Dringend advies Verbeek: 'Misschien moet iemand het stokje van hem overnemen'

    Dringend advies Verbeek: 'Misschien moet iemand het stokje van hem overnemen'

    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:55

    FC Groningen is het aan de stand verplicht om weer een subtopper in de Eredivisie te worden. Dat vindt Gertjan Verbeek. Het huidige seizoen verloopt vooralsnog dramatisch voor De Trots van het Noorden: zeven competitieduels leverden slechts vijf punten op. Afgelopen week werd Groningen bovendien uitgeschakeld in de KNVB Beker. 

    In gesprek met Dagblad van het Noorden stelt Verbeek dat er 'een duidelijk plan' nodig is. "FC Groningen zit in een negatieve spiraal: het voetbal is minder, daardoor komen er minder toeschouwers en sponsoren en het gevolg is dat de financiële mogelijkheden kleiner worden. Daarom moet FC Groningen innovatief zijn."

    "Dat de club kiest voor eigen jeugd is goed, maar de afgelopen jaren is juist op dat gebied en bij de scouting veel kennis verloren gegaan. Een duidelijke visie over hoe te trainen en te voetballen ontbreekt", vervolgt de clubloze oefenmeester.

    "Je kunt je ook afvragen of Hans Nijland nog dezelfde drive heeft. Hij trekt de kar nu al zo'n twintig jaar. Misschien moet hij hulp krijgen of moet iemand het stokje van hem overnemen."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Gaat FC Groningen degraderen?

    (2474 stemmen)

    Plaats een reactie

    Plattekar bv +23452
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00
    Ga Nijland nu niet verwijten dat hij geen drive heeft, want niemand heeft een groter Groningen hart dan hij. Beetje lullig van Verbeek, die overal mislukt, om dit te zeggen in de media. Wil hij zelf misschien??Groningen komt vanzelf weer bovendrijven. Altijd gedaan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:10
    Heb je gelijk in. Toen het goed ging en toen ze voetballers kochten voor prikkie zoals Tadic en Suárez was Nijland er ook. Die man heeft Groningen veel gegeven en nu proberen ze met man en macht aan zijn stoelpoten te zagen. Minne streek van zogenaamde kenners.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:32
    Volgens mij is Nijland niet de man die spelers koopt.
    Maar meer directeur.
    In dat geval kan je hem verwijten dat Jans kwam en Buijs, maar waar gewerkt wordt kan men fouten maken.
    Ik vind het niet aardig van Verbeek om zo ongezouten dit te zeggen, zeker niet nadat hij zelf dit ook meemaakte.
    Vind ik leuk
    Mari +8573
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:16
    Ik denk dat de betrokkenheid van Verbeek juist groot is.
    Nijland heeft fantastisch werk geleverd. Hij moet niet opzij worden geschoven, maar er moet hulp bij. Op een gegeven moment wordt je bedrijfsblind, ga je over op de automatische piloot, hou je de vernieuwingen niet meer bij. Dit is geen schande of laksheid of domheid of zo.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23452
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:20
    Noem je dat betrokkenheid en hulp bieden wat Verbeek zegt :" Je kunt je afvragen of Nijland de drive nog heeft "....Zo een opmerking over een man die 20 jaar volgas geeft daar. Als Nijland het gevoel kwijt is, dan weet ik zeker dat hij zelf opstapt. Alles voor Groningen. Maar jij, ik en Verbeek zijn buitenstaanders. We roepen maar wat. Maar als er 1 daar credits heeft, dan is het Hans Nijland
    Vind ik leuk
    Mari +8573
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:49
    Maar als er 1 daar credits heeft, dan is het Hans Nijland
    EN TERECHT.
    Maar zeg nou zelf, soms na vele jaren, zware jaren verlies je aan kracht. We verliezen allemaal in dingen die we heel heel veel jaren doen aan drive. Dat is menselijk
    Bovendien geeft Nijland aan en ik geloof hem zonder meer, dat het hem erg raakt. Het bestuur en een ieder die van hem houdt en van Groningen houdt moet hem helpen.
    Nu is Verbeek niet de diplomaat zelve, maar Nijland is gebaat bij hulp, voordat hij een burn out krijgt of erger.
    En daarnaast moet voetballen in Groningen op het hoogste niveau blijven bestaan
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23452
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:34
    Ik heb 18 jaar een eigen zaak en mijn drive wordt nog elke dag groter.
    Vind ik leuk
    Mari +8573
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:37
    Mooi.Houden zo. Zoek uitdagingen.
    (toch geen shirts van PSV toch?)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:40
    Verkoop je afgekeurde auto- en fietsbanden voor onder Platte karretjes?
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:37
    Een andere man op die plek lost niet de financiele problemen op, ze moeten schipperen met niks. Om te voorkomen dat Doan gratis ging moesten ze 2 milj uitgeven, dus dan is er geen geld om nog iets te doen.
    Verbeek zat een jaar terug in hetzelfde schuitje, dan heb je wel lef om iets te willen zeggen. Het is bijna komisch.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:11
    Eens. Overal waar het wat minder gaat, komt Verbeek zijn mening geven en aan stoelpoten zagen. En als ze hem dan zoals bij Twente een kans geven, degradeert hij.

    Hij is langzamerhand wereldvreemd. De Willy en René van het Oosten.
    Ga wat anders doen is mijn dringend advies.
    Misschien in zijn houthakkersblouse reclame gaan maken voor zagen?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:15
    als je en ton verdiend dan stap je niet zo snel op

    Vind ik leuk
    repeP +1258
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:27
    Verbeek verdient zijn centen tegenwoordig met commentaar geven op andermans activiteiten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00
    Door jou neem ik aan Gert Jan. Ouwe stoelpoot zager dat je bent.
    Vind ik leuk
    Nashua +6809
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:14
    Jij slaat de spijker op z'n kop, doet zich voor als een straight mannetje
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:29
    Onbetrouwbare hond
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8158
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:02
    Dringend advies Il Gordo: misschien moet Verbeek niet zo de wijsneus uithangen.

    Precies datgene doen (roeptoeteren zonder feiten) waar-ie als trainer een bloedhekel aan had.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:05
    Aan haar stand verplicht?
    Groningen staat achtste op de eredivisie ranglijst aller tijden, boven AZ, Heerenveen en Vitesse. Die drie cubs zijn inmiddels groter.
    Groningen doet het dus prima als ze middenmoot spelen dit jaar en de adviezen van wereldvreemde wijsneus Verbeek heeft de club zeker niet nodig.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:03
    Groningen kan alle hulp van de wereld gebruiken. Het is toch ook tragisch om te zien hoe vreselijk kwaliteits arm dat elftal is?
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:10
    Het helpt in ieder geval niet om je geld weg te gooien door Nijland weg te sturen, de trainer weg te sturen en ook nog geld te geven aan een nieuwe trainer.


    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:43
    Daar heb je gelijk in. Al vind ik dat Ron Jans verantwoordelijk is voor dit slechte elftal en voor het aantrekken van een onervaren trainer.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:01
    Ja Buijs is onervaren in het betaald voetbal, Verbeek zeer ervaren. Toch kan ik de keuze voor Buijs wel begrijpen. Je kunt achteraf wel zeggen dat er qua spelers verkeerde keuzes zijn gemaakt. Achteraf.
    Ik denk bijvoorbeeld dat jij Cassiera vooraf ook een prima keuze vond. Ik zie het niet zo somber in, Emmen en De Graafschap en NAC zullen toch wel onder Groningen eindigen?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:10
    Ja, ik denk dat Groningen het wel gaat redden in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:15
    Als ze tenminste geen play-offs hoeven spelen. De huidige top van de kkd, is behoorlijk veel sterker dan De Graafschap en Emmen.
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:16
    Daarom hebben ze er het vorig seizoen toen het er om ging dan zeker van verloren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:42
    Ik wil nooit aandringen op het ontslag van iemand.
    Maar zet er dan iemand naast of zo. Als Buijs goed kan met Gall, dan moet Jans maar over zijn drempelvrees heen... ik zou zeggen Jans kan Buis ook helpen als ex-trainer maar goed, dat zullen ze wel geprobeerd hebben. Het is treurig om te zien dat alle echte clubs in dit land zo worstelen, NAC, Utreg, Twente, Sparta, NEC, Cambuur.
    En de lang leve de lolclubs zoals Excels die zitten gebeiteld.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:46
    Waarom wil jij er iemand naast zetten? Wat doet Buijs fout?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:50
    Ik wil hem houden, want als je iemand haalt moet hij een kans hebben. Maar zet er dan iemand naast, waarom helpt Jans hem niet en beetje? Groningen loopt wel op hellend vlak zoals Roda eerder ook, dat gaat een keer mis.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:00
    Groningen is financieel toch OK.
    Roda niet en die hebben ook geen spelers meer. Die moeten oppassen of ze de play offs halen

    Ik bedoel eigenlijk: waarom moet er iemand naast Buijs? Ik denk dat je dat wil omdat hij onervaren is? Maar waar blijkt dat dan uit, wat doet hij dan verkeerd?
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:42
    Nou, Groningen wilde vorig seizoen ook een aantal sterke spelers verkopen, ook daar gaat het met sponsors stroever. Het glijdende beleid doet mij aan Roda denken.

    Ja, je hebt gelijk, dat vermoed ik alleen maar. Ik denk ook dat de spelers heel veel druk voelen, want ik zag Idrissi toen ook worstelen bij Groningen en bij AZ is hij 2x zo goed. Mahi heeft het nu ook moeilijk. Daar onderin is alles 3x zo zwaar. Maar ik zag weer dat het publiek ze steunde en dat ze knokten, dan is er hoop.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    dinsdag 9 oktober 2018 om 12:50
    Denk ik ook. Zolang de supporters er achter staan en ze blijven knokken, komt het goed want er is kwaliteit voldoende.

    Is het ' gedoe' over met Mahi?
    Hij staat bovenaan mijn lijstje om in de winter naar Den Bosch te halen als het tenminste geen lastpak is
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Kingb +23
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:01
    Een team om Drost heen bouwen. Paar weken later Drost weg. Van Weert wordt mijn 1e spits. Even later van Weert weg. Getuigt niet echt van kwaliteit van deze oefenmeester.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:04
    Dat is een punt. Maar vergeet niet dat van weert zelf weg wilde en vergeet ook niet dat van weert overal voor niks de deur uit loopt.
    Vind ik leuk
    Kingb +23
    zondag 7 oktober 2018 om 00:03
    Wanneer de Fc Caissièra overneemt en Buijs zegt (ontactisch) na 2 trainingen Van Weert is mijn eerste spits...... Ja dan moet je niet vreemd kijken dat Caissièra een week later geblesseerd is. Buijs heeft Caissièra geen welkom geheten en zag zijn 1e spits vertrekken en moet hopen op zijn meegenomen Kozakken boys spits. Fc Groningen onwaardig.
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zondag 7 oktober 2018 om 09:01
    Allemaal niet handig, maar er is nu toch een spits?
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    Kingb +23
    zondag 7 oktober 2018 om 10:24
    Als ik naar het aantal doelpunten van de Fc kijk.....een niet al te beste
    Vind ik leuk
    Peterfc +751
    zondag 7 oktober 2018 om 10:36
    Volgens mij ben je een echte Groningen supporter. Ik denk dat het niet aan de trainer ligt, je kunt het geld beter aan twee nieuwe spelers besteden dan aan een nieuwe trainer.
    En zeker beter dan aan de peperdure Verbeek, die aan de stoelpoten van jouw trainer en TD zit te zagen.
    Let op! Verbeek helpt niet maar molt jouw club.

    Hans Kraaij, die echt zinnige dingen kan zeggen over voetbal, beweert dat Wil Boessen, de trainer van mijn club vervangen zal gaan worden door de nieuwe eigenaar. Dat maken wij zelf wel uit en niet Hans Kraaij.
    En Verbeek moet zich niet met jouw club bemoeien.
    Vind ik leuk
    HanV +4280
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:15
    Ik kijk liever naar de FOX-lijst, die levert tenminste wat op. Daar stond Groningen vorig seizoen nog boven Heerenveen en net achter Vitesse en Utrecht. Na afgelopen seizoen staan ze 4e van die ploegen, net achter Heerenveen. Ook hier 8e trouwens.
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +197
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:13
    Misschien is Gertjan zelf een goede optie.
    Altijd een succes wanneer clubs deze man met met een hoop bombarie binnenhalen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9707
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:14
    Zei deze werkeloze nietsnut.....
    Vind ik leuk
    The Iceman +9084
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
    Hij is sinds kort huisvader. Ook een baan;-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9707
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:40
    Hou op.....ik weet er alles van...;)
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5137
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
    of jij nu wel of niet werkt, je zal altijd een nietsnut blijven.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5137
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
    Verbeek wilt trainer worden van Groningen ???? apart...
    Vind ik leuk
    Bas Bus +37
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:27
    Daar heb je het duidelijk plan ook weer..
    Had ie bij feyenoord en twente moeten hebben....een duidelijk plan...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:32
    Dit is over duidelijk een Sollicitatie van Gert Jan Verbeek.
    Maar dan is FC Groningen wel van 1 ding verzekerd en dat is dat ze degraderen want daar heeft Gert Jan Verbeek een optie op.
    Vind ik leuk
    wolfie +572
    zaterdag 6 oktober 2018 om 11:37
    Nijland heeft wel een groot hart voor de club. Maar hij zit er te lang, niemand durft nee tegen hem te zeggen maar niet iedereen is het met hem eens. Ze knikken allemaal ja omdat ze niets tegen hem durven te zeggen dus ja Verbeek heeft wel gelijk.
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:04
    Verbeek denkt en vindt dat Verbeek het stokje moet overnemen van Nijland en gelet op het verleden: Heereveen, Feijenoord, , Heracles, AZ en Nurnberg ( zijn allemaal onder zijn leiding doorgegroeide topclubs denk ik dat Groningen er verstandig aan doet Verbeek geen stokje te geven. Fc Fraude ligt nog vers in het geheugen👎🏿
    Vind ik leuk
    Schaar +1505
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:00
    Verbeek heeft in 2 periodes bij Heracles meer dan prima werk geleverd. En volgens mij is hij bij Heerenveen en Az ook door de voordeur vertrokken.
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:29
    Als je ontslag door de voordeur noemt ben ik het helemaal eens met je😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:15
    als je en ton verdiend dan stap je niet snel op
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:35
    Alsof er nog iemand op de mening van Verbeek zit te wachten. Overal gefaald met zijn grote bek. Nijland is een prima kerel voor Groningen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:39
    Hahaha, Verbeek probeert banen te creëren in de trainerswereld, in de hoop dat hij zelf ook weer ergens kan beginnen;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +23591
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:50
    Trainers wisselen, TD wisselen, alles kan maar kent zo zijn prijskaartje. Als je dan al financieel heel erg moet uitkijken komt het er niet zo makkelijk van. Beroerde situatie, dat gun je geen enkele club.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:47
    Doet een beetje denken aan Roda he... jaar na jaar ietsje afglijden.
    Maar alle echte clubs worstelen, niet alleen in de ED kijk es in de KKD wat daar voor echte clubs met beleving en passie zitten.

    En een club als Exc zit al jaren op fluweel. Heracles wisselt, voorzitter, directeur TD en trainer en staat bovenaan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:01
    GertJan verbeek als rechterhand van Nijland. Dat gaat nog geen halve dag goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:05
    Het verlies van topscout Henk Veltmate heeft een flink gat nagelaten. Hij heeft Ajax Davinson Sanches gebracht, en Neres dacht ik ook.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:50
    En Taglia.
    Maar die rechtsback dan weer niet hoop ik. :)
    Lijkt er ook op dat het Scandinavisch netwerk lek is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:22
    Gertjan heeft altijd heel duidelijke visie gehad maar in praktijk weinig van de visie laten zien. Hij is bijna overal voortijdig weg gestuurd en gaat nog net doen of hij weet wat er mis is bij Groningen. Dat Groningen gewoon en matige selectie heeft was al duidelijk maar dat daar een onervaren en onkundige trainer voor staat ook. Dat laatste moest voor Gertjan toch wel herkenbaar zijn.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:39
    Ha ha mister poepbakcoach zelf. Man man man. Vertel dat tegen de Twente werknemers bij het UWV.
    Vind ik leuk
    Pkrzz +88
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:09
    Nijland heeft zeker hulp nodig. Dan moet hij eerst beginnen met de poppetjes op de juiste plaats te zetten.

    Hij heeft weer een type Veldmate nodig, ook een Grads Fuhler als scout. Flikker die Jans en Jeltema er maar uit. Die snapen het niet
    Vind ik leuk
    Itjah +0
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:51
    Verbeek mag best een mening hebben maar graag onderbouwd!Hij geeft advies terwijl het niet nodig is juist omdat hij zellf een falende trainer is geweest bij menigte eredivisie clubs.Zeg eens wat nuttigs Verbeek