Blunderende Nijhuis negeerde VAR: 'Dat slaat eigenlijk nergens op. Dit kan niet'

    Blunderende Nijhuis negeerde VAR: 'Dat slaat eigenlijk nergens op. Dit kan niet'

    Gepubliceerd: maandag 1 oktober 2018 om 17:45ma 01-10-2018 om 17:45

    Voormalig topscheidsrechter Mario van der Ende heeft zich verbaasd over de rode kaart van Simon Gustafson tijdens FC Groningen - FC Utrecht. De Zweedse middenvelder kreeg van scheidsrechter Bas Nijhuis - na dubbelcheck van de VAR - een rode prent, maar die werd maandag geseponeerd door de KNVB.

    Het is een opvallend gegeven, omdat de VAR - sinds dit seizoen actief in de Eredivisie - onder meer onterechte rode kaarten juist zou moeten voorkomen. Niet alleen de KNVB pleitte Gustafson vrij: ook FC Utrecht-trainer Dick Advocaat, het gros van het Nederlandse voetbalpubliek en ex-arbiter Van der Ende konden zich niet vinden in de beslissing van Nijhuis.

    Maakte Gustafson in uw ogen een overtreding en zo ja, welke?
    Mario van der Ende: "Hij maakt een overtreding, maar dit is geen ernstig gemeen spel (waar een rode kaart voor staat, red.). Hij gaat er wel onbesuisd in, maar daar staat nog steeds een gele kaart op. Dit is geen actie met buitensporige inzet waarmee hij zijn tegenstander ernstig kan blesseren."

    Volgens De Telegraaf adviseerde videoscheidsrechter van dienst Jeroen Manschot Nijhuis om tijdens de wedstrijd naar het moment te kijken. Dat deed Nijhuis niet.
    "Dat verbaast mij. De VAR heeft gezegd: ga zelf even kijken, volgens mij zit je ernaast. Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat Bas Nijhuis dan niet gaat kijken. Dat slaat eigenlijk nergens op. De VAR zit daar niet voor niets, je kan niet zomaar je eigen regels gaan invoeren."

    "De speler is benadeeld, FC Utrecht is benadeeld (met tien man gaf Utrecht een voorsprong weg, red.) en uiteindelijk kreeg ook Dick Advocaat nog een gele kaart omdat hij terecht reageerde op de rode kaart. Dit is niet hoe de VAR bedoeld is. Het is logisch dat Advocaat boos is. Woede en onbegrip liggen in zo'n situatie op de loer."

    "Als de scheidsrechter een seintje krijgt, moet hij altijd gaan kijken. Ook als hij heel zeker van zijn zaak is of als hij geen vertrouwen heeft in de VAR. Je kan namelijk ook best onzeker zijn over je VAR als hij al vier keer een verkeerd advies heeft gegeven. Als ik de beste scheidsrechter van Nederland ben en de nummer vijftien in de pikorde moet mij adviseren, dan denk ik: ik hoop dat hij het goed ziet. Er is natuurlijk ook een bepaalde hiërarchie en bovendien komt er vaak interpretatie bij kijken.”

    "En als de KNVB-verantwoordelijken dan ook nog blijven roepen: er is een grijs gebied in de spelregels, dan denk ik: hou nou eens op met die onzin. De regels staan gewoon op papier, die moeten nageleefd worden. Een grijs gebied zit er helemaal niet in als je de regels gewoon goed leest."

    Lees ook: Boze Advocaat krijgt zijn zin: rode kaart Gustafson geseponeerd

    Tekst gaat verder onder foto

    Hoe kunnen dit soort onwenselijke situaties in de toekomst worden voorkomen?
    "De VAR moet de eindbeslissing krijgen bij dit soort momenten en wel om verschillende redenen. De VAR ziet de beelden vaker en vanuit verschillende hoeken, hij heeft veel meer overzicht, hij heeft meer tijd en bovendien zit hij niet in de emotie van de wedstrijd. Twijfels over de kwaliteit van de scheidsrechters die als VAR dienst draaien heb ik zeker, desondanks vind ik dat de VAR de beslissing moet nemen."

    "In de normale rechtspraak is dat ook zo. De politieagent kijkt wie er te hard rijdt, maar hij bepaalt niet de hoogte van de boete. Ik vind dat dat bij de VAR ook hoort. De scheidsrechter is de opsporingsambtenaar en de VAR neemt de beslissing en staat daar dus boven in de hiërarchie."

    De eerste twee maanden VAR in de Eredivisie zitten erop. Welk gevoel overheerst?
    "Een wisselend gevoel. De VAR toont heel duidelijk aan dat de scheidsrechters het hulpsysteem nodig hebben. Bijvoorbeeld afgelopen weekend bij De Graafschap – Willem II, waar na controle van de VAR een gele kaart werd omgezet naar een rode kaart (voor Willem II'er Atakan Akkaynak, red.). Of bij Excelsior - VVV, waar na ingrijpen van de VAR een totaal gemiste rode kaart alsnog werd toegekend aan Ali Messaoud. We hebben al veel van dat soort momenten gezien."

    "Tegelijkertijd zie ik zaterdag bij Heerenveen – ADO dat de spits van ADO bijna uitgekleed wordt en dat de VAR vervolgens niet ingrijpt. Dat was een honderd procent strafschop. Dan denk ik: er valt nog heel veel te winnen."

    Maar: de VAR staat nog in de kinderschoenen.
    "Dat maakt niet uit. Als het nu nog niet goed genoeg werkt, zijn we er te vroeg mee begonnen. Als je iets invoert in de Eredivisie en daar vele miljoenen in stopt, dan mag je wel met de juiste mensen gaan werken. Daar is de plank compleet mis geslagen. Er zitten regelmatig scheidsrechters in het VAR-hok waarvan ik denk: die zijn totaal incapabel. Bovendien wordt de VAR al twee seizoenen getest in Nederland, dus de schoonheidsfoutjes mogen er nu wel uit zijn. Laat het duidelijk zijn: ik ben en blijf voorstander van de VAR, maar er moet wel met de juiste mensen gewerkt worden. Het systeem werkt dus nog niet optimaal."

    ( Emile van de Sande / VoetbalPrimeur )

    Poll

    Welke kaart verdiende Gustafson?

    (2713 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 1 oktober 2018 om 17:50
    Waar kan ik mijn 10 euro inzet op Utrecht verhalen?
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    maandag 1 oktober 2018 om 18:02
    Je geld inzetten op een wedstrijd in een stadion dat Hitachi mobiel geld heet, dat is eigen schuld.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    maandag 1 oktober 2018 om 19:11
    Dikke bult, waar halen wij de twee missende punten terug? Laten we hopen dat dit een goede waarschuwing is voor Nijhuis. Ook de VAR behoort de eindbeslissing tijdens de wedstrijd te krijgen. Onafhankelijkheid is hier in het geding.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3889
    maandag 1 oktober 2018 om 19:22
    Tegen PSV
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8090
    maandag 1 oktober 2018 om 19:34
    Wij hebben geen moeite met Utrecht hoor dat is een andere club....
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 21:12
    Twee week geleden de directe rode kaart die Zeefuik heeft gekregen tijdens FC Groningen-AZ ook gezien? Is excact dezelfde overtreding! De dienstdoende scheidsrechter Pol van Boekel had het niet eens gezien, werd door de VAR scheids teruggevloten! Je raad het al een directe rode kaart! Onze oud speler Idrissi buitelde alsof hij een beenbreuk had opgelopen.
    En dezelfde tuchtcommissie die dus Zeefuik veroordeeld maar vervolgens doodleuk Gustafson vrijspreekt?
    Beetje een vreemde situatie zo lijkt me.

    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 22:17
    Zeefuik was dezelfde overtreding als Overeem toch? valt mee als je het op echte snelheid ziet, en in de slomo is het heftig.. Dit was in alle opzichten echt geen rode kaart.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 3 oktober 2018 om 06:51
    Stef, dat is ook vreemd en dit zal nog wel heel even duren. In feite moeten de scheidsrechters en de VAR’s allemaal opnieuw leren om (eind)-verantwoordelijkheid te delen, waarbij het nog steeds onbegrijpelijk is dat de man achter het schermpje niet de eerstverantwoordelijkheid heeft. Hij beziet van veel dichterbij situaties van drie of vier kanten, vertraagd als het moet. De fouten die je nu ziet zijn de situaties waar de veldscheidsrechter niet weet hoe hij zijn eigenwijsheid in zijn voetbaltas moet laten. Dat hoeft hij nu niet omdat hij de VAR, nb. de man die het ‘t beste kan zien, volledig kan negeren. Anderzijds is er de VAR die normaliter op het veld had willen staan, die zich ‘te goed’ voor het schermpje acht tov zijn collega op het veld.
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 08:27
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    035 +6379
    maandag 1 oktober 2018 om 19:26
    Als jij wil gokken kun je dus verliezen. :-)))
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 3 oktober 2018 om 08:39
    Scheidsrechters en gokken, rare combinatie voor je hier op ;-) Moet je toch eens bij Martin Jol te rade gaan, lijkt me.
    Vind ik leuk
    035 +6379
    woensdag 3 oktober 2018 om 14:06
    Martin?
    Of bedoel je Dick?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 3 oktober 2018 om 14:44
    Ik bedoel Dick. Ik zei Martin hè? Dat is vast de ouwe dag jongen. Hahaha.
    Vind ik leuk
    035 +6379
    woensdag 3 oktober 2018 om 14:55
    Smoes. Ik ben ook nog 69 dus leeftijd??😊
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 3 oktober 2018 om 15:02
    Ja, daar ben ik niet door verrast. En smoes? Je moest eens weten hoe ik soms naar de juiste naam moet zoeken. Heb met veel mensen gewerkt, ook in het buitenland en als mensen een gelijke achternaam heeft kan ik zo maar de een noemen en de ander bedoelen. Het beeld van die mensen heb ik dan wel in mijn hoofd. Dick Jol, een pure Scheveningse achtergrond, wilde nog wel eens een gokje wagen en toen eens zo’n gokje uitkwam was het ergste dat hij die wedstrijd had mogen fluiten. De poppen aan het dansen natuurlijk en ook wel terecht denk ik. Hij was verwikkeld in een clubje dat een illegale toto onderhield en dat mag je als scheidsrechter al helemaal niet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Berbr +2247
    maandag 1 oktober 2018 om 19:51
    Die Nijhuis is gewoon een irritante egotripper
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    woensdag 3 oktober 2018 om 13:59
    Nee hoor. Hij maakt hier een grote fout, maar is een heel leuke man om te zien fluiten of te horen spreken. Enige eigenwijsheid (of een beetje meer dan dat) is hem niet vreemd, maar dat valt te begrijpen. Nijhuis wil het overbodige fluiten (het klein bier in de overtredingen) achterwege laten. Een situatie als deze met Gustavson had hij ook rustig zonder fluiten af kunnen doen. Gewoon een vermaning en een vrije trap tegenstander. Gustavson zelf mag zich afvragen of hij niet beter dit soort acties achterwege kan laten. Hiermee benadeeld hij ook zijn club, vooral omdat zoiets en op deze plek helemaal niet nodig is.
    Vind ik leuk
    Enw02 +511
    maandag 1 oktober 2018 om 21:01
    Ik mijn 400
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 21:11
    Dan heb je een goede cao
    Vind ik leuk
    Tim +4811
    maandag 1 oktober 2018 om 17:53
    Als Memisevic z'n knieschijf wel in tweeën had gelegen had iedereen wel een toontje lager gezongen over deze beslissing.
    De grens tussen buitensporige inzet en onbesuisd is volledig onduidelijk en hij raakt hem vol op volle snelheid, dus het is wel degelijk gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    stock3 +765
    maandag 1 oktober 2018 om 19:02
    ALS mijn zusje een pikkie had gehad was het mijn broertje geweest. Volgens mijn is zijn intentie niet echt om iemand te blesseren maar is het ook niet echt een hele slimme actie! Maar het is ook de eerste keer in al die wedstrijden dat ik hem een sprint heb zien trekken en een keer fel een duel heb zien ingaan. Iedereen schrok natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 22:09
    Leuk een broertje met tieten
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:07
    Dat heeft hij niet omdat Gustafson keurig zijn been in hield. Dus geen buitensporige inzet. Dus geen rood.
    Vind ik leuk
    paulheus +11
    maandag 1 oktober 2018 om 21:49
    descheids ont houd utrecht 3punter,1e helft v.dstreek onderuit in panalty gebied,in mijn ogen een duidelijke pingel
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2860
    maandag 1 oktober 2018 om 17:55
    Tja de Nijhuisshow heeft maar 1 regisseur..
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:02
    2 voortaan
    Nijhuis zelf en de voorzitter van zijn fanclubje ; Johan Derksen
    sinds de uitgeverij van zijn dochter , een boek heeft uitgegeven van Nijhuis , is elke beslissing van Bas in de ogen van Derksen een top beslissing
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2860
    maandag 1 oktober 2018 om 18:13
    Wiens brood men eet diens woord men spreekt.
    Ik heb er niks mee met die Nijhuis en zn popi gedrag maar negeren van de VAR is wel t toppunt van je eigen show proberen te draaien.
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    maandag 1 oktober 2018 om 17:56
    Dus de regels staan op papier en ze moeten nageleefd worden, niet je eigen regels maken en een alinea later maakt hij zijn eigen regels.
    Vind ik leuk
    Bertus +6140
    maandag 1 oktober 2018 om 18:24
    Nijhuis heeft altijd zijn eigen regels. Over het paard getilde egotripper die zichzelf schromelijk overschat. Denkt dat supporters voor hem naar het stadion komen lijkt het soms. Schuift ook veel te vaak aan in programma's waar hij helemaal niet hoort te zitten. Hoogste tijd dat de KNVB hem een paar weken KK divisie laat fluiten en hem nog maar een keer duidelijk maakt dat hij zich te gedragen heeft net als zijn collega's.
    Vind ik leuk
    Mari +10213
    maandag 1 oktober 2018 om 17:57
    Advocaat eist: wedstrijd overspelen
    Vind ik leuk
    Butsbal +14978
    maandag 1 oktober 2018 om 19:51
    Wiens Advocaat 🤔
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:59
    Het wordt tijd dat deze filmster eens stopt met al dat geschnabbel en overgaat tot wat hij geacht wordt te doen: normaal en eerlijk fluiten.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:01
    Meneertje Nijhuis voelde zich waarschijnlijk te groot voor de var... Want wat dacht die snotneus Manschot wel? Belachelijk natuurlijk want anders had je dat hele systeem niet in hoeven voeren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:03
    Nijhuis heeft altijd al volgens zijn eigen regels gefloten! Niks nieuws dus...eens kijken wat Johan vanavond te melden heedt over de arbitrage dit weekend.
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    maandag 1 oktober 2018 om 18:05
    Die speler van Utrecht komt onbesuisder in. Te laat om te blokken en toch loopt hij door. Geel zou op zijn plaats geweest zijn. Rood te zwaar bestraft.
    Vind ik leuk
    Neutraal +645
    maandag 1 oktober 2018 om 18:31
    Net wat je zegt te laat om te blokken. Maar dan ook gewoon dusdanig te laat dat hij opzettelijk in komt om hem te raken. Ik vind dat wel rood. Het was totaal onnodig op de helft van de tegenstander..
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:10
    Hij trekt nog zijn been in dus geel. En ja het was dom en onnodig. Net als de rode kaart.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 1 oktober 2018 om 18:06
    WEG MET VAR


    Wij worden zelf ook teveel benadeeld. Er is willekeur, opdoeken!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    maandag 1 oktober 2018 om 19:45
    100% pingel door de neus geboord maat. Klote VAR was weer nergens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90952
    maandag 1 oktober 2018 om 21:19
    Als het tegen ons is dan zijn ze er als de kippen bij maat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:55
    Dat is echt zo maat, ook met gele kaarten strooien ze naar ons. Tegenpartij komt er altijd met een waarschuwing vanaf en als wij een overtreding maken dan is het gelijk op de bon geslingerd worden.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:07
    Stel je zoveel vragen, vraag je niet na wat hij van de rode kaart voor RvP vond! Ik vond gustafson zeker geen rood en RvP kan je geven imo, maar ook geen ernstig gemeen spel, hooguit onbesuisd, maar ook dat kan gevaar opleveren.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:08
    Typisch popijopi gedrag van nijhuis.
    Vind ik leuk
    berwi +471
    maandag 1 oktober 2018 om 18:11
    afschaffen die hele VAR
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2240
    maandag 1 oktober 2018 om 18:17
    Vreemde man die nijhuis
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5612
    maandag 1 oktober 2018 om 18:18
    Nijhuis voelt zich verheven boven alles en iedereen, mediageil mannetje dat het is
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    maandag 1 oktober 2018 om 18:18
    Die foto ook hierboven, hoe misselijkmakend is dat. Kijk die speler gewoon aan. En dan vanavond weer bij VI gaan zitten zeker, popiejopie uithangen.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:19
    Hulde! Zo is t en niet anders en anders lekker weg met die Var..
    Vind ik leuk
    Jajem +481
    maandag 1 oktober 2018 om 18:28
    Gegeven is gegeven klaar.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3602
    maandag 1 oktober 2018 om 21:54
    Tot jou club Ajax het overkomt dan is de wereld te klein!
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    Jajem +481
    woensdag 3 oktober 2018 om 06:17
    Nee is gewoon een reactie die jij niet kan hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 3 oktober 2018 om 06:19]
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3602
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:13
    Zo hee er is ook iemand wakker geworden.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:33
    Dus hoort van Persie ook vrij gesproken te worden. Dat valt namelijk onder dezelfde criteria. Onbesuisd maar niet lomp.

    Maar nee hoor, hij krijgt 2 wedstrijden.

    En vdEnde ziet geen grijze gebieden in de spelregels. Dan is hij uniek. Of bijna uniek. Ik zou ermee op de markt gaan staan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 18:34]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 1 oktober 2018 om 20:14
    verschil is dat vpersie hem wel raakt en zijn been ook nog optilt en een beenveeg geeft
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 23:49
    Hij raakt hem, meer zag ik niet.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 11:47
    dan moet je een bril kopen hij raakt hem helemaal niet.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:43
    Is specsavers nog sponsor van de scheidsrechters, zo nee dan misschien wat voor de VAR?
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:49
    Nee, Hans Anders 😎
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1007
    maandag 1 oktober 2018 om 18:52
    In algemene zin denkt Nijhuis dat hij de beste en meest geweldige scheids is. Arrogante flapdrol die enorm vaak negatief in het nieuws komt.
    Voetballers mogen ook geschorst na de wedstrijd op basis van beelden. Ik hoop Nijhuis nu ook. Ik zeg 3 wedstrijden waarvan 2 voorwaardelijk schorsen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:52
    Ik zeg aan de kant die man, totdat hij geleerd heeft te luisteren naar de VAR. Misschien dat hij de rest van het seizoen als VAR kan gaan dienen, kijken hoe hij er daarna over denkt
    Vind ik leuk
    Bas Bus +64
    maandag 1 oktober 2018 om 18:52
    Nijhuisje...maak je niet druk.
    Derksen trekt vanavond weer partij voor je.
    Ga nou eens gewoon fluiten Bas en verschijn niet zo vaak op tv.
    Je maaktjezelf elachelijk en ongeloofwaardig..
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 1 oktober 2018 om 18:59
    Kader de regels duidelijk af, ik word moe van al die uitzonderingen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5848
    maandag 1 oktober 2018 om 19:03
    Makkelie geeft geel voor een aanslag van Doan op Brama. Deze bewuste doodschop heeft Brama een zware knieblessure opgeleverd. Een aanslag die de carrière van een voetballer vroegtijdig beëindigen. Makkelie gaf geel en de KNVB beloonde Makellie met een eredivisie wedstrijd dit weekend.
    Daarmee valt deze beslissing van Nijhuis toch in het niets.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 19:05
    Volgens mij is de VAR slechts een hulpmiddel en hulpmiddelen gebruik je als je denkt ze nodig te hebben. Nijhuis heeft hier zelf gezien hoe onnodig lomp die aanvaller doorloopt en de verdediger met opzet blesseert. Terecht rood in mijn ogen.
    Wat ik niet begrijp is dat Advocaat steeds over Higler begint als VAR terwijl hier wordt gesproken over Manschot.
    Tevens blijf ik het vreemd vinden dat Nijhuis als VAR de elleboogstoot van Onana onbestraft liet vorige week, dit was toch ook duidelijk rood.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1215
    maandag 1 oktober 2018 om 19:14
    Nijhuis hoort gewoon te gaan kijken, de var heeft gewoon beter beeld als het goed is
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:55
    Nijhuis heeft een ander hulpmiddel nodig, te weten een witte stok met rode strepen, en een geleidehond die er voor zorgt dat hij niet in de weg loopt
    Vind ik leuk
    Cantona +1108
    maandag 1 oktober 2018 om 19:06
    De VAR is één grote willekeur en maakt zo meer kapot dan het goed maakt.
    Als je het volgens de regels wil doen dan moet je overal dezelfde richtlijnen volgen of je moet het niet toepassen
    Vind ik leuk
    035 +6379
    maandag 1 oktober 2018 om 19:28
    Als er geen VAR is lopen janken dat er geen VAR is en als die er wel is lopen janken dat die het fout doet.
    Sneu allemaal.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 19:56
    Nijhuis, eigenwijze strondvlieg weer.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 19:56
    Zeefuik krijgt tegen Az ook rood, voor zelfde soort vergrijp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 19:58]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:03
    Typisch Nijhuis. Arrogante kwal.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 1 oktober 2018 om 20:11
    4x rood in 8 wedstrijden waarvan 3x onterecht gegeven lang leve de var maar de top 3 vaart er wel bij precies de bedoeling vd knvb,
    waar men bij clubs als utrecht bij twijfel al rood geven worden spelers van psv en ajax bewust gespaard.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    gustare +615
    maandag 1 oktober 2018 om 20:15
    Nijhuis fluit vooral voor zichzelf. Alles staat in het teken van de grote Nijhuis show. Overschatte narcist.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    maandag 1 oktober 2018 om 20:28
    die achterbakse nijhuis gewoon schorsen , maar dat doen ze toch niet die mafia
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    maandag 1 oktober 2018 om 20:52
    Geeft maar weer eens aan hoe dramatisch de scheidsrechters zijn in Nederland
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 21:14
    Typisch Bas Nijhuis marchanderende tactiek weer. Kloothommel
    Vind ik leuk
    peewee +57
    maandag 1 oktober 2018 om 21:43
    Salaris halveren!
    Vind ik leuk
    tremere +721
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:27
    Maar de mensen wilde geen VAR meer? Nu krijg je deze emotie, leuk toch :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:28
    Als verkeersagent zijn ze niet goed, dan word ik maar scheidsrechter. Met de dorps jojo van Egmond aan het hoofd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws