Lucht voor Cocu en de zijnen: 1-1 in stadsderby ondanks heerlijke Babel-goal

Lucht voor Cocu en de zijnen: 1-1 in stadsderby ondanks heerlijke Babel-goal

Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 21:57ma 24-09-2018 om 21:57

Het Fenerbahçe van trainer Phillip Cocu heeft zich maandagavond opgericht na een matige start van het seizoen. De topclub uit Istanbul leek uitgerekend tegen stadgenoot Besiktas zijn vierde competitienederlaag in zes wedstrijden te slikken, maar pakte dankzij André Ayew toch een puntje.

De traditioneel beladen stadsderby leek een doelpuntloze ruststand op te leveren, maar Ryan Babel besliste anders. De Oranje-international legde op slag van rust aan vanaf een meter of twintig en velde doelman Harun Tekin met een fraaie afstandsknal: 0-1.

De thuisploeg moest in de achtervolging, maar wist twintig minuten voor tijd langszij te komen dankzij Ayew. Vrijwel direct nadat Besiktas-aanvaller Jeremain Lens gewisseld werd, velde de Ghanese Fenerbahçe-aanvaller Loris Karius met een schitterende kopbal vanaf de penaltystip.

Deze 1-1 stand stond ook na het laatste fluitsignaal op het bord. Cocu en de zijnen hebben nu zeven punten en staan op een gedeelde twaalfde plek op de ranglijst. Besiktas komt op elf punten, twee minder dan koploper Basaksehir.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Bengelino +12716
maandag 24 september 2018 om 22:00
Klote voor cocu, hij had gehoopt morgen het vliegtuig te pakken
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 22:32
Ik ook .gelukkig is hij weg bij psv met zijn schijtbak voetbal .van Bommel aan het roer is een verademing
Vind ik leuk
maandag 24 september 2018 om 22:01
Ach als hij in de beker met pingels doorgaat mag hij alsnog vertrekken.
Vind ik leuk
The Iceman +14452
maandag 24 september 2018 om 22:03
Stayin’ alive, stayin’ alive.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94655
maandag 24 september 2018 om 22:03
Heb genoten van de strijd, soms slachtpartijen. Ook toen de wedstrijd was afgelopen was het op 't veld nog niet afgelopen.
Vind ik leuk
Smithsonian +41011
maandag 24 september 2018 om 22:07
Laat nog maar eens zien dat cocu en de eredivsie ook wel meevallen. Beloftes of niet.
Vind ik leuk
Vamos7 +9735
maandag 24 september 2018 om 23:14
Jammer dat je in Nederland geen echte stads derbys hebt.
Vind ik leuk
APE +249
maandag 24 september 2018 om 23:41
Feyenoord-excelsior?
Vind ik leuk
Vamos7 +9735
dinsdag 25 september 2018 om 00:09
Ik merk weinig van die derby sfeer en ik heb het meer over een gelijkwaardige derby een derby die leeft dat is bij Feyenoord tegen Kralingen niet echt.
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
maandag 24 september 2018 om 22:07
Ze vellen wat af daar...
Vind ik leuk
Smithsonian +41011
maandag 24 september 2018 om 22:11
Over en uit binnenkort.
Vind ik leuk
Cappie +7651
maandag 24 september 2018 om 22:22
Een kopbal vanaf de penaltystip, klinkt toch raar.
Vind ik leuk
Mr. O +1495
maandag 24 september 2018 om 22:52
Mooie pegel van Babel. Vooral als je ziet uit wat voor positie en hoe zijn houding is.
Voordeeltje was dat hij zn lichaam prima over de bal had. Klasse goal!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws