NEC raakt doelman kwijt: 'De blessure heeft ons allemaal enorm aangegrepen'

    NEC raakt doelman kwijt: 'De blessure heeft ons allemaal enorm aangegrepen'

    Gepubliceerd: donderdag 4 oktober 2018 om 17:46do 04-10-2018 om 17:46

    NEC moet het de komende maanden stellen zonder Norbert Alblas. De doelman heeft een knieblessure opgelopen en is in elk geval tot en met de winterstop uitgeschakeld.

    Dat bevestigt NEC donderdag via de officiële kanalen. Alblas raakte vorige week vrijdag in de topper tegen Go Ahead Eagles geblesseerd en start komende week met zijn revalidatietraject. De 23-jarige doelman, die deze zomer transfervrij overkwam van Ajax, keepte vijf van de zeven wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie. Marco van Duin (31) wordt waarschijnlijk aangewezen als zijn vervanger.

    "De blessure van Norbert heeft ons allemaal enorm aangegrepen", reageert technisch directeur Remco Oversier. "Zowel het team als Norbert zelf is enorm geschrokken van deze blessure, echter kenmerkt het de ploeg en de staf dat men als één blok achter hem staat. Iedereen bij de club steunt Norbert in zijn herstel en we zijn er van overtuigd dat hij sterker dan ooit terugkomt."

    Het is de tweede keer dat Alblas een zware knieblessure oploopt. In 2014 scheurde hij in dienst van Ajax de voorste kruisband in zijn rechterknie af.

    Plaats een reactie

    donderdag 4 oktober 2018 om 17:50
    Mooi kut dit.. dit gaat punten kosten
    Vind ik leuk
    Thobar +4397
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:53
    Idd Marco van Duin heeft een visvergunning.
    Vind ik leuk
    De Goffert +625
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:48
    Ach ja... kan er ook wel bij😔
    Alblas was geen absolute topper maar van duin tot nu toe ook helemaal niet.
    Wie weet staat hij nu op en komt het alsnog goed😉
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:03
    Ik vind die Alblas echt wel een heel goede keeper. Zijn heel wat clubs i de eredivisie die grotere prutsers op doel hebben
    Vind ik leuk
    Bertjes +1320
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:44
    Eens, die heeft nu al meer punten gepakt dan Delle in z’n hele carrière bij ons. Met van Duin zie ik het niet zo zitten, ondanks dat hij denkt even goed te zijn als Alblas..
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:50
    Alblas is voor NEC gewoon een geweldige keeper. Zo fijjn die rust als hij een bal in de voeten heeft. Nu zitten we weer met zo zenuwe pees op doel. Dat wordt weer bibberen bij elke bal in de 16.
    Vind ik leuk
    Thobar +4397
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:52
    Dat dacht hij eerst ook bij Delle (even goed te zijn) Toen zat hij meer in de richting.
    Bij Alblas was het ook nog even afwachten hoe hij zich hield maar ging tot nu toe wel goed.
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    donderdag 4 oktober 2018 om 21:02
    Laten we het hopen! 😉 Maar ben er bang voor. Kvida en Bosschaerts moeten iets beter gaan spelen.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2503
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:48
    Keeper kwijt, Amber alert dan maar.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1780
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:40
    Wanneer treed van duin weer eens op?
    Vind ik leuk
    Marco S +5982
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:41
    Huur gewoon die gast uit het tweede van barca, is de cirkel weer rond..
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    donderdag 4 oktober 2018 om 23:13
    Zou mooi zijn 😉
    Vind ik leuk
    frankje +45
    donderdag 4 oktober 2018 om 22:12
    Eigen talent en jeugdinternational Maarten Paes nooit een kans gegeven, die had nu eerste keeper moeten worden.
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    donderdag 4 oktober 2018 om 23:13
    Klopt. Gewoon slechte keuzes gemaakt destijd door Hyballa en Faber.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 09:11
    Altijd balen zulke blessures. Succes met de revalidatie!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws