Kuipers krijgt veeg uit de pan: 'Dat hij toch zijn beslissing er doorheen duwt'

    Kuipers krijgt veeg uit de pan: 'Dat hij toch zijn beslissing er doorheen duwt'

    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:13

    Mitchell van der Gaag vindt het onbegrijpelijk dat FC Utrecht vrijdagavond tegen NAC Breda een penalty kreeg. Simon Gustafson werd licht vastgehouden door Menno Koch en na het bekijken van de beelden oordeelde Björn Kuipers dat de bal op de stip moest. 

    Van der Gaag vond het absoluut geen strafschop. "Nee, dat klopt. Dan hadden we op het einde zelf ook twee penalty's moeten hebben. Het is een grijs gebied als je zegt dat je niemand mag aanraken. Dit was dusdanig licht dat er gewoon niets aan de hand was", oordeelt Van der Gaag voor de camera van Omroep Brabant.

    "Die twijfel is er niet ineens. Dan heb je ook met ego's te maken. Ook van de scheidsrechter, die dan wel gaat kijken en dan toch zijn beslissing er doorheen duwt. Dat is de hoek waarin we zitten. Je verandert er niets aan. Vorige week hadden we dat momentje tegen PSV (moment met Nick Viergever, red.). We hadden het voor de rust beter op moeten lossen."

    Van der Gaag zegt min of meer dat NAC op achterstand is gekomen door het ego van Kuipers. "Soms moet je ook een beslissing terugdraaien. Daar heb je ook mee te maken."

    Poll

    Eens met Van der Gaag?

    (952 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:14
    NAC is genaaid. Maffia KNVB
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:16
    Verliezende trainers begrijpen de scheids vaak niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:17
    In dit geval heeft hij gelijk.
    Vind ik leuk
    ome cor +11
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:08
    Wacht maar tot Kuipers Almere Shity gaat fluiten en dat jullie zo'n pingel-die-geen-pingel-is tegen krijgen. Dan piep je wel anders.
    Vind ik leuk
    Micha EL +980
    maandag 8 oktober 2018 om 16:41
    Wat heeft almere hier mee te maken?
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3598
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:35
    Utrecht ook
    Vind ik leuk
    4everfcu +2539
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:28
    nou nou genaaid! dan was die buitenspelgoal wel afgekeurd geweest maar het was absoluut een goedmakertje na utrecht toe na dat die al 6x onterecht de dupe waren.
    was dus absoluut geen strafschop
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:15
    Dit was natuurlijk absoluut geen penalty, NAC is gewoon genaaid met die strafschop door Kuipers en die VAR.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1608
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:47
    Niet door de VAR. Gewoon door Kuipers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:49
    2 weken op rij genaaid! VAR kan heel nuttig zijn maar niet op deze manier!
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:47
    Het was juist de VAR die Kuipers corrigeerde. Dat Kuipers zo'n grote lul is dat je de eikel niet eens kan zien is niet de schuld van de VAR. Maar dat is typisch de KNVB. Die treden niet op tegen bedrijfshufters als Makkelie, Higler, Kuipers en Nijhuis
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:52
    Daarom is het zo lekker dat die tuchtcommissie van de KNVB de zaak heeft verloren tegen Robin van Persie en dit dankzij Joris van Benthem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:53
    En terecht ook dat RvP vrijgesproken is. De KNVB heeft totaal geen maatstaf omdat de scheidsjes alleen maar aan hun eigen ego denken
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:22
    Totaal geen strafschop...ego Kuipers gaf de doorslag
    Vind ik leuk
    De Joker +194
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:24
    Ik heb het idee dat de VAR op zijn zachtst niet in het voordeel is voor de kleinere clubs. Ik heb niets met NAC maar dit was natuurlijk geen penalty. En als ik dan die Kuipers bij die monitor zie staan dan weet je met zijn ego al hoe het afloopt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:32
    Dat is nou het minpunt van de VAR.
    De beelden worden in slowmotion afgespeeld.
    Dan lijkt het allemaal erger dan dat het daadwerkelijk is.
    Tuurlijk houdt een verdediger wel eens vast met een fysiek duel, maar dat wil niet zeggen dat er ook echt een overtreding wordt gemaakt.

    Dit zouden alle scheidsrechters ook moeten onthouden...
    Vind ik leuk
    RCJ29 +212
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:33
    Je ziet al zijn zure gezicht dat hij naar de kant wordt geroepen door de VAR. Beetje neerbuigende reactie naar het team van de VAR vanuit kuipers zelf. Hij was natuurlijk al zeker van zijn zaak, dus had al verwacht dat hij het niet zou omdraaien. Hoop dat hij hierdoor zijn CL uitjes kan vergeten. Ga maar weer kinderen uitbuiten in je Jumbo. Zakenvuller.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1608
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:46
    Die penalty was in eerste instantie al schandalig van Kuipers. Om hem na het terug kijken te handhaven nog veel schandaliger. Als dit de maatstaf wordt kunnen we internationaal straks helemaal niks meer.
    Vind ik leuk
    ome cor +11
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:12
    Elke bal die over de achterlijn gaat en geen doeltrap is meteen op de stip leggen !
    Vind ik leuk
    Bocajuun +445
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:49
    Volgende week mag je Top Oss fluiten kuipers!
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:55
    Blijf dromen dat is alleen als het bij de grote clubs was

    De kleintjes tellen niet mee
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 13:58
    Hele nare actie van Kuipers en hij moet hier zwaar gestraft voor worden.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:19
    Koch heeft de speler met 2 handen vast en dat noemt hij “zich breed maken”... rare uitleg voor een arm in de zij en een hand in de nek van Gustafson.

    Dan de andere 2 stuaties.. bij de eerste speelt Willem Janssen de bal en gaat de speler liggen omdat hij de bal kwijt is en de tweede situatie is die waarbij Sidney van Hooijdonk om Willem Janssen heenloopt en met een fraaie duik wat wil versieren. Totaal andere situaties dus, NAC huilt om niets.. leer die nepsnor van Koch zijn handen thuis te houden. Breedmaken doe je met je armen wijd, niet met handen in de zij en nek van een tegenstander.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:55
    Volgens mij moet jij ook nog een handleiding lezen over hoe je moet poepen denk ik zo. Er gebeurde totaal niks.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:09
    Die handen horen daar gewoon niet en de uitleg van Koch strookt niet met wat hij deed. Het was niet veel, maar hij neemt zelf het risico. Als het niets was, heeft hij daar ook zijn handen niet bij nodig..
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:14
    Dan is elke corner en elk duel in jouw ogen een penalty. Ik weet niet of je het doorhebt, maar we hebben het over voetbal en niet een potje Stratego. Er gebeurde absoluut niks en het was zeker geen penalty. De bal op de hamd van Viergever is nog meer een penalty dan dit
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:29
    Ik heb niet gezegd dat elle corner een pingel is. Ik zei dat Koch zichzelf tegenspreekt en dat breedmaken wat anders is. Ook zei ik dat Koch zijn handen daar gewoon niet moet houden. Hij vraagt er zelf om..
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:55
    Hij houdt em niet vast en hij duwt niet
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:56
    Hij heeft hem wel vast, zijn linkerhand zit in de zij van Gustafson en zijn rechterhand bij de nek...

    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:00
    Als dat vasthouden is, heeft NAC in de slotfase 2 penalties moeten hebben.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:21
    Dat heb ik al uitgelegd, daar werd niet bij vastgehouden...
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:32
    Bij Koch ook niet
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:52
    Hij had zijn handen in de lucht zeker?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:03
    Hij hield niet vast. Er was geen overtreding, simpel. Jij ziet dat wel als overtreding. Maar jij lijkt me meer het typetje dat enige vorm van aanraking door een ander gezien wordt als mishandeling
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:48
    Bullshit! Ik heb nergens gezegd dat het een overtreding was. Ik zeg, hij houdt vast. Dat deed hij ook... hoe licht dan ook. Hij moet zijn handen thuishouden. Dat jij die mening niet hebt, prima. Maar ga mij niet zeggen wat ik moet vinden. Vasthouden is vasthouden, zelfs bij 1 seconde vasthouden..
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:10
    Vasthouden is gewoon een overtreding, dus eigenlijk zeg je dat de penalty terecht was........dat.......beste kerel is bullshit
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zondag 7 oktober 2018 om 00:40
    Ah, jij hebt je eigen regels in deze..
    Vind ik leuk
    ome cor +11
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:26
    Nu is het mijn club die benadeeld wordt door de scheidsrechterlijke dwaling of uiterste geile egootje van meneer Kuipers, na het interland weekend is het een andere club.

    Goed kijken morgen bij Ajax-AZ. Die rare Higler had vorige week in Breda ook een geheel eigen kijk op wanneer iets wel of geen hands is.

    Vind ik leuk
    deltiaan +1230
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:06
    kuipers is gewoon een smerige ACHTERBAKSE SMEERLAP en nog enkele scheidsrechters
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:13
    Hij heb gelijk wij zijn er blij mee , nu eens andersom gezien dat hij dat voordeel had gehad zal hij dan ook zo hard piepen.
    Nee want dit soort momenten heb je in het voetbal .
    Soms win je er mee, of verlies je ermee .
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:53
    Na het terugzien van de beelden mag hij nooit tot de conclusie komen dat het een strafschop is en zeker voor de egotripper Kuipers niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:53
    Ik ben een utrechtsupporter, het was geen strafschop
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws