Dringend advies Verbeek: 'Misschien moet iemand het stokje van hem overnemen'

Dringend advies Verbeek: 'Misschien moet iemand het stokje van hem overnemen'

Gepubliceerd: zaterdag 6 oktober 2018 om 10:55za 06-10-2018 om 10:55

FC Groningen is het aan de stand verplicht om weer een subtopper in de Eredivisie te worden. Dat vindt Gertjan Verbeek. Het huidige seizoen verloopt vooralsnog dramatisch voor De Trots van het Noorden: zeven competitieduels leverden slechts vijf punten op. Afgelopen week werd Groningen bovendien uitgeschakeld in de KNVB Beker. 

In gesprek met Dagblad van het Noorden stelt Verbeek dat er 'een duidelijk plan' nodig is. "FC Groningen zit in een negatieve spiraal: het voetbal is minder, daardoor komen er minder toeschouwers en sponsoren en het gevolg is dat de financiële mogelijkheden kleiner worden. Daarom moet FC Groningen innovatief zijn."

"Dat de club kiest voor eigen jeugd is goed, maar de afgelopen jaren is juist op dat gebied en bij de scouting veel kennis verloren gegaan. Een duidelijke visie over hoe te trainen en te voetballen ontbreekt", vervolgt de clubloze oefenmeester.

"Je kunt je ook afvragen of Hans Nijland nog dezelfde drive heeft. Hij trekt de kar nu al zo'n twintig jaar. Misschien moet hij hulp krijgen of moet iemand het stokje van hem overnemen."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Gaat FC Groningen degraderen?

(2474 stemmen)

Plaats een reactie

Plattekar bv +32254
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00
Ga Nijland nu niet verwijten dat hij geen drive heeft, want niemand heeft een groter Groningen hart dan hij. Beetje lullig van Verbeek, die overal mislukt, om dit te zeggen in de media. Wil hij zelf misschien??Groningen komt vanzelf weer bovendrijven. Altijd gedaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00]
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:10
Heb je gelijk in. Toen het goed ging en toen ze voetballers kochten voor prikkie zoals Tadic en Suárez was Nijland er ook. Die man heeft Groningen veel gegeven en nu proberen ze met man en macht aan zijn stoelpoten te zagen. Minne streek van zogenaamde kenners.
Vind ik leuk
Cookee +12188
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:32
Volgens mij is Nijland niet de man die spelers koopt.
Maar meer directeur.
In dat geval kan je hem verwijten dat Jans kwam en Buijs, maar waar gewerkt wordt kan men fouten maken.
Ik vind het niet aardig van Verbeek om zo ongezouten dit te zeggen, zeker niet nadat hij zelf dit ook meemaakte.
Vind ik leuk
Mari +11953
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:16
Ik denk dat de betrokkenheid van Verbeek juist groot is.
Nijland heeft fantastisch werk geleverd. Hij moet niet opzij worden geschoven, maar er moet hulp bij. Op een gegeven moment wordt je bedrijfsblind, ga je over op de automatische piloot, hou je de vernieuwingen niet meer bij. Dit is geen schande of laksheid of domheid of zo.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32254
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:20
Noem je dat betrokkenheid en hulp bieden wat Verbeek zegt :" Je kunt je afvragen of Nijland de drive nog heeft "....Zo een opmerking over een man die 20 jaar volgas geeft daar. Als Nijland het gevoel kwijt is, dan weet ik zeker dat hij zelf opstapt. Alles voor Groningen. Maar jij, ik en Verbeek zijn buitenstaanders. We roepen maar wat. Maar als er 1 daar credits heeft, dan is het Hans Nijland
Vind ik leuk
Mari +11953
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:49
Maar als er 1 daar credits heeft, dan is het Hans Nijland
EN TERECHT.
Maar zeg nou zelf, soms na vele jaren, zware jaren verlies je aan kracht. We verliezen allemaal in dingen die we heel heel veel jaren doen aan drive. Dat is menselijk
Bovendien geeft Nijland aan en ik geloof hem zonder meer, dat het hem erg raakt. Het bestuur en een ieder die van hem houdt en van Groningen houdt moet hem helpen.
Nu is Verbeek niet de diplomaat zelve, maar Nijland is gebaat bij hulp, voordat hij een burn out krijgt of erger.
En daarnaast moet voetballen in Groningen op het hoogste niveau blijven bestaan
Vind ik leuk
Plattekar bv +32254
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:34
Ik heb 18 jaar een eigen zaak en mijn drive wordt nog elke dag groter.
Vind ik leuk
Mari +11953
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:37
Mooi.Houden zo. Zoek uitdagingen.
(toch geen shirts van PSV toch?)
Vind ik leuk
Cookee +12188
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:37
Een andere man op die plek lost niet de financiele problemen op, ze moeten schipperen met niks. Om te voorkomen dat Doan gratis ging moesten ze 2 milj uitgeven, dus dan is er geen geld om nog iets te doen.
Verbeek zat een jaar terug in hetzelfde schuitje, dan heb je wel lef om iets te willen zeggen. Het is bijna komisch.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:15
als je en ton verdiend dan stap je niet zo snel op

Vind ik leuk
repeP +2098
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:27
Verbeek verdient zijn centen tegenwoordig met commentaar geven op andermans activiteiten.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:00
Door jou neem ik aan Gert Jan. Ouwe stoelpoot zager dat je bent.
Vind ik leuk
Nashua +6886
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:14
Jij slaat de spijker op z'n kop, doet zich voor als een straight mannetje
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:29
Onbetrouwbare hond
Vind ik leuk
Il Gordo +17168
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:02
Dringend advies Il Gordo: misschien moet Verbeek niet zo de wijsneus uithangen.

Precies datgene doen (roeptoeteren zonder feiten) waar-ie als trainer een bloedhekel aan had.
Vind ik leuk
Aaltje93 +253
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:13
Misschien is Gertjan zelf een goede optie.
Altijd een succes wanneer clubs deze man met met een hoop bombarie binnenhalen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:13]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13330
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:14
Zei deze werkeloze nietsnut.....
Vind ik leuk
The Iceman +14965
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
Hij is sinds kort huisvader. Ook een baan;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13330
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:40
Hou op.....ik weet er alles van...;)
Vind ik leuk
Ruud1987 +5613
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
of jij nu wel of niet werkt, je zal altijd een nietsnut blijven.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5613
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:15
Verbeek wilt trainer worden van Groningen ???? apart...
Vind ik leuk
Bas Bus +131
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:27
Daar heb je het duidelijk plan ook weer..
Had ie bij feyenoord en twente moeten hebben....een duidelijk plan...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:28]
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:32
Dit is over duidelijk een Sollicitatie van Gert Jan Verbeek.
Maar dan is FC Groningen wel van 1 ding verzekerd en dat is dat ze degraderen want daar heeft Gert Jan Verbeek een optie op.
Vind ik leuk
wolfie +611
zaterdag 6 oktober 2018 om 11:37
Nijland heeft wel een groot hart voor de club. Maar hij zit er te lang, niemand durft nee tegen hem te zeggen maar niet iedereen is het met hem eens. Ze knikken allemaal ja omdat ze niets tegen hem durven te zeggen dus ja Verbeek heeft wel gelijk.
Vind ik leuk
Storm015 +278
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:04
Verbeek denkt en vindt dat Verbeek het stokje moet overnemen van Nijland en gelet op het verleden: Heereveen, Feijenoord, , Heracles, AZ en Nurnberg ( zijn allemaal onder zijn leiding doorgegroeide topclubs denk ik dat Groningen er verstandig aan doet Verbeek geen stokje te geven. Fc Fraude ligt nog vers in het geheugen👎🏿
Vind ik leuk
Schaar +1533
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:00
Verbeek heeft in 2 periodes bij Heracles meer dan prima werk geleverd. En volgens mij is hij bij Heerenveen en Az ook door de voordeur vertrokken.
Vind ik leuk
Storm015 +278
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:29
Als je ontslag door de voordeur noemt ben ik het helemaal eens met je😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:15
als je en ton verdiend dan stap je niet snel op
Vind ik leuk
ruuddevil +2999
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:35
Alsof er nog iemand op de mening van Verbeek zit te wachten. Overal gefaald met zijn grote bek. Nijland is een prima kerel voor Groningen.
Vind ik leuk
mcmodd +26199
zaterdag 6 oktober 2018 om 12:50
Trainers wisselen, TD wisselen, alles kan maar kent zo zijn prijskaartje. Als je dan al financieel heel erg moet uitkijken komt het er niet zo makkelijk van. Beroerde situatie, dat gun je geen enkele club.
Vind ik leuk
Cookee +12188
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:47
Doet een beetje denken aan Roda he... jaar na jaar ietsje afglijden.
Maar alle echte clubs worstelen, niet alleen in de ED kijk es in de KKD wat daar voor echte clubs met beleving en passie zitten.

En een club als Exc zit al jaren op fluweel. Heracles wisselt, voorzitter, directeur TD en trainer en staat bovenaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 14:48]
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:01
GertJan verbeek als rechterhand van Nijland. Dat gaat nog geen halve dag goed.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:05
Het verlies van topscout Henk Veltmate heeft een flink gat nagelaten. Hij heeft Ajax Davinson Sanches gebracht, en Neres dacht ik ook.
Vind ik leuk
Cookee +12188
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:50
En Taglia.
Maar die rechtsback dan weer niet hoop ik. :)
Lijkt er ook op dat het Scandinavisch netwerk lek is.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:22
Gertjan heeft altijd heel duidelijke visie gehad maar in praktijk weinig van de visie laten zien. Hij is bijna overal voortijdig weg gestuurd en gaat nog net doen of hij weet wat er mis is bij Groningen. Dat Groningen gewoon en matige selectie heeft was al duidelijk maar dat daar een onervaren en onkundige trainer voor staat ook. Dat laatste moest voor Gertjan toch wel herkenbaar zijn.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:39
Ha ha mister poepbakcoach zelf. Man man man. Vertel dat tegen de Twente werknemers bij het UWV.
Vind ik leuk
Pkrzz +91
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:09
Nijland heeft zeker hulp nodig. Dan moet hij eerst beginnen met de poppetjes op de juiste plaats te zetten.

Hij heeft weer een type Veldmate nodig, ook een Grads Fuhler als scout. Flikker die Jans en Jeltema er maar uit. Die snapen het niet
Vind ik leuk
Itjah +0
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:51
Verbeek mag best een mening hebben maar graag onderbouwd!Hij geeft advies terwijl het niet nodig is juist omdat hij zellf een falende trainer is geweest bij menigte eredivisie clubs.Zeg eens wat nuttigs Verbeek