Vitesse kleineert Heracles en maakt grote sprong op Eredivisie-ranglijst

    Vitesse kleineert Heracles en maakt grote sprong op Eredivisie-ranglijst

    Gepubliceerd: zondag 7 oktober 2018 om 16:21zo 07-10-2018 om 16:21

    Heracles Almelo heeft zondag de tweede nederlaag van het seizoen geleden. In Arnhem was Vitesse veel te sterk voor de Eredivisie-revelatie: 4-0. Oussama Darfalou was de grote man met twee doelpunten.

    Vitesse presteert dit seizoen wisselvallig in de Eredivisie, maar de thuiswedstrijd tegen Heracles bleek het ideale medicijn voor de ploeg van trainer Leonid Slutsky. Na elf minuten was het voor de eerste keer raak. Navarone Foor probeerde het maar eens van afstand en zag zijn zondagsschot in de bovenhoek verdwijnen: 1-0.

    Het wonderschone doelpunt van Foor was het startschot voor een comfortabele middag voor Vitesse, dat opvallend weinig te duchten had van Heracles. Kort voor rust verdubbele Darfalou de marge: 2-0. De Algerijn verving in Arnhem de langdurig geblesseerde Tim Matavz.

    Na twee noodgedwongen wissels bij Heracles (doelman Michael Brouwer voor Janis Blaswich en verdediger Stephan Sama voor Maximilian Rossmann) ging het niet veel beter met Heracles. Darfalou maakte zijn tweede van de middag na een goede individuele actie en een kwartier voor tijd werd het ook nog 4-0. Alexander Büttner scoorde vanaf de stip. In de blessuretijd schoot de linksback er ook nog een huizenhoog over.

    Door de overwinning maakt Vitesse een sprong op de ranglijst van de Eredivisie. De Arnhemmers klimmen van de tiende naar de (gedeelde) vijfde positie. Heracles blijft vierde en ziet Feyenoord en mogelijk ook Ajax, dat later op de zondag tegen AZ speelt, uitlopen.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22678
    zondag 7 oktober 2018 om 16:22
    Mooie overwinning Vitesse!

    Gefeliciteerd met de 3 punten!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:24
    Vitesse was weer eens goed. Heracles staat ook weer met beide benen op de grond.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    zondag 7 oktober 2018 om 20:18
    Met de B ploeg nog wel...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:14
    Nou dat viel wel mee. Alleen een op papier B-spits, die het tegendeel heeft bewezen. Zijn bewegelijkheid en snelheid zorgt voor openingen en je kunt beter met hem combineren dan met Matavz. Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar als hij zo doorgaat hoeft Matavz niet op een basisplaats te rekenen als hij terugkomt. En Ødegard op plek Beerens is ook niet bepaald “B”. Zeker nu hij meer naar binnen speelt is hij veel gevaarlijker.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    zondag 7 oktober 2018 om 16:25
    Gelukkig heeft Ajax Vitesse al uit gehad, die gaan nog flink wat punten pakken. Mooie pot ook zeg, Heracles met beide beentjes op de grond.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:26
    Dat had ik niet verwacht na het verlies van Matavz. Gefeliciteerd met de 3 punten!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:27
    Wat een zwakke vertoning weer niet om aan te gluren !!
    Maar goed lekker weer met beide benen op de grond op naar de wedstrijd over 2 weken
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    zondag 7 oktober 2018 om 16:30
    Gefeliciteerd vitesse verdiende overwinning. Maar wat hebben jullie een sfeerloos publiek. Hulde aan de heracles supporters die heracles aan bleven moedigen
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:44
    Tss... Was je erbij, of ging je uit van hoe de microfoons geplaatst waren..
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    zondag 7 oktober 2018 om 17:00
    Ja ik was erbij.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:12
    Ah oké. Nou het is wel eens harder er op gegaan, maar zuid is weinig stil geweest. Uitsupporters zijn altijd verhoudingsgewijs luidruchtiger, net als wij uit altijd 90 minuten te horen zijn. Heb jullie overigens niet echt gehoord, maar er ook niet op gelet. Heeft aan de overzijde waarschijnlijk net zo min indruk gemaakt als onze aanmoediging op jou.

    Inderdaad hulde voor supporters die ondanks de forse achterstand hun mannen aan blijven moedigen.

    Wel een beetje apart om hulde over jezelf uit te spreken...
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    zondag 7 oktober 2018 om 20:01
    Je hebt gelijk dat uitsupporters verhoudingsgewijs luidruchtiger zijn.

    Oh ja nu je het zegt. Ik bedoelde eigenlijk medesupporters maar dat terzijde. Nogmaals gefeliciteerd met de overwinning. Ik hoop dat de bekerwedstrijd anders zal verlopen.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 17:22
    Slechte verliezer
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    zondag 7 oktober 2018 om 17:23
    Hoezo? Ik heb jullie gefeliciteerd met jullie welverdiende overwinning
    Vind ik leuk
    Pony +388
    zondag 7 oktober 2018 om 20:33
    Hahaha, ga nou maar snel met je micro penis spelen vanavond... kan je lekker fantaseren over dat sfeervolle Heracles publiek, droom verder....
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    zondag 7 oktober 2018 om 21:06
    Zal ik zeker doen ;) maar dan niet fantaseren over het heracles publiek maar over het prachtige 1e doelpunt...
    Vind ik leuk
    Betrouni +17
    zondag 7 oktober 2018 om 16:31
    Meer tijd spelen meer doelpunten minder boos op de staaf
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:16
    Heb je comment nu een paar keer gelezen, maar kan er echt niks van maken...🤨
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:32
    Tis een Algerijn die alles over Darfalou wil weten
    Vind ik leuk
    pico323 +6586
    zondag 7 oktober 2018 om 16:32
    Prima overwinning. Staan niet slecht na een serie zware wedstrijden. Vitesse gaat gewoon derde of vierde worden.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11595
    zondag 7 oktober 2018 om 17:32
    Alleen vorige week onverdiend verloren en bij Heerenveen hadden we de volle winst moeten pakken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    zondag 7 oktober 2018 om 16:34
    Gaat toch spannend worden wie er de 2de of 3de plaat gaat bezettten achter PSV.
    Word het Vitesse of toch FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    pico323 +6586
    zondag 7 oktober 2018 om 17:04
    Tweede of derde na Ajax bedoel je.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +937
    zondag 7 oktober 2018 om 17:04
    Lol Ajax en PSV gaan minimaal 10 punten boven de rest eindigen. Anders is het zelfs schandalig.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:57
    Lekkere pot, met 5-0 wilde ik naar de bar, 4-0 is ook goed, en wat een inzet van Oussama Darfalou. Mensen geniet verder van het weekend, ik ga aan het bier.Dicky tot zo!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11595
    zondag 7 oktober 2018 om 17:33
    Doe Dicky de groeten, heb hem lang niet meer gezien hier.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1265
    zondag 7 oktober 2018 om 17:02
    Eindelijk weer mensen die durven te schieten. Goed voor het moraal!!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11595
    zondag 7 oktober 2018 om 17:28
    Ondanks dit veredelde B-team een mooie overwinning met veel inzet. Alleen jammer dat die Bütnner die penalty niet gunde aan Darfelou, en dan ook die tweede mistte.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Wat een clown hè die Bütthead...
    Vind ik leuk
    Verratti +2136
    zondag 7 oktober 2018 om 17:54
    Mooie goal van Foor, Darfalou maakt twee goals en heeft zich laten zien. Heeft snelheid, kan jagen en kan scoren. Ben zeer tevreden. Büttner blijft een verhaal apart. Die tweede penalty was wel zo ongelooflijk Büttners. Alles of niets. Bero speelde weer goed, Odegaard had goede acties en Linssen mocht gelukkig weer minuten maken. Verdiende overwinning. Groetjes aan Dicky, Vitesse1892.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:23
    Ga ik doen, Verratti.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:08
    Volgende week verliezen ze en maken ze een groooooote val naar nummer 13..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:58
    Kan je lang wachten want aankomend weekend is geen ED voetbal.
    Maar de 20ste Excelsior uit altijd lastig.
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    zondag 7 oktober 2018 om 20:15
    Al die blessures en rode kaarten/schorsingen zorgen toch wel voor een sterke teamgeest. Zoals vandaag met een B opstelling met twee vingers in de neus van Heracles gewonnen. En die doen het zeker niet slecht tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Vitheo +13
    maandag 8 oktober 2018 om 12:05
    Er zat eindelijk weer GIF in de ploeg en dat ontbrak er de laatste wedstrijden nog wel eens aan. Spits Darfalou heeft iedereen verrast door zijn snelheid en natuurlijk door 2X te scoren. Hopelijk blijft zijn scorend vermogen ook in de komende wedstrijden. Ik heb me kostelijk vermaakt in De Gelredome.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws