Vleugelverdediger gepasseerd door Koeman: 'Nu een goede serie neerzetten'

    Vleugelverdediger gepasseerd door Koeman: 'Nu een goede serie neerzetten'

    maandag 24 september 2018 om 13:45

    Hans Hateboer gaat er alles aan doen om zich terug te knokken in de selectie van het Nederlands elftal. Tijdens de afgelopen interlandperiode werd de rechtsback van Atalanta Bergamo gepasseerd door bondscoach Ronald Koeman. 

    In maart 2018 debuteerde Hateboer in Oranje. Hij kwam in actie tegen Engeland en, enkele maanden later, Italië. "Het was schitterend om mijn debuut te mogen maken in Oranje. Een geweldig moment en de kers op de taart van een uitstekend seizoen", blikt de vleugelverdediger terug met ELF Voetbal

    "Ik zal nu eerst weer een goede serie wedstrijden neer moeten zetten om geselecteerd te gaan worden. Daar ga ik natuurlijk wel alles voor doen, want er is niks mooiers dan voor het Nederlands elftal te mogen spelen."

    FC Groningen
    Hateboer vindt het sneu dat zijn voormalig werkgever FC Groningen zwak presteert in de Eredivisie. Na vijf nederlagen in de eerste zes competitieduels is De Trots van het Noorden hekkensluiter.

    "Ik zie nog best veel wedstrijden van ze en heb daarnaast ook nog contact met mensen binnen de club. De resultaten dit seizoen komen voor mij onverwacht, omdat ik denk dat het team goed genoeg is om in de middenmoot mee te spelen. Ik verwacht dan ook niet dat FC Groningen tegen het einde van het seizoen nog steeds tegen degradatie speelt."

    Plaats een reactie

    dhrwobo +25688
    maandag 24 september 2018 om 13:53
    Gaat niet gebeuren. Het was gewoon een foutje dat je opgeroepen werd. Kan gebeuren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    maandag 24 september 2018 om 23:53
    Niet eens meer een basisplaats bij Atalanta en ook Dumfries is nu een volwaardige concurrent geworden.
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    maandag 24 september 2018 om 13:54
    Die is kansloos onze Dumfries komt er aan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16682
    maandag 24 september 2018 om 13:56
    Speelt best goed ja.
    Vind ik leuk
    Vaag +3038
    maandag 24 september 2018 om 13:59
    Ja laat het maar Dumfries of Janmaat worden de volgende interland
    Vind ik leuk
    Koeien +2439
    maandag 24 september 2018 om 14:10
    Dumfries is een totaal ander type vleugelback en biedt mogelijkheden in een verdedigende 4-3-3, maar vind qua type dat er betere backs zijn te vinden die zijn rol beter invullen.

    Hateboer is echt een aanvallende back, qua stijl vergelijkbaar met Janmaat, die in te zetten is in een op aanval gerichte 5-3-2/3-5-2 en met ijzersterke centrale verdedigers een zeer aanvallende 4-3-3 of 3-4-3 kan invullen.

    Nu vind ik Janmaat op dit moment de betere versie van Hateboer, maar die zit al op leeftijd en heeft niet het achterlijk goeie loopvermogen van Hateboer. Bovendien heeft hij nu een Italiaanse leerschool en daar kan je zeggen van wat je wilt, maar voor de kunst van een complete verdediger worden kun je daar wel terecht.

    En omdat Koeman duidelijk in de hoek zit van wisselende formaties, formaties aanpassen op de spelsituatie en kan beschikken over 3 klasbakken van centrale verdedigers, ligt het meer in de lijn van verwachting dat Hateboer een geschiktere kandidaat is voor het spel van Koeman dan Dumfries.

    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    maandag 24 september 2018 om 14:11
    Ga gras eten lol.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25688
    maandag 24 september 2018 om 15:52
    Boeien koeien
    Vind ik leuk
    Vaag +3038
    maandag 24 september 2018 om 13:58
    Is gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:59
    Hateboer in Oranje toen? Ja toen was echt iedereen de weg kwijt in en bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +625
    maandag 24 september 2018 om 14:06
    Hans wie? Krijgen we nog Frenkie nieuws vandaag?
    Vind ik leuk
    MexicoPSV +8750
    maandag 24 september 2018 om 14:09
    Ja hoe die werd vernedert door Luuk.
    Vind ik leuk
    Couto76 +624
    maandag 24 september 2018 om 14:24
    Leuk om achter de hand te hebben als rechtsback 1, 2, 3, 4 en 5 afwezig zijn door een blessure of schorsing.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:27
    Er is niks moois,behalve als ik naar mijn schoonouders ga
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    maandag 24 september 2018 om 15:38
    Nooit meer oproepen aub.

    Dan kun je beter dumfries oproepen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7504
    maandag 24 september 2018 om 18:14
    Hateboer is een prima speler. Helaas heeft een zwakke wedstrijd hem meteen onterecht de kop gekost. Alle domme mensen hebben hem meteen al afgeschreven.
    Hateboer heeft een gigantisch loopvermogen. Met een beetje meer zelfvertrouwen voor deze jongen kun je een hoop plezier van hem hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws