De Telegraaf: Premier League-top geïnteresseerd in gewilde Bergwijn

    De Telegraaf: Premier League-top geïnteresseerd in gewilde Bergwijn

    Gepubliceerd: zaterdag 6 oktober 2018 om 06:43za 06-10-2018 om 06:43

    Steven Bergwijn staat in de belangstelling van de top van de Premier League. De twintigjarige aanvaller van PSV werd afgelopen woensdag bekeken door scouts van Manchester United en Liverpool, die speciaal voor hem naar Eindhoven waren gekomen.

    Dat meldt De Telegraaf. Niet alleen United en Liverpool hebben belangstelling, want de ochtendkrant schrijft ook dat Bayer Leverkusen, Real Sociedad, Sevilla, CSKA Moskou én Internazionale, de tegenstander van woensdag, interesse hebben.

    Bergwijn gaat als de bliksem. Vorig jaar brak de aanvaller definitief door in het eerste elftal van PSV en dit seizoen bewijst hij steeds meer zijn waarde. Bondscoach Ronald Koeman beloonde Bergwijn door hem bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal te halen voor de duels met Duitsland en België.

    Bergwijn heeft meerdere keren de kans gehad om PSV te verlaten. Vorig seizoen waren het Franse Bordeaux en het Italiaanse Torino geïnteresseerd, maar PSV wilde niet meewerken. Daarnaast vond de speler het zelf niet nodig om Eindhoven nu al te verlaten. Bergwijn wil zich eerst bewijzen bij PSV, in de Champions League en bij het Nederlands elftal alvorens hij de stap maakt.

    Poll

    Moet Bergwijn na dit seizoen de stap maken?

    (3831 stemmen)

    Plaats een reactie

    KvhZ +1387
    zaterdag 6 oktober 2018 om 06:49
    Bergwijn lijkt me een verstandige jongen, die er zeker wel gaat komen. Even geduld bewaren en in NL nog blijven ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26601
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:11
    50.000.000 en geen cent minder.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:28
    Te weinig....vraagprijs 80 miljoen..verkopen voor 65
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26601
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:33
    Alles wat meer is, uiteraard prima. Maar 50 minimaal.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:56
    Niet alleen om meer geld te vangen...maar ook om een statement te maken....de eredivisie doet niet meer aan uitverkoop..... als je iets wilt hebben...dan kom het maar halen tegen de volle prijs....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    14forever +8738
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:08
    :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:12
    Momenteel maakt hij ook genoeg goals. Dit doortrekken in interlands en/of Europees en doorontwikkelen en dan komt het goed. Wel fijn dat je als iemand binnenkomt.
    Vind ik leuk
    JWK +493
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:47
    Nou, zo verstandig was hij niet anders was hij wel bij Ajax gebleven!😜
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:58
    Maar dan had hij geen prijzen gewonnen dus verstandige keuze. Je wil toch prijzen winnen en dat kan in Eindhoven . Steve is ene groeibriljant en een goeie knoest
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:28
    Knoest? Wauw, die heb ik lang niet gehoord.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:14
    juist zijn vertrek verraad zijn inteligentie
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:16
    juist zijn vertrek veraad zijn inteligentie
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 06:50
    Engelse top is te hoog gegrepen maar Byer Leverkusen of Sevilla zijn prima clubs voor hem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:11
    Juistum. Je kan beter wat lager beginnen, en dan gelijk spelen en opvallen, dan anoniem ergens op de tribune zitten.
    De PL is wel een hele grote stap, vanuit de ere divisie.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +995
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:26
    Maar eerst gewoon nog een jaartje of twee bij PSV blijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:35
    Hopelijk voor PSV wel.

    Wat is wijsheid? Dat weten we over 10 jaar pas.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +995
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:57
    Inderdaad, hopelijk voor PSV en oranje. Niet voor onze teams :)

    Maar je hebt gelijk, niet alle spelers zijn hetzelfde. Sommige kunnen beter op jonge leeftijd de stap maken (worden sterker van een nieuw avontuur, vreemde gezichten waar ze wel iets van aannemen enzo), terwijl anderen beter nog even wachten en opgroeien in het bekende.
    Vind ik leuk
    Jajaja +365
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:32
    Bergwijn > kluivert
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:34
    En toch word t Barca of Liverpool etc.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:35
    Haha Barca. Lekker de bank warm houden zeker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:36
    Of dat lekker is moet je Cillessen vragen.Die heeft record Bankzitten te pakken.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:46
    Wat wil je nu zeggen? Gek zeg een reservekeeper die veel op de bank zit.
    Makkelijk Ajax dis ofzo? Het gaat volgens mij over Bergwijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:47
    Nee die zijn laatst gedist met 3-0.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:54
    Mooi man
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:53
    Je kunt je ook afvragen waarom je dit ziet als Ajax dis. Zijn voorbeeld past prima bij de voorgaande reactie.
    Maar blijkbaar mag nooit iemand iets negatiefs zeggen over een (oud) speler van jullie aller Ajax.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:55
    Prima hoor maar snap echt niet waarom het 'gek' is dat een reserve keeper veel op de bank zit? En de link met Bergwijn?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:04
    Dan moet je even teruglezen.

    “Lekker banken bij Barca zeker”

    en daarop zijn passende reactie.


    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:07
    Passend? een tweede keeper vergelijken met aanvaller die op de bank zit? Tja...
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:56
    Het gaat om de stelling dat op de bank zitten lekker is. Dat is niet gekoppeld aan de persoon. Maar omdat die veel op de bank zit, zou je het hem kunnen vragen.

    Tja, lijkt me niet zo moeilijk te snappen.
    Vind ik leuk
    stefanvanm +343
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:40
    Wel basis bij NLs elftal. Beter banken bij een club dan blunderen in de CL
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:48
    Haha,ik vind blunderen in competitie nog erger.Al 5 jaar aan t blunderen is helemaal ernstig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:09
    Yep Kun je nagaan waar Zoetje gaat terecht komen met zijn blunders tegen Inter.
    Vind ik leuk
    Foden +4648
    zaterdag 6 oktober 2018 om 06:58
    Veel beter dan Lozano
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:09
    Dat zeker. En hij kan nog beter worden. Lozano heeft zijn top al bereikt denk ik.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:14
    Lozano was vorig jaar beter, tot nu toe.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:59
    Was onzichtbaar tegen Inter.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:35
    Lozano zit momenteel ff in een dipje idd. Gelukkig hebben we ze allebei. En Malen achter de hand.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3533
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:45
    Lozano wil teveel bewijzen. En hoe denkt hij erover dat zijn maatje op de bank zit.
    Lozano is niet vrij in zijn hoofd.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:52
    Dat gevoel heb ik ook idd
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:43
    Allebei even goed: 2x 70 miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:07
    Laten we hem aub niet zo ophemelen net als Frenkie.Anders raakt ie me ook geblesseerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:15
    Waar het hart van vol is...
    Vind ik leuk
    davidben +5354
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:43
    Neee, zo goed is ie niet.
    Vind ik leuk
    Evoluon +122
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:10
    Stevie heeft alles om de Europese top te halen. Snelheid kracht scorendvermogen en het belangrijkste: de juiste mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:30
    Nog belangrijker.....hij heeft overzicht en rust voor de goal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:17
    Ik denk dat hij net te kort komt voor de top. Bommeltje was overdreven in het ophemelen van die jongen. Wat heeft hij nou werkelijk gepresteerd? Een paar aardige wedstrijden in NEDERLAND dit seizoen. Europees nog weinig, bovendien nog maar heel kort. Hij is inderdaad redelijk snel en balvast, ook nog aardig technisch onderlegd. Maar mist finesse en echt scorend vermogen. Daar kijken topclubs naar als je daar wilt slagen. Wordt net zo een verhaal als Memphis.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:01
    Onze kenner 0.0
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:07
    It takes one to know one...
    Vind ik leuk
    Jackhalls +216
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:10
    Moetje nagaan wat 2 goals tegen sparta met je kunnen doen. Hij is goed bezig hoopte eigenlijk ook nog op kluivert dan zit het nl elftal komende jaren goed
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:10
    Nog lang niet klaat voor de stap.

    Moet minstens nog 1 jaar blijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:32
    Na dit seizoen kan hij zijn naam laten veranderen in Berggeld.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2934
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:47
    100 miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:17
    300 miljoen
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:02
    Kwartje50
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:12
    Die is nieuw.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:50
    Liefst behouden. Anders 801 miljoen gezien Ajax 800 miljoen gaat cashen las ik laatst.
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:01
    Heef een Hele goede ontwikkeling doorgemaakt vorig jaar. Moet je eerlijk zeggen dat ik hem 2 jaar geleden niet zo heel bijzonder vond. Hoop dat hij ook volgend seizoen nog blijft. Een paar jaar blijven gaat zeker niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:08
    Intelligente jongen met goede begeleiding die niet zomaar naar de eerste de beste club zal gaan. Ontwikkelt zich zeer goed. Op dit moment waardevoller dan Chucky voor PSV
    Vind ik leuk
    Spekholz +531
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:14
    Vond Bergwijn vorig seizoen niet zo goed,maar dit seizoen verrast hij me positief!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:26
    Beegwijn maakt een sterke ontwikkeling. Moet en kan nog bepalender worden voor hij bij PSV vertrekt.
    Vind ik leuk
    Xienix +73
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:28
    Heerlijke speler, mooi voor Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:39
    Hoop (en verwacht) dat ie niet dezelfde fout als Memphis gaat maken door direct naar de absolute top te gaan. Daar gaat ie het iig nu nog niet redden. Hij is nog jong, dus misschien is een tussenstap beter. Sowieso dit seizoen bij PSV afsluiten met de schaal en niet al in de winter vertrekken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:48
    Die is weg in de zomer. Als ie zo blijft presteren is ie te goed voor de ED. Gun hem een mooie transfer naar een club met verzorgd voetbal
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:49
    Die gaat toch zeker 20 miljoen opbrengen
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:07
    Dat is de bonus die erop komt,jij bent weer zoals gewoonlijk slecht geïnformeerd ouwe teddybeer.
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:14
    Het gaat snel met die jongen. Waren ze er in Manchester net achter gekomen dat hij een belangrijk deel van zijn opleiding genoten had bij Ajax.... Hup op het vliegtuig naar Eindhoven!
    Vind ik leuk
    SanKev +852
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:22
    Ik denk dat als Bergwijn zich dit seizoen zo stabiel blijft ontwikkelen, hij best een stap zou kunnen maken. Hoop echter dat hij het nog niet doet :p
    Vind ik leuk
    Fc hamkel +1291
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:25
    Slimme jongen plus zijn vervanger staat al te popelen dat word ook een goudhaantje (malen)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:51
    Alleen als er een club komt die bij hem past en waar hij speeltijd krijgt,anders kun je net zo goed blijven en beter worden.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:52
    Als hij zich zo blijft ontwikkelen is hij zeker weg. PSV moet hem dan laten gaan maar kunnen met tevredenheid een lekker prijskaartje rondom zijn nek hangen.
    Vind ik leuk
    Henk020 +118
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:17
    Mooie club voor hem hoor Liverpool. MU niet doen...
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +231
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:24
    Wereld talent. 85 miljoen!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    jayjay49 +72
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:26
    Lekker bij PSV groeien!!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1779
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:47
    Die komt er wel. Wat een talent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:49
    Vergeet niet onze deel te storten
    Vind ik leuk
    rexxo +2652
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:32
    Als die wil gaan zou ik Liverpool kiezen, Klopp geeft jonge spelers kansen.
    Wie er bij ManU voor de groep staat is maar afwachten, de druk om daar te presteren is wel erg hoog.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:24
    Doet Bergwijn buitengewoon goed, om de grote stap(die hij ongetwijfeld gaat maken) niet té snel te doen maar eerst nog ff rustig een jaartje doorrijpen bij de best georganiseerde en gemoedelijkste kampiiensclub van Nederland. Hier kan hij op het juiste tempo verder uitgroeien tot een sterspeler om, net als Arjan Robven daarna op een goede manier de overstap naar 1 of meerdere échte grote club(s) te maken. Daarnaast zijn wij nog lang niet uitgekeken op de uitmuntende snelheid, technische balbeheersing én fraaie doelpunten voor PSV!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws