Boskamp looft uitblinkend Ajax-duo: Die Kimmich werd helemaal gestoord van hem

    Boskamp looft uitblinkend Ajax-duo: "Die Kimmich werd helemaal gestoord van hem"

    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:50

    Johan Boskamp was erg onder de indruk van het spel dat Ajax tegen Bayern München liet zien. De analist vindt echter wel dat bepaalde Bayern-spelers slecht speelden, daar waar de Ajacieden bijna allemaal top waren.

    "Ik dacht de eerste tien minuten dat ze er vier of vijf om de oren zouden krijgen. Na de goal viel het helemaal stil. Ze hebben fantastisch gevoetbald", aldus Boskamp bij Veronica Inside. Niet iedere speler van Bayern haalde z'n niveau, zegt Boskamp. "Die Müller was een verschrikking. Tadic liep de hele tijd weg uit de spits. Hummels en Boateng mochten opbouwen. Ze hebben vier of vijf ballen de tribune ingeschoten. Die konden er helemaal niets van."

    David Neres en Matthijs de Ligt krijgen een ruime voldoende van Boskamp. "Die speelde echt een wereldpartij. Die Kimmich werd helemaal gestoord van hem", aldus Boskamp over Neres. "De Ligt vertelt gewoon waar anderen moet lopen. Dat is echt een wereldtopper. Bayern is gewoon een oude ploeg aan het worden. Ze konden het gewoon niet meer opbrengen."

    Het werd 'slechts' 1-1 in München. "In principe is het gewoon een slecht resultaat. Ze hadden die partij moeten winnen."

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    Il Gordo +9420
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:53
    Prima Jan, ook als oer Feyenoorder respect opbrengen voor die pot van Ajax.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:56
    Dat hoeft toch niet moeilijk te zijn ? Ook ik als Feyenoord supporter vond dat Ajax een geweldige pot gespeeld heeft.
    Alleen vind ik dat Wöber een van de beste was. Lewandoski kreeg geen poot aan de grond tegen hem.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9420
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:04
    Zeker niet. Maar als je Boskamp af en toe over Ajax hoort ;)
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:10
    Ook ik ben niet altijd positief over Ajax😂
    En als ik den ten Hag hoor lullen over geen kaarten aannaaien denk ik lul niet dat proberen ze wel.
    Alleen niet alleen bij Ajax , Feyenoord of PSV maar overal waar ook ter wereld😊
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:39
    Het feit dat je van een club houdt hoeft niet te betekenen dat je de objectieve realiteit volkomen uit het oog verliest, het zijn twee verschillende dingen, club liefde is een emotie en objectieve waarneming is rationeel en feitelijk.
    Vind ik leuk
    Nuance +9048
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:38
    Het gaat niet over Ajax als club of team,het gaat over het gedrag van sommige spelers en supporters.
    Vind ik leuk
    pietprecies +6091
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:05
    Idd al vond ik De Ligt ook zeer mannelijk in de duels met Lewa
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:14
    Daarom gewoon durven deze jongens erin zetten

    Want frenkie gewoon op t middenveld laten staan wöber erin
    Vind ik leuk
    Clutchy +722
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:47
    en zo hoort t
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:18
    Wat zou het toch mooi zijn als we in Nederland weer
    3 Topclubs hadden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:54
    Wereldspeler van ons aller Ajax of niet Vamos7? 😂
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1216
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:56
    neres is beste buitenspeler in de eredivisie
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:21
    En uitblinker in champions leageu

    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:56
    Als Jan Boskamp het zegt dan zal het wel zo zijn, maar ik heb naar een andere wedstrijd gekeken want uit principe kijk ik nooit naar Ajax.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10293
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:58
    Je weet niet wat je mist.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:00
    Ik wil het juist niet weten ook......;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:04
    Omdat je een hekel aan ze hebt
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:05
    En niet zo,n klein beetje ook!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:09
    Waarom ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:11
    Ben nu eenmaal met een Rood - Wit Feyenoord hart geboren dus dan heb je automatisch een hekel aan Ajax. Maar voor de goede orde, ik haat ze niet en ik hoop serieus dat ze het goed doen in de CL.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:14
    Euh het rood witte hart is van Ajax gap.
    Jij hebt een rood zwart wit hart 😁
    Ik heb daarin tegen geen hekel aan Feyenoord .Denk maar zo:Zonder je concurrenten kun je ook niet excelleren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:17
    Nee, want op mijn hart staat Feyenoord getatoeerd.
    En voor de rest respectteer ieder zijn mening, op enkele uitzonderingen nagelaten dan......;-)
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:30
    Ik heb respect voor bijna iedereen,behalve trollen.
    Maar daar schaar ik jou niet bij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:32
    Dank je wel, ik heb ook een bloedhekel aan die trollen met weet ik hoeveel verschillende account,s.
    Vind ik leuk
    lexy88 +1359
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:31
    Maar wat is het verschil tussen iets haten en een hekel aan hebben? Sjaak Swart is een geboren Ajacied en heeft helemaal geen hekel aan Feyenoord, integendeel. En dat zie je bij alle voetballers, en zelfs dus bij mensen als Boskamp. Dus waarom bij de supporters wel? Ik vind het eerlijk gezegd getuigen van een nogal geforceerde manier van clubliefde. Maar ben blij dat je nog wel Ajax in de mond neemt en niet 020 zegt, want dat is... tsja.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:35
    Zoek effe het verschil op Google tussen haten en en hekel hebben, want ik doe het niet. 010, 020, 040, en weet ik veel wat voor 0 nummers nog meer daar wordt ik doodziek van.
    Vind ik leuk
    lexy88 +1359
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:44
    M'n tweede vraag vond ik eigenlijk het meer interessant, waarom supporters wel zulke hekel aan elkaars clubs hebben en waarom de spelers onderling niet, en ook veel van de supporters overigens niet (en dan heb ik het dus niet alleen over de 50k in het stadion, maar de rest van de 1,5 mln supporters). Want dat zorgt voor allemaal meer frustratie en geweld
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:46
    Een hekel hebben aan een club of clubs heb je met je geboorte al mee gekregen, althans als ik naar mezelf kijk wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:54
    Ik heb 6 jaar in Rotterdam gewoond als ras ajacied en kon daar (als jeugdtrainer pal naast de kuip) gewoon juichen voor ajax tegen feyenoord. En dat in sportdorp haha. Ajax zit in mijn hart maar heb daar wel gezien hoe de mensen hun club blijven steunen. Kunnen wij soms een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:07
    Dat is wat je er zelf van maakt. Ik heb helemaal geen hekel aan feyenoord. Ze zijn immers al jaren geen echte concurrent meer. Nee gekheid, maar ik heb veel meer een hekel aan psv, maar dat komt vooral door hun supporters
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +441
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:49
    Ik als Ajax fan heb meer symphatie voor Feyenoord dan voor psv
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:09
    Dat is leuk om te lezen van jou, maar helaas is het bij mij andersom dus meer symphatie voor Psv dan voor Ajax.
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +441
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:52
    Dat is voor iedereen wat anders en dat kan. natuurlijk de wedstrijd tegen Feyenoord zijn de mooiste en dan heb ik ff een hekel aan jullie maar na de wedstrijd is het weer afgelopen heb vrienden die voor Feyenoord zijn dus heb der niet zoveel problemen mee
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:05
    O maar ik heb ook vrienden die voor Ajax gaan, alleen als we er over gaan praten krijg ik een hekel aan ze.....HaHa.
    Vind ik leuk
    AFCA-1324 +441
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:51
    Hahaha zolang het geen haat is is het goed we blijven toch allemaal mensen ongeacht welke club we zijn 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:59
    Oké jammer want Ajax heeft jou toch niets gedaan. Sterker nog Johan cruff heeft fijenoord ooit kampioen gemaakt. Maar niet erg echte voetbal kenners hebben geen hekel aan ger n enkele club
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:07
    Ik was er bij uit tegen Willem11 in 1984 geloof ik met Johan Cruyff.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17757
    zondag 7 oktober 2018 om 00:49
    Mijn beste gap is Feyenoorder en heeft ook een schijthekel aan Ajax, maar komt wel bij mij Ajax in de CL kijken.
    Omdat hij het mij gunt dat Ajax goed presteert in de CL..

    Vind ik echt super!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 06:04
    Wees blij met zo,n super Feyenoord gap, want ik zie mij niet zo snel naar Ajax kijken al hoop ik wel dat ze het in de CL goed gaan doen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17757
    zondag 7 oktober 2018 om 10:41
    Sportief van je!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3881
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:58
    Nu is het ook zo dat niemand jou serieus neemt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:02
    HeHe, gelukkig dat tenminste iemand het weet en het zelfs hier schrijft. En? Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens. Maar wees eerlijk, wat zou VP zijn als iedereen bloed serieus zou reageren?
    Vind ik leuk
    Nuance +9048
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:41
    Ik heb wel gekeken, terwijl ik jarenlang geen CL heb gekeken. Weer Barcelona, weer Real Madrig, geen reet aan. Maar nu heb ik uit nieuwsgierigheid toch gekeken. En Ajax speelde heel goed. Bayern werd echt te kijk gezet af en toe. Dat niveau hebben wij bij Feyenoord niet op dit moment. Blind, Ziyech, Neres, Tadic, kostten bij elkaar 50 miljoen. Dat geeft Feyenoord in tien seizoenen uit....
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:44
    Je kan helaas Feyenoord en Ajax financieel niet met elkaar vergelijken, Barcelona - Spurs was wel een goeie partij en zeker die kleine ( Messi )
    Vind ik leuk
    rexxo +1253
    zaterdag 6 oktober 2018 om 14:58
    Boskamp is een topgozer ik kijk en luister graag naar wat hij zegt.
    Die man heeft humor en veel verstand van voetbal. Daarnaast is hij eerlijk genoeg om als ras Feyenoorder complimenten te geven aan de concurrent. Dat maakt hem ook zo geliefd.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1216
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:12
    dat moet ie wel anders mag ie niet meer aanschuiven als analist
    Vind ik leuk
    Tfoe +3810
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:31
    Is ie van de andere kant dan?😆
    Vind ik leuk
    Socrates +696
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:20
    Rustig aan Johan...als het volgende week een keer minder gaat zijn jullie de eersten om ze bij de enkels af te zagen...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20959
    zaterdag 6 oktober 2018 om 15:45
    De Ligt en Tagliafico waren in match top met Ziyech er achter. Ben niet kapot van Neres. Ajax heeft een prima pot gespeeld.
    Vind ik leuk
    Gerro +6676
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:03
    Nu vind iedereen het een slecht resultaat maar vooraf was Bayern de torenhoge favoriet in deze poule en voor deze wedstrijd. Wonnen ook vrij eenvoudig bij Benfica. Nu is de ploeg ineens te oud en kunnen ze het zogenaamd niet meer opbrengen maar ik denk dat dat allemaal wel meevalt en dat Ajax gewoon een heel goed antwoord had op het spel van Bayern.
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:10
    Terecht merkt Boskamp op dat Bayern een oude ploeg begint te worden. Niet alleen oud wat leeftijden betreft maar vooral oud in de zin van 'we hebben het altijd gered dus zullen we dat deze wedstrijd ook wel weer doen.'
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:04
    In Amsterdam gaat Bayern winnen 😊 maar eerst Kovac eruit
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:06
    Ziet-ie ook eens een echte club die bolle ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws