Spaanse grootmacht niet naar VS: We weigeren hoe dan ook

Spaanse grootmacht niet naar VS: "We weigeren hoe dan ook"

Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 12:16di 25-09-2018 om 12:16

Real Madrid-voorzitter Florentino Pérez laat weten dat Real Madrid niet van plan is in competitiewedstrijden te gaan spelen in de Verenigde Staten. "We weigeren hoe dan ook."

La Liga gaf eerder al aan de competitiewedstrijd tussen Girona en FC Barcelona in Miami te willen laten spelen. Daar was de Spaanse voetbalbond het echter niet mee eens: die verbood het uitstapje naar de VS.

Pérez is het eens met de Spaanse voetbalbond. "Wij zullen in ieder geval niet naar de Verenigde Staten gaan. Ik weet niet welke belangen er achter zitten, maar in ieder geval niet die van de clubs of de fans", citeert Marca uit de mond van de voorzitter tijdens een ledenvergadering van de club. "We weigeren hoe dan ook."

La Liga wil elk seizoen een wedstrijd in de Verenigde Staten laten afwerken, nadat er een vijftienjarige overeenkomst is gesloten met het Amerikaanse bedrijf Relevent. Het plan lijkt echter niet door te gaan: ook de belangenorganisatie van profvoetballers in Spanje is tegen en dreigt met een staking mocht het plan doorgang vinden.

Poll

Doet Real Madrid er goed aan geen wedstrijden te spelen in de Verenigde Staten?

(789 stemmen)

Plaats een reactie

FSCeara +8901
dinsdag 25 september 2018 om 12:20
Zo , mijn club heeft standpunt gemaakt en verkoopt hun ziel niet aan de duivel. ben benieuwd of er een Spaanse topclub is die daar wel voor open staat
Vind ik leuk
The Iceman +14483
dinsdag 25 september 2018 om 12:25
Madrid kan z’n ziel simpelweg niet 2x verkopen :p
Vind ik leuk
FSCeara +8901
dinsdag 25 september 2018 om 13:55
Nou, Er zijn clubs in Spanje die dat in een jaar wel gepresteerd hebben. ook wel vaker als 2 keer.
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3477
dinsdag 25 september 2018 om 14:33
Precies, die zit nog steeds bij Franco in z'n binnenzak..
Vind ik leuk
Gavv +950
dinsdag 25 september 2018 om 12:21
Men mag zeggen en denken van Real wat men wil. Maar deze club is intussen netter en mooier geworden als Barca. Geeft meer de kans aan jeugd tegenwoordig als de grote rivaal en dat ze zich zo kanten tegen deze belachelijke zever van wedstrijden in de VS is ook knap. Of is Barca hier ook tegen gekant want daar heb ik niets over gelezen jammer genoeg ?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
Koenbres +1881
dinsdag 25 september 2018 om 12:24
Moet je gelijk geven, ben jaren een soort 'anti' Madrid geweest maar ze gaan de goede kant op. Dit standpunt is de juiste beslissing in ieder geval. Het enige wat Real nog moet laten is te dure jeugdtalenten kopen en geen kansen geven, Odegaard die jongen uit Brazilie, maarja dit doen meer clubs
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:24]
Vind ik leuk
Koeroe +12440
dinsdag 25 september 2018 om 12:33
Als ze goed genoeg hadden geweest hadden ze echt wel gespeeld
Vind ik leuk
Koenbres +1881
dinsdag 25 september 2018 om 12:55
Nouja ik ben van mening dat als je voor boven de 50 miljoen een speler haalt je ongeacht de grootte van de club wel kan verwachten dat hij gelijk mee kan.
Vind ik leuk
The Iceman +14483
dinsdag 25 september 2018 om 13:01
Die Braziliaan was inderdaad duur, maar Ødegaard kostte slechts 2,8 miljoen.
Vind ik leuk
Koenbres +1881
dinsdag 25 september 2018 om 13:27
2.8 miljoen is dan inderdaad een gokje en nog wel te verantwoorden
Vind ik leuk
The Iceman +14483
dinsdag 25 september 2018 om 13:29
Daar kan je ook bijna geen verlies op maken. Alleen al door Madrid op z’n cv verdubbelt z’n marktwaarde minimaal.
Vind ik leuk
Koeroe +12440
dinsdag 25 september 2018 om 13:04
Heb je gelijk in
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
dinsdag 25 september 2018 om 12:45
Ze doen het inderdaad wat rustiger.

Vraag me af of dat niet een beetje te maken heeft met de aanstaande verbouwing van het stadion waardoor ze nu (net als bijv. Spurs) even op een houtje bijten. Anders is Perez inderdaad positief veranderd van wilde cowboy naar voorzitter met nobelere ideeën.

Die 3 CL's helpen natuurlijk ook om alle criticasters stil te krijgen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:47]
Vind ik leuk
Iefmeister +7902
dinsdag 25 september 2018 om 13:01
Tekenend vond ik dat ze de laatste twee CL finales met dezelfde 11 begonnen. Maw geen duiventil. Beleid erop gericht dat spelers blijven.
Vind ik leuk
AllAdIn +22345
dinsdag 25 september 2018 om 12:21
Goed bezig, nu de rest van de clubs nog.
Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren..
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 12:21
Heb je het al.
Iedereen is het er hier wel over eens dat dit een volkomen achterlijk idee was/is.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 12:25
Ik zou wel ADO - Groningen in de VS willen zien..... in plaats van een Real Madrid of Barça ;P
Vind ik leuk
Jopi1982 +827
dinsdag 25 september 2018 om 12:29
Misschien zit het stadion dan wel vol?
Vind ik leuk
Bhj +2044
dinsdag 25 september 2018 om 12:45
En terecht
Vind ik leuk
mcmodd +25946
dinsdag 25 september 2018 om 13:20
Dat doe je niemand aan, wat heeft trouwens La Liga te bepalen in Spanje? Daar gaat normaliter de Spaanse bond over. Het beste is dat de clubs allemaal een lange neus trekken naar La Liga. Na een compensatie voor contractbreuk zal La Liga ineens genezen zijn van onzincreativiteit.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23475
dinsdag 25 september 2018 om 13:50
Terecht, weg met dat debiele idee
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 14:27
Krankzinnig idee.

Goed dat een club als Real zich hierover uitspreekt.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 15:04
Gelukkig iemand die het begrijpt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws