Vormdip Feyenoord duurt voort: Het loopt al een aantal weken niet lekker

Vormdip Feyenoord duurt voort: "Het loopt al een aantal weken niet lekker"

Gepubliceerd: zondag 7 oktober 2018 om 16:36zo 07-10-2018 om 16:36

Het draait al 'weken' niet bij Feyenoord, vindt Jordy Clasie. Zondagmiddag verspeelden de Rotterdammers twee punten tegen Willem II: 1-1. Clasie zag zijn elftal zeer matig voor de dag komen in Tilburg. 

"Het was natuurlijk geen beste pot, maar met nog vijf minuten te spelen moet je 'm wel gewoon over de streep trekken", aldus de middenvelder direct na afloop, voor de camera van FOX Sports"Dit mogen we onszelf dan ook kwalijk nemen. Ook slechte wedstrijden moet je winnen."

Het draait al langere tijd niet soepel, constateert Clasie. "Het loopt al een aantal weken niet lekker bij ons. Hoe dat komt? Dat is een goede vraag. We doen wel allemaal ons best om ons eigen spel te spelen."

Na de remise tegen Willem II staat Feyenoord op zeventien punten; dat zijn er al zeven minder dan koploper PSV. Ajax kan de rivaal uit Rotterdam later op de middag passeren. De formatie van trainer Erik ten Hag trapt om 16.45 uur af tegen AZ. 

Lees ook: Sol schiet Willem II naar laat gelijkspel tegen middelmatig Feyenoord

Plaats een reactie

repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:36
Donder alsjeblieft op terug naar Engeland met Clasie.

Voegt niets toe. Speelt als Immers bij Feyenoord, schijnduels aan gaan en steevast te laat zijn.

Zie liever Toornstra, Ayoub als Kokcu spelen voor hem.
Vind ik leuk
Bengelino +14630
zondag 7 oktober 2018 om 16:37
Als je al je Schijnduels wint is het prima toch
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:39
Snap jij waarom Feyenoord Clasie heeft gehuurd en nota bene ook nog eens aanvoerder liet zijn na de wissel van van Persie?

Wat voegt Clasie nu echt toe aan Feyenoord? Ik zie het niet.

Vind ik leuk
#Keizerout +50335
zondag 7 oktober 2018 om 17:07
Vrij weinig volgens mij. Zelfs de gelijkmaker van Trencin in de return kwam door hem.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:38
Sorry hoor maar ik vind Clasie nog de enige reden dat het centraal achterin niet compleet uit elkaar donderd.
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:40
Clasie wijst veel wat anderen zouden moeten doen maar doet zelf bitter weinig. Is waardeloos in verdedigende acties. Heeft totaal geen snelheid. En dan maakt van Bronckhorst hem ook nog aanvoerder met dat van Persie gewisseld wordt? Een huurspeler?

Opzouten met Clasie. Ayoub of Kokcu opstellen voor hem en je krijgt snelheid in het spel van Feyenoord.
Vind ik leuk
Voebtal +7436
maandag 8 oktober 2018 om 00:17
Clasie speelt als een bejaarde man. Zo traag.. zo slap... Vroeger was hij echt een doorbijtertje.. misschien op bootcamp met Royston! Wat is dat nog steeds een beest zeg!!
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:41
Vind de titel ook een beetje dom. Feyenoord doet het best aardig. Ik had het slechter verwacht. Top 5 moet haalbaar zijn
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:43
Grom grom, brom brom.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:44
Is gewoon een serieuze reactie 😀 als je begint met verlies uit bij de graafschap, dan moet je er niet heel veel van verwachten
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:50
Was ook al zo'n gênant verlies, evenals die uit-wedstrijd tegen Trencin. Voor de competitie zullen die verliespunten tegen De Graafschap wel eens duur kunnen blijken te zijn.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:52
Er moet wel wat gebeuren in Rotterdam zuid. Dit kan zo niet verder
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 7 oktober 2018 om 16:57
Herken Feyenoord nog maar amper. Zo weinig zelfvertrouwen lijkt het wel. Zo weinig (loop)acties van spelers. Niet weinigen lijken wel bang te zijn de bal te hebben dan wel te krijgen.
Vind ik leuk
Voebtal +7436
maandag 8 oktober 2018 om 00:18
Ik herken ze juist wel. Spelen al jaren zo.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:48
Troll!
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:36
Door Gio Clasie
Vind ik leuk
pico323 +7872
zondag 7 oktober 2018 om 16:37
Afgehaakt bij Ajax en bij psv
Vind ik leuk
ArieBombarie +43461
zondag 7 oktober 2018 om 16:37
Onvoorstelbaar. Maar als je spits (Jorgensen) nog zo matig speelt door overduidelijk gebrek aan ritme, is het voetbal ook heel lastig.

Maar dit is natuurlijk nooit de enige reden. Heel apart en een forse tegenvaller voor de Eredivisie.
Vind ik leuk
Hugo59 +2134
zondag 7 oktober 2018 om 16:37
Gewoon niet goed genoeg, td, trainer en spelers.
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
zondag 7 oktober 2018 om 16:38
Ze moeten die Gio er uit gooien
Chemie is gewoon weg

Lijkt nergens meer op bij Feyenoord
Vind ik leuk
De fries +2053
zondag 7 oktober 2018 om 16:38
Wordt spannend dit seizoen , Ajax kan vandaag stappen maken om plek 2 veiliger te stellen...
Vind ik leuk
DrDeef +2370
zondag 7 oktober 2018 om 16:38
Jij bent misschien wel de hoofdreden dat het in het veld niet loopt. Sleutelpositie in het elftal, dramatisch uitvorm, geen schim meer van de speler die we ooit in de Kuip hebben gezien. Met Ayoub of Tapia op die plek zou het al veel beter gaan draaien, ben ik stellig van overtuigd.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
zondag 7 oktober 2018 om 16:38
Uiteindelijk zullen ze toch op plek 5 gaan eindigen.
Vind ik leuk
poklane +5381
zondag 7 oktober 2018 om 16:41
Een dip duurt niet bijna anderhalf seizoen.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:47
Dit is geen vormdip. Het is gewoon een zeer matig team met al jaren dezelfde speelwijze en dat kent iedereen nu wel, waaruit ook blijkt dat ze een matige trainer hebben.
Vind ik leuk
Hugo59 +2134
zondag 7 oktober 2018 om 16:49
Ze kunnen misschien meedoen in de beker, ze krijgen toch alleen maar thuiswedstrijden.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 16:49
Vormdip? Lul niet Clasie, wat dacht je ervan als die van Bronckhorst er eens uit gepleurd wordt?
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
zondag 7 oktober 2018 om 16:53
Vogel batsers
Vind ik leuk
torinofc +599
zondag 7 oktober 2018 om 16:55
Het loopt al sinds Gio daar coach werd niet lekker
Vind ik leuk
Kuip +10218
zondag 7 oktober 2018 om 16:58
Het draait al anderhalf jaar niet bij Feyenoord. Maar Gio blijft gewoon trainer en niemand is in paniek. Lekker zo doorgaan Feyenoord.

Tip: ik zou per direct de trainer van Almere-City aanstellen. Hij was bij ‘de tafel van Kees’ vandaag. Eindelijk een trainer die wat zinnigs heeft te melden. Het is dan ook een halve of hele Italiaan. Zoals ook de Duitser van Heracles en de Rus van Vitesse het uitstekend doen.
Nogmaals voor de duizendste keer. Ik pleit voor buitenlandse trainers in de eredivisie.
Vind ik leuk
Ronnie7 +45
zondag 7 oktober 2018 om 16:58
Clasie heeft de grootste vormdip
Vind ik leuk
Koenbres +2130
zondag 7 oktober 2018 om 16:59
Vond dat Willem II er vandaag ook wel gewoon goed opzat, hiermee ontreegelde ze misschien gewoon het spel van Feyenoord
Vind ik leuk
JanTa48 +9375
zondag 7 oktober 2018 om 17:04
Vormdip???? Meer wat we nu zagen zit er niet in met deze selectie.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 17:12
Wat zonde, helemaal omdat Feyenoord bij winst gewoon gelijk op had kunnen blijven gaan met Ajax en rustig kunnen bekijken wat AZ in de Arena zou kunnen brengen. Een goede Eredivisie heeft Feyenoord ook nodig. Ik weet niet wanneer Feyenoord tegen Ajax of PSV mag aantreden, maar zulke duels zullen dit seizoen cruciaal zijn voor Feyenoord om bij te blijven, omdat het na acht potjes al heeft laten zien niet alle punten tegen de kleintjes te kunnen pakken. Feyenoord-fans verdienen meer dan een 'best of the rest'-status van een club die nog niet zo lang geleden kampioen werd. Je moet na zo'n titel niet meteen op je lauweren gaan rusten. Dat is het nadeel geweest van dat kampioenschap. Iedereen snakte ernaar, alles prachtig, maar daarna hoeft het ook even een paar jaartjes niet zo nodig. De urgentie ontbreekt. Feyenoord hoeft niet. Feyenoord mag. Ajax en PSV moeten. Met die visie gaat het om wat je dan nog wel kan winnen: de Cruyff-schaal en de beker. Eentje is al binnen. Gio zal er altijd mee schermen aan het eind van het seizoen. Ik zou daar als Feyenoord-fan toch niet blij van worden.
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
zondag 7 oktober 2018 om 17:13
AG ag AG, dit zijn we gewend van Feyenoord , op uitzondering 1x18 jaar ,
Eerlijk is eerlijk.

Gewoon lekker blijven focussen op beker,

Titel is aankomende 10 jaar PSV of ajax
Vind ik leuk
Beukenbv +398
zondag 7 oktober 2018 om 17:13
Weer niet verloren, op deze manier is de 3e plaats gewoon haalbaar. Niks aan de hand.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 17:22
het zal met die trainer nooit gaan lopen ook.wat een prutser
Vind ik leuk
Hammie +1140
zondag 7 oktober 2018 om 17:25
Laatste keer Gio oprotten aub
Vind ik leuk
Shelbourne +6191
zondag 7 oktober 2018 om 17:34
Volgens Jan de Jong gaan ze gewoon voor de titel hoor
Vind ik leuk
Blueman +1122
zondag 7 oktober 2018 om 17:48
Vele spelers zijn al tijden volledig uit vorm en dan als klap op de vuurpijl ook nog onlogische wissels....
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 18:01
Het loopt al twee jaar niet lekker. Op n enkele prijs na. We haken af en vallen diep, heel diep. Met enige jaloezie kijk ik naar Ajax en PSV. De miljoenen stromen daar binnen. Hier kan n nieuw stadion niks aan helpen. Jarenlang wanbeleid maakt dit Feyenoord kapot. Miss dat er nog eens een suikeroom de Kuip binnen wandelt. Anders zie ik het somber in.
Vind ik leuk
Don Sjaak +272
zondag 7 oktober 2018 om 18:15
Heeft allemaal niets met vorm te maken,spelers hebben ze nodig.Geen oud glorie halen,vers vlees wat het gras van de kuip omspit.
Vind ik leuk
Romo +1617
zondag 7 oktober 2018 om 23:25
Clasie....waarom speelt Clasie slecht?
Omdat Meneer Vilhena elke keer uit positie loopt, en zn vent laat lopen.
Gio is de grootste boosdoener.
Er zit totaal geen visie en beleving in het team.

En ook al is hij kampioen geworden...het is al jaren zo

Dus ingrijpen en wel nu
Andere trainer frisse wind en een zweep
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws