Clasie: 'Ik ga niet juichen als Ajax en PSV een goal maken, dat zou gek zijn'

    Clasie: 'Ik ga niet juichen als Ajax en PSV een goal maken, dat zou gek zijn'

    maandag 1 oktober 2018 om 08:06

    Jordy Clasie erkent dat hij nog niet in grootse doen is bij Feyenoord. De 27-jarige middenvelder had verwacht dat hij al verder zou zijn, maar hoopt snel weer belangrijk te zijn voor de Rotterdammers.

    Bennett van Fessem
    ROTTERDAM

    "Die heb ik nog niet terug", zegt Clasie in gesprek met VoetbalPrimeur over zijn vorm. "Daar ben ik gewoon heel eerlijk in. Je werkt er natuurlijk hard aan op de trainingen, vaak ook na de trainingen. Je hoopt het zo snel mogelijk om te kunnen draaien. Het duurt langer dan gedacht en gehoopt, maar ik hoop dat ik mijn niveau zo snel mogelijk terug kan halen en dat het team dan ook weer gaat draaien."

    Clasie gaat de komende dagen als 'toeschouwer' naar de Champions League-duels van Ajax en PSV kijken. "Ik ga niet juichen als ze een doelpunt maken, dat zou een beetje gek zijn. Maar als ik thuis ben zal het waarschijnlijk opstaan." Hij gunt de rivalen wel een succesje. "Voor het Nederlandse voetbal is het natuurlijk altijd goed."

    Plaats een reactie

    maandag 1 oktober 2018 om 08:13
    Geen schim meer van de oude clasie
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30328
    maandag 1 oktober 2018 om 09:19
    En toch lijkt iedereen zeker te weten dat hij straks ineens weer heel goed kan voetballen.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:10
    Jaja, de toekomstige Subbuteo kampioen. Voor wie niet bekend, ff googlen😉
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    Bdog +5808
    maandag 1 oktober 2018 om 08:20
    Om dat juichen hoe je je niet druk te maken Jordy. PSV moet tegen Inter Milaan en Ajax tegen Bayern Munchen.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 08:34
    die clubs spelen tenminste wel europees ;)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:23
    Wat een triest figuur. Terwijl Ajax en PSV de punten binnen moeten halen voor NL zit hij op zn krent voor de TV. 😏
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 08:34
    Dus is het dan een triest figuur?
    Vind ik leuk
    3Bier +9781
    maandag 1 oktober 2018 om 09:24
    In dat geval ben ik ook triest figuur
    Vind ik leuk
    Deck010 +7774
    maandag 1 oktober 2018 om 09:28
    Wij allemaal, en Michelangelo dus ook.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    maandag 1 oktober 2018 om 08:36
    Waar zit jij dan op het moment dat deze clubs moeten spelen?
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:40
    Die kluns had daar zelf op het veld moeten staan (EL dan) maar heeft het vergooit tegen Trencin. De afgang van het jaar.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10062
    maandag 1 oktober 2018 om 08:47
    EL is sowieso op donderdag.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 1 oktober 2018 om 09:27
    Waar staat dat hij hoopt dat ze het slecht doen, jankmuiltje?

    Basisschool alweer herfstvakantie ofzo?
    Vind ik leuk
    :O +5070
    maandag 1 oktober 2018 om 16:41
    Waarom triest?
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    maandag 1 oktober 2018 om 08:28
    En waarom niet juichen voor Ajax en PSV? Als zij punten halen is dat uiteindelijk toch ook weer gunstig voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 08:36
    omdat het dan erg confronterend is dat de andere 2 teams wel door onrtwikkelen. Om eerlijk te zijn ben ik wel voor ajax in de CL maar juich ik ook niet hoor :)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:55
    Dat vind ik dus “clubnonsense”. Ik kan zelfs als Ajacied van zowel Ajax, Feyenoord en PSV genieten als die club goed voetbalt. Zolang het niet tegen ons is (zoals die rukkers van PSV die zondag😉), juich ik het ‘voetbal en mijn medelanders’ toe.
    Clubnonsense gaat er bij mij niet in, de liefde voor je eigen club hoeft geen afgunst/haat voor een ander te genereren zeg ik maar.
    Zelfs die “rukkers” van FC Utrecht kunnen van mij van tijd tot tijd een glimlach krijgen (zeker nu 😂😂).
    Ik zit dus zowel morgen als overmorgen met een biertje te genieten op de bank (zouden er meer moeten doen)😊
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 09:00
    ow maar dat doe ik ook zeker, ik kijk altijd naar de nederlandse clubs, maar juichen doe ik alleen voor mij land en club. van de rest geniet ik gewoon :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    3Bier +9781
    maandag 1 oktober 2018 om 09:26
    Als PSV in de laatste minuut de winnende maakt tegen Inter sta ik gewoon te juichen hoor.
    Vind ik leuk
    RW1913 +2519
    maandag 1 oktober 2018 om 10:39
    Clasie, verblind door club liefde.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17903
    maandag 1 oktober 2018 om 09:53
    Juichen is een groot woord, maar als PSV scoort dan komt er wel een bescheiden ''yes!'' uit mijn mond..
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 09:58
    precies, dat heb ik ook, denk ook dat Clasie dat ook wel doet...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17903
    maandag 1 oktober 2018 om 10:01
    Denk het ook wel, in de competitie hoop je dat de rivaal alles verliest, maar Europees totaal het tegenovergestelde..
    Althans dat heb ik.. ;-)
    Vind ik leuk
    Deck010 +7774
    maandag 1 oktober 2018 om 09:32
    Je hoeft toch niet te juichen? Ik gun PSV en AJAX ook de winst in de CL en zal ook zeker de wedstrijden kijken. Wil nog niet zeggen dat ik boeruh, boeruh staat te roepen, of in mijn blote bast op de bank met mijn rug naar de TV gaat staan te hossen. Nee....ik zal bij een doelpunt misschien een keer yessss roepen of zoiets maar veel gekker zal het niet worden.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +414
    maandag 1 oktober 2018 om 10:37
    Maar yesss roepen valt bij mij ook onder juichen. Veel meer verwacht ik ook niet van hem. Ik zelf laat het ook waarschijnlijk bij een yess😉.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7774
    maandag 1 oktober 2018 om 10:44
    Ik denk dat Jordy stiekem ook wel juicht hoor. Maar dan wel zo dat niemand het hoort of ziet......
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +195
    maandag 1 oktober 2018 om 08:40
    Gewoon juichen Clasie ...zitten mede spelers van Oranje in.Tevens ben je Nederlander ...begrijp clubgevoel maar dit slaat nergens op ..ik zou trots zijn als Ajax wint van munchen....Een Nederlandse club op het hoogste niveau..dat willen we toch?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 1 oktober 2018 om 08:47
    Gebrek aan bewegende en zo nu en dan eens diepgaande spelers voor hem, helpt ook niet.
    Alles en iedereen om hem heen wil de bal in de voet en dat is lekker makkelijk verdedigen en moeilijk met splijtende passes op te vallen..

    Hij heeft het echt nog wel zoals die pass met zijn "zwakke" linkerbeen op Larsson (die vervolgens Van Persie alleen voor de keeper zette) een paar weken geleden tegen Excelsior duidelijk was.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30328
    maandag 1 oktober 2018 om 09:21
    Ja, maar kan hij de rest ook nog?
    Oud spelers van 50/60 kunnen ook nog hele mooie passes geven.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 1 oktober 2018 om 09:32
    Ja... welke rest?
    Hij werkt zich de pleuris, pakt de ballen af die hij af moet pakken. dat was toen en dat is nog steeds zo
    Scoren heeft ie nooit gedaan dus daar hoeven we het niet over te hebben.

    Seizoen waarmee hij wk deelname verzekerde had ie Schaken, Janmaat en Kongolo om ballen aan de zijkant kwijt te raken in de diepte. Immers in de diepte voorin en Pelle als man om n de voeten aan te spelen want daar kwam nooit een verdediger tegen aan te pas als het om kracht ging.

    En nu?
    Berghuis wil hem in de voeten, Larsson wil hem in de voeten, Van Persie is geen aanspeelpunt zoals Pelle dat was. St Juste doet zijn best maar is in aanvallend opzicht geen Janmaat. Malacia ben ik fan van maar Haps kan me niet snel genoeg terugkomen want die heeft wel die aanvallende drang waardoor Clasie in ieder geval hem in de diepte kan aanspelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30328
    maandag 1 oktober 2018 om 09:37
    Ik vind het er allemaal nog niet heel geweldig uitzien, maar dat kan inderdaad ook komen doordat heel Feyenoord voor geen meter draait.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 1 oktober 2018 om 10:13
    Het is allemaal veel te statisch.
    Snapte de begin opstelling ook niet erg gisteren.
    Larsson viel goed in en was misschien niet fit genoeg om te starten maar zet dan die foute snor er maar gewoon in.
    Op recht heb je berghuis al die altijd naar binnen komt, op links had je nou Toornstra.
    Heb je Vente en Van Persie in en rond de 16 maar vanaf de zijkanten gaat op die manier nooit wat komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30328
    maandag 1 oktober 2018 om 10:42
    Larsson doet het ook helemaal niet zo slecht. Gewoon 4 assists in 5 wedstrijden.
    Nou, gelukkig hebben jullie straks een nieuw stadion. Of toch weer niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    maandag 1 oktober 2018 om 11:24
    Ik wil geen nieuw stadion.
    Ik wil een ring met business units en seats tussen de 1ste en 2de ring.

    Er is in de jaren 90 niet ver genoeg vooruit gedacht en nu zijn er gewoon te weinig business units. Dat is het probleem van de Kuip en waarom Feyenoord financieel achterblijft.
    Een stadion waar 10\15000 man meer in kunnen lost niet veel op als dat de gewone kaartjes kopers zijn.

    Toen Larsson door alles en iedereen werd afgefakkeld een paar weken terug was hij assistkoning in de eredivisie.
    Nu staat ie gedeeld 1. Berghuis gedeeld 2.
    kan je nagaan wat een feest dat wordt als ze hun vorm gaan krijgen :D
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:49
    ik ga ook niet juichen als feyenoord scoort in de Europa league




    o wacht......
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16288
    maandag 1 oktober 2018 om 08:51
    Logisch dat je niet op de stoelen staat voor en ander club. Gewoon een realistische reactie van Clasie. Het probleem is ook dat het lastig wordt empathie op te brengen als er na een goed resultaat van Ajax en/of PSV een forum weer vol hangt met vervelende kwasten die dan weer uit de hoogte komen doen dat Feyenoord het Europees laat afweten. En dan in het achterhoofd het Europese debacle van één seizoen eerder.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:54
    Precies. Het word hier steeds erger. Kleine kindjes niveau.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 10:30
    daar hebben we die clubs toch OOK voor afgerekend, en Feyenoorders ook maar nu het om Feyenoord gaat mag het niet?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16288
    maandag 1 oktober 2018 om 10:36
    Dan heb je de strekking van mijn opmerking dus duidelijk niet begrepen.
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    maandag 1 oktober 2018 om 12:05
    Dat heb je met teksten ;)
    Vind ik leuk
    Andone +73
    dinsdag 2 oktober 2018 om 01:11
    Eens
    Vind ik leuk
    Dee79 +2349
    maandag 1 oktober 2018 om 09:14
    Bijna net zo gek dan dat Feyenoord jou terug heeft genomen en Karim daarvoor heeft “ingeruild”
    Vind ik leuk
    rinirat +2654
    maandag 1 oktober 2018 om 09:19
    Gek dat hij nog in de basis staat.
    Hij hoeft niet te juichen, zegt genoeg over hem.
    Vind ik leuk
    Harry.f +322
    maandag 1 oktober 2018 om 09:33
    Het is ongelooflijk dat hij in de basis staat, Tapia is veel beter.
    Vind ik leuk
    Andone +73
    dinsdag 2 oktober 2018 om 01:10
    Ja maar de trainer is een schijterd en wisselt altijd voorspelbaar
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:36
    Deden velen ook niet na de 4 goals van Trencin. Zou dom zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 11:55
    hoe kinderachtig ben je...….. ik juich ook voor Feijenoord of PSV als ze het goed doen in Europa...… allemaal ten voordelen van NL
    Vind ik leuk