'Raakte het plezier bij Vitesse kwijt, ik werd goed opgevangen bij Heerenveen'

    'Raakte het plezier bij Vitesse kwijt, ik werd goed opgevangen bij Heerenveen'

    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:40

    Mitchell van Bergen maakte afgelopen zomer de overstap van Vitesse naar sc Heerenveen. De aanvaller zat op een dood spoor bij de Arnhemse club en koos voor een nieuw avontuur in Friesland.

    SC Heerenveen was niet de enige optie voor de negentienjarige Van Bergen. Ook VVV-Venlo toonde interesse, maar zijn keuze viel op Heerenveen. Deze keuze heeft voor een groot deel met technisch directeur Gerry Hamstra te maken. Hamstra was in het verleden technisch directeur bij Vitesse. "Het klikt heel goed. Hij heeft mij zeker overtuigd", stelt de Ossenaar in gesprek met ELF Voetbal.

    De Ossenaar heeft bij Heerenveen het plezier in voetbal teruggevonden, nadat hij bij Vitesse weinig kansen voor zichzelf zag. "Ik wil niet zeggen dat ik het plezier helemaal kwijt was, maar ik merkte wel dat ik wat negatiever werd. Je weet dat je niet gaat spelen. Hier werd ik goed opgevangen door het team. Je begint opnieuw. Dan ben je automatisch optimistischer."

    Van Bergen heeft tot nu toe in alle zeven wedstrijden dit seizoen minuten gemaakt. Hij wacht nog op zijn eerste doelpunt. Heerenveen speelt op zaterdagavond om 20.45 uur in Doetinchem tegen De Graafschap.

    Poll

    Gaat Van Bergen het redden bij sc Heerenveen?

    (518 stemmen)

    Plaats een reactie

    heur es +643
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:52
    Mitchell wees realistisch, jij hebt het Nivo niet.

    Na Heerenveen word het de Keuken Kampioen Divisie of nog lager helaas.

    Alle talenten van Vitesse belanden op dat nivo !
    Vind ik leuk
    HansVites +4808
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:55
    Het komt ook wel eens voor dat een hele club naar dat niveau afzakt.
    Vind ik leuk
    Aal +21851
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:37
    Zeg dan aub geen nivo .........
    Vind ik leuk
    The Iceman +9208
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:55
    Twente had een talent van Vitesse nodig om kampioen te worden ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:56
    Geen talenten en centen in Twente!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13413
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:02
    Ze eten daar ook pap zonder krenten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:16
    En ze bidden niet veur bruun'n bon'n
    Vind ik leuk
    0260165 +660
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:41
    Wist niet dat de premier league van het niveau 1e divisie was....
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1389
    zaterdag 6 oktober 2018 om 17:59
    Kan me goed voorstellen dat je aan de rijn je plezier kwijtraakt.
    Vind ik leuk
    pico323 +5661
    zaterdag 6 oktober 2018 om 18:26
    waarom mooie stad mooi stadion prima club. Niets mis mee. top dat jij je kunt voorstellen hoe het is in Arnhem.
    Vind ik leuk
    Pieterke +46
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:01
    Groot gelijk mitchell, in een intervieuw met van hintum bij vitesse tv een paar weken geleden heeft van hintum zelf ook aangegeven dat ze het niet goed aangepakt hebben met van bergen. Dus snap ik deze jongen wel
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 20:02]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11432
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:08
    Is gewoon te licht voor Vitesse en de subtop van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:55
    Bij Vitesse had hij geen toekomst, dus prima keuze. Hij ontwikkelde niet genoeg. Misschien dat er na een jaar verhuur nog wat uit was gekomen, maar ben bang van niet. Moet ook qua karakter nog een hoop te ontwikkelen, echt nog een jongetje.

    Met de blessures nu had je wel veel speelminuten gekregen, maar ja, dat kun je vooraf niet weten. Stevende af op derde of vierde keus bij ons.
    Vind ik leuk
    Lexie026 +39
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:00
    Och och , heb je er weer eentje met dat soort praatjes. Deed Ricky toen ook bij de overstap van Utrecht. Gek dat ze later toch weer terug willen komen. Absoluut blij mee uiteraard , maar hou eens op met negatief lullen over waar je vandaan komt. Bij elk bedrijf, club en huishouden maak je mindere dingen mee. Hoeft niet heel Nederland rond. Je was gewoon net niet goed genoeg en speelde daarom niet vaak. Van mij had het gemogen, maar ja. Succes daar iig.
    Vind ik leuk
    Pieterke +46
    zondag 7 oktober 2018 om 00:34
    Hij lult toch niet negatief. Geen 1 jeugdspeler breekt door bij vitesse. Hij wilde alleen wat vaker voetballen. Hij vroeg zelfs om gewoon wedstrijden in jong te spelen maar dat mocht niet. Hij moest fit op de bank bij 1 zitten. Bivendien wordt het hem gevraagt in een intervieuw. Hij vraagt er toch niet om