Almere City en AS Roma willen intensiever samenwerken: 'Ze zijn heel tevreden'

    Almere City en AS Roma willen intensiever samenwerken: 'Ze zijn heel tevreden'

    woensdag 3 oktober 2018 om 10:36

    Almere City huurde met spits Edoardo Soleri en linksback Moustapha Seck dit seizoen twee spelers van AS Roma. De clubs hebben het voornemen om intensiever met elkaar samen te werken.

    "Het is niet zo dat er contracten zijn getekend", aldus trainer Michele Santoni tegenover Voetbal International. Deze zomer bracht een delegatie van de Romeinen wel een bezoek aan Almere en inmiddels is er zelfs dagelijks contact. "De insteek is dat er vaker spelers van AS Roma deze kant opkomen", bevestigt Santoni.

    "Frederico Balzaretti, de assistent van technisch directeur Monchi, is al op werkbezoek geweest in Almere. Hij was onder de indruk van onze infrastructuur. Van de trainingsaccommodatie tot de technische hulpmiddelen", vervolgt hij. Santoni heeft de contacten met AS Roma gelegd. Voor hij deze zomer aan de slag ging bij Almere City werkte hij in Italië. "Ik heb dagelijks contact met AS Roma en ze zijn heel tevreden. In de Serie B heb je geen clubs met werkomstandigheden zoals wij die hebben."

    Plaats een reactie

    SCH Fan +147
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:38
    Doen het op dit moment goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:43
    Huurconstructie voor Kluivert?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +5320
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:46
    Na zijn weergaloos doelpunt van gisteren. Denk het niet :)
    Vind ik leuk
    zwollie +7959
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:50
    Dan speelt kluivertje binnenkort bij Almere City.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17868
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:22
    Je was mij voor..
    Vind ik leuk
    Pimman +5078
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:51
    Almere City is goed bezig..zeer vermogende eigenaar en stapje voor stapje worden ze beter. Almere (ik heb er jaren zeer prettig gewoond nu Amstelveen) is een groeigemeente met inmiddels ruim tweehonderd duizend inwoners, kwa aantal iets van zesde stad van NL. Kortom er is genoeg basis om uit te groeien naar een gezonde eredivisieclub!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6700
    woensdag 3 oktober 2018 om 10:53
    Leuk om te zien, dus dat ze in ontwikkeling zijn!

    Spelen leuk voetbal, en ze hebben zelfs een paar luidruchtige uitsupporters :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:56
    En heel belangrijk vwb een plaatsje in mijn sympathie ranglijst; Van de zomer overgestapt van plastic naar echt gras.
    En dat zonder te janken over "eerlijke" verdeling van tv geld. Kan mening plastic club in de eredivisie een voorbeeld aan nemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 3 oktober 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 14:28
    Dat valt mij inderdaad ook op, als je op een schaal van de afgelopen 5 tot 10 jaar hebt gekeken, zie je dat er echt een stijging is gekomen.
    Maar ik denk ook dat de eigenaar en de trainer het goed onder controle hebben, ook het financieel aspect.
    Ik zie ze wel in de toekomst in de eredivisie.

    Nederland mist immers ook een provincie op het hoogste niveau van nederland.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 3 oktober 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17868
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:21
    Kluivert naar Almere City in de winterstop?
    Vind ik leuk
    woensdag 3 oktober 2018 om 11:24
    Kluivert en Karsdorp naar Almere?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws