Nijhuis pareert kritiek: 'Dan moet ik wel overtuigd worden door de VAR'

    Nijhuis pareert kritiek: 'Dan moet ik wel overtuigd worden door de VAR'

    Gepubliceerd: dinsdag 2 oktober 2018 om 19:30di 02-10-2018 om 19:30

    Bas Nijhuis trok zondag een rode kaart voor Simon Gustafson in de wedstrijden tussen FC Groningen en FC Utrecht. In een reactie laat de arbiter weten dat de VAR niet duidelijk genoeg was.

    "Hij zei: Bas, wij twijfelen of rood wel de juiste keus is. Wij zien niet dat hij echt doorloopt. Een aantal zaken werd daarin verteld, maar voor mij kwam het over als twijfel", aldus Nijhuis voor de camera van Veronica Inside. "Het werd niet echt verteld als: Bas, je moet nu naar zijlijn gaan. Rode kaart is verkeerd, moet geel zijn. Hier komen en naar het beeld kijken. Dat werd niet gezegd."

    Volgens Nijhuis klonk er vooral twijfel in de stem van videoscheidsrechter Jeroen Manschot. "Het was meer een lang verhaal met twijfel in zijn stem of het wel rood was. Als ik dan op veld sta en ik heb voor mijn beleving iets gezien wat honderd procent rood is, dan moet ik wel overtuigd worden door de VAR."

    Toch stelt Nijhuis dat het voorval wel een leermoment is voor hem. "De VAR had in deze wat dominanter moeten zijn, maar het is voor mij een leermoment. De volgende keer als de VAR twijfel uitspreekt dan ga ik nog duidelijker vragen: moet ik gaan kijken ja of nee?"

    Poll

    Ben jij voorstander van de VAR?

    (6650 stemmen)

    Plaats een reactie

    Leeds United +1071
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:34
    Wat een vreemd excuus van Nijhuis. Dit is een vrij normale manier om te zeggen dat Nijhuis moet kijken naar de beelden. Ik weet niet of het wel rood is, doet bij mij alarm bellen rinkelen. Goedkoop om indirect de schuld van miscommunicatie op zijn college in Zeist af te schijven. Valt me tegen van die Nijhuis.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:36
    Ik snap ook niet wat er nou zo moeilijk aan is om gewoon af en toe naar dat schermpje te kijken. Zo een wereldafstand is dat nou ook weer niet om daarheen te lopen
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12808
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:00
    Eigenlijk best leuk dit

    Bestraft Nijhuis e-i-n-d-e-l-i-j-k een keer een pittige overtreding met rood, valt half Nederland weer over hem heen dat ie geen geel geeft.

    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2860
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:09
    Het is niet zijn manier van fluiten waar de meesten over vallen lijkt me. Ook hierdoor maakt hij het alleen maar erger, wat mij betreft een tijdje lagere klasses fluiten tot zijn ego wat gekrompen is..
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12808
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:25
    Ben zeker geen fan van Nijhuis en zijn manier van fluiten maar vond de overtreding echt wel een grensgeval waar je rood voor kan geven.

    Eigenlijk leek de overtreding best veel op die van van Persie, wild inkomen en de tegenstander stevig raken, en daar hoor je, buiten vPersie zelf, niemand over dat het geen rood was.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2860
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:30
    Ik ga n heel eind met je mee Ruud maar dan blijft het volgende:
    gezien zijn manier van fluiten is een grensgeval niet rood bij hem maar goed kan n x gebeuren, maar dan de VAR negeren met een lulverhaal das wel echt slap.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2927
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:00
    Z'n ego zat in de weg ;)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5848
    woensdag 3 oktober 2018 om 07:29
    Er is juist afgesproken om niet steeds naar dat scherm te lopen. Het spel mag niet constant stil liggen.
    Dus als nijhuis het rood vind en de VAR twijfelt heeft het inderdaad geen zin om naar het scherm te lopen, dan laat je de beslissing gewoon staan zonder tussenkomt van de VAR.
    Vind ik leuk
    Leedz +7065
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:45
    Hey ik ben de enige echte Leeds hier😅
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 19:46]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:46
    Dan is we zo dichtbij zon mooie club en nog kies je de verkeerde :(
    Vind ik leuk
    Leeds United +1071
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:51
    Echt niet, Elland Road is legend!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22154
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:20
    Bootham Crescent, ondanks dat het in zn blessuretijd leeft, is veel beter :)
    Vind ik leuk
    Leeds United +1071
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:50
    Ik ben in Leeds op zoek naar een kanaal dat Bayern - Ajax laat zien. Er is trouwens ook Hull - Leeds vanavond.
    Ik ga de Aire Sportsbar maar eens proberen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:58
    hesgoal. com
    Vind ik leuk
    Leedz +7065
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:03
    Als je ziggo hebt kan je het op je tel kijken via de app van ziggo
    Vind ik leuk
    Leeds United +1071
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:08
    Ik heb geen ziggo, ik heb Now TV en woon in Leeds
    Vind ik leuk
    Leedz +7065
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:10
    Duitse zender moet je vast hebben, ZDF of iets in die richting
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:52
    Zou Ajax geen stream hebben?
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3446
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:54
    Stream2watch.live

    En anders eventueel fromhot.com
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:26
    VAR kan alleen succesvol zijn als zijn overtuigend zijn. Zij moeten duidelijk ingrijpen en veel meer gezag tonen. Door te weinig gezag ontstaan steeds fouten. VAR kan meerdere keren kijken en dan mening vormen voordat ze ingrijpen. Dan mening doorgeven aan scheidsrechter. Nijhuis en var hebben beide gefaald. Is juist goed dat Nijhuis zegt wat hij van de VAR verwacht
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:35
    Het wordt tijd dat deze eigengeiler eens in de luwte treedt ipv overal in de media.
    Vind ik leuk
    Leedz +7065
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:36
    Gewoon toegeven dat je fout zat Kwal
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:39
    Lekker makkelijk om het af te schuiven op een ander als je een fout maakt.
    Vind ik leuk
    heur es +780
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:39
    Nijhuis word slechter en slechter. Teveel met tv werk bezig. Nu weer bij Andy in de auto.

    In England komen scheidsrechters niet op tv.
    En laten dat nu geweldige scheidsrechters zijn !
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:52
    heur is: Jij ziet kennelijk andere Engelse scheidsrechters dan ik!
    Vind ik leuk
    Gearry +1037
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:05
    Lol, dan mis je toch echt een aantal scheidsrechters! Lopen toch best aantal hele slechte rond daar. :')
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:41
    Juist omdat hij twijfelt moet je even kijken. Als de VAR stellig is kun je zonder te kijken de beslissing herzien dan wel bij de beslissing blijven.
    Fout ligt toch echt bij Nijhuis hier. Meneer had gewoon geen zin om te kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:41
    Ik ben tegenstander van die VAR. Scheidsrechters en die gasten van die VAR hebben mij te vaak verschillende meningen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:54
    Feyenoord Fan die tweede zin van jou klopt helemaal!
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 22:06
    Dank je, maar die eerste zin dus niet?
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    dinsdag 2 oktober 2018 om 23:12
    Feyenoord Fan: Niet kloppen is raar maar ik ben voorstander van de VAR mits Deskundig uitgevoerd!
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:42
    Voor mij mag die gaan fluiten bij de amateurs
    Vind ik leuk
    Pvm9 +874
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:44
    Dan ga je toch kijken uilskuiken
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:46
    Gelul van de bovenste plank Nijhuis.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3908
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:48
    Vorig seizoen had Bas niet eens de VAR gehad. En nu ligt het aan de 'twijfel' bij de VAR?
    Vind ik leuk
    Edwin1970 +17
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:52
    Lulkoek althans de meeste reacties Bas gaat het echt niet redden altde KNVB niet achter hem staat en dat is duidelijk hij stelt hier een punt als de VAR reageert moet je als scheidsrechter aannemen dat zij met alle camera punten het goed gezien hebben zit 4 man he maar dan zeggen kijk nog even nee hij heeft gelijk VAR beslist anders moeten ze zwijgen althans dat vind ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:53
    Normaal zou dit voor Bas geen rood geweest zijn, het was onbeholpen die actie maar er was geen sprake van gevaarlijk spel of zo.
    Als je hoort hoeveel lui tegelijkertijd tegen die scheids lullen, daar wordt je ook helemaal gek van.
    Is wel een primeur dat de VAR de scheids van een beslissing af wil roepen, meestal is het andersom. Weer een leermoment... daar zijn we toch dol op, Leren? Schoenen, jas, tas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:54
    Zo zo wat een fout hij brengt zich met dit afschuiven steeds dieper in de problemen .

    De Var roept dat er twijfel is wat moet je dan doen als scheids even opnieuw de beelden bekijken nee hoor deze ijdele engnek hij wil laten zien ik beslis en geen ander.

    De KNVB heeft duidelijk de grote fout van deze waardeloze trainer toegegeven ben benieuwd of hij dit weekend mag fluiten vind dat hij een paar weken lekker de 2e klasse mag fluiten.

    Hoef die kwal voorlopig niet meer te zien in de eredivisie en dan de schuld afschuiven op een ander bah wat heb ik een hekel aan zulke mensen
    Vind ik leuk
    Deck010 +8154
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:02
    Begrijp al die kritiek op Nijhuis hier niet. Hij vond het vanuit zijn standpunt een rode kaart. Die Pipo in Zeist heeft 3 schermen voor zijn neus en tig herhalingen tot zijn beschikking. Dan had hij direct moeten roepen dat hij twijfeld en moeten zeggen dat Nijhuis moet kijken.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4226
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:02
    Dit is de schuld afschuiven van nijhuis. Erg zwak van hem!

    Hij hoort dus twijfel van mensen die tig keer de herhaling kunnem zien. Dan moet hij ZELF de beslissing nemen om te gaan kijken. Hoe moeilijk kan het zijn zeg....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    Butsbal +14978
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:18
    Jij kan niet met mensen omgaan die dominanter zijn dan jij gladjanus. Bij twijfel moet hij zeker even gaan kijken. Dit heeft toch een te grote invloed op de wedstrijd ? Engnek.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5564
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:20
    Naar mannetje die nijhuis
    Vind ik leuk
    jochempje +3619
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:20
    Wat een gelul. Als de VAR twijfelt, dan is het aan de scheidsrechter om de beelden te bekijken en zelf te beslissen. Hij is immers diegene die de verantwoordelijkheid draagt.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:24
    die MAFIA HOND lult zich er lekker uit
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:31

    Waarom niet de scheids gewoon de hele wedstrijd naast het veld in een lekkere stoel naar het scherm laten kijken en van daar uit fluiten...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3151
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:38
    Wat een eigenwijze kwast
    Vind ik leuk
    Koenbres +1215
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:53
    Als ze zeggen we twijfelen ga je toch kijken man. Zo overtuigd van zichzelf en er dan gewoon naast zitten
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    dinsdag 2 oktober 2018 om 21:16
    Juist bij twijfel moet je gaan kijken mafkees!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10078
    dinsdag 2 oktober 2018 om 21:17
    Dus wat Nijhuis eigenlijk doet is zijn straatje schoonvegen.

    Hij zegt: ik vond het rood, ik gaf hem rood. Maar de var die er is om mij te assisteren gaf mij geen rugdekking. Maar omdat hij het niet vol overtuiging zei is het zijn schuld dat ik de situatie verkeerd inschatte.

    Lekker collegiaal ook van Nijhuis om zijn collega zo te kakken te zetten.
    Vind ik leuk
    De fries +1014
    dinsdag 2 oktober 2018 om 22:00
    Die Nijhuis kijkt zelfs tijdens de wedstrijd nog het liefst in de spiegel naar zichzelf... narcist in het kwadraat...
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 22:59
    Dus Nijhuis en Jeroen Manschot faalde opzichtig?? Wanneet word de wedstrijd over gespeeld??
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 08:02
    als je twijfel hoort dan ga je zelf kijken en zeg je tegen de var volgende keer ben je duidelijker of je ga maar een spelletje kaarten want zo schiet het niet op
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 14:46
    Nu zet Bas zich zelf helemaal voor lul, wat een slap excuus, nu ik dit zo lees had je juist moeten gaan kijken, maar je weet het altijd beter jij, finale play offs Utrecht-Vitesse vergeten?
    Tot 3x aan toe een moment om te gaan kijken, maar alle keren wuifde je het weg, hoezo een arrogante betweter?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws