam.

    Overklast zegt die, we zijn weggecounterd.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:18
    Dat klopt zeker, maar ongelofelijk dat Ajax daar 0 verweer tegen had.
    Komop zeg PSV speelt toch niet sinds 3 dagen pas in dit systeem?!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:24
    weg gecounterd ????
    hahahaha , jullie zijn 3 keer over de middenlijn geweest , of overdrijf ik het een beetje
    PSV heeft meer doelpogingen gehad als Ajax , en verder ga ik er geen woorden over vuil

    en waarom zou ik deze teksten kopieeren , lekker belangrijk die wedstrijd in Maart in Amsterdam
    tot die tijd kan ik hier de grootsmoeltjes uit Amsterdam , die al wekenlang hier PSV belachelijk aan het maken zijn , gewoon lekker hun mondjes snoeren , met de Eindhovense billekoek van gisteren ...
    en met grrotsmoeltjes bedoel ik niet alle Ajacieden natuurlijk , het grootste gedeelte is wel gewoon normaal
    en google ff wat counteren betekent , want je hebt geen flauw idee volgens mij
    Vind ik leuk
    Tfoe +3786
    maandag 24 september 2018 om 15:02
    Ben het helaas weer met je eens.
    Er zullen wel puntjes op de i gezet gaan worden.Er komt een cv bij dat is wel zeker.
    Blijf het jammer vinden dat Frenkie niet vanuit zijn kracht mocht voetballen.Dat wil ik wel ff kwijt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:08
    als ten Hag , Frenkie de Jong als cv op blijft stellen , is ie dadelijk nog maar 3 miljoen waard
    iedereen kan toch zien , dat dit zijn plaats niet is
    ik denk met Frenkie op het middeveld , waar ie thuis hoort , en Wöber of Schuurs achterin , was het een andere wedstrijd geworden
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:12
    Als Ajax alsnog kampioen wilt worden, moet het zich keihard stabiliseren tegen de mindere ploegen in de eredivisie en hopen op een paar misstappen van PSV natuurlijk.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 12:21
    Vooral dat laatste lijkt me evident.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:24
    Absoluut waar.
    Het systeem van PSV ligt Ajax totaal niet, dus Ajax moet het van andere momenten gaan hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:48
    na 6 wedstrijden heeft Ajax het al niet meer in eigen hand
    en dan denk ik toch glimlachend terug , aan de reactie's van sommige Ajax supporters hier , voorafgaand aan dit seizoen , en tijdens dit seizoen
    het is trouwens opvallend stil bij de Ajaxtrolletjes , zoals shitcodes , die normaal in elke Ajax of PSV topic moet sneren naar PSV
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 12:41
    Beste is geqoon eenaatje te groot voor Ajax en dat zie je aan alles.
    Wij moeite? Minder moeite dan jullie in oeder geval 24-3 is de doelsaldo na 6 wedstrijden 18 punten. Waar de f heb jih het over 2 ctn?
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 13:17
    Meer dan de helft van die goals vielen in 2 potjes tegen ploegen met een nog slechter plan dan Ajax gezien hun kwaliteiten.

    Staar je daar maar blind op. Ik vind het prima.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 13:21
    Standaard nummer 6 van Belgie speel je uit met 2-2 gelijk. Is niets beter dan Vitesse of Utrecht.

    Dat geldt ook voor Kiev, die nu derde staan in Oekraine en al een straatlengte achterstaan op sjachtar.

    Ajax haat juist tegen de kleintjes nog veel punten lateniggen omdat het noch fysiek noch mentaal stabiel genoeg is om een titel te pakken dit seizoen.

    Jullie konden leuk ballen tegen slechte tot matige ploegen maar gister lieten jullie je ware gezicht zien!
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 13:29
    Dat soort dingen als positie op de ranglijst zegt niets.

    PSV had moeite met PEC de nummer laatst van dat moment. En met Fortuna, de promovendus.

    Volgens jouw redenering krijgt PSV het nog heel zwaar dit jaar.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 13:34
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/842549/psv-uitblinker-werden-door-ajax-dingen-geroepen-alleen-maar-extra-leuk-.html

    Is net een verse topic, daar noem ik jou in mijn eerste reactie en geef ik meteen antwoord op je gehele stelling van vandaag die werkelijk nergens op slaat 😂

    Dus voor verdere discussie zie ik u daar.
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 13:38
    Als je hier niet kunt discussiëren moet je dat zelf weten. Mijn naam elders noemen is raar. We discussiëren toch hier?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 13:40
    Heb daar een hele lap tekst voor je, als je niet de moeite wilt nemen om erop in te gaan, 2cents dan stop ik elke discusie met je.

    Respectloos!
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    maandag 24 september 2018 om 14:11
    Wtf, het is juist respectloos dat als die tekst voor mij bedoeld is dat niet in een discussie met mij te plaatsen.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8335
    maandag 24 september 2018 om 14:14
    👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:11
    Ach met de ligt was het misschien bij 2-0 gebleven, maar waarschijnlijk niet, namelijk ook niet de snelste en dat zie je maar goed tegen een club als psv, blind en huntelaar die sprinten kan je ronduit lachwekkend noemen, en alle aannames 3 meter van je poot laten stuiteren. ik heb me kapot geschaamd als ajax supporter, had dit jaar toch echt beter verwacht en weer een blammage, en nou kan ik klagen over de twee zeurpieten bij psv op het veld, maar die hadden aan het einde tenminste wel allebei een goal achter hun naam staan, met guttierez en lozano misschien nu toch echt een maatje te groot voor nederland....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:59
    Its over
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:10
    Dat zeker niet, maar komop zeg wat was het ontzettend matig van Ajax zeg!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:52
    Nee toch... laat nou in godsnaam Ajax de favoriet zijn. Dan zijn wij namelijk op ons best.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 09:53
    Dat veranderd niet. Als staan ze 15 punten achter dan zijn ze nog steeds de titelfavoriet
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +696
    maandag 24 september 2018 om 10:22
    En daar sla je de spijker op zijn kop. Dit is nou het grote probleem van Ajax. Iets minder hard roepen en iets meer presteren.
    Ik zeg niet dat PSV kampioen gaat worden, daar wacht ik liever mee tot het zover is.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:19
    Dat is wel erg makkelijk en veilig he kerel?
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +696
    maandag 24 september 2018 om 13:24
    Dat klopt, maar ben meer het type; it ain't over untill the fat lady sings.
    Het spel van PSV kan me iig wel weer bekoren en dat is wel eens anders geweest
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:05
    Daar man ik oom weer ae begrip voor hebben.
    Als je maar geen foto's plaatst van die bewuste fat lady;))
    Vind ik leuk
    Axim +838
    maandag 24 september 2018 om 12:09
    al staan ze 10 punten achter met nog 3 wedstrijden te spelen roepen ze nog steeds dat ze kampioen gaan worden , zo'n realisten zijn het hahahaha
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 12:14
    hahaha. en laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen de Graafschap.... altijd lastig
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:20
    Die opmerking is wel erg uitgemolken maat, komop, you can do better;))
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 12:26
    weet je wat ik niet begrijp ? dat iemand met jou naam , een icoon van mijn club, zo pro Ajax kan zijn. Jij bent met je posts meer Ajax dan Fortuna maar whats in a name of niet ?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:39
    Nou ik ben gewoon de persoon die ik aangeef!
    Jouw club Fortuna??
    Ik ben in alles Fortunees, maar heb een grote voorkeur voor Ajax in de titelstrijd.
    Van Ajax komen veel meer artikeltjes vandaar dat ik daar ook veel meer op reageer.
    Maar Fortuna is mijn absolute nummer 1, daar komt Ajax absoluut niet bij in de buurt!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 12:45
    ik heb helemaal niets met andere clubs in NL.
    Fortuna voor mij the one and only
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:59
    Dat is ook prima!
    Vind ik leuk
    Always PSV +11319
    maandag 24 september 2018 om 10:10
    Deze analyse van de laptoptrainer is neutraal, in studio voetbal ging het vooral over dat Ajax had verloren??? Kom op zeg, PSV had gewoon verdiend gewonnen met een perfect tactisch plan van "onze" Mark en consorten!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:13
    In studio voetbal gaat t altijd over Ajax. Maar in de spelersbattle op vp zijn ze 1 belangrijk ding vergeten. De vergelijking van de trainers. In plaats van 7-6 wordt t dan 6-7
    Vind ik leuk
    Corse996 +1401
    maandag 24 september 2018 om 10:20
    Ze waren zelfs verbaasd daar dat v Bommel Ajax nog niet had gezien. Deze vraag kwam na Barcelona uit. Dit was tegen het zere been, want men denkt echt dat iedereen voor de buis zit als Ajax moet voetballen. Dat dit niet zo blijkt te zijn wil soms slecht indalen in de grachtengordel.
    Vind ik leuk
    zapperboy +689
    maandag 24 september 2018 om 11:03
    Eens!
    Ook ik zat aan de buis tegen de Grieken.
    Nou,........ ik kijk liever naar de ballerina's in ""Het Zwanenmeer van Tsjaikovski ""
    Hakim Ziyech is ook een ballerina maar als hij tussen echte voetballers loopt, wordt hij zo weggeblazen door de luchtdruk van zijn tegenstanders.
    Vind ik leuk
    fpvk +2
    maandag 24 september 2018 om 11:04
    Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Wogotje +22
    maandag 24 september 2018 om 11:07
    Ach ja is ook prima toch? Ajax is ook interessanter onder het de grootste club is en het er bijna altijd rommelt. Laat psv maar lekker het provincieclubje zijn met Calimerogedrag. Gaat al jaren goed! :)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:34
    Dat is een vast patroon dat je al jaren ziet na een PSV - Ajax of Ajax - PSV.
    Ik pik er uit op wat ik de moeite waard vind en weiger me nog te storen aan de overige opmerkingen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11319
    maandag 24 september 2018 om 11:01
    Al jaren is duidelijk dat Eindhoven de voetbal Hoofdstad van Nederland is, daar mogen ze in het Gooise wat meer respect voor tonen!
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 24 september 2018 om 11:34
    Amsterdam ligt niet in het Gooi, Always.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11319
    maandag 24 september 2018 om 11:38
    Klopt, maar ik bedoelde daarmee de media, praatprogramma's en zo. Die mogen wat minder Ajax hypen! De ED bestaat uit 18 clubs, dat vergeten ze helemaal.
    Vind ik leuk
    fpvk +2
    maandag 24 september 2018 om 12:23
    Beetje gefrustreerd? Als je belangrijk ben praten ze vanzelf over je.
    Vind ik leuk
    Pazienza +148
    maandag 24 september 2018 om 10:31
    Die psv supporters praten zich wel altijd een underdog rol. Als regerend kampioen ben je juist altijd favoriet voor de volgende titel, dus niet dom lullen. Psv en Ajax strijden altijd om de titel dus zijn ze beide favoriet. Maar nu denken de meeste psv supporters dat ze er al zijn dus wie begint hier een beetje arrogant te worden?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:34
    Ajax is altijd al favoriet voordat t seizoen begonnen is. Sterkste selectie, breedtste bank, betere coach, blablabla. Uiteindelijk zijn t allemaal maar praatjes. Voetballen doe je niet met zogenaamde logische analyses vóór de wedstrijd want anders hoef je een wedstrijd geeneens te spelen. Als de aandacht naar Ajax gaat kan psv lekker zn ding doen. Deden ze in 2k16 en 2k18.
    Vind ik leuk
    Echt? +3391
    maandag 24 september 2018 om 10:37
    Als regerend landskampioen ben je altijd favoriet voor de titel?? Dat zien wij in Rotterdam toch anders😥
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:04
    Met kerst is het gespeeld , en F de Boer is volgend seizoen weer trainer let maar op!!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:58
    Ajacieden dachten voordat het seizoen was begonnen , al dat ze er waren , dus wie is er arrogant
    hoe vaak heb ik hier al moeten lezen van Ajacieden , dat niemand bij PSV er iets van kan , en dat het een matig elftal is
    maar volgens mij hebben we gisteren laten zien , dat we best een goed team hebben
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    maandag 24 september 2018 om 11:44
    Zolang er paniek heerst bij Ajax, excelleren wij.

    Als we met de winterstop nog bovenaan staan, dan zal de functie van Ten Hag weer ter discussie komen te staan.

    Zolang PSV onder van Bommel "onverstoorbaar" blijft spelen. (Mooi woord.) Gaan we ver komen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 09:52
    Ik denk dat als je van Bommel vraagt welke de zwaarste wedstijd was tot nu toe zal hij PEC of Fortuna noemen.
    Die hadden gekeken hoe Barca tegen hun speelde.half uurtje gas erop en daarna op halve kracht wedstrijdje uitspelen.
    Vind ik leuk
    1313 +260
    maandag 24 september 2018 om 10:09
    Hoe bedoel je? Pec en fortuna speelde voor Barca toch tegen Psv?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 10:17
    ik bedoelde :
    als je van Bommel vraagt welke de zwaarste wedstijd in de eredivisie was tot nu toe zal hij PEC of Fortuna noemen.

    daarna : PSV heeft deze week gekeken hoe Barca tegen hun speelde.half uurtje gas erop en daarna op halve kracht wedstrijdje uitspelen.
    Vind ik leuk
    1313 +260
    maandag 24 september 2018 om 10:18
    Ah zo ja was een beetje lastig op te vatten zo. Maar nu snap ik je hehe.
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +84
    maandag 24 september 2018 om 09:54
    DE les van gisteren: Ajax heeft niets geleerd van de EL finale tegen Manchester Utd. Die werd verloren door de tactiek van Mourinho alle ballen op Fellaini die heerste en alle ballen doorkopte op de snelle aanvallers. Ajax kon geen vuist maken door compact verdedigen ManU. Gisteren ook weer, alle ballen op Fellaini deel 2 Luuk de Jong met het kort op de man verdedigen is succesvol tegen Ajax. Het is zeer zorgelijk dat Ajax zo slecht in in zijn verdedigers zit en er ook niet iemand aan zit te komen waar vertrouwen in zit (Schuurs of Wober). Herhaling is dus mogelijk indien Ligt er niet (meer) is...Ik zou zo zeggen: alle hens aan dek daar!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 10:21
    Ze hadden gisteren voor Schuurs moeten kiezen, ondanks geen ervaring tegen topclubs.
    Was de enige die koopsters is en het de jong onmogelijk had kunnen maken om ze vrij alle ballen te verdelen en zonder enige moeite als aanspeelpunt bereikt kon worden.
    tactisch heel sterk van Ten Hag alweer.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166707
    maandag 24 september 2018 om 09:54
    Ons aller psv is gewoon un skon clubke : spelers die stage diven in het publiek na goals, het carnavalsfestijn na afloop tussen spelers en publiek en we staan bovendien ok al meer als een jaar op plek 1 . Wat wil een mens nog meer
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 10:12
    Ik ha het ni beter kenne verwoorden 👍🏻
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:56
    Laten we hopen dat Ajax hiervan leert en dat de Ligt snel weer terug is want dan komt de Jong ook beter tot spelen. Eiting viel gisteren wel door de mand maar je kan hem niks verwijten, ik zag liever Donny starten maar die liet het ook niet zien in de tweede helft. Het leek wel of Ajax van de leg was omdat ze eindelijk eens tegenstand kregen en overklast werden.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45196
    maandag 24 september 2018 om 10:01
    Juist. PSV was de zwaarste tegenstander van Ajax tot op heden en Ajax was nergens. Slappe hap.
    Vind ik leuk
    Echt? +3391
    maandag 24 september 2018 om 10:32
    Wordt nog leuk als De Ligt in de winterstop een transfer maakt.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 12:00
    De Jong en van Beek kunnen samen op t middeveld 👍🏻
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    PSV speelt Italiaans voetbal.
    Als liefhebber van het spelletje voetbal was Ajax qua spel gewoon beter.
    Dat getuigd maar weer dat er hier op VP heel veel uitslag en teletekst supporters zitten.
    De media haakt er lekker op in door te stellen dat Ajax van de mat is geveegd en op alle fronten verzaakt heeft.
    (Gezien de wedstrijd over 90+ minuten) weet ik wel beter.
    S6 tegen Inter, die zijn namelijk heel erg geslepen en dan mag jezelf het spel maken.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:01
    Ajax qua spel beter... omdat PSV het toe liet na de 3-0...

    Ajax deed 21 min leuk mee met PSV daarna was het over en uit.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:01
    Hoeveel kansen heeft Ajax op doel gehad? In de 1e helft 1 in de handen van zoet, Ajax was die eerste helft niet goed bezig. In de tweed helft laat PSV Ajax komen, en op 1 schot van ziyech in de lange hoek en 1 zeer dreigend moment die dumfries weghaalde kan ik me geen fatsoenlijke kansen herrineren. Kortom hoe kan je nou beter zijn als je 2 fatsoenlijke kansen creert in een wedstrijd waarin je 3 tegendoelpunten krijgt?
    Vind ik leuk
    GPSV +407
    maandag 24 september 2018 om 10:12
    En in de tweede helft nog een berg afstandschoten die nergens op sloegen. Ze zijn maar 1x dichtbij geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:05
    1
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1550
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    Ajax heeft 1 kans gehad. Doelloos rondtikken en veel balbezit hebben is niet beter spelen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:36
    Nou daar denke ze van wel 😂

    Allright succes ermee genoeg gedold •
    Vind ik leuk
    Corse996 +1401
    maandag 24 september 2018 om 10:22
    Hahaha. Hou op man.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    maandag 24 september 2018 om 10:26
    Ik ben Ajacied, maar welke wedstrijd heb jij gezien dan? PSV heeft na de rust gewoon gedaan wat het moest en liet Ajax voetballen want dat lukte toch niet. Ik heb geen moment gezien dat Ajax terug in de wedstrijd kwam! Gewoon je verlies nemen, ze zijn op kracht en instelling kapot gespeeld door PSV en moeten zich diep schamen
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:06
    Klasse reactie kunnen veel Ajacieden wat van leren sccs in de CL !!!!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:05
    Welke drugs neemt u ???
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    Leuk zo’n analyse, maar ik wil Sjakie
    Vind ik leuk
    Blindsy +11296
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    Uh.. omdat ze nú al 5 punten vóór staan?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:00
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 10:38]
    Vind ik leuk
    Korm +35656
    maandag 24 september 2018 om 10:03
    niet doen, helemaal niet nodig :)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:02
    Kut
    Vind ik leuk
    stratumseind +166707
    maandag 24 september 2018 om 10:18
    Waar ? Ik eerst
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:12
    Sorry Stratum, had geen zin om te wachten tot jij uit Spanje helemaal hier naartoe gekomen was, dus ben er al overheen gegaan :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166707
    maandag 24 september 2018 om 14:15
    Is nie erg , wij psvers zijn teamspelers. Heb
    je ze wel te drogen gehangen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:19
    Nee, op het vliegtuig richting jou gezet. Droogt onderweg wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166707
    maandag 24 september 2018 om 14:29
    ok goed , bedankt maat
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:38
    Anytime
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:37
    Cumon PSV

    😂
    Vind ik leuk
    Korm +35656
    maandag 24 september 2018 om 10:03
    Heerlijke analyse!

    Ik geniet nog steeds na van gisteren :)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:38
    Ik ook nog immer 😂•
    Vind ik leuk
    harrie1954 +297
    maandag 24 september 2018 om 10:04
    Ten Hag is simpelweg niet goed genoeg om op dit niveau een elftal samen te stellen
    als de Ligt geblesseerd stel je toch een andere cv op en houd je voetballende middenvelder op het middenveld
    wat was er mis met wober geweest ipv eiting
    hij praat over de balans in het team maar die was gisteren ver te zoeken
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    maandag 24 september 2018 om 10:08
    Eigenlijk wel jammer hoe eenvoudig PSV gisteren het verschil maakte en dat de wedstrijd na een groot halfuur al gespeeld was. Daardoor is het (vooral in de tweede helft) een saaie topper geworden. Maar goed, voor een leuke topper heb je wel twee topteams nodig. Gisteren was PSV (wederom) een maatje te groot voor de gasten uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Smiley +17
    maandag 24 september 2018 om 10:18
    Volledig mee eens😁
    Vind ik leuk
    fpvk +2
    maandag 24 september 2018 om 11:15
    Klinkt allemaal al best een beetje arrogant. Iets waar Ajax altijd van wordt beschuldigd terwijl ze terecht gewoon van eigen kracht uitgaan.
    Maar laat PSV nu maar met de neus in de wind gaan lopen. Prima.
    Ze hebben gisteren goed gespeeld en verdiend gewonnen maar kom op zeg. Doe nou niet alsof het ineens een werledploeg is. Ik ben die 4-0 tegen Barcelona nog niet vergeten hoor.
    Vind ik leuk
    mx2 +1
    maandag 24 september 2018 om 11:59
    "Klinkt allemaal al best een beetje arrogant. Iets waar Ajax altijd van wordt beschuldigd terwijl ze terecht gewoon van eigen kracht uitgaan."
    Datgene waar je hierboven op reageert was iig nadat de club van de fan die het zei (PSV) gewonnen heeft, ik zie veel fans het soms doen zelfs als hun ploeg verloren heeft. (zoals ook hier in de reacties bij dit artikel)
    Waarom is het als PSV fans het doen zoals hierboven, "arrogantie" en als Ajax fans het doen "terecht van eigen kracht uitgaan"? Het is óf beiden arrogantie óf beiden 'terecht van eigen kracht uitgaan'. Je redenatie is dus scheef en onrechtvaardig en gekleurd door je clubbril.
    En idd Barca was een maatje te groot voor PSV, maar je weet best dat Ajax het hoogstwaarschijnlijk niet veel beter had gedaan en óók was afgedroogd daar.

    Ajax en PSV zijn gewoon beiden (redelijk) goede ploegen die elkaar niet veel (zullen) ontlopen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:39
    Woude gy uw moneys aan TG terugvrage 😂👍🏻
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    We hebben nog niks het gaat een spannende competitie worden. Feyenoord is er ook nog he en ook AZ doet het goed. Zowel PSV als Ajax hebben zware wedstrijden in Europa.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    👍🏻 PSV Team
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:15
    Niet alleen de tactische blunder (of was het hoogmoed / arrogantie?) van ten Hag om met zo'n zwakke centrale verdediging te starten tegen PSV, maar ook de onzichtbaarheid van de Ajax-vedettes, Tadic, Neres en Ziyech waren debet aan het verlies van Ajax tegen PSV. Ajax kon geen vuist maken en de in de hemel geprezen voetballende kwaliteiten van dit Ajax werden teniet gedaan door een ontketend en fel(ler) PSV. Maar de competitie is nog lang niet gespeeld / beslist. Het is maar de vraag of PSV deze felheid elke wedstrijd kan gaan (op)brengen. Zowel Ajax als PSV gaan echt nog wel de nodige punten verliezen her en der.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:42
    Eens. Echter ge kent beter punten morsen met 5 points voorsprong dan andersom maar da snapte gy ok wel 👍🏻 Is Sjakie al geweest ? 😂
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    maandag 24 september 2018 om 10:22
    Best slap gelul allemaal. Ajax was gewoon vrij naief en had totaal gebrek aan inzet. PSV komt gelukkig op 1-0 voor, de 2-0 was echt een beginnersfout van de verdediging, van 2 mensen die eigenlijk ook niet in de verdediging hoorde en ook de 3-0 was meer geluk dan wijsheid.

    Verder heeft PSV het welbekende schijtbakken voetbal gespeeld, geeft verder niet. Het is gewoon oliedom dat Ajax en vooral de leiding er wederom met open ogen zo in tuinen.

    Ach, theoretisch sta je nog altijd 2 punten achter. Je heb een goede les geleerd en verliezen uit bij PSV is geen schande (de manier hoe is dan weer een ander verhaal).


    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:08
    Arabier of Turk ??? Weet ik zeker , Ajax is 2 klasse minder nederig zijn !!!! Net als F de Jong !!!
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Arabier of Turk? Misschien je vader, maar ik niet hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:13
    Ja Ajax is zoals je concludeert weer kampioen op papier net als de afgelopen 5 jaar. In praktijk pakt het natuurlijk net iets anders uit. Geld alleen zorgt niet voor een goed elftal dat bereid is om voor elkaar door het vuur te gaan laat dit daarom wederom een belangrijke les zijn voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Bhj +1516
    maandag 24 september 2018 om 12:54
    Ik concludeer niks. Jij concludeert. Feit is dat Ajax de sterkste selectie heeft. Moet ook, ze hebben geld genoeg. Dat ze een incompetente trainer hebben en één positie vergeten zijn in te kopen is een ander verhaal.

    Maar goed, het seizoen is nog lang. Het gat is in principe 2 punten. Niks aan het handje hoor.

    Wat er ook gebeurd, ik geniet van mijn leven. Of Ajax nou wint of niet. Ik heb het idee dat er een paar uit Eindhoven zijn die dat niet zo hebben als hun club niet wint.

    Voor deze mensen een tip, zoek een echt leven. Voetbal is poppenkast, zo moet je er ook mee omgaan.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:05
    Je praat tegen jezelf copycat dat je bent.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:17
    Weer zo eentje die niet toe durft te geven dat PSV gewoon beter was. Nee dat kan natuurlijk niet. Als Ajax verliest komt het altijd door fouten van Ajax, geluk van de tegenstander, arbitrale beslissingen, of verkeerde schoenen, maar nooit omdat de tegenstander gewoon beter was. Gelukkig zijn er ook nog een hoop die wel realistisch zijn.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:47
    Wahaha verkeerde schoene 👍🏻 Hier hedde n lyke 😂
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:19
    Zo kun je alles recht lullen wat krom is haha...

    Ajax is gisteren gewoon keihard afgestraft op hun zwakheden..

    Ten Hag stuurt zn boys zonder plan het veld op, eigen spelletje spelen en ook nog denken dat dat gaat lukken in Eindhoven .. beginnen met Frenkie centraal en Eiting op het middenveld tegen dit PSV is vragen om moeilijkheden , dan sta je eigenlijk al met 1-0 achter ..van Bommel had wel een duidelijk plan en wordt duidelijk een betere trainer dan Ten Hag..

    De godenzonen hebben elkaar gister gewoon keihard laten vallen, ze stonden erbij en keken erna en keken elkaar aan als makke lammetjes.. als er geknokt moet worden geven ze niet thuis..een plan B hebben ze niet

    Dat Ajax meer de bal heeft is allemaal prima, gaat erom wat je ermee doet en dat was 0,0 niks.. PSV liet toe dat Ajax de bal had..

    PSV vond het na 3-0 welletjes en had niet meer de gretigheid zoals tegen ADO om een grotere score neer te zetten.. wat dat aangaat kan Ajax blij zijn..als er een kans was ok een grote score neer te zetten was het gister ..

    Dat Ajax PSV ff pakt in Amsterdam is grote onzin.. dat gaat onder van Bommel niet gebeuren...de uitslagen van Ajax verbloemden veel, maar gister zag je dat Ajax geen team is maar een groepje individualisten die zeker stuk voor stuk goed kunnen voetballen maar die niet kunnen en willen knokken voor elkaar

    PSV deed 70 min met barca mee verleden week.. Ajax deed 21! Minuten met PSV mee..
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 24 september 2018 om 16:45
    Slap gelul idd Bhj ik blijf me telkens verbazen da gullie na elke afstraffing weer de struisvogel aanpak hervatten 😂 Succes ermee •
    Vind ik leuk
    ajaxdev +469
    maandag 24 september 2018 om 10:27
    Heldere analyse en een correcte. Hoop dat Ten Hag of iemand van de ajax staf dit ook leest maar dat zal wel niet.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:35
    De eerste 15 minuten geloofde ik nog in Ajax maar tussen de 20 en 35ste minuut werd Ajax gewoon, mede te verwijten aan de fouten, weggeblazen. Maar om nu al te zeggen dat de strijd is verlopen gaat te ver. Ook PSV komt de man met de hamer tegen.
    Vind ik leuk
    Ouwebok66 +85
    maandag 24 september 2018 om 11:34
    PSV gefeliciteerd met het kampioenschap !!!!!!
    Vind ik leuk
    Nick_115 +114
    maandag 24 september 2018 om 11:35
    "Tot twee keer toe de bal van de lijn haalde."

    Ik kan mij alleen het moment herinneren dat Blind in het doel lag achter Zoet. Welk ander moment bedoelen ze?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +904
    maandag 24 september 2018 om 11:43
    Conclusie. Mark van Bommel begrijpt het spel en Eric ten Hag niet. Dit is het verschil tussen een toptrainer in wording en een Goofy die er nooit wat van zal begrijpen.
    Vind ik leuk
    Mari +8649
    maandag 24 september 2018 om 12:04
    Ik heb niet het gehele artikel gelezen.
    De kop:
    Daar gaat het om. De zwaktes ontdekken en daaraan gaan werken.
    Niet helemaal vergelijkbaar, maar als docent economie zocht ik ook naar de zwakke punten van mijn leerlingen. Confronteerde ze hiermee, slecht cijfers op proefwerken (geleerd van mijn docent Handelswetenschappen heel vroeger).
    En op het centraal examen: NUL onvoldoendes!!
    PSV heeft Ajax een dienst bewezen, nu moet er van worden geleerd.
    Het kan nu ook, omdat er minder belemmeringen intern zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:09
    Mooie en sterke analyse VP, complimenten;))
    Vind ik leuk
    Tictac +102
    maandag 24 september 2018 om 12:12
    Dit is allemaal te danken aan Van Bommel. Duitse manier van trainen, geleerd bij Bayern. Veel lopen en doorgaan tot de laatste minuut. PSV heeft dit seizoen al 4 goals gescoord in de 90e minuut of later waarvan 2 winnende goals. Doorgaan tot het eind is de basis van succes. Toen Jan Wouters verhuisde van Ajax naar München klaagde hij over het vele lopen dat tijdens de training.... deze selectie blijkbaar niet.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:30
    Wat een verhaal pfff.
    En stel psv schiet 3 keer op de paal!!
    Het wordt 0-0 dam hebben ze het slecht gedaan!
    Vind ik leuk
    Zazu +154
    maandag 24 september 2018 om 12:43
    Reden dat psv kampioen wordt is van bommel.. Clubman met indrukwekkende carrière waar spelers iets van aannemen.. Van bommel zal nooit trainer worden van feyenoord bijv.. Maar ter hag wel.. Ajax is teveel ziyech en tadic, als die uit vorm zijn dan wordt ajax stukken minder.. En bikkelen kunnen ze ook niet... Psv beheerst meerdere facetten van het voetbal en heeft voetballers met hendrix, rosario, angelino, dumfries met een vechtersmentaliteit, ajax denkt 't elke wedstrijd voetballend op te kunnen lossen met mooi positie spel, nee ajax gaat hem niet worden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Founder +246
    maandag 24 september 2018 om 12:53
    Het is fijn voor het NL voetbal dat Ajax een kinderbakje als poule in de CL heeft getroffen. PSV werd door Barcelona ruimschoots verslagen. Ajax met deze spelopvatting (ligt ook aan coach) had daar dubbele cijfers tegen opgelopen. Wat viel Ajax mij tegen. PSV daarentegen speelde zeker in de 1e helft promotie voetbal. Heerlijk om naar te kijken. PSV was effectief van doelijn naar doellijn. Ajax spellede vooral tikkie takkie tussen de 16 meter lijnen en werd dus ook niet of nauwelijks gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:01
    Het is toch elke keer weer schrikken van de beelden.

    Wat een afzichtelijk uit-shirt heeft ajax toch,een echte schijtkleur toch?.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:06
    Zo triest dat ze nu al het titelstrijd woord gebruiken
    Vind ik leuk
    linkspoot +694
    maandag 24 september 2018 om 13:15
    Leuke analyse, maar ik bekijk het een beetje anders. PSV heeft als team keihard gewerkt, de duels werden door PSV vaak gewonnen. Ajax zocht naar een oplossing, maar de aanvallers konden geen potten bakken tegenover sterk verdedigende PSV.

    Dan zie je dat bij de counters PSV heel gevaarlijk is en natuurlijk speelt een beetje geluk ook mee. Als je in een korte tijd 3-0 maakt, dan wordt het voor de tegenstanders wel moeilijk om te geloven er iets aan te doen.

    Neres had denk ik beter op rechts gestaan, omdat hij als linkspoot beter naar binnen kan bewegen (een beetje a la Messi) en dus in mijn optiek gevaarlijker kan zijn. Verder had Ziyech een vrijere rol moeten krijgen, want tegen Angelino had hij het moeilijk. Frenkie had op het middenveld moeten spelen en Wober als centrale verdediger. Niet dat dat de oplossing is, maar voor mijn gevoel een degelijker opstelling, vooral qua verdediging.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:41
    PSV gisteren gespeeld zoals altijd veel mensen achter de bal en proberen de boel dicht te houden, en bij beetje druk lang bal op De Jong, (en hier had ajax geen antwoord op)
    Daarnaast leek het of PSV gewoon harder en feller in de duells was en daar hebben ze ook het type spelers voor.

    Als je dan aan aantal counters om je oren krijg moet je als Ajax zijnde ook denken ohh ok dit moeten we even anders gaan doen.
    Dit deden ze niet en krijgen hierdoor ok met beetje mazzel 2 goals tegen. (en 1 goed uitgespeeld) ook dat geluk dwongen ze eerlijk gezegd in die periode ook wel af door hun inzet.

    Nog steeds blijft PSV over het algemeen verdedigend reactie voetbal spelen, Je houd hiervan of niet (eigen keus),
    Gisteren was het goed en effectief wat Psv deed en Ajax had er geen antwoord op. Dus heeft PSV terecht gewonnen.

    Seizoen is nog lang en bij Psv komen er ook nog wel tegenslagen, of geen paar keer geen +90min winnende kunnen scoren. als ze beide zo blijven voetballen wordt het een leuk seizoen met veel punten voor hun beide.


    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:09
    Ajax hoeft niks te leren , gewoon een andere trainer nemen, hij botst al met Witschge
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    maandag 24 september 2018 om 16:05
    Goede analyse met één zwak punt. Bij zesde wedstrijd over kampioenschap spreken en per week dit laten kantelen is alleen journalistiek opportunisme. Bij minder knullig eerste half uur en iets meer geluk voor Ajax bij de afronding had er weer iets anders gestaan bij bijvoorbeeld een 2-1........de situatie is dan hetzelfde als nu: 13 versus 18 punten. Vooral doorgaan met competitie want de werkelijkheid is dat de kaarten nog lang niet zijn geschud.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:08
    Sjaak is een flap drol slechte verliezer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws