Van Persie laat penalty lopen: Dan kan ik wel stug achter die bal gaan staan...

    Van Persie laat penalty lopen: "Dan kan ik wel stug achter die bal gaan staan..."

    Gepubliceerd: zondag 7 oktober 2018 om 18:24zo 07-10-2018 om 18:24

    Niet Robin van Persie, maar Steven Berghuis nam zondag de penalty waardoor Feyenoord op voorsprong kwam tegen Willem II. Dat had te maken met het feit dat Van Persie zich 'niet helemaal vrij' voelde.

    Feyenoord kreeg in de tweede helft een penalty na inmenging van de VAR. Van Persie liet het buitenkansje vervolgens aan Berghuis. "Ik had overleg met Steven daarover", vertelt hij aan de NOS. "Ik had in de eerste helft een klein momentje, waardoor ik niet helemaal vrij was in mijn linkerbovenbeen. Gelukkig kon ik wel gewoon doorspelen, maar ik was niet vrij in mijn sprinten, passen en schieten. Steven was dat wel, dus hij nam de strafschop."

    Van Persie boorde daarmee zichzelf een doelpunt door de neus. "Op zo'n moment is het belangrijker dat de bal erin gaat. Op dat moment was ik niet helemaal honderd procent, dus dan kan ik wel stug achter die bal gaan staan en ik zou hem op zich ook nog binnen kunnen schieten, maar Steven heeft een grotere kans. Hij was frisser. Dan moet hij de penalty gewoon nemen. Het gaat om de winst."

    Winnen deed Feyenoord overigens niet. De Rotterdammers kwamen op bezoek bij Willem II niet verder dan een 1-1 gelijkspel.

    Plaats een reactie

    zondag 7 oktober 2018 om 18:26
    Voorbeeld prof.
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    zondag 7 oktober 2018 om 18:46
    Zal van Persie eeuwig dankbaar blijven voor zijn diensten. En bewonderen voor zijn tijd bij Man U en Arsenal. Ook nu nog gewoon een genot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:07
    Ja prachtig, hij doet het ook helemaal gratis.....
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1429
    zondag 7 oktober 2018 om 19:03
    Voorbeeldprof ????
    Niet vrij in sprinten , passen en schieten ???
    Waarom blijf je er dan in ???
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:04
    Omdat de coach hem niet wisselt mischien?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:14
    Haha serieus ? Krijgt een coach tegenwoordig ook 90 minuten lang de fysieke gesteldheid van zijn spelers te zien? Van Persie moet gewoon zelf wisselen als hij geen 100% is. Want ondanks zijn geniale momenten moet hij zeker 100% zijn om echt van waarde te zijn.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9467
    zondag 7 oktober 2018 om 19:23
    Dat is hij nooit meer
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1429
    zondag 7 oktober 2018 om 19:47
    Juist jij begrijpt t immergeradeaus
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:08
    Als hij voor 80% speelt is hij nog steeds een van de beste in deze ED.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:22
    Onzin, hij is nog maar 75-80% van wat het was. Als dat ook nog eens op 80% moet dan is hij alleen nog in zijn techniek 1 van de betere, maar het is geen levend tafelvoetbal, dus hij zal ook nog moeten kunnen lopen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 21:27
    Z'n doelpunten score zegt alles.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:30
    Die heeft hij ook niet op halve kracht gemaakt. Dus dat klopt. Wanneer hij op 100% van zijn kunnen nu is dan is hij zeker nog 1 van de betere spelers in de ED. maar niet op 80%.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 21:36
    Van Persie is een oudere speler, dus is zijn lichaams conditie ook dienovereenkomstig, afgezien van blessures, dat is zijn beperking.
    Ondanks die beperking is zijn score indrukwekkend en Feijenoord is 25% minder zonder van Persie en dat zegt wat over "de collega's".
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 22:15
    Dan nog de beste aanvaller van de ED.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 20:12
    Ja serieus, v persie heeft in de eerste helft een momentje gehad waardoor die niet meer 100% was.
    Het is gebruikelijk dat zoiets in elk geval in de rust ffe besproken word en beslist wat de beste optie is op dat moment doorspelen of wisselen
    Die penalty was pas in de 2e helft
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 21:24
    Zodra jij niet 100% kan gaan terwijl je al tekortkomingen hebt als oudere speler, moet je gewoon wisselen. Dus een slechte keuze, die dan gevolgd wordt door een goede keuze door de penalty door iemand anders te laten nemen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:22
    Omdat hij op halve kracht toch nog beter is dan de rest bij Feijenoord.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:26

    @VP.
    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om geen onderwerpen meer over Willem11 -Feyenoord te willen plaatsen?

    b.v.d.
    Feyenoord Fan Voor Altijd.
    Vind ik leuk
    Kaar +1352
    zondag 7 oktober 2018 om 18:30
    Haha eens 🤣👍🏻
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 18:30
    Misschien zijn de Frenkie topics wel op??
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    zondag 7 oktober 2018 om 18:48
    Kom op joh. We kunnen Feyenoord niet missen in het gevecht om de top 3. Nu niet en over 10 jaar nog steeds niet. Hoop dat het snel weer beter gaat. Ajax-Feyenoord blijft - als Ajax fan - altijd een van de toppers van het jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:56
    Ben ik helemaal met je eens dat Ajax - Feyenoord altijd een van de toppers van het jaar blijft, maar toch niet met die trainer die we nu hebben. Rotterdam kotst van hem kan ik je wel zeggen als je diverse Feyenoord site,s bezoekt.
    Vind ik leuk
    Dodito +80
    zondag 7 oktober 2018 om 19:25
    Ik weet weinig van Feyenoord. Komen er een paar goede jeugdspelers aan? Inderdaad groot respect voor v. Bronckhorst als speler maar als trainer gaat het niet echt. Gaat een beetje F. de Boer en Cocu achterna :-(. Jammer ik had zoveel meer verwacht van die spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 19:28
    Er zijn wel goede jeugdspelers maar die krijgen onder van Bronckhorst geen kans. En wat van Bronckhorst als speler heeft opgebouwd bij Feyenoord verziekt hij nu helemaal als trainer.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zondag 7 oktober 2018 om 20:14
    De Rotterdammers tegen van Bronckhorst zijn dom.
    Jullie hebben de best presterende coach van de afgelopen 12 jaar in huis, Koeman, die kon er niets van.....kijk maar naar de prijsjes.
    Gio, de man die jullie voor het eerst in 18 jaar het Kampioenschap bezorgde als Coach.
    Je weet geen alternatief ook, een coach die al wat gewonnen heeft, die betaalbaar en haalbaar is, zeg het dan....... !
    Weet je wat het is, je kijkt naar het verkeerde mannetje........
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 07:49
    Het is zowiezo alleen maar afzeiken....
    jammer.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 18:29
    Top aktie van Van Persie. Dit kan precies dat zetje zijn geweest wat Berghuis nodig had om uit zijn vorm crisis te komen. Dat is nou de ervaring die oudere spelers met zich meebrengen en herkennen.
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zondag 7 oktober 2018 om 19:25
    Vilhena en Berghuis, niet op de bank, maar op te tribune en snel
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 19:27
    Wie dan in de plaats? Jeugd?
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zondag 7 oktober 2018 om 23:17
    Je hebt Ayoub en Tapia ..
    Gaat ie maar 4 4 2 spelen die kleiduiven schieter.

    Vind je niet,?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 7 oktober 2018 om 23:23
    Die kunnen inderdaad best een kans krijgen. Zeker Ayoub.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zondag 7 oktober 2018 om 19:31
    Deed Vilhena mee vandaag?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3407
    zondag 7 oktober 2018 om 19:47
    Nou vilhena op de bank voor tapia, ayoub of burger zou fijn zijn. Berghuis beslist ook uit vorm nog wel eens een wedstrijd, misschien een keer in de 60e minuut brengen maar het probleem is dat je geen volwaardige vervanger hebt
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zondag 7 oktober 2018 om 23:15
    Begrijp ik maar nu lopen ze al weken dramatisch te ballen
    Ze hebben veel te veel krediet die 2, terwijl anderen gewisseld worden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    buddha +9067
    zondag 7 oktober 2018 om 19:59
    dan hebben ze 14 pingels per wedstrijd nodig ;) ze hebben allemaal een vorm crisis.
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zondag 7 oktober 2018 om 23:18
    Of een slechte trainer
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:34
    Dan ben je echt een grote als je twijfelt ,
    Over je zelf op dat moment .
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    zondag 7 oktober 2018 om 18:40
    Meer nog omdat hij het durft toe te geven en ook niet koste wat t kost wil scoren
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:43
    Dit is een super prof Sazzz
    Wees blij dat je nog van hem kan genieten succes met je club .
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    zondag 7 oktober 2018 om 22:57
    Serieus? Dit hoort de normaalste zaak van de wereld te zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 18:47
    Hup Feyenoord
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 7 oktober 2018 om 19:35
    Prima jongen. Zonde van de puntverspeling.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws